Aihe: Kumikiippari
1 2 3 4 5 6 7
R.Syke
28.01.2006 00:35:02
Sinä olet kyllä perinteisesti pysytelly huoneella.

Joo. Heh. Mistä tiesit? Seura-
uruttaja
28.01.2006 00:36:34
Joo. Heh. Mistä tiesit? Seura-

Sua ei näkyny Aisan ja Mäkin keikalla eikä humppamiitisssä Tampereella. Joten, Serurahuoneella kait,
R.Syke
28.01.2006 01:30:59
Sua ei näkyny Aisan ja Mäkin keikalla eikä humppamiitisssä Tampereella. Joten, Serurahuoneella kait,

Itekö olit Hoviraitilla? Tampesteriin ei päästetty...
Musiikkia korville
30.01.2006 08:03:47 (muokattu 30.01.2006 09:09:46)

Katos kun pääsee vääntää heti aamusta... HOHO!

Ei vaan,ihan sama mulle,mä olen jo keikkailun lopettanut luuseri&tyhjähousu kusipää,kuten yksi jos toinen palstalainen mua nimittelee...noh...tehkää te ahneet päivätyöläiset vaan kaikki mitä vaan ikinä saatte haalittua!

Eikö sais keikkoja ottaa vastaan, jos keikalle kysytään? Tekeekö se musta ahneen?

Ja paskahintanen keikkahan tuo oli enivei,saatte siitä just sen 100€/ukko kun käytätte km-korvauksia...

Mistä helvetistä sä tiiät, paljonko me siitä saadaan?

tai varmaan sinä MK maksat KILTISTI ja OIKEEN sen sivutuloprosentin mukaisen veron...HOHO!!!!!

??? Miks sä mulle vittuilet?

Jos mulla ois tuosta keikasta olemassa työmääräys niin takuuulla asia ei jäis tähän...

Tämä lienee malliesimerkki yksittäisen soittajan oikeusturvasta...jos en olisi tänään soittanut Tähticenter-nimiseen naarasliimataispesäään,niin tuskin ois kukaan mulle ilmottanut että tuo keikka on peruttu?Toinen hyvä malliesimerkki siitä,että päästetään naiset hoitaan keikkamyyntiä,voi perkele...

Syytön mä siihen oon.

edit: Mä en edelleenkään jostain syystä tunne hirveesti empatiaa, jos joku pilaa keikkansa viinalla. Kaikki tekee niinku tekee ja jos jollain loppuu viinan takia keikat niin se on voi voi.
Sähän WW et oo viinalla niitä pilannu ja myönnettäköön, että joudut paskamaisesti kärsimään siitä, että joku muu on töpeksiny. Silti mä en oo millään muotoa syyllinen siihen, että teiltä on keikkoja peruuntunu. Ja totta jumalauta mä oon oikeutettu tekemään keikkoja joihin mua kysytään olin sitten päivätöissä tai en.
Olen hidas mutta tyhmä
WanhaWetäjä
30.01.2006 10:34:05 (muokattu 30.01.2006 11:09:53)

Katos kun pääsee vääntää heti aamusta... HOHO!

Eikö sais keikkoja ottaa vastaan, jos keikalle kysytään? Tekeekö se musta ahneen?

Mistä helvetistä sä tiiät, paljonko me siitä saadaan?

??? Miks sä mulle vittuilet

edit: Mä en edelleenkään jostain syystä tunne hirveesti empatiaa, jos joku pilaa keikkansa viinalla. Kaikki tekee niinku tekee ja jos jollain loppuu viinan takia keikat niin se on voi voi.
Sähän WW et oo viinalla niitä pilannu ja myönnettäköön, että joudut paskamaisesti kärsimään siitä, että joku muu on töpeksiny. Silti mä en oo millään muotoa syyllinen siihen, että teiltä on keikkoja peruuntunu. Ja totta jumalauta mä oon oikeutettu tekemään keikkoja joihin mua kysytään olin sitten päivätöissä tai en.

HOHO vaan ittelles:-)

En mä sua syytä mistään tai sulle vittuile..."ahneilla päivätyöläisillä"nyt tarkotan vaan sitä kiistatonta tosiasiaa,että teillä(heillä) on mahdollisuus tehdä km-korvauksilla keikkaa,koska saatte eläkkeet yms siitä päätyöstä,mä en voi niin tehdä,verotettavaa tuloakin pitää olla.

Sattumoisin olen Nallen kaa tehnyt keikkaa sen verran että tiedän mitä noi liksat on,tuskin teillä juurikaan sen kummosemmat on?Mä olen kattonut teidän keikkalistaa,siellä on sellasia mestoja jotka ei takuulla maksa mitään etxraliksoja vaikka olis kymmenen miestä lavalla?

Se mikä mua asia alkoi kyrpiin on se,että JOS mä en olis soittanut pe toimistoon,niin oisko mulle ees kukaan ilmottanut keikan peruuntumista?Tuskin...eli yksittäisellä,takuulla kaikinpuolin asiallisesti AINA työnsä hoitaneella soittajalla ei ole minkään witun valtakunnan oikeusturvaa,toki aion asiasta soittaa liittoon, en siksi että te ootte tuon keikan tehneet vaan että ihan mielenkiinnosta mitä he asiasta sanovat.Eli onko toimisto velvollinen(takuulla on) ilmottaan jos keikka peruuntuu,tai onko peräti velvollinen korvaamaan tuon menetetyn keikan,eihän me olla ruvettu ryyppään,olishan ollut mahdollista ottaa joku säestettävä eikä koko bändiä.Mutta en asiasta rupee taisteleen,tietäähän sen kuinka siinä käy,jos oikeuksiaan alkaa puolustaa...

Aiemmin ollaan tehty noita "paikkaus"keikkoja ihan bändillä,mahdollisuuksien mukaan,nythän se voi olla että tilaaja on halunnut toisen bändin,sitä en tiedä onko näin,ja meillähän oli kysessä vain tuo yksi keikka,Jyrki Kalliohan on ollut Nallen vakibändi lokakuusta asti,me ollaan tehty joitain mitä he eivät PÄIVÄTYÖLÄISINÄ ole pystyneet tekeen:-)

Ja ettei aiheesta tarvis enää vääntää niin sanottakoon että kautta rantain saamieni tietojen mukaan Nallen seuraava voimassaoleva keikka on joskus reilun kuukauden päästä,eli ainakin helmikuun vedot on peruttu.

EDIT ja nythän mä kirjotan ihan omiin nimiin,omana itsenäni,ei tarvi enää kenenkään wittuilla että nimimerkin takaa kirjotellaan asiattomuuksia...
Ostan Casion kun täytän 50v...
markkuv
30.01.2006 10:43:13

.. nythän mä kirjotan ihan omiin nimiin,omana itsenäni,ei tarvi enää kenekään wittuilla että nimimerkin takaa kirjotellaan asiattomuuksia...

Ja siitä plussa, jotenkin on reilumpaa kun on omalla nimellään ja vastaa siis puheistaan ja tekemisistään "maineella ja kunnialla"
uruttaja
30.01.2006 10:45:39
Ja siitä plussa, jotenkin on reilumpaa kun on omalla nimellään ja vastaa siis puheistaan ja tekemisistään "maineella ja kunnialla"

Ihan hieno homma. Tuttu mies, jonka liveolemus ei vastaa ehkä mnetissä joillekin syntynyttä kuvaa.
isojussi
30.01.2006 10:56:22

En mä sua syytä mistään tai sulle vittuile..."ahneilla päivätyöläisillä".....

EDIT ja nythän mä kirjotan ihan omiin nimiin,omana itsenäni,ei tarvi enää kenekään wittuilla että nimimerkin takaa kirjotellaan asiattomuuksia...

Katokatokato:

Wanha Wihtahousu on palannut!

Sydämellisesti tervetuloo. Tossa kirjoituksessa oli niin paljon painavaa asiaa, että annoin hetikohta sulle plussan - kulta!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Sertzo S
30.01.2006 11:13:05 (muokattu 30.01.2006 11:14:04)
Mäkin annoin plussan WW:lle, kun on miltei samanlainen kampauskin. ;)
Musiikkia korville
30.01.2006 11:19:29

En mä sua syytä mistään tai sulle vittuile..."ahneilla päivätyöläisillä"nyt tarkotan vaan sitä kiistatonta tosiasiaa,että teillä(heillä) on mahdollisuus tehdä km-korvauksilla keikkaa,koska saatte eläkkeet yms siitä päätyöstä,mä en voi niin tehdä,verotettavaa tuloakin pitää olla.

Sattumoisin olen Nallen kaa tehnyt keikkaa sen verran että tiedän mitä noi liksat on,tuskin teillä juurikaan sen kummosemmat on?Mä olen kattonut teidän keikkalistaa,siellä on sellasia mestoja jotka ei takuulla maksa mitään etxraliksoja vaikka olis kymmenen miestä lavalla?

Se mikä mua asia alkoi kyrpiin on se,että JOS mä en olis soittanut pe toimistoon,niin oisko mulle ees kukaan ilmottanut keikan peruuntumista?Tuskin...eli yksittäisellä,takuulla kaikinpuolin asiallisesti AINA työnsä hoitaneella soittajalla ei ole minkään witun valtakunnan oikeusturvaa,toki aion asiasta soittaa liittoon, en siksi että te ootte tuon keikan tehneet vaan että ihan mielenkiinnosta mitä he asiasta sanovat.Eli onko toimisto velvollinen(takuulla on) ilmottaan jos keikka peruuntuu,tai onko peräti velvollinen korvaamaan tuon menetetyn keikan,eihän me olla ruvettu ryyppään,olishan ollut mahdollista ottaa joku säestettävä eikä koko bändiä.Mutta en asiasta rupee taisteleen,tietäähän sen kuinka siinä käy,jos oikeuksiaan alkaa puolustaa...

Aiemmin ollaan tehty noita "paikkaus"keikkoja ihan bändillä,mahdollisuuksien mukaan,nythän se voi olla että tilaaja on halunnut toisen bändin,sitä en tiedä onko näin,ja meillähän oli kysessä vain tuo yksi keikka,Jyrki Kalliohan on ollut Nallen vakibändi lokakuusta asti,me ollaan tehty joitain mitä he eivät PÄIVÄTYÖLÄISINÄ ole pystyneet tekeen:-)

Ja ettei aiheesta tarvis enää vääntää niin sanottakoon että kautta rantain saamieni tietojen mukaan Nallen seuraava voimassaoleva keikka on joskus reilun kuukauden päästä,eli ainakin helmikuun vedot on peruttu.

EDIT ja nythän mä kirjotan ihan omiin nimiin,omana itsenäni,ei tarvi enää kenekään wittuilla että nimimerkin takaa kirjotellaan asiattomuuksia...

Kyllä mä ymmärrän, että toi homma vituttaa. Tunnuit vaan hyppäävän mun silmille asiasta, joka ei oo mun syytä millään lailla.

Siitä meidän liksapolitiikasta vielä... Kaikista paikoista ei saada ihan riittävää liksaa, mutta tässä bisneksessä ei pärjää, jos meinaa saada joka keikasta "hyvän" liksan. Ainakin meillä jokaiseen huonompi liksaseen keikkaankin liittyy joku juttu, minkä tähden se kyseinen keikka kannattaa tehdä esmes tulevaisuutta silmällä pitäen. Jos ei yhtään katso tulevaisuuteen ja silmät ummessa hinnottelee keikkansa aina saman hintasiks, niin voi käydä niin, että joutuu täällä itkemään kun ei oo enempää keikkoja (en tarkota sua WW).

Kyseisestä paikkauskeikasta sanon sen verran, että me on yritetty myydä sinne keikkoja jo pitkään onnistumatta. Nyt saatiin mahdollisuus ja liksa on kohtuullinen (satun tietämään WW mitä te oisitte siitä saanu). Lisäks jos homma menee putkeen meillä on jo varauksessa syksylle sinne uus keikka ja liksa on vielä selkeesti korkeempi (tää on se juttu mitä tarkotin tolla tulevaisuuteen katsomisella).
Olen hidas mutta tyhmä
isojussi
30.01.2006 11:24:26
... Kaikista paikoista ei saada ihan riittävää liksaa, mutta tässä bisneksessä ei pärjää, jos meinaa saada joka keikasta "hyvän" liksan. Ainakin meillä jokaiseen huonompi liksaseen keikkaankin liittyy joku juttu, minkä tähden se kyseinen keikka kannattaa tehdä esmes tulevaisuutta silmällä pitäen...

Joo joo - helppohan noita tekosyitä on keksiä.

Ei tuu kun yks hyvä mieleen: Hyväntekeväisyystilaisuudet.

No - parille vakiasiakkaalle mulla on vähän halvemmat hinnat - mutta vain vähän.
Musiikkia korville
30.01.2006 11:39:35

Joo joo - helppohan noita tekosyitä on keksiä.

Mitä ihmeen tekosyitä? Mitä säkin meidän liksoista tiiät?

Ei tuu kun yks hyvä mieleen: Hyväntekeväisyystilaisuudet.

No - parille vakiasiakkaalle mulla on vähän halvemmat hinnat - mutta vain vähän.

OMB on vähän toinen juttu ku iso bändi. Lisäks yksityistilaisuudet on vähän toinen juttu ku normaalitanssit (etenki ravintola).

Tää on ihan normaalia kaupankäyntiä. Jos asiakas ei tiedä mitä se tilaa, niin ei se ala siitä maksamaan ihan tuhottomasti ekalla kerralla. Tästä syystä eka keikka johonkin tiettyyn mestaan on ainakin meillä usein edullisempi ku sitä seuraavat.
Olen hidas mutta tyhmä
isojussi
30.01.2006 11:49:38
Turha tähän on mitään OMB-marmatuksia vetää. Senkun lyötte rauhassa viisaat päänne yhteen ja keksitte lisää syitä tehdä keikkoja kepuliliksoilla. Ei se mua maalta merelle vie - kavereitten puolta olisin vaan pitänyt. Stna, esim. WW:n tasosenkin soittajan pitäis saada puskee kohtuulliista keikkamäärää vähintään 3xTES:llä - mutta ei ihme jos ei oo kunnon keikkoja, kun kaiken maailman hinnanpolkijat pitää Liimataiset leivässä,

PRKL!

Täältä vähksi aikaa tähän.
EP
30.01.2006 12:01:23
Kyllä se aika vaikeeta on liksaa nostaa jos ensin halvemmalla menee, ei mitään järkee alkaa mihinkään alennusmyynteihin.. :)
uruttaja
30.01.2006 12:03:30
Kyllä se aika vaikeeta on liksaa nostaa jos ensin halvemmalla menee, ei mitään järkee alkaa mihinkään alennusmyynteihin.. :)

Leimautumalla halvaksi bändiksi, pysyt halpana.
KoskPaavo
30.01.2006 12:05:06
Mitä ihmeen tekosyitä? Mitä säkin meidän liksoista tiiät?

OMB on vähän toinen juttu ku iso bändi. Lisäks yksityistilaisuudet on vähän toinen juttu ku normaalitanssit (etenki ravintola).

Tää on ihan normaalia kaupankäyntiä. Jos asiakas ei tiedä mitä se tilaa, niin ei se ala siitä maksamaan ihan tuhottomasti ekalla kerralla. Tästä syystä eka keikka johonkin tiettyyn mestaan on ainakin meillä usein edullisempi ku sitä seuraavat.

Kyllä siinä vaan tuppaa helvetin useasti käymään niin että ei ne enempää maksa seuraavillakaan kerroilla,kysyvät vaan että oottekos te nyt sitten niin paljon parempia kuin viimeksi.Mullakin on omakohtaisia kokemuksia pirun paljon noista tutustumistarjoushinnoista.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
omarklah
30.01.2006 12:20:17

No niin - taas päästiin liksa-asioihin :o)

Meidän orkesterilla on hinta ilmeiseti hiukan yli keskitason ja keikkaa tulee tasaisesti ilman alennusmyyntejä.

Nyt kuitenkin lähettiin ilmaiseksi (no saadaan hiukan bensarahaa, ruoka, majoitus ja ruotsinristeily) tuohon SMORKiin mukaan. Mutta tää lienee nyt sellainen tilanne, mitä MusiikkiaKorville tarkoitti. Lähdimme kisaan mukaan ennenkaikkea hakemaan näkyvyyttä yhtyeellemme. Ja tuon näkyvyyden myötä lisää mahdollisesti vieläkin parempihintaisia keikkoja...

Toisaalta mietityttää - jos kävisi niin onnellisesti että pääsisimme kisassa loppuun saakka - minkälaisen sopparin sitä sitten mahdollisen ohjelmatoimiston kanssa tekisi, ettei soitosta saatava rahallinen korvaus ainakaan pienenisi... ...tähän ei tarvii vastata - kunhan ajattelen "ääneen"...
Tää sit sanois tälleen...
uruttaja
30.01.2006 12:26:30
Kyllä siinä vaan tuppaa helvetin useasti käymään niin että ei ne enempää maksa seuraavillakaan kerroilla,kysyvät vaan että oottekos te nyt sitten niin paljon parempia kuin viimeksi.Mullakin on omakohtaisia kokemuksia pirun paljon noista tutustumistarjoushinnoista.

Komp. Kyllä vanha tietää.

Tuossa kylällä on 3 semmoista paikkaa joihin sais sen ensimmäisen keikan 100-300 eurolla. Seuraavat keikat olisivat sitten "oikeilla" liksoilla. Höpsön höpsön, liksa ei nouse kenellekkään, koska tulijoita on parijonossa. 100 euroakin on kova liksa isollekin bändille tuosta. Hesasta asti käyvät 400 eurolla!!!!

Taas menee tuohon liksaväittelyyn, mutta noihin paikkoihin saa mennä ihan rauhassa ne bändit, jotka saavat palkakseen kusipitsan ja 3 olutta, ja naapurin poikien olalle taputukset.

Mä saisin meidän bändille 104 keikkaa vuoteen heti, jos tuohon liksahommaan suostuisin edes yhden kerran. Tästä annan takuun. Vuoden jokaiselle perjantaille ja lauantaille aivan varmasti keikka,eikä olis edes hankala saada.

Kummastuttaa, kun ensin käydään monia vuosia musiikkioppilaitoksia, valmistutaan ammattiin ja sitten se ammattitaito myydään 25 eurolla sillä verukkeella että pääasia että on hyvä meininki.. , tai hankintaan soittimet joiden maksaminen noilla liksoilla kestää 400 keikkaa, ei järenhäivääkään.,

HALOO pahvit, missä mennään.
Sertzo S
30.01.2006 12:28:38
Hyvä kirjoitus uruttaja! +
baron
30.01.2006 12:29:20

Mä kävin mun lähipubissa soolopianokeikalla kaljapalkalla tutustumistarjouksena ja ilmoitin, että jos tykkäätte, maksaa rahaa ja sen jälkeen mulla oli pysyvä diili, joka perjantai jolloin vain ehdin/viitsin ihan kunnon liksalla.
My name is Baron, Sir Baron.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)