baron 12.01.2006 17:06:08 (muokattu 12.01.2006 17:11:10) | |
---|
Nyt kun on erikoismiehiä paikalla niin kysäsempähän mikä on se "Black Magig Womanin " teeman toinen sointu kun se ei kai ole A7. Siis biisi on tietysti Dm. Itse veikkaisin A7 +9 . Aletaan kommentoimaan (kinaamaan) Pitääkö odottaa kinastelua vai sopiiko tietokin? Mulla on sellainen Santana-albumi, jossa on transkriptiot 6-7 sen piisistä, kitarasoolot sekä nuotteina että tabuina ja siinä yksiselitteisesti kaikki soinnut on molliseiskoja Dm7, Gm7, Am7. Siitä tulee joku moodi, jonka nimi ei nyt tuu mieleen. Mä oon kaikenlaisten harrastelijakitaristien kanssa kinastellut, jotka haluaa vetää siihen A7, mutta piisi tulee täysin eriluonteiseksi. Siitähän mä sain idean mun Emma-versioon, mä pahoinpitelin sen kauniin valssin tekemällä siitä 4/4 ja pelkät molliseiskasoinnut. Edit (Vai olisko se niin yksinkertaista, että kyseessä luonnollinen molli harmonisen asemasta, Muzak apuun) My name is Baron, Sir Baron. |
EP 12.01.2006 17:08:53 (muokattu 12.01.2006 17:11:29) | |
---|
Pitääkö odottaa kinastelua vai sopiiko tietokin? Mulla on sellainen Santana-albumi, jossa on transkriptiot 6-7 sen piisistä, kitarasoolot sekä nuotteina että tabuina ja siinä yksiselitteisesti kaikki soinnut on molliseiskoja Dm7, Gm7, Am7. Siitä tulee joku moodi, jonka nimi ei nyt tuu mieleen. Mä oon kaikenlaisten harrastelijakitaristien kanssa kinastellut jotka haluaa vetää siihen A7, mutta piisi tulee täysin eriluonteiseksi. Siitähän mä sain idean mun Emma-versioon, mä pahoinpitelin sen kauniin valssin tekemällä siitä 4/4 ja pelkät molliseiskasoinnut. Ei siihen duuri sovi,ei sitte millään..eikö siinö lopupääsä ennen Dm: ia ole A7? |
baron 12.01.2006 17:13:08 | |
---|
Ei siihen duuri sovi,ei sitte millään..eikö siinö lopupääsä ennen Dm: ia ole A7? Emmassa vai BMW:ssä? Mun Emmassa ja BMW:ssä on Am7, oikeassa Emmassa tietenkin A7 My name is Baron, Sir Baron. |
markkuv 12.01.2006 17:16:18 | |
---|
markkuv, siirrä ekaa kertomerkkiä kaks tahtia eteenpäin. Lipsahti väärään paikkaan, varmaan huomasit. Ja artope, en voi käsittää, miksei sulle tule mitään postia multa, ei ole vika täällä päässä. Jep -kits! |
EP 12.01.2006 17:17:26 | |
---|
Emmassa vai BMW:ssä? Mun Emmassa ja BMW:ssä on Am7, oikeassa Emmassa tietenkin A7 BMW:ssä, jaa mä muistelisin että A7 :kaa ollaan siihe soitettu joskus.. |
uruttaja 12.01.2006 17:19:42 | |
---|
Älä yritäkään.. Tarkotain biisiä, en Carlosta. Vissiin am ei saa kannatusta. |
baron 12.01.2006 17:21:35 | |
---|
Pitääkö odottaa kinastelua vai sopiiko tietokin? Mulla on sellainen Santana-albumi, jossa on transkriptiot 6-7 sen piisistä, kitarasoolot sekä nuotteina että tabuina ja siinä yksiselitteisesti kaikki soinnut on molliseiskoja Dm7, Gm7, Am7. Siitä tulee joku moodi, jonka nimi ei nyt tuu mieleen. Mä oon kaikenlaisten harrastelijakitaristien kanssa kinastellut, jotka haluaa vetää siihen A7, mutta piisi tulee täysin eriluonteiseksi. Siitähän mä sain idean mun Emma-versioon, mä pahoinpitelin sen kauniin valssin tekemällä siitä 4/4 ja pelkät molliseiskasoinnut. Edit (Vai olisko se niin yksinkertaista, että kyseessä luonnollinen molli harmonisen asemasta, Muzak apuun) Edit 2: Siihen albumiin kuului CD:kin, jossa piisit on soitettuna sekä kitaran kanssa että ilman, että kitarasankarit pääsevät leikkimään. Mä ostin sen aikoinaan Oye como van takia eli niille kahdelle soinnulle tuli tosi paljon hintaa. My name is Baron, Sir Baron. |
markkuv 12.01.2006 17:24:45 | |
---|
Tarkotain biisiä, en Carlosta. Vissiin am ei saa kannatusta. Munsta am |
baron 12.01.2006 17:30:32 (muokattu 12.01.2006 17:31:39) | |
---|
Munsta am No kun mulla on transkriptio nuotti nuotilta miten Carlos komppaa sitä piisiä eli mun ei tarvitse vedota korvaani, joka kerran G on mukana eli kyllä se on Am7! Onhan sen tehnyt Fleetwood Mac ja niittenhän se originaalisiti olikin mutta puhutaan nyt Santana-versiosta. My name is Baron, Sir Baron. |
jon lord 12.01.2006 18:20:30 | |
---|
Sacred Fire livellä kun kuuntelee niin Chester Thompson soitta sen niin että se alkaa am, mutta muuttuu sitten duuriksi , mutta olen metsästänyt Santanan Summer Ladystä yhtä sointua jo kauan enkä tiedä mikä se on. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
baron 12.01.2006 18:28:40 | |
---|
Sacred Fire livellä kun kuuntelee niin Chester Thompson soitta sen niin että se alkaa am, mutta muuttuu sitten duuriksi , mutta olen metsästänyt Santanan Summer Ladystä yhtä sointua jo kauan enkä tiedä mikä se on. Eip oo tätä piisiä mun Santana-albumissa, eikä näyttänyt millään muullakaan olevan. My name is Baron, Sir Baron. |
mr.muzak 12.01.2006 18:43:21 | |
---|
Eiköhän se oo ihan vaan sitä aiolista moodia se koko biisi (toisin kun monet muut santanat on pelkkää doorista). Eli viides aste on molliseiska. |
mr.muzak 12.01.2006 18:43:37 | |
---|
Edit (Vai olisko se niin yksinkertaista, että kyseessä luonnollinen molli harmonisen asemasta, Muzak apuun) On. |
mr.muzak 12.01.2006 18:45:25 (muokattu 12.01.2006 18:46:11) | |
---|
Eihän sillä basistille ole väljä, kun soittaa sitä perussäveltä vaan ja korkeintaan kvinttiä.. Joo ja se kvinttihän sopiikin ihan pirun hyvin vaikka tangoissa hyvin useasti esiintyvään 7b5 sointuun..Kyllä niiden basistienkin pitää osaa vähän enemmän kuin kirjaimet. Onneks lahjakkailla korva sanoo tossa kohtaa että "siirräpä poika sormees yhden nauhan verran johonkinpäin". |
baron 12.01.2006 18:45:52 (muokattu 12.01.2006 19:14:50) | |
---|
Eiköhän se oo ihan vaan sitä aiolista moodia se koko biisi (toisin kun monet muut santanat on pelkkää doorista). Eli viides aste on molliseiska. No tota mä hain. Ei oo nuo vielä sujuvasti päässä. Edit: joo, siis luonnollisessa mollissa ja aiolisessa moodissa on samat sävelet ja nyt ei aleta kinata niiden erosta, se kuuluu jo tonne teoriapalstalle. My name is Baron, Sir Baron. |
jon lord 12.01.2006 19:02:28 (muokattu 12.01.2006 19:11:17) | |
---|
Eiköhän se oo ihan vaan sitä aiolista moodia se koko biisi (toisin kun monet muut santanat on pelkkää doorista). Eli viides aste on molliseiska. Edit: Oikeassa olet. Sekoitin vähän ....tämä pää ...... Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
jeppeq 12.01.2006 19:43:39 | |
---|
Olisin kanssa taipuvainen molliseiskaan, duuri tuossa kohtaa kuulostaa erikoiselta, vaikka sitä ninkin oon kuullu joskus vetävän. Tartti tarkastaa levyltä. Pelkkä molli jää vailinaiseksi. Soitan - olen siis olemassa |
EP 12.01.2006 19:47:39 | |
---|
Joo ja se kvinttihän sopiikin ihan pirun hyvin vaikka tangoissa hyvin useasti esiintyvään 7b5 sointuun..Kyllä niiden basistienkin pitää osaa vähän enemmän kuin kirjaimet. Onneks lahjakkailla korva sanoo tossa kohtaa että "siirräpä poika sormees yhden nauhan verran johonkinpäin". Niin, mutta sillon pitää kosketin sedänkin soittaa 7b5-sointu, niinkuin tossa aiemmin puhuttiinkin.. |
mr.muzak 12.01.2006 19:57:25 | |
---|
Niin, mutta sillon pitää kosketin sedänkin soittaa 7b5-sointu, niinkuin tossa aiemmin puhuttiinkin.. ..niinhän se soittaakin. |
jeppeq 12.01.2006 20:03:17 | |
---|
Niin, mutta sillon pitää kosketin sedänkin soittaa 7b5-sointu, niinkuin tossa aiemmin puhuttiinkin.. ja jos toistuvasti soittaa m7-5 tilalle pelkän mollin, niiin eikö olekin perusteltua ennenpitkää viedä ko. soittaja naapurin saunan taa ja lopettaa ilman eri ilmoitusta, Eikö olekin ? Onhan.. Ei se "nauhan verran pudotettu/nostettu basso" oikein rokkaa muuten.. Soitan - olen siis olemassa |