Aihe: Miten meille käy..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
mack the knife
01.12.2005 21:56:05
Mutta miettikää sitä, että joku tekee nekin keikat - ja sillä rahalla.

Tehköön. Meillä ei ainakaan riitä hyväntekeväisyysmieli niin pitkälle, että joudutaan maksamaan keikasta itse.
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
riff
01.12.2005 21:58:36
Hienoa. Meitä yritti se tunturipaikka saada 500 eurolla, arvaappa lähettiinkö?

On se kumma kun yrittää lapin ruuhkamestat ottaa bändejä alihintaan! Ei luulis olevan niittenkään bisnekset muutamasta satasesta kiinni. Aivan varmasti sieltä, niin kuin muistakin firmoista löytyy "postimerkinnuolijoita", joista joutais ennemmin saneerata!
Soundi painaa mutta haitari vain painaa.
isojussi
01.12.2005 22:17:43
Tehköön. Meillä ei ainakaan riitä hyväntekeväisyysmieli niin pitkälle, että joudutaan maksamaan keikasta itse.

En mä sitä meinannu.

Tai kai sä sen tiesitkin.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
baron
01.12.2005 22:20:28

Mitä mä oon lukenut M-netin rokkipuolta, niin siellä näyttää olevan aika tavanomaista, että liksa on pari kaljaa, karkkipussi tai pahimmassa tapauksessa maksetaan omasta pussista erotus odotusmyynnin ja toteutuneen myynnin välillä.
My name is Baron, Sir Baron.
mack the knife
01.12.2005 22:20:29
En mä sitä meinannu.

Tai kai sä sen tiesitkin.

Joo, tiesin. Aina mietin, olisko se sen arvoista lähteä kotoa pois, että menee joka kerta tili pakkasen puolelle. Vaikka mulla on muutakin tuloa, niin ei kyllä millään satasella lähde nuo keikkahommat.
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
mack the knife
01.12.2005 22:21:36
Mitä mä oon lukenut M-netin rokkipuolta, niin siellä näyttää olevan aika tavanomaista, että liksa on pari kaljaa, karkkipussi tai pahimmassa tapauksessa maksetaan omasta pussista erotus odotusmyynnin ja toteutuneen myynnin välillä.

Hahhaa! Mä en ole siellä käyny lukemassa, onko totta? Kyllä on hinku kova. Ja vielä karkkipussi... Hohhohhoo!
pekkajau
01.12.2005 22:28:43

Speedy ja Saku ja... jee jee hyvä meiniki...omavastuukeikat!
Piereminen on modernin ihmisen tarkimmin varjeltuja salaisuuksia.
baron
01.12.2005 22:34:57

Hahhaa! Mä en ole siellä käyny lukemassa, onko totta? Kyllä on hinku kova. Ja vielä karkkipussi... Hohhohhoo!

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=12&t=88507&o=180&co=0

En oo vielä karkkipussia saanut, täytyy skarpata!
faith
01.12.2005 22:39:21

Jos tulet tännepäin keikalle, niin lupaan ostaa sulle karkkipussin =)
Wannabe-basisti.
Neljä Ruuvia
01.12.2005 22:40:00
Alalla on kaiketi lisääntynyt n.s. "Lisäarvon" tarve. Että se ei vaan riitä että soittaa ja laulaa hyvin tai jotain sinnepäin. Ilmeisesti tarvitaan jotain (Aivan?) muuta lisäksi. Tää lisäarvon yleinen tarve on tietysti aina ollut mukana alalla.
Se on nähty mm. siinä että joku on laulava näyttelijä tai voimistelun opettaja. Räikeimillään siitä kertoo se että keikoilla voi käydä myös KOIRA(Laulavan näyttelijän kanssa,toki). Siitä oivana näyttönä ovat myös levyttävät salarakkaat.
Paremmasta(musikaalisemmasta siis) päästä esimerkiksi käy vaikkapa Hietasen Pena,jonka arvoa nostanee oopperayhteys.
Yhtäkaikki,jotain muuta tarvitaan ilmeisesti myös.
Lisäarvosta käynee myös se että väki VIIHTYY tuvassa,kuitenkin myös baarin antimia nauttien. Jopa ystäväiseni(diminutiivi!) Pussy Boner muistaa keikoillaan kehoittaa ihmisiä nauttimaan baarista juomia.
En keksi parempaa yhteyttä bandille ja ravintoloitsijalle kuin hyvä menekki.
Perinteisiä soittoruokaloita ei enää oikein löydy joten sapuskan menekkiä emme voi edistää.
Mitä jää jäljelle?
Jos IsoJ saa pubikeikan 300:lla €:lla ,kyllä siinä pitää jollain keinolla vetää pubiin enemmän kun 6 normaali sammumaisillaan olevaa.
En tiedä tekeekö IsoJ noita mutta kunhan demosin.

En keksinyt tähän mitään loppupäätelmää koska en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Ne jotka uskovat palvelualojen työpaikkojen kasvavan tulevaisuudessa saattavat olla väärässä. Tai eivät ehkä väärässä, mutta ihmiset,eri kansallisuudet,jne. fakkiutuvat ja segmentoituvat hurjaa vauhtia.Jos olen vaikkapa yrittäjä joka tuo aasiasta käytettyjä riksan vasemmanpuolen renkaita,saatan saada yhdestä ihmisestä jopa pitkän ja pysyvän asiakassuhteen,mutta mihin ne loput renkaat pannaan?
Ei sitä osta ainakaan se tyyppi kuka nimenomaan haluaaa turkkilaista kalanmaksaöljyä.
pekkajau
01.12.2005 22:40:11 (muokattu 01.12.2005 22:40:37)

Voi perse! Mahtava meiniki..."Valkoinen Nalle"... huhahhehaaaahihouhuhuhuh!
mack the knife
01.12.2005 22:43:38

Huomasitko vielä: yhdyssanoissa olis skarppaamista. Taitaa karkkipussi olla ihan hyvä palkka vielä, tuskin *jaluikä on vielä käsillä.
baron
01.12.2005 22:44:12 (muokattu 01.12.2005 22:47:11)

Voi perse! Mahtava meiniki..."Valkoinen Nalle"... huhahhehaaaahihouhuhuhuh!

Jostain on aloitettava.

Edit: Jollei tuo nimi olisi varattu, niin sehän olisi hyvä bändin nimi meille. Ilmaannuttaisiin lavalle jokainen iso valkoinen teddykarku sylissä. Jäätäisiin yleisön mieleen vähän niinkuin "Jean S." jonka polvihousut on periaatteessa maailman typerin, mutta kaikki tietää sen bändin juuri siitä ulkoasusta.
faith
01.12.2005 22:47:10
Jostain on aloitettava.

Meinasin sanoa samaa. Ja hienoa jos johonki otetaan. Itekki oon kyllä menossa ihan ilmaseksi laulaan jos minut vaan johonki huolitaan.. isoin palkka olis se jos saisin itsetuntoon pönkitystä, kun en yhtään tiiä miltä mun laulu kuulostaa. Tiiän että vire on useimmiten kohillaan, mutta soundista on joskus valitettu rankasti. Enkä oo laulukeikkoja vetäny ikinä.
Wannabe-basisti.
pekkajau
01.12.2005 22:47:35
Jostain on aloitettava.

Tattista vaan linkistä! Tuli taas lisäarvoa mullekin tänään olleeseen niin todella tylsään päivään!
faith
01.12.2005 22:48:33
Jostain on aloitettava.

Edit: Jollei tuo nimi olisi varattu, niin sehän olisi hyvä bändin nimi meille. Ilmaannuttaisiin lavalle jokainen iso valkoinen teddykarku sylissä. Jäätäisiin yleisön mieleen vähän niinkuin "Jean S." jonka polvihousut on periaatteessa maailman typerin, mutta kaikki tietää sen bändin juuri siitä ulkoasusta.

No mutta aattele miten näppärä se on kesähelteellä!! Teillähän vois vastaavasti olla frakki, jossa on 3/4hihat x) ..tai lyhyet hihat. =)
Wannabe-basisti.
mack the knife
01.12.2005 22:49:17
Eikös se Ruuvi ole Jämsän Paroni jo vuosia sitten yhden tosiasian sanonu: Mä en välitä paskaakaan, miten bändi soittaa, mä katon lippuluukulta tuleeko se uudestaan. Tuo on yksi pointti, joka korostuu aina vaan enemmän.
Ennen oli kapakoissakin paljon enemmän henkilökuntaa, paukun saanti oli varmempaa kuin nykyään tuhannen turvoksissa olevalta tiskiltä. Se kanssa johtuu siitä, että pitää jäädä omistajalle enemmän. Prosenttipalkka poistui jokaisesta kapakasta, taisin olla melkein viimeisessä sellaisessa töissä 90-luvun alussa, jossa prossalla vielä tehtiin. Cantina. Se lisäsi työintoa ja tehokkuutta, mutta ei varmaan jääny omistajalle tarpeeksi, niin se poistettiin sieltäkin.
Oho, meni tavallaan asian viereen, mutta liittyy se jotenkin soittoonkin.
baron
01.12.2005 22:50:01

No mutta aattele miten näppärä se on kesähelteellä!! Teillähän vois vastaavasti olla frakki, jossa on 3/4hihat x) ..tai lyhyet hihat. =)

Frakkitakki ja kalsarit!
mack the knife
01.12.2005 22:50:26
Mun on...
mack the knife
01.12.2005 22:50:35
pakko ottaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)