Aihe: Kuka kissan hännän nostaa, ellei..
1 2 3 4 5 6 7
pekkajau
01.12.2005 10:25:09
Jouduin tuolloin liian kovaan seuraan pändin muusikoiden suhteen vielä kuitenkin basistiraakileena, jonka totesin ja sain tuta muilta soittajilta. Jotenkin siitä selvittiin, ei aina kunnialla, mutta opittiin perkeleesti kantapään kautta.

Todella tuttu tunne varsinkin sillon kun turasin bassolla aikoinaan parin "made in Poland" kurvakkeen kanssa. Siinä oli mielenterveys koetuksella jatkuvasti jo pelkkien kommunikointi&kusetusyritysten takia saati sitten muun takia. Sitten tuli tunne että paskat! Ei "tämmöstä" pakko ole tehdä ja hommasin lopputilin siitä sirkuksesta! Ei paljon lähtölahjoja jaeltu saati sitten puheita pidetty!
Piereminen on modernin ihmisen tarkimmin varjeltuja salaisuuksia.
uruttaja
01.12.2005 10:31:45
Älkää valittako, onko parempaa koulutusta alalle!

Nimimerkki "Kateellinen"
(Aloittanut homman toisten aloittelijoiden kanssa)

Parempi koulutus on jo se, että ne tuutorit lopettais pompottamisen ja suoranaisen vitt...ilun. Kantapään kauttahan monet asiat opitaan, mutta itsestäni tuntuu tällä ajopäiväkirjalla, että positiivisemmalla otteella olisi ollut mukavampaa heillä ja meillä.
baron
01.12.2005 11:15:46

Parempi koulutus on jo se, että ne tuutorit lopettais pompottamisen ja suoranaisen vitt...ilun. Kantapään kauttahan monet asiat opitaan, mutta itsestäni tuntuu tällä ajopäiväkirjalla, että positiivisemmalla otteella olisi ollut mukavampaa heillä ja meillä.

OK, nyt ymmärrän pointsin.
My name is Baron, Sir Baron.
WanhaWetäjä
01.12.2005 11:42:16 (muokattu 01.12.2005 11:43:43)

Minulla oikeasti etoo ihmiset jotka tunkee ketsuppia tai sinappia poikkeuksetta minkä tahansa ruoan päälle.

Joskus on ollut pakko,kun tuo soittajan safka ei ole muuten mennyt alas,ja sitten kokille kiitokset"Olipa hyvää.....ketsuppia!"

Itse aiheesta;lähes poikkeuksetta joka hääkeikalla mitä oon tehnyt,bändistä riippumatta, on sanottu tuo "olipas teillä hyvää musaa etc..",tosiaankin se pistää miettiin,millasia comboja noissa häissä pyörii,ja missä kunnossa...ja millä hintaa;-)

Kesällä tehtiin yhet häät,kvartetti,mä tein verollisesti ilman kilometrikorvauksia,eli ns oikeen laskettuna toimiston kautta,tulin omalla autolla,matkaa parisataa,pistän kilsat verotukseen,muut äijät käyttivät km-korvauksia,mulle käteen jäi ihan normaali la tes(n 110€).

Syksyllä tehtiin toiset häät triolla,maksu "in cash",käteen jäi 180€/ukko,tää on niin tätä,meinaa wituttaa välillä nuo liksat,mitä saa kun tekee keikat niinkun ne pitäis tehdä ;-/

Mutta kun ammatikseen tekeen,verotettavaakin pitää jäädä,en mä voi ottaa liksojani kuluina,ei verottaja usko että mä maksan asuntolainoja jos ei ole tuloja;-)

Vai pitäskö munkin alkaa tekeen keikkaa kuten suurin osa tuntuu tekevän,se 29€ bruttona,muut kuluina...ja wittumaisinta tässä on se että TOIMISTOT suostuu tähän,elleivät suorastaan kannusta tekeen näin, ja liitto ei tee mitään asian eteen??

Toivottavasti luottamusmies vaihtuu,olis aika tehdä jotain asioiden eteen...
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
baron
01.12.2005 11:51:30 (muokattu 01.12.2005 12:28:25)

Toivottavasti luottamusmies vaihtuu,olis aika tehdä jotain asioiden eteen...

Mehän voidaan äänestämällä vaikuttaa!

Edit:
mulle käteen jäi ihan normaali la tes(n 110€).

Mun ymmärtääkseni TES:in luvut ovat "bruttopalkkoja", se mikä pitää jäädä kulukorvausten jälkeen palkaksi ja siitä sitten verot pois päältä eli vielä vähäisempi.
Pula-Aho
01.12.2005 12:27:28
Mutta kun ammatikseen tekeen,verotettavaakin pitää jäädä,en mä voi ottaa liksojani kuluina,ei verottaja usko että mä maksan asuntolainoja jos ei ole tuloja;-)

Vai pitäskö munkin alkaa tekeen keikkaa kuten suurin osa tuntuu tekevän,se 29€ bruttona,muut kuluina...

Jos ammatikseen tekee (duunarina eikä yrittäjänä), niin kuluina ottaminen kostautuu viimeistään silloin, kun tarttis alkaa eläkettä nauttimaan. Jos on hengissä vielä silloin.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
v_m_kangas
01.12.2005 12:38:06

Jos ammatikseen tekee (duunarina eikä yrittäjänä), niin kuluina ottaminen kostautuu viimeistään silloin, kun tarttis alkaa eläkettä nauttimaan. Jos on hengissä vielä silloin.

Eläkkeellä? Hitto, minä en usko eläkkeelle pääseväni, jollen ota jotain vapaaehtoista eläkettä. Eläkeikä vain nousee ja siinä vaiheessa kun se meikäläiselle olisi ajankohtaista, ei ole niitä eläkkeen maksajia olemassa.

Ja jos eläkettä saisikin, ei noita harrastusvehkeiden maksuja voi lykätä siihen saakka. Vai käynkä yrittään Amilta uutta kiipparia. "maksan sitten eläkkeestä, kun nuo keikkaliksat menee siihen ja veroihin sekä bensaan".

Helekatti, eikö se matkalasku ole pätevä paperi, kun se on totuudenmukaisesti täytetty? Monelta keikalta ei jää 'palkaa' kuin se parikymppiä kun veroprossakin sivutuloista on yli 50.

Se on totta, että moni nuori kossi kusee nilkoilleen jos meinaa jatkaa ikänsä 'ammatikseen' matkalaskujen kirjoitusta.
Humppaa tai soita humppaa
baron
01.12.2005 12:53:44

Veto la klo 22-02 200 kilsan päässä. Liksa bruttona 200/nenä.
Lähtö himasta klo 15, paluu himaan klo 8

Kilometrikorvaus 400 x 0.40 = 160 (tämä jos liikkuu yksin, pienempi jos yhteiskuljetus)
Päiväraha 30.

Liksaksi jää 10. Pyhä/viikonloppukorotus pois, jää 5.
Bruttotuntipalkka 5/17 = 29 senttiä. Tästä pois verot.

Näin mä sen lasken.
Jotkut väittää, että tällä elää hyvin.
Pula-Aho
01.12.2005 13:13:56
Veto la klo 22-02 200 kilsan päässä.

Oliko se Kehä III noin kaukana??

-G-
baron
01.12.2005 13:19:13

Oliko se Kehä III noin kaukana??

-G-

Tää oli teoreettinen esimerkki. En mä noin kauaksi lähtisi.
Toi mun laskelma varmaan kertoo syyn.
ninmari
01.12.2005 13:19:16
Veto la klo 22-02 200 kilsan päässä. Liksa bruttona 200/nenä.
Lähtö himasta klo 15, paluu himaan klo 8

Yömatkaraha?
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
v_m_kangas
01.12.2005 13:31:52 (muokattu 01.12.2005 13:32:09)

Yömatkaraha?

Joo, 6 €. Plus kilometrit ovat 0,49€ jos kolme kyydissä ja peräkärry perässä :D

Mut siis periaatehan on tämä. Paitsi, että esim trion 600€:stä ottaa vielä toimisto ensin 10-20% pois.
Humppaa tai soita humppaa
isojussi
01.12.2005 13:37:02
...Näin mä sen lasken.
Jotkut väittää, että tällä elää hyvin.

Lussa Parskallen.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Tankero
01.12.2005 13:46:30
Miksi myit? En tietenkään tiedä, kuinka tiukalla olet ollu rahallisesti, mutta kyllä sitä yrittää soittimet pitää vaikka ei sillä hetkellä tarvitsisikaan. Mullakin on syna, sähköiset kitarakamat ja pari haitaria tällä hetkellä aika toimettomana, mutta en kyllä myy. Se on niin pieni raha, minkä niistä saa, että jo vähän ajan päästä vituttaa kun tuli luovuttua.

Näin on.Se on viimenen virhe, kun kamansa myy. Niitä on iso liuta entisiä soittajia, jotka katuu kamojensa myyntiä.
Sertzo S
01.12.2005 13:52:35
Näin on.Se on viimenen virhe, kun kamansa myy. Niitä on iso liuta entisiä soittajia, jotka katuu kamojensa myyntiä.

Myyty mikä myyty ja ei tarvi lähteä noille 80€ keikolle, joille vielä lähivuosina kyselivät, kuten olen aiemmin todennut. Eivät kysele enää. Haitarilla tosi harvoin yksin turskuttaen saa jo aivan toiset liksat ja sillä siisti.
uruttaja
01.12.2005 14:20:55

Iso liuta nykyisiä soittajia, joiden olisi suorastaan pakko myydä.
Pula-Aho
01.12.2005 15:54:26 (muokattu 01.12.2005 15:55:58)
Tää oli teoreettinen esimerkki. En mä noin kauaksi lähtisi.
Toi mun laskelma varmaan kertoo syyn.

Jo mää ihmettelin, että lipeääkö mies periaatteistaan.
Sertzo S
01.12.2005 16:18:07
Iso liuta nykyisiä soittajia, joiden olisi suorastaan pakko myydä.

No mun ei ollut välttämätön pakko, mutta myin kuitenkin ja kadun.

80-luvun puolenvälin paikeilla ennakoin jo ravintolasoittojen määrän romahtavan nopeasti, kun esim. kvintettikokoonpanossa soiteltiin useissa isojen kaupunkin ykkösravintoloissa. Asiakasmäärät noissa tuolloin olivat iltaisin sitä luokkaa, että ei niillä katteilla orkesterin palkkoja juurikaan maksettu, ei ainakaan isompien. Viikonloput olivat hieman vilkkaampia. Sopimuksethan olivat tuolloin viikosta pariin ja aiemmin vielä 70-luvulla soiteltiin kuukausikin samassa paikassa, jolloin vielä väkeäkin riitti mukavasti tanssiravintoloihin. Nuo laivat taitavat keikkojen ohella olla nykyisin tärkeitä työllistäjiä, mutta kuinka kauan enää. Savonlinnan ainoassa tanssiravintolassa Hotelli Seurahuoneellakin taitaa olla vain viikonloppuisin elävää tanssimusiikkia. Kesä voi tehdä poikkeuksen.
uruttaja
01.12.2005 16:51:09 (muokattu 01.12.2005 16:59:27)
No mun ei ollut välttämätön pakko, mutta myin kuitenkin ja kadun.

80-luvun puolenvälin paikeilla ennakoin jo ravintolasoittojen määrän romahtavan nopeasti, kun esim. kvintettikokoonpanossa soiteltiin useissa isojen kaupunkin ykkösravintoloissa. Asiakasmäärät noissa tuolloin olivat iltaisin sitä luokkaa, että ei niillä katteilla orkesterin palkkoja juurikaan maksettu, ei ainakaan isompien. Viikonloput olivat hieman vilkkaampia. Sopimuksethan olivat tuolloin viikosta pariin ja aiemmin vielä 70-luvulla soiteltiin kuukausikin samassa paikassa, jolloin vielä väkeäkin riitti mukavasti tanssiravintoloihin. Nuo laivat taitavat keikkojen ohella olla nykyisin tärkeitä työllistäjiä, mutta kuinka kauan enää. Savonlinnan ainoassa tanssiravintolassa Hotelli Seurahuoneellakin taitaa olla vain viikonloppuisin elävää tanssimusiikkia. Kesä voi tehdä poikkeuksen.

Setä, minä tarkoitin jopa sitä, että ne kenen pitäisi ne myydä, eivät älyä sitä tehdä.

99 kun minä lopetin, niin kvartetilla väännettiin, keikkaa oli ja paikkoja joissa soittaa.
uruttaja
01.12.2005 16:51:19
Räimisköhän
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)