Aihe: Charles Plogman
1 2 3 4 5 6 7 8
uruttaja
25.11.2005 15:01:40
Soittavat, se on jees ja minunkin arvoasteikossa eri dekadilla verrattuna esim Helmeen.

Tarkennan edelleenkin, että ei ollut mitenkään tarkoitus leuhkia, että ite olisin jotenkin parempi. Mielestäni pojilla ei vain taitu jos verrataan moneen muuhun bändiin. Tää on tietenkin vain minun mielipiteeni ja siitä ei tarvinne kiistellä ;)

Enks mää näin kirjoittanutkin?

Kyllä kyllä.
Sertzo S
25.11.2005 15:01:53

VMK:lle: Monet bändit soittavat itse leyvillään, mutta erittäin monet, yllättävätkin, eivät soita.

Mainitsetko joitain varmoja tapauksia?
v_m_kangas
25.11.2005 15:03:30

Tarkoittaako bootleg sitä, että laitetaan saappaat jalkaan?

Eiku bootataan jalka, käynnistetään uudelleen.
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
25.11.2005 15:05:03
Mainitsetko joitain varmoja tapauksia?

En.
R.Syke
25.11.2005 15:47:19 (muokattu 25.11.2005 15:48:32)
Tarkoittaako bootleg sitä, että laitetaan saappaat jalkaan?

Saapassääri. Suom. huom.

Talvella huoposet ;)
uruttaja
25.11.2005 15:50:42
Saapassääri. Suom. huom.

Talvella huoposet ;)

Raimoko vai veljekset?
Sertzo S
25.11.2005 15:53:49 (muokattu 25.11.2005 15:55:04)
Raimoko vai veljekset?

Raimo, sekä pojat Sami, Tommi ja Mikko nämä kaksoset.
uruttaja
25.11.2005 15:58:00
Raimo, sekä pojat Sami, Tommi ja Mikko nämä kaksoset.

Tommikohan se oli, jolla on vielä muutamia keikkoja silloin tällöin.
aisa
25.11.2005 15:59:45
Tommikohan se oli, jolla on vielä muutamia keikkoja silloin tällöin.

semmosta 10-15 pintaan kuussa... vai mites tohon nyt taas kuulukaan vastata?
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
uruttaja
25.11.2005 16:01:03
semmosta 10-15 pintaan kuussa... vai mites tohon nyt taas kuulukaan vastata?

Ei ku jotain keikka kerran kuussa. Eivät vastaa nämä poijjat sillä lailla. Ne on enempi maataloustyöapuväline-viihteen lanseerauksia ne 200 keikkaa vuodessa lausuvat.
aisa
25.11.2005 16:13:16
Ei ku jotain keikka kerran kuussa. Eivät vastaa nämä poijjat sillä lailla. Ne on enempi maataloustyöapuväline-viihteen lanseerauksia ne 200 keikkaa vuodessa lausuvat.

no joo, se oli enempi kevennys toi äskeinen. tiedän että ne on ihan asiallisia sällejä.
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
uruttaja
25.11.2005 16:15:09
no joo, se oli enempi kevennys toi äskeinen. tiedän että ne on ihan asiallisia sällejä.

Kun taas nämä 15/200 jutut on syvältä. Hyvin on poikakulmalakin jatkanut perinnettä.
LaKe
25.11.2005 17:58:11
Kun taas nämä 15/200 jutut on syvältä. Hyvin on poikakulmalakin jatkanut perinnettä.

HA!!!! OSU!!! :)
Tekstiviesti kitaristilta ostettuaan uuden putkinauhakaiun: "Kyllä nyt on hieno vehjeh jeh jeh jeh jeh..."
jon lord
26.11.2005 10:58:49
Mulla on oma mielipiteeni asiasta johon minulla on perusteluni. Hämmennetäänpä soppaa lisää. Esim. kirvesmies tulee tekemään jotain juttua ja hänellä ei ole mitään valmiita piirustuksia tms. no hän tekee työn ilman käyttäen ammattitaitoa ja "pelimiehen" silmäänsä ja saa työn valmiiksi jopa erinomaisella tavalla. Automekaanikko saa vanhan auton korjattavakseen johon ei ole ollut koskaan mitään piirustuksia tms. no hän tekee työn käyttää kokemustaan ja mielikuvitustaan ja saa työn tehdyksi jopa hyvin ja asiakasta tyydyttävällä tavalla. Muusikko joutuu esim.tuuramaan bändiin jossa ei ole mitään lappuja tms.no mitä hän tekee.Käyttää pelimiehen silmäänsä,kokemustaan ehkä lahjojaan selvitäkseen tilanteesta ja tekee työn hyvin jopa asiakasta tyydyttävällä tavalla. HUOM! nyt en provoa enkä muuta ,mutta kun puhutaan"taittumisesta" niin ymmärrän sen niin että ammattimies pystyy hoitamaan työnsä niin ettei tarvitse "ajo-ohjeita" koko aikaa ja pystyy hätätilanteessa hoitamaan homman tyydyttävällä tavalla jopa ilman. Kaikki kunnia kaikille soittajille älkääkä käsittäkö väärin minua nyt. Kunnioitan kaikkia kollegojani ja jokaisella on täällä oma paikkansa. Olen soittanut paljonkin sellaisten muusikoiden kanssa jotka vetävät hatusta oman instrumenttinsa kanssa koko illan ilman mitään lappuja. Ja jos hätä on tullut niin nopeasti on sovittu tuttua stanu kamaa jonka kaikki osaavat edes sinnepäin. Tarkoitan tällä asialla sitä niin paljon puhuttua kokemusta ja ammattitaitoa joka tulee vain työn kautta. Muuten sitä ei saa kirjoista oppimalla. Jos bändi vetää omaa harjoiteltua ohjelmistoansa niin se on heille tuttua, mutta tilanne muuttuu silloin kun pitäisi alkaa vetää yhtäkkiä jotain muuta. Muutama täälläkin mainittu suosittu orkesteri on ollut äkkiä tyhjän päällä kun on pitänyt ex-tempore säestää jotain solistia tai soittaa jotain joka ei kuulukaan ohjelmistoon. Olen itse ollut paikalla todistamassa sitä ja silloin se oma ohjelmisto joka saa bändin kuullostamaan hyvältä onkin saanut saman bändin kuullostamaan kaikkea muuta kuin hyvältä. Huom! edelleenkään en provoa vaan totean asian johon minulla on perustelut. Eli täytyisi soittaa mahdollisimman paljon erilaista musiikkia ja paljon jotta oppisi hallitsemaan erilaisia tyylejä ja kappale valikoima laajentuisi niin että pystyisi hoitamaan yllättäviäkin tilanteita.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
riff
26.11.2005 11:09:09
Tuohon ei ole lisättävää.
Soundi painaa mutta haitari vain painaa.
Sertzo S
26.11.2005 11:13:05
Täräytin plussan Jon Lordille. :)
uruttaja
26.11.2005 12:00:20 (muokattu 26.11.2005 12:00:42)
Tuohon ei ole lisättävää.

Kyllä urkuveli asiaa paasaa. Lussa.
Tankero
26.11.2005 13:29:35
Nuot hoitaaki tonttinsa hyvin.

Kun ei se haitaristi koskis siihen synaansa.
Tankero
26.11.2005 13:31:33
Minäpä jatkan tätä iäisyysasiaa. Souvarit soittavat kuitenkin keikoilla itse. Urkuosastohan siellä on hallinnassa hyvinkin.

VMK:lle: Monet bändit soittavat itse leyvillään, mutta erittäin monet, yllättävätkin, eivät soita.

Onko ne vaihtanu urkuria sitten syksystä?
uruttaja
26.11.2005 14:05:46
Kun ei se haitaristi koskis siihen synaansa.

Niinpä. Kyllähän se urkuri ainakin apuna on, ja kyllä sillä ainakin pitäis taittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)