Aihe: Apua! Bändi hajoaa!
1 2 3 4 5 6 7 8
uruttaja
16.11.2005 20:35:17

Musiikissa vain on paljon enemmän niitä aspekteja jotka vaikuttavat suoraan asiakkaisiin, kuten just tempovalinnat, tulkinnat, volumet... Siksi sitä on helppo tulla kommentoimaan, vaikkei asiasta paljoa tiedä. Ja toisaalta, ilman näitä kommentoijia musiikki ei muuttuisi.

Ei se humppa miksikään muutu. Se on pysyvä olotila.,
faith
16.11.2005 20:37:56
Ei se humppa miksikään muutu. Se on pysyvä olotila.,

Kyllä sinne väkisinkin tulee uusia ulottuvuuksia, ja jokainen soittaja/laulaja tulkitsee sitä vähän eri lailla. Ja niinhän se pitäiski olla. Kuvitelkaa jos kaikki vetäis vaikkapa Kirka-tyylillä.... =)
uruttaja
16.11.2005 20:38:53
Kyllä sinne väkisinkin tulee uusia ulottuvuuksia, ja jokainen soittaja/laulaja tulkitsee sitä vähän eri lailla. Ja niinhän se pitäiski olla. Kuvitelkaa jos kaikki vetäis vaikkapa Kirka-tyylillä.... =)

Harvemmin humppaa.
faith
16.11.2005 20:40:27
Harvemmin humppaa.

No se nyt oli tämmönen yleistetty versio joka ehkä meni silleen perille, sen verran kamala ajatus ;)
jon lord
16.11.2005 20:40:34
Suorastaan jopa niin, että Liimataisvetoisella alalla on sellaisia virityksiä joita ei pitäisi olla olemassakaan.

Vaikka minäkin välillä vittuilen ihan suoraan, niin olen mä monta oikeaakin asiaa tänne kirjoittanut, joista vaikkapa alaa aloitteleva voi ottaa opikseen. Me ollaan ne asiat jo eletty, nuorten ei tarvitse antautua kusetettaviksi, jossain soittajasukupolvessa sen pitää katketa sen kusettamisenkin.

Taas komppaan ja ++. Olen ihan samaa mieltä. Jos voidaan jotenkin auttaa ja neuvoa ja kertoa kuinka armotonta meno välillä on niin kaikkien ei välttämättä tarvitsisi käydä läpi samaa mankelia ja kusetusten sarjaa. Mutta vaikka kuinka hienoa tämä on niin on hyvä silti kertoa myös niistä huonoista puolista ja siitä ettei kaikki aina ole ruusuilla tanssimista. Olisi ihan hyvä ettei soittajien tarvitsisi kokea Trio Forresterin kohtaloa uransa alkutaipaleella.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
16.11.2005 20:43:07
Taas komppaan ja ++. Olen ihan samaa mieltä. Jos voidaan jotenkin auttaa ja neuvoa ja kertoa kuinka armotonta meno välillä on niin kaikkien ei välttämättä tarvitsisi käydä läpi samaa mankelia ja kusetusten sarjaa. Mutta vaikka kuinka hienoa tämä on niin on hyvä silti kertoa myös niistä huonoista puolista ja siitä ettei kaikki aina ole ruusuilla tanssimista. Olisi ihan hyvä ettei soittajien tarvitsisi kokea Trio Forresterin kohtaloa uransa alkutaipaleella.

Jep. Se filmi pitäis ihan kaikkien katsoa opetusmielessä.
baron
16.11.2005 20:43:07

++. ja lisäksi ne jotka ovat vasta aloittelemassa välillä ehkä ohdakkeistakin uraansa musiikin monipuolisessa mutta paljon antavassa maailmassa,voivat poimia tarpeellista tietoa ja varautua siihen että tässä ammatissa voi sattua kaikenlaista mitä ei aina ns."tavalliset" ihmiset edes usko.

No kyllähän mä paljon oppia olen palstan kautta saanut, kun "ulkopuolisena" oon alalle tunkenut.
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
16.11.2005 20:43:57 (muokattu 16.11.2005 20:44:22)
No kyllähän mä paljon oppia olen palstan kautta saanut, kun "ulkopuolisena" oon alalle tunkenut.

Olet enemmän kuin tervetullut minun puolestäni. Hyvin olet "uittanut" itsesi alalle.Sullahan on COB-bändikin. Ei taida muilla nickeillä olla.
jon lord
16.11.2005 20:53:46

Olen minäkin saanut sinusta yhden hengenheimolaisen lisää ystäväpiiriini.
R.Syke
16.11.2005 21:00:55
Kyllä tää ympäristö on mulle sellainen päivän 'must' on, että harvoin jää väliin.

Harrastelijana olen välillä ollut aivan out, mutta päässyt pikku hiljaa teidän jutuistanne ja termeistänne perille.

Heh - tuo -esa on yksi sellainen, josta nautin. Saa nähdä, milloin nää ammattilaiset antaa kenkää ja käskee siirtyä oman ammattikunnan keskustelupalstalle - hui helevetti.
kuunsirppi
16.11.2005 21:15:19
Jos mulla olis ollut nuorempana uskoa itseeni, niin olisin jo aikaisemmin aloittanut tuota laulamisen opiskelua. En vaan uskaltanut koskaan ajatella, vaikka kuinka halusin, että voisin laulaa ja tanssittaa ihmisiä.

Sitten yhteensattumien summana sain aloittaa hommaa vasta näin "vanhana" ja olen kyllä nöyrin mielin ja kiitollisena ottanut vastaan oppia, mitä olen muusikoilta saanut ja onnellinen olen myös siitä, että olen saanut olla muutamia kertoja ihan "oikeittenkin" muusikoiden säestettävänä (tarkoitan näillä jotain telkkarihemmoja).

Olen saanut käydä kotimaan ulkopuolellakin esiintymässä ja olen saanut tehdä, omakustanteina kylläkin, äänitteitä. Olen saanut pitää omia konsertteja jne.

Vaikka tätä mun laulaja-uraa onkin takana vasta seitsemän vuotta, niin toivon, että koko ajan opin uutta ja vaikka "uruttaja" välillä vittuileekin rankasti, niin antaa tulla vaan. Otan kaikesta opikseni! Täällähän sitä on kokemusta, mitä multa puuttuu.

Enää näillä kilometreillä ja tällä terveydellä mulla ei oo mahdollisuutta aloittaa tätä hommaa siinä mittakaavassa, mitä te "pro't" olette tehneet, mutta teen sen, minkä voin tehdä ja en ainakaan polje hintoja. Sen verran tiedän, että mikä on porukkani arvo, etten millään polkuhinnalla heitä myy.

Silloin joskus alkuvuosina osallistuin pari kertaa tangomarkkinoiden karsintoihin ja jo silloin olin niin vanha, että kun näin Auraviihteen sopimusehdot, niin kysyin heti Taina Kokkoselta, että onko tämmönen oikeesti pakko allekirjoittaa, ennenkuin pääsee edes yrittään ja olihan se.. :o/ Onneks en koskaan päässyt pidemmälle ja enää en haluaisi edes yrittää. Ei jaksaisi olla kenenkään pyöritettävänä. Antaa nuorempien mennä ja etsiä elämänkokemusta.

Teen keikkoja meille sopivaan tahtiin ja yritän joka päivä oppia jotain uutta.

Täälläkin pyörin, että saisin aina jotain uutta ajatusta ja oppia!

Kiitos kaikille "opettajille", myös "ystävälleni" uruttajalle!
virsistä rokkiin
jon lord
16.11.2005 21:23:03
Näin positiivisten juttujen jälkeen on hyvä mennä yöpuulle, jää hyvä mieli. Öitä vaan kaikille, pro miehille, jo vähän enemmän tehneille, just vasta aloittaneille ja niille jotka eivät ole vielä aloittaneet.
uruttaja
16.11.2005 21:29:17 (muokattu 16.11.2005 21:29:43)
Täälläkin pyörin, että saisin aina jotain uutta ajatusta ja oppia!

Kiitos kaikille "opettajille", myös "ystävälleni" uruttajalle!

Kiitos samoin. Tämä on sitä sopivaa ajatustenexpanderia. Jos mä en sulle vituilis, niin sinähän ylpistyisit.
R.Syke
16.11.2005 21:30:22
Näin positiivisten juttujen jälkeen on hyvä mennä yöpuulle, jää hyvä mieli. Öitä vaan kaikille, pro miehille, jo vähän enemmän tehneille, just vasta aloittaneille ja niille jotka eivät ole vielä aloittaneet.

-Nyt ruvetaan painaan ja aletaan rooks!
uruttaja
16.11.2005 21:32:21

Kiitos samoin. Röyhkän kirjan kautta unta luumuun, että jaksaa huomenna pistää Tornio sevon.
baron
16.11.2005 22:31:37

Kiitos samoin. Röyhkän kirjan kautta unta luumuun, että jaksaa huomenna pistää Tornio sevon.

Tehty mun mielestä soittajan "duunia": Väännetty lappuja bändille puutteellisella Finalen taidolla.
Tästä mä haluan sen liksan. Kyllä mulle osan liksaa, ainakin luontoisetua, tuottaa se, että pääsee esiintymään.
My name is Baron, Sir Baron.
isojussi
16.11.2005 23:08:34
Kuulinpas juuri eilen, että on varsinkin Patelan seudulla tapana myydä trioja kapakkaan ohjelmatoimistojen kautta 300 € ilta.

"Ammattilaisia"

Stna.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
kuunsirppi
17.11.2005 07:25:04
Kiitos samoin. Tämä on sitä sopivaa ajatustenexpanderia. Jos mä en sulle vituilis, niin sinähän ylpistyisit.

Luoja mua siltä varjelkoon, siis tolta ylpistymiseltä. Eikä oikeesti oo aihettakaan. Jos joku joskus tykkää kuunnella, oon onnellinen siitä, mutta nöyränä!!!

Sitten, kun joku huomaa, että rupee nokka nouseen tähtitaivasta kohti, niin kehottakoon lopettaan koko homman. Sitte pitää ruveta kaivaan ojaa (jaa tällä selällä vai :o/ )

Niin huomenta vaan kaikille tasapuolisesti!

Pitää ruveta tyhjentään yhtä kammaria, kun tulee remonttimies ehtoolla purkaan seiniä ja kattoon, mitä ne on syöny.
virsistä rokkiin
kuunsirppi
17.11.2005 07:29:14
Kuulinpas juuri eilen, että on varsinkin Patelan seudulla tapana myydä trioja kapakkaan ohjelmatoimistojen kautta 300 € ilta.

"Ammattilaisia"

Stna.

Tapasin tässä messuilla viime pyhän aikaan yhden ison kylpylän myyntijohtajan ja tuli puhetta, että teen keikkoja. Hän kysyi, että ette taida lähtee paljon alle 500 euron keikalle. Sanoin, että ei todellakaan lähdetä, siis koko kvartetilla.
Hän sanoi, että heiltä veloittaa ohjelmatoimisto 500 euroa/ilta viikkobändistä.
Joskus oon siellä ollut viikolla tanssimassa ja kyllä siellä ihan kvartetteja on soittamassa, joten ei siitä kyllä soittoesoille paljon käteen jää, kun ohjelmatoimisto ottaa vielä omansa päältä :o/
virsistä rokkiin
Sertzo S
17.11.2005 08:09:47
Tapasin tässä messuilla viime pyhän aikaan yhden ison kylpylän myyntijohtajan ja tuli puhetta, että teen keikkoja. Hän kysyi, että ette taida lähtee paljon alle 500 euron keikalle. Sanoin, että ei todellakaan lähdetä, siis koko kvartetilla.
Hän sanoi, että heiltä veloittaa ohjelmatoimisto 500 euroa/ilta viikkobändistä.
Joskus oon siellä ollut viikolla tanssimassa ja kyllä siellä ihan kvartetteja on soittamassa, joten ei siitä kyllä soittoesoille paljon käteen jää, kun ohjelmatoimisto ottaa vielä omansa päältä :o/

Voi hevonvittu, en muuta sano! :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)