häläppääjä 05.10.2005 16:57:53 | |
---|
Sä et vaan osaa. Ja ihan nappiin. Just, tämähän se häpäsee meikäläisellä. En ossaa tanssata kipenettäkään! Mutta pääasia että saa häpästä ittensä oikeen kympillä. mitisä on hyvä sounti |
häläppääjä 05.10.2005 17:00:38 | |
---|
Ja rompapekkaa. Olis kiva tietää, mitähän sekin lienee. Vanahat ihmiset siitä aina joskus puhuu. Jaa, tuo rompapekka kuulostaa niin vaaralliselta, että tästä etteenpäin tanssaanki vain sitä! Kuka muuten alakas pittään rompapekka-kursseja? Kuhilas kenties? mitisä on hyvä sounti |
manjaana 05.10.2005 17:01:09 | |
---|
Tai sitten tanssitettavas on ollu huono että tuntuu kuin kivirekeä kääntelis. Silloin tulee hiki kyllä. Kannattaa tsekata etukäteen ettei kivirekiin sekaannu.
Do diin, nyt se pisti sen palstalle, kukas tätä kiviriippaa nyt si enää tanssittaa mein pikkujoulussa, pahus taas menöö juomingin puolelle.. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
häläppääjä 05.10.2005 17:03:03 | |
---|
Do diin, nyt se pisti sen palstalle, kukas tätä kiviriippaa nyt si enää tanssittaa mein pikkujoulussa, pahus taas menöö juomingin puolelle.. Ei ku rupiat vaan tähän rompapekka ryhymään. Se taittuu varmasti. mitisä on hyvä sounti |
manjaana 05.10.2005 17:05:42 | |
---|
Ei ku rupiat vaan tähän rompapekka ryhymään. Se taittuu varmasti. ??? En oo koskaan ees kuullu.. ;o) Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
häläppääjä 05.10.2005 17:06:57 | |
---|
??? En oo koskaan ees kuullu.. ;o) Mitä sen on väliä. En minäkään oo kuullu ennen, mutta varmasti taittuu ku tuo nimi on ihan päällikkö. mitisä on hyvä sounti |
Tankero 05.10.2005 17:13:07 | |
---|
Mitä sen on väliä. En minäkään oo kuullu ennen, mutta varmasti taittuu ku tuo nimi on ihan päällikkö. Se on kyllä mysteeri tuo. Minun isä joskus kysyi ja on jotkut muutkin vanhat ihimiset on kysyneet, että soitattako te rompapekkaa. Mutta ei ne oo oikeen osannee selittää mitä se on. Ollu muotisa kait joskus 30-luvulla. |
manjaana 05.10.2005 17:15:13 | |
---|
Se on kyllä mysteeri tuo. Minun isä joskus kysyi ja on jotkut muutkin vanhat ihimiset on kysyneet, että soitattako te rompapekkaa. Mutta ei ne oo oikeen osannee selittää mitä se on. Ollu muotisa kait joskus 30-luvulla. Taidan kysästä sitä tuolt toiselt puolelt, hiukka alkoi kiinnostaa.. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
häläppääjä 05.10.2005 17:16:15 | |
---|
Se on kyllä mysteeri tuo. Minun isä joskus kysyi ja on jotkut muutkin vanhat ihimiset on kysyneet, että soitattako te rompapekkaa. Mutta ei ne oo oikeen osannee selittää mitä se on. Ollu muotisa kait joskus 30-luvulla. Nimi varmaan juontuu jostaki vierasperäsestä sanasta.Varmaan engelskaa? mitisä on hyvä sounti |
Tankero 05.10.2005 17:16:36 | |
---|
Taidan kysästä sitä tuolt toiselt puolelt, hiukka alkoi kiinnostaa.. Minä koitan kysyä isukilta tarkennusta. |
Pula-Aho 05.10.2005 17:34:18 (muokattu 05.10.2005 17:38:03) | |
---|
Tämän kommentin perusteella vaikkuttaisi enemmän siltä että WW voisi olla vaikkapa Hassisen koneen wanha basisti. Huonompaa vertausta, et olisi varmaan voinut keksiä. Hassisen Koneen vanha basisti on todellinen pelimannien pelimanni, joka ei kokemuksieni mukaan ylenkatso mitään musiikkia. Eikä myöskään toisia soittajia, vaikka olisivat hänen rinnallaan kuinka tunareita. Itselläni on ollut ilo ja kunnia saada soittaa humppaa kyseisen herran kanssa muutamaan otteeseen Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
Tankero 05.10.2005 17:35:11 | |
---|
Huonompaa vertausta, et olisi varmaan voinut keksiä. Hassisen Koneen vanha basisti on todellinen pelimannien pelimanni, joka ei kokemuksieni mukaan ylenkatso mitään musiikkia. Eikä myöskään toisia soittajia, vaikka olisivat hänen rinnallaan kuinka tunareita. Itselläni on ollut ilo ja kunnia saada soittaa humpaa kyseisen herran kanssa muutamaan otteeseen Eikä se oo edes vanha. |
Sertzo S 05.10.2005 19:21:12 | |
---|
Huonompaa vertausta, et olisi varmaan voinut keksiä. Hassisen Koneen vanha basisti on todellinen pelimannien pelimanni, joka ei kokemuksieni mukaan ylenkatso mitään musiikkia. Eikä myöskään toisia soittajia, vaikka olisivat hänen rinnallaan kuinka tunareita. Itselläni on ollut ilo ja kunnia saada soittaa humppaa kyseisen herran kanssa muutamaan otteeseen Jep. J.K. on varmaan kyseessä. Soittelin hänen isänsä kanssa aikoinaan jonkin aikaa samassa pändissä. Veljensä H K. on myös oiva kalvotaiteilija. |
baron 05.10.2005 19:52:56 | |
---|
Huonompaa vertausta, et olisi varmaan voinut keksiä. Hassisen Koneen vanha basisti on todellinen pelimannien pelimanni, joka ei kokemuksieni mukaan ylenkatso mitään musiikkia. Eikä myöskään toisia soittajia, vaikka olisivat hänen rinnallaan kuinka tunareita. Itselläni on ollut ilo ja kunnia saada soittaa humppaa kyseisen herran kanssa muutamaan otteeseen Mä oon joskus käynyt läpi herran bassokoulun, eikä ollut kirjan vika, että musta ei basistia tullut. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
WanhaWetäjä 06.10.2005 02:04:55 (muokattu 06.10.2005 02:05:23) | |
---|
, Nyt ma ei yummarra? Olen aina kuvitellut että WW on wanha tanssimuusikko. Olen ilmeisesti täydellisen väärässä. Tämän kommentin perusteella vaikkuttaisi enemmän siltä että WW voisi olla vaikkapa Hassisen koneen wanha basisti. No, aina oppii ja viisastuu! Minulla toki kanss on aivan eri musiikkimaku kuin joku suomalainen hunppa. Siitä huolimatta kuuntelen sujuvasti vaikkapa jotain lattareita ja kyllä tanssissa on jotain alkukantaista viettelemisen meininkiä. Kyllä metso tietää! Jos oikeen rautalangasta vääntäis niin menis basistillekkin perille........ EI VAAN YHTÄÄN KIINNOSTA tuo tanssiminen/tanssipaikat/ravintolat,yleensä tuo koko meininki ja se tanssiväki on aina ollut mulle ihan vieras maailma...ne on nähty,kohta se kolkyt vuotta on pyöritty noissa humppahelveteissä,elämää on onneksi ja paljon ja mielenkiintoisenmpaa tanssikulttuurin ulkopuolella,mun mielestä (ammatti)soittaja joka käy vapailla tanssimassa on jotenkin erikoinen,ja/tai haitaristi ;-)) Vai onko hän sitten se oikea tanssimuusikko???? ...ttu tää on ihan pimee aihe muutenkin,mutta,edelleenkin;SOITTAJAT SOITTAA,TANSSIJAT TANSSII,mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?? humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
poppamies 06.10.2005 10:46:18 | |
---|
Jos oikeen rautalangasta vääntäis niin menis basistillekkin perille........ EI VAAN YHTÄÄN KIINNOSTA tuo tanssiminen....on pyöritty noissa humppahelveteissä,...ttu tää on ihan pimee aihe muutenkin,...mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?? Peace brother! Myönnän. Se on vaikeeta. Sekä soittaminen että tanssiminen, puhumattakaan että niitä molempia pitäisi tehdä yhtäaikaa. Olen täsä tanssitaidon kehittyessä m.m ihmetellyt miksi tyypillinen 4/4 kuten esim. tango tanssitaan kolmejakoisena, / hidas / hidas / nopea - nopea / ?? Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
M.i.k.key 06.10.2005 10:52:00 | |
---|
SOITTAJAT SOITTAA,TANSSIJAT TANSSII Juuri näin! Ja lisäksi vielä LAULAJAT LAULAA, HAITARISTIT HAITTAA! Mä lopetan nää hommat! |
Sertzo S 06.10.2005 11:34:30 | |
---|
Juuri näin! Ja lisäksi vielä LAULAJAT LAULAA, HAITARISTIT HAITTAA! Alä huuda! Haitarivitsikin VANHA!!! |
M.i.k.key 06.10.2005 11:35:55 | |
---|
Alä huuda! Haitarivitsikin VANHA!!! Anteeksi huuto, tiedän että on vanha mutta sopi tuohon yhteyteen vaan niin houkuttelevasti... Mä lopetan nää hommat! |
Musiikkia korville 06.10.2005 11:39:54 | |
---|
Olen täsä tanssitaidon kehittyessä m.m ihmetellyt miksi tyypillinen 4/4 kuten esim. tango tanssitaan kolmejakoisena, / hidas / hidas / nopea - nopea / ?? Jokunen vuosi sitten, kun ensimmäisiä kertoja yritin tanssia, niin emäntä sanoi, että se menee noin. Alkuun olin varma, ettei voi mennä, kun ei oo mitenkään loogista. Sittemmin kuulin, että menee. Tästäkin on ilmeisesti monia variaatioita ja kokonaisuudessaan se ei käsittääkseni ole pelkästää tuollaisia / hidas / hidas / nopea - nopea / pätkiä. Tästähän voisi joku tanssitaitoinen esim manjaana kertoa, kuinka se oikeasti menee. Vaan kuuluuko enää tälle palstalle?.. (Ja nyt joku sanoo, että suksikaa vit...) Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |