Epämuusikko 15.03.2024 08:21:35 | |
---|
The 1: Läpi tuulen ja tuiskun vai Pimeä aavikon valtatie. kumpi sopii? Kiinteät, jäsennellyt ja asiapitoiset viestit sopivat foorumille. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Lennu 15.03.2024 08:38:13 | |
---|
Niin. Mistä Ykkönen haluaa tällä yksinäisellä monologilla oikein keskustella? En saa ikinä kiinni mistään aiheesta. Tottakai surullista jos on yksinäinen ja päätyy vaan höpöttämään yksikseen, mutta että tekee sitä keskustelupalstalla, niin en ihan ymmärrä sitä motiivia. Kun ei tuo nyt huomionhakuakaan ole. Autistinen binääriaivo. |
rintapek 15.03.2024 12:22:43 | |
---|
Andy, Marion, Martti Syrjä ja Heikki Silvennoinen taiteilijaeläkkeelle. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Sir Roger 15.03.2024 13:34:19 (muokattu 15.03.2024 13:34:58) | |
---|
The 1: Mitä sinulle on tehnyt tuo " Hakaniemen kaupungin osa minä kysyn? Ei mitään, eikä sen paremmin kommunistit tai ryssätkään. E: Suomen kielen ryssä-sana on peräisin ruotsin kielen sanasta ryss, tarkoittaen venäläistä henkilöä. Sama nimi esiintyy monessa muussakin kielessä hieman eri muodossa: englannissa Russian, venäjässä (russkij), ranskassa russe jne. Samaa alkuperää ovat myös Venäjän nimet useimmissa kielissä, esimerkiksi venäjän (Rossija), ruotsin Ryssland ja englannin Russia. Muissa kielissä kuin suomessa sanalla ei ole samanlaista halventavaa merkitystä. (Wikipedia) |
p130 15.03.2024 13:56:03 | |
---|
Sir Roger: Ei mitään, eikä sen paremmin kommunistit tai ryssätkään. E: Suomen kielen ryssä-sana on peräisin ruotsin kielen sanasta ryss, tarkoittaen venäläistä henkilöä. Sama nimi esiintyy monessa muussakin kielessä hieman eri muodossa: englannissa Russian, venäjässä (russkij), ranskassa russe jne. Samaa alkuperää ovat myös Venäjän nimet useimmissa kielissä, esimerkiksi venäjän (Rossija), ruotsin Ryssland ja englannin Russia. Muissa kielissä kuin suomessa sanalla ei ole samanlaista halventavaa merkitystä. (Wikipedia) Mulle kertoi venäjänopettaja, syntyperäinen venäläinen, että Russia/Rossija olisi alun perin tullut suomalaisesta ruotsia tai ruotsalaista tarkoittavasta sanasta. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Ukko 15.03.2024 15:04:13 | |
---|
p130: Mulle kertoi venäjänopettaja, syntyperäinen venäläinen, että Russia/Rossija olisi alun perin tullut suomalaisesta ruotsia tai ruotsalaista tarkoittavasta sanasta. "Rusit eli russit olivat viikinkejä, jotka liikkuivat, osittain asuivatkin ja harjoittivat kauppaa muinaisella Venäjällä. He kulkivat jokia myöten ryöstäen ja verottaen paikallista väestöä alavirtaan. Vähitellen viikingit alkoivat asettua paikoilleen ja solmia avioliittoja slaavien kanssa. Sopeutuminen onnistui niin hyvin, että myöhemmin hallitseva viikinkieliitti omaksui myös slaavilaisen kielen itselleen." COVS jäsen nro 6 |
Lennu 15.03.2024 15:10:18 | |
---|
Ukko: "Rusit eli russit olivat viikinkejä, jotka liikkuivat, osittain asuivatkin ja harjoittivat kauppaa muinaisella Venäjällä. He kulkivat jokia myöten ryöstäen ja verottaen paikallista väestöä alavirtaan. Vähitellen viikingit alkoivat asettua paikoilleen ja solmia avioliittoja slaavien kanssa. Sopeutuminen onnistui niin hyvin, että myöhemmin hallitseva viikinkieliitti omaksui myös slaavilaisen kielen itselleen." Vaikea kuvitella että joku voisi sopeutua ryssälään Autistinen binääriaivo. |
p130 15.03.2024 15:15:05 | |
---|
Lennu: Vaikea kuvitella että joku voisi sopeutua ryssälään Jos nyt stereotypia viikinkien tavoista on oikea, niin tappamalla, raiskaamalla, hävittämällä on maa pantu sopeutumaan omaan kulttuuriin. Edelleen olemassa venäläisessä tavassa olla. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Ukko 15.03.2024 18:41:31 | |
---|
Lennu: Vaikea kuvitella että joku voisi sopeutua ryssälään Ei se ole maan sijainnista (pl. hyvin kylmät ja kuumat seudut) tai kulttuurista kiinni vaan enempikin hallinosta ja etenkin sen tavasta kohdella kansalaisiaan. Uskonnolliset ja poliittisesti/taloudellisesti ideologiset ääriliikkeet ahdasmielisellä suvaitsemattomuudella varustettuina ovat niitä epätoivottuja ominaisuuksia. COVS jäsen nro 6 |
Ukko 15.03.2024 18:44:00 | |
---|
p130: Jos nyt stereotypia viikinkien tavoista on oikea, niin tappamalla, raiskaamalla, hävittämällä on maa pantu sopeutumaan omaan kulttuuriin. Edelleen olemassa venäläisessä tavassa olla. Koskee myös liki kaikkia uskontoja "kristikansa" mukaan luettuna.. COVS jäsen nro 6 |
Sir Roger 15.03.2024 20:30:10 | |
---|
Ihminen sopeutuu elämään milloin minkäkin ikeen alla, niin idässä kuin lännessä, elämä on silloin helpompaa, poikkeuksia lukuunottamatta. |
The 1 15.03.2024 22:06:09 (muokattu 22.03.2024 01:37:44) | |
---|
Kauppahalli Hakaniemessä oli mukava aina poiketa. |
The 1 15.03.2024 22:22:49 (muokattu 22.03.2024 01:38:55) | |
---|
Minä piipahdin aina ostamaan jotain . |
The 1 15.03.2024 22:35:21 (muokattu 16.03.2024 03:41:35) | |
---|
Teki mieli sanoa jotain mutta antaa nyt olla. |
Ukko 16.03.2024 19:55:23 | |
---|
Sir Roger: Ihminen sopeutuu elämään milloin minkäkin ikeen alla, niin idässä kuin lännessä, elämä on silloin helpompaa, poikkeuksia lukuunottamatta. Totta, ja varsin valitettava ilmiö. Soisin että huomattavasti suurempi joukko ihmisiä tiedostaisi sen, että irrottautuminen siitä "ikeestä" tuo loppujen lopuksi paljon helpomman elämän kuin eläminen siinä "ikeessä". COVS jäsen nro 6 |
Epämuusikko 18.03.2024 18:22:53 | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
rintapek 19.03.2024 00:22:57 | |
---|
Ukko: Totta, ja varsin valitettava ilmiö. Soisin että huomattavasti suurempi joukko ihmisiä tiedostaisi sen, että irrottautuminen siitä "ikeestä" tuo loppujen lopuksi paljon helpomman elämän kuin eläminen siinä "ikeessä". jep, mut niinku Sariolan dekkarin nimi kertoo; "Iso sanoo - pieni anoo". Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Ukko 19.03.2024 17:42:35 | |
---|
rintapek: jep, mut niinku Sariolan dekkarin nimi kertoo; "Iso sanoo - pieni anoo". Siksi sen pienen pitää kehittyä suureksi. COVS jäsen nro 6 |
Sir Roger 19.03.2024 22:13:12 | |
---|
Mä oon jo ihan ulalla kolmen viimeisen kommentin jälkeen, mutta ei se mitään. |
The 1 20.03.2024 02:57:57 (muokattu 22.03.2024 01:41:21) | |
---|
Tampereen kauppahalli on mukava joskus piipahtaa. |