jon lord 17.09.2008 12:41:13 | |
---|
Sitäpaitsi jotkut laulajat ovat tehneet mittavan/pitkän uran tässä maassa ja kunnioitusta heitä kohtaan pitäisi sen vuoksi olla. Kyllä tällaiset komppaamiset pitää hoitaa vaikkei aina mentäisikään "taiteen sääntöjen" mukaan, suotakoon heille se vapaus.
Sitäpaitsi monet soittajat ovat tehneet mittavan/pitkän uran tässä maassa ja kunnioitusta heitä kohtaan , myös solistien osalta, pitäisi sen vuoksi olla. Eihän tässä ollut kyse siitä ettei niitä komppaamisia olisi hoidettu, ainahan ne on hoidettu vaikkakin välillä hieman venyen. Sitäpaitsi pelkkä laulajan status ei riitä antamaan kunnioitusta, etenkään jos sitä kunnioitusta ei tule myös omalta puolelta. Minun kohdalla ainakin, vaikka itse Elvis tulisi stagelle, ei tule takaisin yhtään kunnioitusta jos sitä ei tule solistiltakaan. Kohtelen samalla tavalla takaisin olkoon mikä Elvis tahansa. On aivan eri asia tehdä hommia ihmisen kanssa joka ottaa huomioon myös toiset. Jos solisti esim. on tulkinnoissaan hieman, sanoisinko vapaampi tms. voi hän vaikka varoittaa tai mainita asiasta bändille että koittakaa olla pojat tarkkana. JM aikoinaan kävi kaikki biisit läpi bändin kanssa ja koukkupaikoista varoitti ja sanoi että merkitkää vaikka lappuihin että ei tule ongelmia. Ammattimaista toimintaa sanon minä. Jos solisti pölähtää paikalle 1 minuutti ennen keikkaa ja annetaan kaikki herran haltuun niin silloinhan HÄN aliarvioi yleisöä. On jopa nähty sellaisia solisteja jotka lähettävät laput etukäteen bändille. Niin että lopetetaan se paskanjauhaminen ja turha palvonta.
COVS jäsen N.o 3 |
Neljä Ruuvia 17.09.2008 12:47:06 | |
---|
Hyvät veljet! Editoin kirjoitukseni pois kun se oli niin tylytystä. En pidä k.o henkilön laulutavasta enkä henkilöstä. Lähinnä halveksin häntä ihmisenä joka pitää itseään kovin paljon muita kanssaihmisiä parempana. Poislukien lähiystävien erikoispiiri. En tule kommentoimaan tätä millään tasolla enempää. |
isojussi 17.09.2008 13:03:56 | |
---|
Noihan sen JonLord mennä ja noin toimisin itse jos solistikeikkaa tekisin. Onhan se toki kornia, että joku ehdoin tahdoin tekee elämänsä vaikeaksi. No - kaikille ei kai voi mitään. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
tiina62 17.09.2008 13:05:04 | |
---|
Muistaakseni joku on aiemmin täällä kertonut samanlaisesta kokemuksesta. Aloitin alakerrassassa karaokekeikan laulullani säätäen mikseriä ja samalla lauluni aloitti yläkerran teatteriesityksen. Omistaja ryntäsi paikalle ja vaihdettiin langattoman taajuuksia. Totesi vain, että hyvä, ettei laulajana ollut joku meidän vakkariasiakkaista vaan minä. Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! |
uruttaja 17.09.2008 14:38:43 | |
---|
Olipa mukava viime keikka. Hinta rivakasti,merkittävästi ja paljon yli TES:n. En mä muista tiedä, mutta voihan noista hinnoista neuvotella. Tapasin ihan oikean urkurin, päityneitä humalaisia ei ollut liiaksi ja tanssijoita ihan tappiin asti. Ei edes karu ympäristö vienyt viimeisiä mehuja. Ajomatkakin oli kohtuullisen lyhyt. 230 kilsaa, joten voi että olikin mukavaa. Ei oo Isojussi 4 miestä vielä edes kunnon orkesteri, pitäis siinä vielä reilusti yli puolet olla lisää että isohkosta puhuttais., EG:n kohdalla jotain Settlement Big Bandia. Itse olen kuullut EG:n myös Antti Sarpilanja, Pentti Lasasen vetämissä isojen bändien konserteissa, ne toimii kuitenkin edes jotenkin. Olin näissä tilaisuuksissa ihan rahan edestä, en taatusti itse ostaisi lippua jos uhkana olisi laulunautinto. Jos olet kaksi kertaa kuullut EG:n jonkun oikeasti sovitetun orkesterin kanssa, niin sehän antaa jo vankan yksinoikeuden EG:n säestyskeikkojen helppouden tai vaikeuden arvostelemiseen. Sillä oli kesällä oma bändi, eikä silläkään ollu vissiin kovin kaksiset oltavat aika ajoin. |
Ukko 17.09.2008 15:39:33 | |
---|
On tuttu joo, mainio hanuristi myöskin! Jeps. Taitaa olla PM mestari joltain vuodelta. COVS jäsen nro 6 |
Begemoth 17.09.2008 15:57:40 | |
---|
Tein EG:n kanssa pari konserttirundia mennävuosina ja mieleeni jäin, kun herra nukahti kesken 1.puoliajan enkelikellon ääreen stagelle odotellessaan lauluvuoroaan. Siis istuvan yleisön edessä tämä episodi. Sanat oli monesti opettelematta itse levytettyihin lauluihin, jotta ehkä tämä..ehkä kertoo motivaation asteesta. Fraseerauksesta olis mulla kans aika herkullisia mp3:sia.. Mitä näistä, hauskaa oli! aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
uruttaja 17.09.2008 16:00:25 | |
---|
Tein EG:n kanssa pari konserttirundia mennävuosina ja mieleeni jäin, kun herra nukahti kesken 1.puoliajan enkelikellon ääreen stagelle odotellessaan lauluvuoroaan. Siis istuvan yleisön edessä tämä episodi. Sanat oli monesti opettelematta itse levytettyihin lauluihin, jotta ehkä tämä..ehkä kertoo motivaation asteesta. Fraseerauksesta olis mulla kans aika herkullisia mp3:sia.. Mitä näistä, hauskaa oli! Ehkä minunkin antipatiaani vaikuttaa se, että en itse herrasta juurikaan pidä. Mutta tuttua kauraa on tuo mitä heität. Erittäin tuttua. |
isojussi 17.09.2008 23:30:51 (muokattu 17.09.2008 23:31:02) | |
---|
Jokohan noita veteraaneja olis tässä Eikan asiassa kiusattu tarpeeks? Annetaan ny siimaa, ennenkun Uruttujakin vallan hernoustuupi. HOHO! "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Fuzzy Boner 17.09.2008 23:59:20 (muokattu 18.09.2008 10:13:24) | |
---|
Joo. Näköjään on iso väsy painanut |
pekkajau 18.09.2008 00:16:19 | |
---|
Eikka on suomen Sinatra! -Osaatko soittaa hanuria?
-En tiedä...en ole koskaan kokeillut! |
Fuzzy Boner 18.09.2008 00:18:11 (muokattu 18.09.2008 07:20:50) | |
---|
----------------- |
isojussi 18.09.2008 01:00:13 | |
---|
mut sil ei näytä selvästikään olevan Quincy tai Count täällä läsnä. Heh- tää keskustelu on tyrmätty naururamakoin jo alkuunsa. Kokeilin. Sinäkö perkeesi taas tänkin sopan keitit.... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
leprechaun 18.09.2008 03:03:54 | |
---|
Mulla oli ulkoilmakeikka eilen klo 18-22, toivottavasti kauden viimeinen. Periaatteessa himasta kadun yli, mutta hoidin sen mökiltä eli tuli ihan hirveä keikkamatka, yhteensä melkein 100 km eli ylitin kehä III:n mutta "väärään suuntaan". Siitä kiva, että vaihteeksi ei humppaa mutta kyllä jengi kuiteskin halusi tanssia ja tanssivatkin, vaikka ei sitä tanssimusaksi oltu tarkoitettu. Olisin sen verran korjannut että kyllä kaikki biisit oli tanssittavaksikin tarkoitettu. ja kyllä ne tanssikin. Samaa mieltä että toivottavasti oli viimeinen ulkona... vieläkin luut tahmeat... Niin, ja syvästi kiittäen osallistumisesta huimaavaan tapahtumaan. 57 biisiä meni kuitenkin aika nopeasti. Kylmä panee kiirehtimään. Tilaaja on kiittänyt jo ainakin neljä kertaa ja keikkaa sieltä tarjottiin kaukaisimmillaan 2,5v päähän. Annoin sitten useamman puh numeron ja emailin. |
Anonymous-jazz 18.09.2008 06:30:40 (muokattu 18.09.2008 06:31:09) | |
---|
Hääveto oli ja alussa meinasi jäädä jo p*ska maku suuhun kun catering emännät ilmoittavat että; "niin teillehän ei sitten pitänyt olla ruokaa ollenkaan mutta ottakaa nyt tämän kerran". Sitten bändille ilmoitettiin että virvokkeita saa hakea vasta toisen setin jälkeen (kolmen setin keikka) ja pisti vähän miettimään että mihinkä laihialaisten häihin sitä oikein on jouduttu soittamaan vaikka mesta oli Espoon nuuksiossa. Toisaalta jengiä oli vähän (alle 30) ja hyvät oli kinkerit lopulta ja juoma ei kuitenkaan loppunut kesken. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Bronks 18.09.2008 07:47:06 | |
---|
Toivottavasti joku ehti nähdä Fuzzyn iltaterveiset. Niissä oli mukavasti kortta väännettäväksi:) Don't take me serious, I'm just playing. |
Fuzzy Boner 18.09.2008 10:12:44 | |
---|
Toivottavasti joku ehti nähdä Fuzzyn iltaterveiset. Niissä oli mukavasti kortta väännettäväksi:) hoho. pientä ärripurria, ei henkilökohtaista. Höyryjen päästelyä. |
isojussi 18.09.2008 10:47:50 | |
---|
Toivottavasti joku ehti nähdä Fuzzyn iltaterveiset. Niissä oli mukavasti kortta väännettäväksi:) "Yllättävä" editointi? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
ville viaton 18.09.2008 14:18:51 | |
---|
hoho. pientä ärripurria, ei henkilökohtaista. Höyryjen päästelyä. Fuzzysta on tullut ihan mamis. Joka toisessa kirjoituksessa editointi. Mitä siitäkin tulisi jos esim. WW ja Iso-J. aina editoisivat? Ei olisi tälläkään palstalla mitään kivaa luettavaa.. Sen sijaan Kalle Päätalo olisi voinut editoida kirjoituksiaan isolla kädellä. Ja mitenköhän tämä liittyy viime keikkaan? Eilen olin urkutriolla erään firman avajaisissa soittamassa, vähän Rampe&Naukkis-fiilis oli tulla ensin, mutta itse asiassa oli tosi kivaa ja sai rahaa, ruokaa ja olisi saanut juomaakin jos olisin juonut. Onnistuin silti lähtiessäni ajamaan kahden kynttilälyhdyn yli. Nolotti. Kyllä mun mielestä life-musa on parasta. |
isojussi 18.09.2008 14:28:46 | |
---|
Ei mitään neitikiakkoo, vaan kunnon rymistelyä. Hoho - arvaa perkele, ettinkö vähän aikaa "Kalle Päätalo" - nimisen nickin postauksia.... Mutta totta haastat: Ei jaksa moista puutaheinää lukea. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |