Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 529 30 31 32 3357 58 59 60 61
rintapek
04.11.2012 20:12:36

pönttö:
Toivuttuasi marmorikaulimen laukauksesta ymmärrät tanssiravintoloiden kaatumiseen johtavat fysiikan lait.

Eli ex- rouva leipoo ja mä olen päissäni, ni meist kumpikaan ei o menossa parketille?
One kind of music only - the good kind
half
04.11.2012 20:14:24
Jo on oikeastaan aikakin niiden kaatua. Muutama varmaan jää kuitenkin jollain kansanperinne systeemillä yms. tulevien polvien pällisteltäväksi. Niissä sitten tarkoitusta varten kootut projektiyhtyeet tahdittavat milloin mitäkin teemailtoja.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Tankero
04.11.2012 20:29:48
mack the knife: Miltäs tuntuu olla noin fiksu? Siirry edes aromaan länkyttämään, sinne sopii tuommonenkin sun nickin veroinen mielipiteenvaihto.
Paitsi että jos sä oot itse tanssiravintola, joka kaatuu kun vähän puhaltaa.

Tuntuu olevan yhtä pösilö kuin se Pavakin.
Humppajyrä
Tankero
04.11.2012 20:31:23 (muokattu 04.11.2012 20:31:32)
mack the knife: Mitä jos tulee päähän kohdistunut taklaus? Jos vaikka mulle sanotaankin, että tapa se kusipää.

Hehe.
Humppajyrä
pönttö
04.11.2012 20:41:56
rintapek: Eli ex- rouva leipoo ja mä olen päissäni, ni meist kumpikaan ei o menossa parketille?

Eikäku... Päissäänhän ne siellä parketilla aina, mutta..

Pikemminkin niin, että kun ei osaa olla kallellaan oikeaan suuntaan, niin se rouva leipoo (olkoonkin että tässä yhteydessä korville).

Vanhojen tassipaikkojen suhteen peli saattaa olla jo menetetty, koska niiden kaatumiseen johtaneet virheet on saatettu tehdä jo parikymentä vuotta sitten (vähän niinkuin se toissaviikonloppuinen Adalmiinan kopelointi, vaikka se eskaloituikin konfliktiksi vasta nyt). Pitäisi pohtia uudenlaisia ratkaisuja.

Tassiravintoloiden kävi samalla tavalla, kuin firmojen jotka kävivät neuvostoliiton kanssa kauppaa. Pitivät tilannetta ikuisena, eivätkä katselleet ympärilleen. Ja maailma muuttui ympärillä.

Se, mitä nyt pitäisi tehdä, on vakavissaan pohtia sitä, mikä se tämän päivän juttu olisi joka saa ne ihmiset ulos sieltä kopeistaan räpläämästä tietokoneitaan ja takaisin elävän musiikin säestämän sosiaalisen elämän pariin.

Toivon, että se ei ole kaiken musiikin muuttaminen tuksunykäsiksi.
pönttö
04.11.2012 20:43:16
Tankero: Hehe.

Onko jossakin madotettu juuri koira, vai mistä teitä valopäitä sikiää?
Ukko
04.11.2012 20:44:42

pönttö: Vaikuttaisi siltä, että tullessaan tähän huoneeseen, pitää hiukan ensin tehdä kyynärpäillä tilaa. Mutta kyllä minä sovin minne tahansa, kun ei aleta tuuppimaan.

Mä vähän luulen että et sovi. Vittuilla voi ja sensellaista ja sitähän täällä tehdään välillä aika ahkerastikikin mutta asenteesi on aika psykoottinen. Ymmärtänet mitä se tarkoittaa.
COVS jäsen nro 6
pönttö
04.11.2012 20:48:05
Ukko: ...Vittuilla voi ja sensellaista....

...kunhan ne ovat oikeat, yleisesti hyväksytyt vittuilijat. Takaisin lyöjät aloittavat tappelun?
Ukko
04.11.2012 20:55:05

pönttö: ...kunhan ne ovat oikeat, yleisesti hyväksytyt vittuilijat. Takaisin lyöjät aloittavat tappelun?

Ei, vaan sulla on taipumus olla hyväksymättä muita kuin omia mielipiteitäs. Ei siinä mitään vikaa sinänsä, niinhän sitä muutkin tekevät, mutta aika monet kuittaavat omat näkemyksensä lyhyesti tai myöntävät muidenkin mielipiteiden oikeassaolon mahdollisuuden, mutta sinä taas olet lähdössä kuin pyhään sotaan näkemyksiesi takia. Pistä näkemyksiisi vähän perusteluja psykoottisen "olen oikeassa" näkemyksen sijasta niin saatat jopa hämmästyä positiivista palutetta.
COVS jäsen nro 6
jjussila
04.11.2012 20:56:09
pönttö: Onko jossakin madotettu juuri koira, vai mistä teitä valopäitä sikiää?

Hämeenlinnasta?
..ei helev...olisko noin?.....
Thefish
04.11.2012 20:59:37
pönttö: ...kunhan ne ovat oikeat, yleisesti hyväksytyt vittuilijat. Takaisin lyöjät aloittavat tappelun?

Mä luulen että tuossa mennään pikkuisen harhaan siinä mielessä että moni täällä toisilleen vittuilija tuntee vittuilun kohteen myös reaalielämässä, ts. on törmätty kentällä.

Tai niin minä sen asian näen. Muista en tiedä.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
BassoSisko
04.11.2012 21:02:27
Ja kun aroma näyttää siirtyneen tänne, niin ..

pönttö: ..madottamattoman rakkikoiran hännän alla loisivista olennoista ..

WAU, sähän rupeat jo kuullostamaan ihan samalta kuin minä ompelukonetta käyttäessäni.

edes yksi olisi niin tolkuissaan, että ymmärtäisi viheltää tuon pelin poikki.

Mitäs jos se tolkku löytyiskin sulta?
Hax pax max deus adimax. AAH
pönttö
04.11.2012 21:12:04
Ukko: ..pistä näkemyksiisi vähän perusteluja psykoottisen "olen oikeassa" näkemyksen...

Eihän tässä ole ehtinyt mistään näkemyksistä keskustella, kun on saanut hätistellä näitä hätäkastettuja maksavaivaisia roikkumasta paidanhelmassaan.

Mutta että psykoottinen, niinkö? Miten sinun kaltaisesi apukoulusta takaoven kautta ulos lakaistu loinen kehtaa edes kulkea ihmisten ilmoilla, saati sitten aukaista suunsa tolkun ihmisten seurassa?

Näetkö? Näin se toimii. Joku solvaa minua ja minä solvaan jotakuta. Nimenomaan tässä järjestyksessä.

Sinuna minä miettisin oikesti sitä, mikä teidän runkkausringissänne on pielessä, kun niin monta riitaa haastavaa idioottia saa heilua vapaasti häiritsemässä järki-ihmisten rauhaa.

Tokkopa sinulla(kaan) on siihen miettimiseen silti rahkeita.
pönttö
04.11.2012 21:13:05
BassoSisko: ...Mitäs jos se tolkku löytyiskin sulta?

Suo anteeksi sisko, mutta 10 vs 1 tilanteessa minä en koskaan osaa luovuttaa.
BassoSisko
04.11.2012 21:20:46
pönttö: Suo anteeksi sisko, mutta 10 vs 1 tilanteessa minä en koskaan osaa luovuttaa.

Ymmärrän hyvin. Onneks sulla on tuo verbaaliakrobatia kohdillaan. :)
Hax pax max deus adimax. AAH
mack the knife
04.11.2012 21:31:27
pönttö: Suo anteeksi sisko, mutta 10 vs 1 tilanteessa minä en koskaan osaa luovuttaa.

Millos seuraava keikka?
COVS n:o 1.
bossguitar
04.11.2012 21:33:58
Vainoamisharha on muuten psykoottinen oire. Jollekin voisi tulla myös mieleen miettiä omaa näkemystään uudestaan siinä vaiheessa, kun kaikki muut ovat eri mieltä. Ei sillä etteikö eri mieltä saisi olla.
pönttö
04.11.2012 21:38:16
bossguitar: Vainoamisharha on muuten psykoottinen oire. Jollekin voisi tulla myös mieleen miettiä omaa näkemystään uudestaan siinä vaiheessa, kun kaikki muut ovat eri mieltä. Ei sillä etteikö eri mieltä saisi olla.

Juu. Tervetuloa kerhoon (solvaa itse itseäsi. Minä en viitsi noin helpon heiton nakkojaan tuhlata puolta sekuntia kallista pohdiskeluaikaa).

Mitä tulee joukon oikeassaoloon, spitaalisten kylässä ainoa kymmensorminen on poikkeus.
tarmo
04.11.2012 21:39:47
Hyvät hyssykät sentään...

Ei se paluu aiheeseen oikein taida onnistua. Se karahti kiville jo siinä vaiheessa, kun erehdyin väittämään tanssiravintoloiden vähenemisen johtuvan muista tekijöistä kuin suuren yleisön kyllästymisestä elävään musiikkiin. Summatakseni keskustelun sen jälkeen:

- random
- random
- random
- jne.

Mä kuulen ihan mielelläni perustelun sille näkemykselle, etteivät ihmiset enää ole kiinnostuneita elävästä musiikista. Kovasti tuntuu kaikenlaista keikkaa olevan tarjolla. Tänään Tampereelle saapui marginaalinuusikko John Scofield ameriikasta asti ja sinne meni ihmisiä. Lahdessa esiintyi eilen Turisas ja Lauri Tähkä. Molemmille keikoille löytyi yleisöä, vaikka myös Stig oli saapunut (livebändinsä) kanssa samaan kaupunkiin. Tavastia ei ole vielä sulkenut oviaan ja tunturissa on saanut jonottaa sisään yökerhoihin, joissa on soittanut livebändejä.

Livemusiikki kiinnostaa edelleen, eikä kaikki tanssilavojen ulkopuolella soitettava musiikki ole MINUN mielestäni mitään tuksunykästä.

Jos näistä saa keskustelua aikaiseksi, niin antaa mennä vaan. Jään pidättelemään hengitystäni.
pönttö
04.11.2012 22:06:24 (muokattu 04.11.2012 22:07:10)
tarmo: Hyvät hyssykät sentään...

Ei se paluu aiheeseen oikein taida onnistua. Se karahti kiville jo siinä vaiheessa, kun erehdyin väittämään tanssiravintoloiden vähenemisen johtuvan muista tekijöistä kuin suuren yleisön kyllästymisestä elävään musiikkiin.

En usko suuren yleisön kyllästyneen livemusiikkiin. Jos minun kirjoituksistani on saanut sellaisen käsityksen, olen ilmaissut itseäni huonosti. Ovathan ne netissä. Se on fakta. Ovatko ne siellä siksi, että luulevat sen olevan nykyisin se oikea paikka? Tuo sana "luulevat" on yleisöä pohdiskellessa tärkeää.

Kas kyyniseltähän tämä vaikuttaa, mutta yleisö on vietävissä. Ne h a l u a v a t olla vietävinä. Ne huutavat "jee", kun käsketään. Ne hyppäävät, kun käsketään. Ostavat täysin päättömiä kännykkäpalveluita, kun käsketään. kaiken kaikkiaan ovat karjalaumaa, jota nokkela paimen kuskaa teuraalle. Nyt se paimen on vienyt ne toisaalle rahastettavaksi ja muusikoiden leipä on menossa.

Olen siinä uskossa että ihmiset edelleen haluaisivat laadukasta elävää musiikkia. Tuksunykäset ovat esimerkki siitä, kuinka laadukkaan musiikin korvaajaksi ovat tulleet lahjattomat kohuotsikko-huorat, joiden esitystä ihmiset menevät katsomaan lähinnä siksi että haluavat omin silmin nähdä jonkun häpäisevän itsensä.

Tanssiravintoloiden kaatuminen laajassa mitassa on toki mutkikkaampi prosessi. Lisäksi muusikoiden töiden väheneminen muissakin, kuin tassipaikoissa on ollut aiheena.

En usko (ja olkoon tämä nyt ainoa kerta, kun selitän sen rautalangasta. Pitää se uskoa, että kaikki nämä ovat vain mielipiteitä, vaikka sitä ei joka kerralla erikseen sanokaan) että ihmiset eivät välttämättä haluaisi elävää musiikkia. Luulen että se on mennyt pikemminkin niin päin, että viihteen muututtua halvemmaksi (ts suurelta osin jopa ihmisten pelkäksi juottamiseksi jukeboxien siivittämänä) ihmiset eivät osaa pyytää, vaikka haluaisivatkin. Baarinpitäjät myyvät tavallaan eioota.

Jos nyt haluaisi lyhyesti pohtia miksi ravintoloilla ei mene hyvin, niin voisihan sitä veikata ravintoloiden määrän kasvaneen moninkertaiseksi. Asiakaskunta ei ole kasvanut vastaavassa määrin, vaikka totta on sekin että verrattuna 30:n vuoden takaiseen, huomattavasti useammalla on varaa vetää lärvit ihan ravintolassa.

Baarien koko on pienentynyt samalla. Ei sinne 30-reikäiseen saa kovin suurta soittokuntaa mahtumaankaan. Ja niitä piisaa. Suuremmissakin on vedetty tassilattian yli pöytiä, koska täysi tupa tuottaa enemmän. Ja niitä ahtaita juottoloita on yksinkertaisesti liikaa.

Pohdiskelisin todella mielelläni sitä, millä keinoilla ihmiset saisi houkuteltua takaisin "vanhaan" näiltä osin. Jos turhia sivuraiteita ei ilmaantuisi matkan varrelle siis.

tarmo: Jos näistä saa keskustelua aikaiseksi, niin antaa mennä vaan. Jään pidättelemään hengitystäni.

Kiireellä vastasin, ettei ihmisparka tukehdu.

Ja nyt teen jotakin täysin luonteeni vastaista:

Tarmo. Tämä jupakka alkoi järjettömän pienestä ja meidän kesken. Nuo loput (joko niitä on 10?) halusivat ilmeisesti liittyä kööriisi. Mutta kaiken kaikkiaan aloitimme ihan väärällä jalalla koko paskan.

Kokeillaankos uudelleen ja tällä kerralla ilman minkäänlaisia viittauksia mielipiteidensä esittäjän henkilöön sen paremmin hyvässä, kuin pahassakaan? Katsotaan, josko tuo loppu lauma osaisi matkia meitä siinä.

Eh?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)