jormis 18.05.2005 11:33:30 (muokattu 18.05.2005 11:34:51) | |
---|
Aijaa J-M vai? Missäs tuo ohjelma näkyy?
tuli subtv:ltä, ohjelman viimeinen jakso. |
isojussi 18.05.2005 11:33:38 | |
---|
mutta käyppä kattomassa ne ihan livenä. siinä ei komeet kamppeet paljoa lopputuotetta paranna. Ainoastaan jos joku tarjoaa... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
KoskPaavo 18.05.2005 12:27:07 | |
---|
Meidän haitarikerho soittaa pääosin Lasse ja Esko Könösen sovituksia, ja todellakaan ei vedetä eikä tulla vetämään yhtään toivelaulukirjasovitusta.Jos jotakuta kiinnostaa voin malliksi pistää e-mailina jonkin esimerkin, mulle on ainakin kovaa kamaa. Tottahan on että nää ryhmät on pääosin nuotinlukutaidottomien hemmojen terapiaryhmiä ja jopa masentavaa kuultavaa, mutta nehän tarjoavat kuitenkin näille "vähän" paremmille hanuristelle jonkinlaista työtilaisuutta ryhmien vetäjinä Satoja tuollaisia ryhmiä varmaa viikottain kokoontuu kansalaisopistoissa yms. .Eipähän mulla ainakaan noista ryhmistä kovin negatiivista sanottavaa ole, parempi kun papat on haitarikerhossa kuin mummoja potkimassa . Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
isojussi 18.05.2005 12:34:19 | |
---|
Paavo puhuu asiaa. Kyllähän sitä on mulle tultu aina välillä keikoilla hymisteleen, mutta oon aina kuitannu sillä, että tän kuuluukin kuulostaa tältä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 18.05.2005 13:13:18 (muokattu 18.05.2005 13:14:08) | |
---|
Meidän haitarikerho soittaa pääosin Lasse ja Esko Könösen sovituksia, ja todellakaan ei vedetä eikä tulla vetämään yhtään toivelaulukirjasovitusta.Jos jotakuta kiinnostaa voin malliksi pistää e-mailina jonkin esimerkin, mulle on ainakin kovaa kamaa. Tottahan on että nää ryhmät on pääosin nuotinlukutaidottomien hemmojen terapiaryhmiä ja jopa masentavaa kuultavaa, mutta nehän tarjoavat kuitenkin näille "vähän" paremmille hanuristelle jonkinlaista työtilaisuutta ryhmien vetäjinä Satoja tuollaisia ryhmiä varmaa viikottain kokoontuu kansalaisopistoissa yms. .Eipähän mulla ainakaan noista ryhmistä kovin negatiivista sanottavaa ole, parempi kun papat on haitarikerhossa kuin mummoja potkimassa . Juu, antaa pappojen vain soittaa osin erivireisillä haitareillaan, kaikilla eri koplarit päällä, uniksissa Metsäkukkiaan, ei mua häiritse, kun en ole vapaaehtoisesti kuuntelemassa kuitenkaan. :) |
oprahk 18.05.2005 13:16:45 | |
---|
Mun asiakkaat saa KAIKEN viimesen päälle. Palvelusta pukeutumiseen. Niitä asiakkaita, jotka ottaa esiintyjän sen takia että sillä on korkeintaan t-paita, kirppikseltä ostettu irtotakki, mustat farkut ja kuluneet purjehduskengät, on sen verran vähän, että niistä ei kannata kilpailla. Mitä luulet montaako asiakasta miellyttää, kun esiintyjät pukautuvat kuin esiintyjät? Tossa on kylla vinha pera. Asiakas on aina oikeassa ja muusikko yleensa on palveluammatissa. Rokkistarat erikseen ;) Vuodenvaihteessa olin tuttavan synttareilla soittamassa ja vieraana ja siella oli myoskin nimekkaampi bandi vetamassa. Kylla multa ainakin sai suurin osa bandin pukeutumisesta rehelliset myotahapeat. Oli just mustat farkut ja flanellipaitaa jne. ei ollut tyylitajun haivaakaan. Ne kylla soitti ok :) Mita mielta aanimiesten pukeutumisesta? Jos miksauspiste on siella, missa on ihmisia niin eiko aanimiehenkin pitaisi vaihtaa huppari johonkin asiallisempaan? Olo on kuin orvokilla 8-) |
uruttaja 18.05.2005 13:25:13 | |
---|
Eikö pukeutumisjuttu kuulu ennalta sovittaviin asioihin, jos asiakas haluaa bändille vaaleanpunaisen possupuvun, niin toki hän ne saa, rahalla. Smokki on ihan perusteltu asu jossain Kalastajatorpan itsenäisyyspäivän juhlissa. Ravintolabändien käyttämät puku-systeemit kuuluvat nekin ns. pelin luonteeseen, show-bändien pukuloisto myös. Pukeutumisella viestitään jotain. Minulle jää epäselväksi tässä keskustelussa esille tullu asia, eli minkä takia joku turakaisbändi pukeutuu siniseen smokkiin? Ketä varten, itseäänkö? |
Sertzo S 18.05.2005 13:32:42 (muokattu 18.05.2005 13:33:27) | |
---|
Minulle jää epäselväksi tässä keskustelussa esille tullu asia, eli minkä takia joku turakaisbändi pukeutuu siniseen smokkiin? Ketä varten, itseäänkö? Ne on ruiskukkapuolueen kannattajia, jotka haluavat vetää turakaishumppaa jopa huvikseen ja työläispaikoissakin. ;)
|
oprahk 18.05.2005 13:33:10 | |
---|
Minulle jää epäselväksi tässä keskustelussa esille tullu asia, eli minkä takia joku turakaisbändi pukeutuu siniseen smokkiin? Ketä varten, itseäänkö? Kato nyt ma nakisin, etta sa olet asian ytimessa. Pidetaan tosta kii... Olo on kuin orvokilla 8-) |
isojussi 18.05.2005 13:35:04 | |
---|
...Minulle jää epäselväksi tässä keskustelussa esille tullu asia, eli minkä takia joku turakaisbändi pukeutuu siniseen smokkiin? Ketä varten, itseäänkö? Ettei vaan asiakkaiden silmäniloksi? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 18.05.2005 13:36:41 | |
---|
...Mita mielta aanimiesten pukeutumisesta? Jos miksauspiste on siella, missa on ihmisia niin eiko aanimiehenkin pitaisi vaihtaa huppari johonkin asiallisempaan? Todelliset pro-äänimiehet tekeekin niin. Wannabe-puukorvat luulee, ettei ne oo oikeita äänimiehiä, jos ne pukeutuu siisteihin ja puhtaisiin vaatteisiin. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 18.05.2005 13:43:55 (muokattu 18.05.2005 13:44:32) | |
---|
Todelliset pro-äänimiehet tekeekin niin. Wannabe-puukorvat luulee, ettei ne oo oikeita äänimiehiä, jos ne pukeutuu siisteihin ja puhtaisiin vaatteisiin. Se Riffi-lehden pro-äänimies siellä lehden takapalstalla, joka kirjoittelee juttujaan, päällään kuvassa Pikee-paita ja mustat farkuntapaiset byysat. |
isojussi 18.05.2005 13:45:43 | |
---|
Se Riffi-lehden pro-äänimies siellä lehden takapalstalla, joka kirjoittelee juttujaan, päällään kuvassa Pikee-paita ja mustat farkuntapaiset byysat. Juu, mut kuteet keikan mukaan. Jos oot lukenu sen kolumneja, niin Kyllä Reiskakin tarvittaessa vetää limunaatikuteet niskaan. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 18.05.2005 13:47:32 | |
---|
Juu, mut kuteet keikan mukaan. Jos oot lukenu sen kolumneja, niin Kyllä Reiskakin tarvittaessa vetää limunaatikuteet niskaan. No aivan varmasti, mutta enhän mä häntä moittinutkaan. |
baron 18.05.2005 13:51:34 (muokattu 18.05.2005 13:53:12) | |
---|
Pistäähän joka raksaduunari ja poliisi ja sairaanhoitaja duuniin mennessään duunihaalarit niskaan. Miksei soittajakin voisi? Ketäs varten luulette sinfoniaorkesterin jäbien laittavan frakit niskaan? Omaksi itsetehostuksekseen vai? |
isojussi 18.05.2005 13:51:37 | |
---|
No aivan varmasti, mutta enhän mä häntä moittinutkaan. Juu - et toki. Mä kans meiasin siis jotta siinä malliesimerkki asiallisesta pro-ukosta. Ei oo paskasia ja risasia sinisiä farkkuja, flanellipaitaa ja nahkaliiviä.... Kukas muuton on se vanhempi herrasmies, joka pyörii Pori jazzella sen tekniikan kimpussa, sillä on tainnu vuodesta -69 olla ne samat sähkönsiniset trikoot jalassa? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
uruttaja 18.05.2005 14:01:07 | |
---|
Pistäähän joka raksaduunari ja poliisi ja sairaanhoitaja duuniin mennessään duunihaalarit niskaan. Miksei soittajakin voisi? Ketäs varten luulette sinfoniaorkesterin jäbien laittavan frakit niskaan? Omaksi itsetehostuksekseen vai? Pikkusen eri genre. Totuus menee varmaan tuossa välissä. Esimerkkiä lisää: Sinfoniaorkesteri tai sitten kirkonpolttomusabändi lähes paljaine perseineen ja tatuointeineen...Ei mitään tekemistä humppafoorumin kanssa. Turakaisbändi tunkemassa kusenpolttamia biisejä sinnepäin sovituksin (tai yleensä ei edes sovituksin) frakki päällä, on myöskin vähän eri asia kuin mun edellinen esimerkki Kalastajatorpan juhlista. Mä oon soittanut smokki päällä vuosia. Silloin se oli ns. pakko. Eikä tullut mieleenkään mennä alacarteen rapsuttamaan bosista farkut jalassa. Jos minä haluaisin bändin silmän iloksi niin ottaisin Seireenit (tai Tiktakin). En smokkipaavoja. Eli en vieläkään ymmärrä, mutta mitä se sitten haittaa. |
Sertzo S 18.05.2005 14:03:22 (muokattu 18.05.2005 14:03:57) | |
---|
Pistäähän joka raksaduunari ja poliisi ja sairaanhoitaja duuniin mennessään duunihaalarit niskaan. Miksei soittajakin voisi? Ketäs varten luulette sinfoniaorkesterin jäbien laittavan frakit niskaan? Omaksi itsetehostuksekseen vai? Minusta solmio ja mirrikin ovat varsin epäkäytännöllisiä työasusteen lisukkeita kaulaa kiristämässä ainakin soittohommissa. Tämän olen todennut jo aikoinani, joten en omista enää kumpiakaan. Toisentyylistä, siistiä paitaa voi mielestäni käyttää jo nykyisin puvun alla täysin, eikä aina sitä pakollista kauluspaitasolmio-yhdistelmää. Olen nähnyt esim. erään viisikymppisen syntymäpäiväsankarin tyylikkän tuollaisen yhdistelmän, eikä ollut mitenkään paha kokonaisuus. Mielestäni myönteistä pukeutumiskehitystä. |
isojussi 18.05.2005 14:03:23 (muokattu 18.05.2005 14:03:41) | |
---|
...Jos minä haluaisin bändin silmän iloksi niin ottaisin Seireenit (tai Tiktakin). En smokkipaavoja. ... Miltähän mekin Paroonin kanssa näytettäis avokaulasessa iltapuvussaa.... Eli en vieläkään ymmärrä, mutta mitä se sitten haittaa. No tosta me ollaan samaa mieltä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 18.05.2005 14:06:59 | |
---|
Ehkä pitää ajatella, että kukin pukeutuu, niinkuin haluaa musiikkinsa kuulostavan - taittuu se tai ei. Jos tykkää, että musa, jota soittaa on niin perskeleen "casual", niin menköön sit keikalle semmosissa räteissä, kun haluaa Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |