echo66 14.03.2005 09:37:19 | |
---|
No huh, onpas kriittistä porukkaa... Ei kai ne setit nyt keikasta toiseen voi olla samanlaisia? Meillä ainakin katsotaan aina tilanteen mukaan, että millaisiksi ne setit muodostuvat. Jos on tosi tanssiporukkaa niin soitetaan kaikki mahdolliset tanssilajit. Jos taas nuorempaa jengiä niin sitte sitä bileosastoa jne. Niinpä, mutta orkesterilla oli setit aina samat. Beatia/iskelmää ja rock´n´rollia ja jokunen rautalanka seassa. jollakin keikoilla "vanhukset" vaan ihmetteli, eikös sitä tangoa tulekaan.... Kyllähän orkestereiden monipuolisuus on toki valtti tanssi/hääkeikoilla ja juuri semmoinen että voi valita biisit tilanteen mukaan, kuten edellinen kirjoittaja mainitsi...... Oikeilla soittimilla tehty musiikki elää ikuisesti!!! |
vanhami 14.03.2005 12:06:26 | |
---|
No huh, onpas kriittistä porukkaa... Ei kai ne setit nyt keikasta toiseen voi olla samanlaisia? Meillä ainakin katsotaan aina tilanteen mukaan, että millaisiksi ne setit muodostuvat. Jos on tosi tanssiporukkaa niin soitetaan kaikki mahdolliset tanssilajit. Jos taas nuorempaa jengiä niin sitte sitä bileosastoa jne. Me ollaan otettu käytäntö, jossa edellisella tauolla lyödään seuraava setti lukkoon. Tehään sellanen keltaselle musitilapulle 10-12 biisin lista. Lista koostetaan edellisen setin kokemusten perusteella, mikä upposi Tässä on se hyvä puoli, että häröily vähenee. Jos ollaan setillä ihan intuition varassa, menee seuraavan kappaleen arpomiseen luvattoman paljon aikaa. Listasta poiketaan sitten tietysti, jos tulee sellainen tilanne, että väki jammaa lattialla täysillä ja seuraavana listalla olis tarjota vaikka tangoa. Tiedotus on tässäkin tärkeää, jos settiä muutetaan. Muistui hauska tapaus muutaman viikon takaa, jossa oli etukäteen sovittu setti tauolla. Minä en ollut tässä tilaisuudessa paikan päällä, kun olin viihdyttämässä keittiöhenkilökuntaa. Jätkät hukkas aina biisn ja sit mentiin. Vika valssi oli sovittu olemaan Yön syliin ja mä lähdin vetämään Yö kerran unhoa annoit. Kitaristi lähti vetään yön syliin introa ja mä Yö kerran unhoa annoit. Besisti luovi siellä jossain välissä. Merkitseviä katseita puoleen ja toiseen. Basisti lähti laulamaan jälkimmäistä, jolloin sekunnissa oltiin oikeilla raiteilla. oli jälkeenpäin hauska kuunnella taas koneelta... Mika |
half 14.03.2005 13:54:38 | |
---|
Pystysolisti??????????? Homo Erectus?????????? Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Pula-Aho 14.03.2005 13:58:58 | |
---|
mä lähdin vetämään Yö kerran unhoa annoit. Kitaristi lähti vetään yön syliin introa ja mä Yö kerran unhoa annoit. Besisti luovi siellä jossain välissä. Ja ainoo jolla oli homma hallussa oli rumpali. Taas nähtiin ketkä on kovimpia soittajia. hähää Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
tanjuli 14.03.2005 16:18:02 | |
---|
Jätkät hukkas aina biisn ja sit mentiin. Vika valssi oli sovittu olemaan Yön syliin ja mä lähdin vetämään Yö kerran unhoa annoit. Kitaristi lähti vetään yön syliin introa ja mä Yö kerran unhoa annoit. Besisti luovi siellä jossain välissä. yö saaristossa. pariin otteeseen kyllä menny valssi-introt sekaisin ja päällekkäin, tulikohan niitä "mua lemmitkö vielä oi kustaa", "kevät helsingissä" ja "pikku midinetti" päällekkäin. rumpali taisi "taikayön" laskea käyntiin, solistin pokka piti ihmeen hyvin :D [i hear voices but at least they're on tune] |
clave 16.03.2005 19:20:18 (muokattu 16.03.2005 19:23:03) | |
---|
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
M.i.k.key 17.03.2005 00:12:32 (muokattu 17.03.2005 00:14:25) | |
---|
Mä lopetan nää hommat! |
clave 17.03.2005 06:37:23 (muokattu 17.03.2005 06:38:01) | |
---|
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
edge 17.03.2005 11:36:20 | |
---|
Mikä biisilista ja miksi ?Soitetaan artistin mieleen juolahtamat kappaleet siinä järjestyksessä kun ne sattuu päähän juolahtamaan...ei siinä mitään listoja tarvii.. hyh,hyh... |
mack the knife 17.03.2005 11:51:35 | |
---|
Mikä biisilista ja miksi ?Soitetaan artistin mieleen juolahtamat kappaleet siinä järjestyksessä kun ne sattuu päähän juolahtamaan...ei siinä mitään listoja tarvii.. Niin se on mullakin ollu solistien bändeissä. Joskus harvoin ne on tehneet biisilistan ja se menee nurin jo toisen biisin jälkeen. Anna haavojeni olla, Hector! |
KoskPaavo 17.03.2005 12:07:08 | |
---|
Niin se on mullakin ollu solistien bändeissä. Joskus harvoin ne on tehneet biisilistan ja se menee nurin jo toisen biisin jälkeen. Sama meininki, se kansio on siinä edessä (n. 30-40 biisiä) ne huutaa mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
uruttaja 17.03.2005 12:10:53 | |
---|
Sama meininki, se kansio on siinä edessä (n. 30-40 biisiä) ne huutaa mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Olet Onnettaren ottolapsi, kun sun pystöillä on ollu edes kansiot. |
edge 17.03.2005 12:32:23 | |
---|
Sama meininki, se kansio on siinä edessä (n. 30-40 biisiä) ne huutaa mitä sattuu mieleen juolahtamaan. Meillä siinä `raamatussa` on 130 biisiä, ja ne kun ei tartu päähän niin ei tartu. No rehellisyyden nimessä kyllä osa mutta ei kaikki. Mikä on hyvä niin kaikki biisit on kirjoitettu erinomaisen hyvin ja tarkasti. hyh,hyh... |
v_m_kangas 17.03.2005 12:49:29 | |
---|
Jätkät hukkas aina biisn ja sit mentiin. Vika valssi oli sovittu olemaan Yön syliin ja mä lähdin vetämään Yö kerran unhoa annoit. Kitaristi lähti vetään yön syliin introa ja mä Yö kerran unhoa annoit. Kävipäs tässä taannoin loppuillasta hauskasti. Solisti spiikkasi Kantolan esittämän Rakkauden kirjan. Meidän versiossa kyseinen biisi starttaa pelkillä kiippareilla. Jostakin syystä mulla oli nokan alla auki kuitenkin Eriksonin Ilta yöhön kuljettaa. On muuten kivan kuuloinen Rakkauden kirja intro tuosta lapusta vedettynä. Hauskaa tuossa oli se, että yritin pariinkin otteeseen startata tuolla lapulla ennenkuin huomasin kääntää sivua. Humppaa tai soita humppaa |
toyopet 18.03.2005 11:04:39 | |
---|
Mikä biisilista ja miksi ?Soitetaan artistin mieleen juolahtamat kappaleet siinä järjestyksessä kun ne sattuu päähän juolahtamaan...ei siinä mitään listoja tarvii.. Tuo on hyvä systeemi. Ei tarvitse stressata ollenkaan itse. Meillä on kakkosbändissä pelkkä pystysolisti ja eihän se haittaa kun myy keikat ja lyö keikan jälkeen meille rahat käteen. Se toimii ihan OK. ykkösbändissä on komppikitaroiva solisti, entinen rumpali. Toimii yleensä sekin. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
kuunsirppi 18.03.2005 18:48:01 | |
---|
Minäkin olen tällainen pystysolisti, joka oon onnekseni löytänyt hyvän bändin (entisenkin ihan hyvän tilalle) tekeen töitä kanssani. Minä myyn meidän keikat, hoidan asioinnin tilaajan kanssa, roudaan kamoja siinä, kuin miehetkin ja lisäks mä teen nykyään ite nuotitkin meille. Siis transponoin valmiiks, kun yleensä kaikki valmiit versiot on mulle liian korkeista sävellajeista. Sen vuoksi tehdään mappi, jossa on kaikki nuotit just siten, kuin ne soitetaan, että jos on joku tuuraamassa, niin ei tarvi ihmetellä, että miten ja missä mennään. Meillä on kiipparistilla enemmän kokemusta, tai siis kaikilla muillakin soittajilla, kun mulla ja melkein se on tuo kiipparisti, joka sanoo jo edellisen biisin puolivälissä, että mikä lähtee seuraavaksi. Ei oo mitään valmiita settejä, koska asiakkaiden ja fiiliksen mukaan aika pitkälti mennään. Itse en soita bändissä mitään, paitsi se tamburiini on kyllä sitten mulla silloin, kun kitaristi, tai kiipparisti laulaa. Kai se jotenkin sujuukin, koska jos en sitä ota, niin pojat kyllä vinkkaa, että hei ota toi helistin. Viulua oon soittanut nuorempana toistakymmentä vuotta, jota ruinaavat soittaan joissan biiseissä, mutta en oo rohjennu, kun siitä on kauan, kun sitä oon vinguttanut aktiivisesti. Meillä pojat sanovat, että solistin pitää olla se, joka näkyy ja kuuluu ja bändi säestää. Mä oon aikalailla nöyrä tässä hommassa ja kiitollinen pojille heidän asenteestaan ja ammattimaisesta otteestaan, jota tässä pikkuhiljaa opettelen itsekin. Näin siis pystysolisti, joka on laulanut vasta kuusi vuotta bändin kanssa ja haluaa oppia kaiken aikaa lisää ja joka joutuu vielä vähän niitä sanojakin lunttaamaan lapuista harvemmin esitetyissä biiseissä. |
Tankoprinssi 18.03.2005 19:47:34 | |
---|
Mikä biisilista ja miksi ?Soitetaan artistin mieleen juolahtamat kappaleet siinä järjestyksessä kun ne sattuu päähän juolahtamaan...ei siinä mitään listoja tarvii.. Uskomatonta. Kyllä menis hermot. Meillä on koko illan lista 4-6 settiä aina valmiina. Joskus ehkä joku poikkeus tarvittaessa tehdään mutta silloinkin pari pitää olla tiedossa, ettei sitä "arvota" väen ollessa lattialla. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
mack the knife 18.03.2005 20:09:55 | |
---|
Uskomatonta. Kyllä menis hermot. Meillä on koko illan lista 4-6 settiä aina valmiina. Joskus ehkä joku poikkeus tarvittaessa tehdään mutta silloinkin pari pitää olla tiedossa, ettei sitä "arvota" väen ollessa lattialla. En mä tuota ymmärrä. Pitäis kyllä mun mielestä saada ne julmetut punaiset ja vihreät kuluneet kansiot pois sieltä. Miten siinä saa mitään fiilistä aikaan, kun tuijottaa jotain kirjaa koko ajan. Ei ne tanssibiisit nyt jumaliste niin vaikeita ole, että ei muka oppis ulkoa. Sen mä ymmärrän, jos on kymmenen keikkaa vuodessa, että silloin tarvii, mutta muuten. Ei kyllä mene jakeluun. Teissä on pondusta, Brooke ja Stephanie! |
clave 18.03.2005 20:21:42 | |
---|
Mä olen mäckin kanssa samoilla linjoilla. Kyllä biisit oppii äkkiä ulkoa. Onhan se vähän sellanen kamariorkesterifiilis illasta toiseen jos tuijottelee niitä karttoma ...ja monella on just siinä naamarin edessä helevitinmoinen mercantile notkumassa jossain lumikolassa. Parempi ulkoa. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
aisa 18.03.2005 20:25:42 | |
---|
...ja monella on just siinä naamarin edessä helevitinmoinen mercantile notkumassa jossain lumikolassa. Parempi ulkoa. ei kermele! lumikola, my ass. enpä oo taas aikoihin kuullu noin hienoa termiä. mahtavuutta!!! XO Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... |