clave 06.03.2005 19:29:02 | |
---|
Mutta paskahan on maailman vahvin asia. Se pistää nimittäin vahvimmankin miehen kyykyn. hohohoo...plussa "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
baron 06.03.2005 21:34:56 | |
---|
Oon tavannu muutamia rokkirumpaleita jotka ovat olleet tanssibändeissä opettelemassa soittamista. Pätevinä rokkirumpaleina ovat todenneet että vaikeaa on tämä tahtilajien ja tyylisuuntien kirjo mitä tanssirumpalin pitäis hallita. Mun poikani soittaa kolmessa rokkibändissä bassoa ja lisäksi klassista pianoa ja hänen mielestään mun humppabändin ohjelmisto on vaikea ja haastava?? The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
Rantsu 06.03.2005 21:42:38 | |
---|
"Rumpali soittaa suomalaista tanssimusiikkia parhaiten olemalla hiljaa!!!" -T. K***a- "Ehke parempi mine kotona." |
half 07.03.2005 07:34:50 | |
---|
Mun poikani soittaa kolmessa rokkibändissä bassoa ja lisäksi klassista pianoa ja hänen mielestään mun humppabändin ohjelmisto on vaikea ja haastava?? Uskomatonta. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
KoskPaavo 07.03.2005 08:17:57 | |
---|
Mun poikani soittaa kolmessa rokkibändissä bassoa ja lisäksi klassista pianoa ja hänen mielestään mun humppabändin ohjelmisto on vaikea ja haastava?? Fiksu hemmo. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
pekkajau 07.03.2005 10:51:22 | |
---|
Muutaman kerran on semmonen lähes pelkästään raskasta rokkia soittanut rumpali ollut tuuraamassa varsinaista sutimestariamme huttukeikolla ja täytyy sanoa että on ollut tanakat kompit ja mukava soittaa! Luulen että jos rumpali on musikaalinen ja hyvä yhdessä lajissa niin sillon se on kaikissa! |
jeppeq 07.03.2005 19:50:45 | |
---|
Aikoinaan vuosia sitten (ja miksei nykyäänkin) soittelin samassa bändissä yhden ei niin rivakka otteisen rumpalin kanssa. Aina kun purettiin kamoja, ja se sai viimeiset kilkkeet laatikoihin, oli varmasti toiset ehtineet kantaa muut kamat jo autolle.. Ettei ois se sama rumpari istunu meijän bussissa viikonloppuna. Käyttäytymistavat ainaki täsmää :) Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa... |
WanhaWetäjä 07.03.2005 22:41:30 | |
---|
Muutaman kerran on semmonen lähes pelkästään raskasta rokkia soittanut rumpali ollut tuuraamassa varsinaista sutimestariamme huttukeikolla ja täytyy sanoa että on ollut tanakat kompit ja mukava soittaa! Luulen että jos rumpali on musikaalinen ja hyvä yhdessä lajissa niin sillon se on kaikissa! Mulla on aika päinvastanen kokemus moisesta;suomirock-rumpali,vuosikausia jopa ammatikseen takonut ja useilla erittäin tunnetun bändin julkaisuilla soittanut kaveri,ei vaan toiminut tanssimusa yhtään,soitto ihan "levällään",niin tempot kuin biisien sisäinen taimikin.Eli vähän tällänen "Animal/Muppet Show"karikatyyri-meininki... No,varmaan vaikee tottua kevyempään tatsiin ja etenkin kolmijakoset jutut tuntuivat hankalilta,minkä olen ollut huomaavinani olevan ongelma muillakin rock-taustaisilla rumpaleilla...luonnollista tietty,kun se rokki tuppaa oleen nelijakosta yleensä ;-) |
Jurveli 18.03.2005 22:21:30 | |
---|
Onpas tosi imartelevaa, että rumpaliaiheesta käydään näinkin kattavaa keskustelua. Olen sitä mieltä, että rumpaliksi synnytään, ja rumpalit tekevät mitä haluaa. Muut tekee mitä ne osaa. Tarvitaan oman sisäinen tuli ja rytmiikka tähän soittimeen. Kaikki tuntemani rumpalit ovat uskollisia soittimelleen ja jos tulisi soitossa taukoakin (naisten, opiskelun tai muun syyn takia) usein palataan juurille. Olen kyllä kiitollinen naapurin kaverille kun 1980-luvun alussa pyysi minua tanssibändiinsä vakirumpalia tuuraamaan. Silloin oli vientiä ja kokemusta tuli. Rumpali ja basisti antaa tahdin mihin tanssikansa pomppii. Pienet kiinalaispojat midi-laatikoissa on timen suhteen virheettömiä, mutta persoonattomia. Joten bändi ilman rumpuja on kuin yksijalkainen maratoonari tai kun söisi banaania kuorineen tai....Ajatus tuli varmaan lukijoille selväksi. Minulla on haaveena eläkkeelle päästyäni (7 vuoden kuluttua) ostaa tuplasetti ja opetella tuplien käyttö kunnolla kun aikaa on. Kevättä kaikille. |
uruttaja 18.03.2005 22:25:18 | |
---|
Onpas tosi imartelevaa, että rumpaliaiheesta käydään näinkin kattavaa keskustelua. Olen sitä mieltä, että rumpaliksi synnytään, ja rumpalit tekevät mitä haluaa. Muut tekee mitä ne osaa. Tarvitaan oman sisäinen tuli ja rytmiikka tähän soittimeen. Kaikki tuntemani rumpalit ovat uskollisia soittimelleen ja jos tulisi soitossa taukoakin (naisten, opiskelun tai muun syyn takia) usein palataan juurille. Olen kyllä kiitollinen naapurin kaverille kun 1980-luvun alussa pyysi minua tanssibändiinsä vakirumpalia tuuraamaan. Silloin oli vientiä ja kokemusta tuli. Rumpali ja basisti antaa tahdin mihin tanssikansa pomppii. Pienet kiinalaispojat midi-laatikoissa on timen suhteen virheettömiä, mutta persoonattomia. Joten bändi ilman rumpuja on kuin yksijalkainen maratoonari tai kun söisi banaania kuorineen tai....Ajatus tuli varmaan lukijoille selväksi. Minulla on haaveena eläkkeelle päästyäni (7 vuoden kuluttua) ostaa tuplasetti ja opetella tuplien käyttö kunnolla kun aikaa on. Kevättä kaikille. Sitä samaa sinulle. Tuplabasari ja heviletti, siitä se lähtee,, |
clave 18.03.2005 22:29:37 | |
---|
Sitä samaa sinulle. Tuplabasari ja heviletti, siitä se lähtee,, mä laittasin googletit "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
aisa 18.03.2005 22:33:11 | |
---|
mä laittasin googletit juu ja tuplabasaarit. Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... |
clave 18.03.2005 22:34:56 | |
---|
juu ja tuplabasaarit. sit mä rumpalina vetäisin tietystä sävellajista eli strukduurista. olis helpompi mieltää.. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
aisa 18.03.2005 22:38:34 | |
---|
sit mä rumpalina vetäisin tietystä sävellajista eli strukduurista. olis helpompi mieltää.. kokeileppas joskus infrastrukduurista. siinä vasta sävellahjojen aatelia. Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... |
clave 18.03.2005 22:40:51 | |
---|
kokeileppas joskus infrastrukduurista. siinä vasta sävellahjojen aatelia. ..ei voi vetää jos on solistinen syömishäiriötauti ...eli se encoreksia "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
moukari 05.08.2005 15:30:16 | |
---|
Itse aloitin hevimusasta joskus 80- luvun puolivälissä ja siiitä pikkuhiljaa rock - pop - blues - jazz jne jne..... Tanssimusa tuli mukaan joskus 2000 ja sen parin vuoden jälkeen siitä tuli myös ammatti. Oikeastaan musatyylistä riippumatta rumpali on tärkeä koska olet sitten bailaaja tai "oikea tanssinharrastaja" niin biisejä on helpompi ja mukavampi tanssia kun tempo on oikea ja pysyy vielä koko biisin ajan samana. Itse soitan nykyään tanssikeikoilla klikin kanssa kun on tuota sekvensserihässäkkää mukana. No, timet on kyllä just siinä ja huomaa sen kyllä tanssijoistakin että on mukavaa kun biisit ei heilu suuntaan eikä toiseen. Olen oppilaillenikin koittanut tuota klikkiasiaa korostaa, koska sen opettelusta on aina hyötyä. Varsinkin studiohommissa se tulee jossain vaiheessa eteen. Kun rumpali ja basisti soittavat tarkasti ja biisissä on hyvä groove, niin muut pillipiiparit voi sitten vähän pelleillä...... |
häläppääjä 05.08.2005 15:40:25 | |
---|
Vieläkö Pikkarainen vetää? Siis tämä Oulun mies. Oli mun mielestä sutikompit kohallaan. humppaa niin että pää ajettuu.. |
Tankero 05.08.2005 16:31:59 | |
---|
Vieläkö Pikkarainen vetää? Siis tämä Oulun mies. Oli mun mielestä sutikompit kohallaan. Kyllä PikkaEki vetää täyttä päätä. Oli välillä telakalla, mutta on ollut kehissä jo hyvän tovia. |
jeppeq 05.08.2005 21:22:43 | |
---|
Oli mun mielestä sutikompit kohallaan Onko kukkaan muu veli sattunut soittelemaan jo aikaa edesmenneen "hullu uu:n" 'ala Pekka Uusimäki kanssa. Siinä jos jossain oli erityisen mieleenpainuvat sutifoxit. Muuten tempoilla mentiin mukavasti "klikin molemmin puolin" mutta ei tuossa em. kompissa. Ei vaan oo pahus nauhalla :( "minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa.. |
häläppääjä 05.08.2005 21:32:47 | |
---|
Onko kukkaan muu veli sattunut soittelemaan jo aikaa edesmenneen "hullu uu:n" En kyllä "hullu uu:n, mutta Uun kans joskus. Tämä Uu oli ja on Oulun köpöjä humppaa niin että pää ajettuu.. |