Aihe: Soittajan elämä on yhtä juhlaa
1 2 3 4 5 6
clave
12.08.2004 09:00:01

Höpsistä, siis pitää laittaa pari äänimaailmakurnutinta caseihinsa, taitella ketunrauta-teline ja keriä kasaan muutama piuha, thats it. Sitten vaan yhteisen PA:n kimppuun, joko kasaamaan tai purkamaan. Mutta useinhan kiipparistille tulee kaikkee muuta mielenkiintoista aina näennäispuhelusta paskahätään, jotka tietysti pitää hoitaa ennen roudausta:)
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
baron
12.08.2004 09:03:06

Höpsistä, siis pitää laittaa pari äänimaailmakurnutinta caseihinsa, taitella ketunrauta-teline ja keriä kasaan muutama piuha, thats it. Sitten vaan yhteisen PA:n kimppuun, joko kasaamaan tai purkamaan. Mutta useinhan kiipparistille tulee kaikkee muuta mielenkiintoista aina näennäispuhelusta paskahätään, jotka tietysti pitää hoitaa ennen roudausta:)

Täytyyhän laite virittääkin!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
clave
12.08.2004 09:10:34

??
baron
12.08.2004 09:36:19

??

Niin, katsoa, että se diginäyttö näyttää 440!
clave
12.08.2004 09:40:27

Ja aikaa diginäytön katsomiseen menee......hehehee
klunssila
12.08.2004 09:45:45
Uskotko, Klunssila, jos sanon, että tiedän, mistä puhut.

No mulla oli ihan kivoja duunikavereita (muutama erittäin hyvä tyyppi varsinkin viimosessa), mutta välillä se on just tota...

Niin duunakaverit on ihan ok, mutta niiden kanssa ei voi puhua mistään muusta kuin duunista, politiikasta tai päivän säästä.

Jumaleisson, keikkahommissa puhutaan sentään täyttä asiaa!
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
baron
12.08.2004 09:48:07 (muokattu 12.08.2004 09:49:14)

Niin duunakaverit on ihan ok, mutta niiden kanssa ei voi puhua mistään muusta kuin duunista, politiikasta tai päivän säästä.

Jumaleisson, keikkahommissa puhutaan sentään täyttä asiaa!

Joo, niinkuin menneistä ja tulevista keikoista ja soittamisesta.

(Naisia ja autoja ei lasketa, niistä puhuu kaikki)
klunssila
12.08.2004 09:52:20
Niin, katsoa, että se diginäyttö näyttää 440!

Hei, toihan on vanhanaikaista eikä edes niin ammattilaisten meininkiä käyttää 440. Kyllä tosisoittaja käyttää 442. Ja nyt joku kysyy miksi? Esim. puhaltimet viritetään (soivat paremmin) 442, taitavat olla nuo pirunpalkeet (haitarit) viritetty yleisesti 442 (ainakin osa), jousiorkesterit bruukaa käyttämään 442...

Ajatelkaas kun sitten joku absoluuttisen sävelkorvan omaava 23 vuotta 442 vireessä soittanut ammattilainen tulee teidän keikalle ja soitatte 440. Voi voi kun on alavireistä ja löysää. Olisiko tässä taas pienen (mutta pikantin lisän tuova)kehityksen paikka? Etenkin jos saattuu soittamaan puhaltajien kanssa.
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
poppamies
12.08.2004 09:54:21 (muokattu 12.08.2004 09:55:48)

No nämä jaappanilaiset sähköpianot pysyy kyllä yllättävän hyvin vireessä.
Meillä muuten oli kerran sellainen kitaristi joka oli niin sosiaalinen että jäi aina keikan jälkeen juttelemaan jonkun kanssa yleisöstä tai järjestäjän kanssa ja heräsi vasta siinä vaiheessa kun kaikki kamat oli autossa. Hänelle ei oikein voinut suuttakaan kun teki sen niin vilpittömästi ja samalla todella hyvää pr-työtä.
"G-strings are for strippers"
baron
12.08.2004 10:02:38

Ajatelkaas kun sitten joku absoluuttisen sävelkorvan omaava 23 vuotta 442 vireessä soittanut ammattilainen tulee teidän keikalle ja soitatte 440. Voi voi kun on alavireistä ja löysää. Olisiko tässä taas pienen (mutta pikantin lisän tuova)kehityksen paikka? Etenkin jos saattuu soittamaan puhaltajien kanssa.

Mulla on ollut täällä joku aikaisempi thread, jossa kerroin, että meidän treenit aina alkoi sillä, että tapeltiin, mikä tämän kerran viritys on. (Mulla on yksi puhaltaja, joka haluaa 442)
Kun kuitenkin itse soitan mieluummin aina akustista, mikäli suunnilleen vireessä oleva sattuu paikalta löytymään, olemme jättäneet puhaltajan yksi puhisemaan ja tappelemme vaihteeksi muista asioista.
baron
12.08.2004 10:04:52

No nämä jaappanilaiset sähköpianot pysyy kyllä yllättävän hyvin vireessä.
Meillä muuten oli kerran sellainen kitaristi joka oli niin sosiaalinen että jäi aina keikan jälkeen juttelemaan jonkun kanssa yleisöstä tai järjestäjän kanssa ja heräsi vasta siinä vaiheessa kun kaikki kamat oli autossa. Hänelle ei oikein voinut suuttakaan kun teki sen niin vilpittömästi ja samalla todella hyvää pr-työtä.

Joo, meidän rumpali on samanlainen. Aina menoa silloin kun kamoja pitäisi kantaa jompaan kumpaan suuntaan.

Kerran jäi koko rumpusetti keikkapaikalle, kun muut eivät vaivautuneet.
clave
12.08.2004 10:07:17

Niinpä. En tietysti voi yleistää, että ainoastaan kiipparistit olisivat roudauksen risteinä. Kyllä varmaan kaikkien pelien taitajat mietiskelevät roudauksessa helppoja askelkuvioita ja strategioita. Kuitenkin se vituttaa jos bändissä on yksikin luistelija joka jo asennoituu välttelevästi koko roudaukseen. Kun sen yrittää ottaa puheeksi alkaa välittömästi agressiivinen takaisin vittuilu koko rahalla joka jatkuu marttyyrisena mykkäkouluna.

Soittaminen on mukavaa - voisi sanoa että juhlaakin, mutta oikeastaan oman elämän ko keikkakontekstissa tekee raskaaksi vain matkustaminen ja roudaus. 70 ja vielä 80 luvuilla sai kamat jäädä paikalleen kuukaudeksi tai pariksi viikoksi, jolloin pystyi vähän enemmän relaamaan kaikialla rintamilla.
isojussi
12.08.2004 11:49:04
...Esim. puhaltimet viritetään (soivat paremmin) 442, taitavat olla nuo pirunpalkeet (haitarit) viritetty yleisesti 442 (ainakin osa), jousiorkesterit bruukaa käyttämään 442....

No melkein näin.

Paitsi että vaskisoittajat (Trumpetistit, pasunistit jne) haluaa mieluummin ton 440 - tai oikeestaa se on niille aivan sama, mutta viuluviikarit ja puupuhaltajat (fonistit, klarinetistit, hulistit jne) haluaa 442:ta tai jopa 444:ää

Varsinkin klasaripuolela sireet alkaa olla huimissa korkeuksissa - viulu kun kuulemma soi sitä kauniimmin, mitä kireemmällä naru on...
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
klunssila
12.08.2004 13:09:20
Varsinkin klasaripuolela sireet alkaa olla huimissa korkeuksissa - viulu kun kuulemma soi sitä kauniimmin, mitä kireemmällä naru on...

Sama on myös kasaripuolella - hevi kun kuulemma soi sitä korkeammin, mitä kireemmällä nahkahousut on... ;)
M.i.k.key
12.08.2004 13:23:54
taitavat olla nuo pirunpalkeet (haitarit) viritetty yleisesti 442 (ainakin osa)

Mun rakas venäläinen näytti viime mittauksessa jotain 437 luokkaa ja komeasti se raikaa! Pieni tuuheus pitää olla, kuulostaa isommalta
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
poppamies
12.08.2004 14:59:20 (muokattu 12.08.2004 14:59:51)

Mun rakas venäläinen näytti viime mittauksessa jotain 437 luokkaa ja komeasti se raikaa! Pieni tuuheus pitää olla, kuulostaa isommalta

Vaikka en mint ymmärrä hanurista niin minulla on sellainen mielikuva syntynyt että esim. musette tehdään silleen että viilataan sopivasti kielistä että parit on pikkasen epävireessä.
Olenko oikeassa vai olenko oikeassa?
"G-strings are for strippers"
hiltsi
12.08.2004 15:06:42
Hei, toihan on vanhanaikaista eikä edes niin ammattilaisten meininkiä käyttää 440. Kyllä tosisoittaja käyttää 442. Ja nyt joku kysyy miksi? Esim. puhaltimet viritetään (soivat paremmin) 442, taitavat olla nuo pirunpalkeet (haitarit) viritetty yleisesti 442 (ainakin osa), jousiorkesterit bruukaa käyttämään 442...

Kyllä meillä kaikki viritettävät pelit viritetään minun auktoritaarisesta käskystä aina 442:een. Meinaa nääs toi kurttu muuten olemaan ylävireessä vaikka sitä nyt ei soitakkaan kuin muutamassa tsipaleessa. Kyllä minun käsittääkseni nykyään reilusti suurin osa haitareista on viritetty 442:een. Ainakin kaikki(?) italianpelit.
hiltsi
12.08.2004 15:09:20 (muokattu 12.08.2004 15:09:42)

Kuullostaa aikas tutulta..
isojussi
12.08.2004 23:17:42
...että viilataan sopivasti kielistä että parit on pikkasen epävireessä...

Niin, kuuloistais ainakin järkevältä. Sama jos pinoo synalla vaikka haitarisaundeja päällekkäin, eikä yhtää detuneta niitä, niin kamalalta kuulostaa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
klunssila
13.08.2004 09:50:32
Niin, kuuloistais ainakin järkevältä. Sama jos pinoo synalla vaikka haitarisaundeja päällekkäin, eikä yhtää detuneta niitä, niin kamalalta kuulostaa.

Eikös ne synahaitari aina kuulosta hirveältä ;)

Pitäiskö tehdä taas plakaatti "Liitto kieltää synahaitarit!" Tai jopa mennä niinkin pitkälle että "Liitto kieltää haitarit tai niiden ääntä jäljittelevien soittopelien käytön!".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)