baron 06.07.2004 12:23:42 | |
---|
Mikä onkin musta järkevämpää, kuin koko bändillä hissijatsin hipsutteleminen, mikä turhaan kuluttaa bändin naamaa ennen varsinaista vetoa Me pitkään yritettiin koko bändillä ja aina volyymiongelmia, kun iso bändi näkyy, se saa ihmisten mielissä kuulumaan kovemmalta kuin yksinäinen pianisti. Itse asiassa ihmiset usein juuri haluavatkin pelkkiä pianotaustoja, mä uskoisin, että perussyy on se, että se ihmisten mielestä on jotenkin "hienoa". Meillä tää toimii sikäli oikein hyvin, että mä tykkään siitä ja kun meidän toimintasäde pääsääntöisesti on aika lyhyt, muut pojat ehtii himaan ja vaatteiden vaihtoon ja tulee takaisin vasta häävalsseihin.
Noh noh, miksei duunissa saa olla kivaa? Ei mun kommentti sitä tarkoittanut, yritin keksiä selitystä, miksi mä tykkään enemmän hää- kuin kapakkakeikoista. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Voxauttaja 06.07.2004 17:32:12 | |
---|
Kerran jossain ryöstettiin molemmat anopit. En kyllä muista, mitä temppuja hääpari joutui tekemään... "temppuja"... Tuosta sais jo jotakin perverssiä :-) |
Voxauttaja 06.07.2004 17:36:36 | |
---|
Siis luulevat että ollaan kännissä tai sitten se menee tekopirteöksi feikkaamiseksi, sitä Eddy tarkoittanee??? Jos paikassa kytätään orkesteria virheiden ja mahdollisen kännin varalta, niin silloin mielestäni orkesteri on väärässä paikassa. Sinne kuuluisi levymusiikki. |
Voxauttaja 06.07.2004 17:39:30 (muokattu 06.07.2004 17:42:44) | |
---|
Tarkoitin lähinnä: 1.Turvaudutaan liian voimakkaasti kemiallisiin apuvälineisiin. 2.Soitetaan itselle/muille muusikoille,ja unohdetaan varsinainen kohderyhmä. Minulla ei ole ainakaan koskaan unohtunut se kohderyhmä, koska minä nimenomaan käyn keikoilla sen takia, että minä annan jotakin yleisölle ja heiltä minä saan vastalahjaksi palautetta. Jos negatiivisen palautteen määrä ylittää positiivisen palautteen, ei fiilis ei siitä enää sen keikan osalta nouse, vaikka keikasta maksettaisiin mitä. |
isojussi 07.07.2004 00:54:35 | |
---|
Me pitkään yritettiin koko bändillä ja aina volyymiongelmia, kun iso bändi näkyy, se saa ihmisten mielissä kuulumaan kovemmalta kuin yksinäinen pianisti. Ja onhan se väkisin aina kovempaa. Itse asiassa ihmiset usein juuri haluavatkin pelkkiä pianotaustoja, mä uskoisin, että perussyy on se, että se ihmisten mielestä on jotenkin "hienoa". Niin just. Ja bileissä onkin tavallaan kaks eri bändiä: Coctail-pianisti ja varsinainen hääbändi. Ei mun kommentti sitä tarkoittanut, yritin keksiä selitystä, miksi mä tykkään enemmän hää- kuin kapakkakeikoista. Ok. Mulle keikasta nauttiminen on aika pitkälle kiinni musasta ja yleisön reaktioista. Tosin teen niin vähän kapakka-/lavakeikkaa, etten 100%:n varmuudella osaa sanoa yleisön reaktioiden eroista - paitsi että maaseudulla kylätansseissa pinissä seurojen- ja työväentaloissa jengi on hyvin megessä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
oizo 12.07.2004 20:46:03 | |
---|
Päinvastoin kuin monet muut, mä/mun bändi oikeesti tykätään niistä. Normaali kapakkakeikka, soitto alkaa silloin ja silloin, setti, tauko, setti.......lopetus, poisroudaus on musta tylsä. Sama täällä. 5 settiä perusiskelmää jossai tanssimestassa ei oo mun juttu, mutta hääkeikoilla on lähestulkoon aina iha mahtava fiilis soittaa. Varsinki sitä viimestä rokki/bilesettiä.. ;) ventovieraiden kappaleiden säestämistä/esittämistä lapusta tai hatusta on musta kivan haasteellinen. Jep.. Aika useasti on kesken setin tultu pyytämään jotain kappaletta ja sitten toinen laulaja käy takahuoneessa kattelemassa ja kopioimassa nuotin (keikoilla aina melko läjät nuotteja mukana varuulta..) ja sit vedetään ex tempore. Vähän jukeboxi-meininkiä siis mutta aivanko sama, pääasia että yleisö tykkää. Lisäksi hääkeikoissa on se kohta, josta mä nautin eniten, pianotaustamusiikki. Mä oon varmaan sielultani pianobaaripianisti, koska tykkään soittaa "mautonta/hajutonta/äänetöntä" hissi/taustamusiikkia. Hmm.. Tota pitäs munkin kait harrastaa kuukauden päästä. Voitko baron pistää vaikka pikaviestillä vähän sun biisilistaa mitä yleensä veivaat ruokailun taustamusana? Sais vähän vinkkiä. Voi olla, että mun asenteeseen vaikuttaa se, että olen harrastelija, mä käyn keikoilla huvittelemassa, en duunissa. Jes. Juuri näin. Parhaassa tapauksessa keikkailu ei todellakaan tunnu työltä vaan hiton hauskalta ajanvietteeltä hyvässä bändiporukas. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
pekkajau 13.07.2004 17:29:26 | |
---|
Jes. Juuri näin. Parhaassa tapauksessa keikkailu ei todellakaan tunnu työltä vaan hiton hauskalta ajanvietteeltä hyvässä bändiporukas. NÄIN ON! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Fuzzy Boner 13.07.2004 17:30:07 | |
---|
Jes. Juuri näin. Parhaassa tapauksessa keikkailu ei todellakaan tunnu työltä vaan hiton hauskalta ajanvietteeltä hyvässä bändiporukas. NÄIN ON! Kyllä. Mä ainaki venailen keikkoja ku kuuta nousevaa. Se on mun lomaa. |
isojussi 13.07.2004 21:45:00 | |
---|
Jes. Juuri näin. Parhaassa tapauksessa keikkailu ei todellakaan tunnu työltä vaan hiton hauskalta ajanvietteeltä hyvässä bändiporukas. NÄIN ON! Tähän mielipiteeseen on yhdyttävä täysin rinnoin. Mä oon aikoinani luvannut itselleni, että teen keikkoja vain mukavien ja hyvien soittajien keralla ja lupaus on vielä pitänyt. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 13.07.2004 21:47:36 (muokattu 13.07.2004 21:47:58) | |
---|
NÄIN ON! Tähän mielipiteeseen on yhdyttävä täysin rinnoin. Mä oon aikoinani luvannut itselleni, että teen keikkoja vain mukavien ja hyvien soittajien keralla ja lupaus on vielä pitänyt. OMB????? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 13.07.2004 22:12:10 | |
---|
OMB????? No sen kanssa on välillä vähän hankausta, mutta muuten valitsen seurani tarkkaan. Esim. viime lauantain hääkeikalla oli mainiot ja mukavat fonisti ja trumpetisti messissä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sandy 17.07.2004 12:24:55 | |
---|
Mä taidan olla kuitenkin lähes ainut joka niitä hääkeikkoja on kritisoinut?! No, eipä tarvi nyt ainakaan kritisoida yhtään mitään, ku kamat varastettiin, niin jää sitte hääkeikka tänään väliin! Olis ollu kitaristin häät tiedossa eli varmaan rentoa ja hyvää meninkiä Kuopiossa... HITTO, mikä järkytys tuo kamojen lähtö! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
clave 17.07.2004 12:47:28 | |
---|
Toivottavasti kamat oli vakuutettu, saa edes jonniinmoisen korvauksen. Paska homma. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Sandy 17.07.2004 12:57:21 | |
---|
Toivottavasti kamat oli vakuutettu, saa edes jonniinmoisen korvauksen. Paska homma. Saapi rahallisen korvauksen vakuutuksesta, mutta rumpalin vintage-Ludarien perään tässä on itketty.. Korvaamattomat! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
clave 17.07.2004 13:27:01 | |
---|
Se on totta, näkyivät siinä teidän Ikaalisissa otetussa keikkakuvassa. Kannattaisko levittää tietoa mitä vermeitä on pöllitty ja jos vielä sattuis oleen kuvia. Rumpaleilla ainakin on yhdistys nimeltään DAF ry ( www.dafry.net) missä mahdollisesti vois ilmotella. Otan osaa, itsellä on Ludarin Supraphonic vm-65 oleva snare. Parempaa virveliä saa hakea ja jo ottais pattiin pelkkä ajatuskin jos se kössittäis. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Voxauttaja 17.07.2004 14:02:55 | |
---|
Saapi rahallisen korvauksen vakuutuksesta, mutta rumpalin vintage-Ludarien perään tässä on itketty.. Korvaamattomat! Itselläkin on vintage-kamaa vakuuttamatta, kun se on olevinaan niin vaikeata. Pitäisi teettää asiantuntijalla arvio niiden arvosta, mutta homma on vähän selvityksen alla, että kelpaako oma allekirjoitukseni, kun olen itse tällainen ns. asiantuntija :-) Yksi vaihtoehto on, että teen dokumentin, jossa on kuvat ja sarjanumerot yms. selvitykset, ja käyn jollakin toisella alan miehellä ottamassa paperiin allekirjoituksen. Näissä laitteissa kuntokin vaikuttaa arvoon melko vähän, kun ne poikkeuksetta ovat vähintäänkin kohtalaisessa kunnossa, mitä liikkuu. Otan osaa soittokamojen suhteen, jokaisen muusikon painajainen! Missä kamat oli säilytyksessä kun ne vietiin? |
clave 17.07.2004 14:29:20 | |
---|
Luulisi, että vintage-tavarasta kun haluaa eroon niin voro ei ainakaan poista sarjanumeroa, sillä juuri sarjis on se mikä nostaa vintage-tavaran arvoa, sillä sen perusteellahan voidaan päätellä valmistusvuosi tai jopa kuukausi. Mm Ludvigeissa löytyy valmistusvuosi sarjiksen (on ns. badgessa)perusteella, olen joskus netistä sivuston kaivanut. Toivottavasti Sandy teidän rumpalilla oli sarjanumerot rummuistaan tallella ja toivottavasti saatte kamat takaisin. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Sandy 17.07.2004 19:57:29 | |
---|
Missä kamat oli säilytyksessä kun ne vietiin? Kamat oli autossa pihalla ikkunan alla ja autoa oli vahdattu n. puolen tunnin välein. Siinä sitten aamuyön tunteina oli sellainen puolituntinen minkä aikana parkkiruutu olikin yhtäkkiä tyhjentynyt. Luulisi, että vintage-tavarasta kun haluaa eroon niin voro ei ainakaan poista sarjanumeroa, sillä juuri sarjis on se mikä nostaa vintage-tavaran arvoa, sillä sen perusteellahan voidaan päätellä valmistusvuosi tai jopa kuukausi. Mm Ludvigeissa löytyy valmistusvuosi sarjiksen (on ns. badgessa)perusteella, olen joskus netistä sivuston kaivanut. Toivottavasti Sandy teidän rumpalilla oli sarjanumerot rummuistaan tallella ja toivottavasti saatte kamat takaisin. Joo, kyllä on sarjanumerot ym. Tuolla Yleistä-puolella on kaikki tiedot. Tosiaan, autohan löytyikin jo ja suuri osa tavaroista saatiin takaisin. Ainoastaan yks pikkutomi enää Ludareista kateissa, mutta sekin harmittaa tietty kun ei tilalle mistään saa samanlaista! Ei ollu edes symbaaleita huolittu, ainoastaan symbaalipussista chicken shaket, clavet ja tamburiini läks. Nää hemmot on ollu kyllä tosi pösilöitä!! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |