Aihe: Terveys?
1 2 3 4 5
klunssila
06.07.2004 15:01:58
Vittuako sillä on väliä seisooko ne vai kaatuuko ne kunhan pitävät sen vasemman käden perstaskussa...

Basistin perstaskussa???
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja.
mr.muzak
06.07.2004 15:27:39
Just - ja sanokaas yksin oikein todella hyvä kiipparisti (=worldfamous), joka seisoo keikalla

Mutta enemmistö kumminkin istuu.

Chick Corea, sillä on vielä sellanen kitaramallinen roikotettava syna ja varmasti saa pildee joka keikalta!
Fuzzy Boner
06.07.2004 19:28:37
Vittuako sillä on väliä seisooko ne vai kaatuuko ne kunhan pitävät sen vasemman käden perstaskussa...

ja vetää sillä kamaa?
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
isojussi
07.07.2004 00:58:33
...Opetelkaapa soittamaan ilman sustain-pedaalia...

Taittuu.

Sitäpaitsi jazz pianistit ei paljon sustainia sotke.

Monessa muussakin musassa (varsinkin tanssi-) olis komppailu paljon jäntevämpää ilman turhaa poljeskelua.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
timwee
07.07.2004 01:30:21 (muokattu 07.07.2004 01:31:23)

Kyllähän jatsaritkin tuohon joskus sortuvat. Opetustyössä tuo sustainin polkeminen on semmoinen mistä saa lähes jokaiselle oppilaalle jossain vaiheessa mainita.
isojussi
07.07.2004 01:33:25
Joskus = ei paljon

Ainakin suurinpiirtein?

Oikein käytettynä sustain on kyllä kiipparistille oiva apuväline... No olipa taas oikein mietelause...;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
mr.muzak
07.07.2004 01:36:40
Joskus = ei paljon

Ainakin suurinpiirtein?

Oikein käytettynä sustain on kyllä kiipparistille oiva apuväline... No olipa taas oikein mietelause...;-)

Mä muistaisin, että tästä aiheesta olis joskus jossain ollu ihan oma thread...siis sustainista...en kyllä muista enää missä.
M.i.k.key
07.07.2004 01:38:04
Mä muistaisin, että tästä aiheesta olis joskus jossain ollu ihan oma thread...siis sustainista...en kyllä muista enää missä.

HOHO, ympyrä sulkeutuu! cob oli siis edelläkävijä threadien perustamisessa!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
mack the knife
07.07.2004 02:31:57
Taittuu.

Monessa muussakin musassa (varsinkin tanssi-) olis komppailu paljon jäntevämpää ilman turhaa poljeskelua.

No niin. Ilmankos se rokki kuulostikin niin puuroiselta, kun unohtui sustain pohjaan.
Kun minä lopetan nätin balladin, missä on piano ja stringit, niin pitää olla sustain. Muuten piano sammuu kuin erään solistin pitkä loppuvenytys eli aaaaaaaaaasta tulee a. Stringit on hieno feidata kaasupolkimella, paljon mieluummin kuin volumekytkimellä. Joten seisten se ei minusta ole kovin rennossa asennossa toteutettavissa. Mahdollista, mutta ei mukavaa. Ei mulla se täällä kirottu sustain ole pääasia soitossa, mutta on se piru vain siellä oltava tietyissä tilanteissa.
Kukahan tästä lopullisen pisteen panee i:n päälle... (olis muuten sustainin kanssa ollut iiiiiiiiiii) ;)
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
M.i.k.key
07.07.2004 02:37:10 (muokattu 07.07.2004 02:38:06)
No niin. Ilmankos se rokki kuulostikin niin puuroiselta, kun unohtui sustain pohjaan
Älä hyvä mies unohtele noin tärkeitä asioita. Itse saa shokin kun joskus sustainin sisällä hypännyt jousi paikaltaan ja kaikki äänet jää pohjaan, toimii varsinkin uruilla!

Kun minä lopetan nätin balladin, missä on piano ja stringit, niin pitää olla sustain. Muuten piano sammuu kuin erään solistin pitkä loppuvenytys eli aaaaaaaaaasta tulee a.

Mulle on eräs solisti laulanut valssia esittäessään melodiaan sanoilla:
pianomatto pois. Samalla huitoen kamalasti...

Kukahan tästä lopullisen pisteen panee i:n päälle... (olis muuten sustainin kanssa ollut iiiiiiiiiii) ;)

Jaa-a, en tiedä. Pari arvausta kyllä on...
Fuzzy Boner
07.07.2004 11:39:29

Jaa-a, en tiedä. Pari arvausta kyllä on...

Ehkäpä tyhmä kymysys, mutta..

Mul on usein kaks kiiboordia päällekkäin ständissä..olisi mahtavaa ohjata samalla sustain-pedaalilla molempia laitteita. Eli siis jos soitan yhtäaikaa molempia niin ei tarviis kahella pedaalilla sählätä. Onko tällasta systeemiä keksitty, vai keksitäänkö nyt? Välillä nimittäin tulee semmosia tilanteita, että pitäis soittaa samankaltaisia juttuja molemmilla laitteilla.

Eli toimiskohan niin että yks spedu menee naarasplugiin, josta lähtee kaks plugia(yks molempien laitteiden holdpedalreikään. (en oo mikään tekniikan ihmelapsi, joten vääntäkää rautalangasta)
baron
07.07.2004 11:41:12 (muokattu 07.07.2004 11:42:51)

Ehkäpä tyhmä kymysys, mutta..

Mul on usein kaks kiiboordia päällekkäin ständissä..olisi mahtavaa ohjata samalla sustain-pedaalilla molempia laitteita. Eli siis jos soitan yhtäaikaa molempia niin ei tarviis kahella pedaalilla sählätä. Onko tällasta systeemiä keksitty, vai keksitäänkö nyt? Välillä nimittäin tulee semmosia tilanteita, että pitäis soittaa samankaltaisia juttuja molemmilla laitteilla.

Eli toimiskohan niin että yks spedu menee naarasplugiin, josta lähtee kaks plugia(yks molempien laitteiden holdpedalreikään. (en oo mikään tekniikan ihmelapsi, joten vääntäkää rautalangasta)

Taasko!???!!!

Eiks vois olla yksi pedaali, joka hoitaisi koko muun bändin sustainit ja vaientaisi kitarat?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
v_m_kangas
07.07.2004 11:44:27

Kyllä kait useimmissa vehkeissä voi määritellä mitkä tapahtumat siirtyvät myös MIDIin, silloin ei tarttisi edes tuollaisia kytkentöjä tehdä. Muistini mukaan ainakin Ensoniqin pedaalitiedot sai lähtemään MIDI kanavalla Korgin mokkuloille. Siitä olen varma, että Volume/efekti pedaalin tieto välittyi moduuleille, kun jouduin sen erikseen kytkemään pois päältä.
Humppaa tai soita humppaa
Fuzzy Boner
07.07.2004 11:46:01
Kyllä kait useimmissa vehkeissä voi määritellä mitkä tapahtumat siirtyvät myös MIDIin, silloin ei tarttisi edes tuollaisia kytkentöjä tehdä. Muistini mukaan ainakin Ensoniqin pedaalitiedot sai lähtemään MIDI kanavalla Korgin mokkuloille. Siitä olen varma, että Volume/efekti pedaalin tieto välittyi moduuleille, kun jouduin sen erikseen kytkemään pois päältä.

ok ;) ;)
M.i.k.key
07.07.2004 12:28:32
Luulenpa vain itse parilla kiipparilla keikkailleena että tulet nopeasti katumapäälle jos sama spedu ohjaa koko ajan molempia lautoja. Kehotankin sinua menemään kenkätehtaalle ja tilaamaan jotkut erikoiskengät jotta voit halutessasi painaa kahta pedaalia yhdellä painalluksella.
Näin se on arvoisa Fuzzy Bee.
Fuzzy Boner
07.07.2004 12:47:32
Luulenpa vain itse parilla kiipparilla keikkailleena että tulet nopeasti katumapäälle jos sama spedu ohjaa koko ajan molempia lautoja. Kehotankin sinua menemään kenkätehtaalle ja tilaamaan jotkut erikoiskengät jotta voit halutessasi painaa kahta pedaalia yhdellä painalluksella.
Näin se on arvoisa Fuzzy Bee.

Kiitos, arvon Mikkeyy! Joo. Siis en AINA tarviikkaan ko systeemiä vaan joskus siis silloin tällöin tulee mieleen että prkl.

Joskus oon jonkun kuullu myös mainitsevan, että olis kiva et olis kaks kikkeliä, nii vois kahden kanssa... joo.
klunssila
07.07.2004 12:52:20
Kiitos, arvon Mikkeyy! Joo. Siis en AINA tarviikkaan ko systeemiä vaan joskus siis silloin tällöin tulee mieleen että prkl.

Joskus oon jonkun kuullu myös mainitsevan, että olis kiva et olis kaks kikkeliä, nii vois kahden kanssa... joo.

Tää threadi on deja-vu. Kaivakaa se vanha kosketteluosaston threadi ja piinatkaa muita. Eiks nii?
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
baron
07.07.2004 13:55:58

Tää threadi on deja-vu. ?

Déjà vu!!!!
klunssila
07.07.2004 16:02:05
Déjà vu!!!!

Mistäs tuollasii kärpäsen paskoja saa noiden kirjaimien päälle? Mä oon koittanut karsia kaiken turhan pois, joten poistin ylimääräiset näppäimet heti kun sain tietokoneenkin. Niin myös soittimien kanssa, synassa 1 oktaavi jäljellä (josta tietysti poistin mustat koskettimet), bassossa on e-kieli ja kitarassa e ja a-kielet.
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
baron
07.07.2004 16:11:02

Mistäs tuollasii kärpäsen paskoja saa noiden kirjaimien päälle? Mä oon koittanut karsia kaiken turhan pois, joten poistin ylimääräiset näppäimet heti kun sain tietokoneenkin. Niin myös soittimien kanssa, synassa 1 oktaavi jäljellä (josta tietysti poistin mustat koskettimet), bassossa on e-kieli ja kitarassa e ja a-kielet.

Mulla oli aikoinaan omakuvana mun hieno piano, josta kaikki epäoleellinen oli poistettu, siinä oli yksi kosketin.

Sillä oli kiva soittaa "Samba de uma nota so" (One note samba)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)