![]() 23.02.2004 16:54:59 | |
---|---|
Missäs niitä haitareita taas myytiikään?? http://www.ahvenainen.net/ Meinasin muuten revetä, kun katsoin ahvenaisen etusivun kuvaa. http://www.ahvenainen.net/images/kansikuva.jpg ja vertaa sitä meikäläisen kotisivun kuvaan http://mikavanhala.com/venesivut/extrabest.jpg Taitaa hanuristeillä olla yhteisiä maneereita Mika | |
![]() 23.02.2004 16:59:20 | |
http://www.ahvenainen.net/ Meinasin muuten revetä, kun katsoin ahvenaisen etusivun kuvaa. http://www.ahvenainen.net/images/kansikuva.jpg ja vertaa sitä meikäläisen kotisivun kuvaan http://mikavanhala.com/venesivut/extrabest.jpg Taitaa hanuristeillä olla yhteisiä maneereita Mika Mikä haitarilaite Ahvenaisella on kädessään. Taitaa haitarin soittaminen olla vaikeampaa kuin luulinkaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 23.02.2004 17:00:07 | |
Haitarit suohon, sanon minä!! Jep! Hanurista...! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" | |
![]() 23.02.2004 17:00:17 | |
Mikä haitarilaite Ahvenaisella on kädessään. Taitaa haitarin soittaminen olla vaikeampaa kuin luulinkaan. Se on hanuri-plektra! Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron | |
![]() 23.02.2004 18:24:42 | |
Pinaisti tunkee taas sitä helvetin selkeää harmoniaa koko perkeleen ilman niin täyteen, että edes basistin krapulapieru ei pääse tunkemaan sen läpi. ollaan niin kymmensormimiestä, niin kymmensormimiestä. Ja valitetaan, en kuule omaa soittoa, monitorointi ei pelaa monitorointi ei pelaa. Sitten kn sille lyödään napit korvaan, niin sitten sen soitto ei kuulu laintaan. Parempi tilanne itseasiassa sekin. Hohot sulle. Briljanttia analyysiä pinaisteista ;) Tasan ei käy jalkapohjat™ | |
![]() 23.02.2004 18:25:57 | |
Hohot sulle. Briljanttia analyysiä pinaisteista ;) Vois tehdä pinaiste-keittoa Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron | |
![]() 23.02.2004 20:08:27 (muokattu 23.02.2004 21:27:08) | |
Kuulehan nyt hemmo: suvaitsevuuutta, mitä itse nyt sitten soitatkin! En tiedä tuosta suvaitsevaisuudesta, mutta tähän tietokoneeseen pitäisi saada puhallusmittari. Pyydän anteeksi kaikilta hanurimusiikin ystäviltä mautonta heittoani. Children of Baron, the ultimate musical experience! | |
![]() 23.02.2004 22:00:08 | |
Mitä tekemistä kitaralla ja pianolla on tanssimusiikin kanssa, menkää helvetti rokki ja jatsipalstoille mellastamaan koko sakki. Kitaraa ei kertakaikkiaan ole tarkokitettu tanssimusiikkiin, eikä kyllä siihen jhonny b goodiinkaan. Taidettiin sekinvetää alunperin pianolla. Jos kitaristin orpopirun joutuu laittamaan soittamaan tanssimusiikkia, jossa se ei saa sooloilla, ollaan heti valittamassa, että komppi ei kuulu ja muut soittaa liian lujaa. Sitten kun annat vähän tilaa, ei kuulu, kuin kitaran tylsä votkotivotkoti komppi. Mika Hyvä Mika pidä pintas..ja soittimes. Mä olen huono sanomaan mítään kun soitan harmonikkaa ja kitaraa,huanosti molempia.... "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- | |
![]() 23.02.2004 22:16:24 | |
En tiedä tuosta suvaitsevaisuudesta, mutta tähän tietokoneeseen pitäisi saada puhallusmittari. Pyydän anteeksi kaikilta hanurimusiikin ystäviltä mautonta heittoani. Suhteellisen vilkkaan keskustelun sait aikaiseksi. Ei paha. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 24.02.2004 00:41:33 | |
Ammattibändeistä löytyy kyllä toimivia esimerkkejä haitarin käytöstä harkitusti ja hyvällä maulla,sitten kun mennään harrastelijaosastoille niin soittimen/soittajan rajallisuus/ilmaisuvoima tulee hyvinkin äkkiä vastaan... Ajattelin siteerata itseäni koska täällä on lukihäiriöisiä kurtunsoittajia jotka eivät KERRASTA ymmärrä selvää tekstiä! Amatöörejä,luulen ma..... Vai oikeen Jhonny b Good,ja pinaisti vetää intron,justiinsa juu!Ja säveltäjä on tietty Ckuhc Ebrry??Minkäslainen soitin tämä pinai muuten on,Mika???Kuulostaa melko eksoottiselta peliltä nimensä perusteella,taitaa olla jokin kurtun johdannainen!!!! Siis vittu soikooooon äijät!!!!Lukekaa/kirjottakaa näitä juttuja edes hiukan ajatuksella............. Mun pointtihan oli siis se,että kurtun säestyksellä on vaan vitun paljon hankalampi laulaa kuin vaihtoehtoisesti TYYLIKKÄÄSTI,BALANSSISSA SOITETUN(on mahdollista!) kitaran/pianon,MUN MIELESTÄ! Asiaa sopii jokaisen halukkaan kokeilla vaikka alkuun tollaset 5x45 minuuttia,kyllä se stana pelkkä kurtun kihnutus tekee ainakin mut hulluksi siinä vaiheessa viimestään kun sillä ruvetaan rokkia veivaan... | |
![]() 24.02.2004 07:54:36 | |
Ajattelin siteerata itseäni koska täällä on lukihäiriöisiä kurtunsoittajia jotka eivät KERRASTA ymmärrä selvää tekstiä! Amatöörejä,luulen ma..... Vai oikeen Jhonny b Good,ja pinaisti vetää intron,justiinsa juu!Ja säveltäjä on tietty Ckuhc Ebrry??Minkäslainen soitin tämä pinai muuten on,Mika???Kuulostaa melko eksoottiselta peliltä nimensä perusteella,taitaa olla jokin kurtun johdannainen!!!! Siis vittu soikooooon äijät!!!!Lukekaa/kirjottakaa näitä juttuja edes hiukan ajatuksella............. Mun pointtihan oli siis se,että kurtun säestyksellä on vaan vitun paljon hankalampi laulaa kuin vaihtoehtoisesti TYYLIKKÄÄSTI,BALANSSISSA SOITETUN(on mahdollista!) kitaran/pianon,MUN MIELESTÄ! Asiaa sopii jokaisen halukkaan kokeilla vaikka alkuun tollaset 5x45 minuuttia,kyllä se stana pelkkä kurtun kihnutus tekee ainakin mut hulluksi siinä vaiheessa viimestään kun sillä ruvetaan rokkia veivaan... Helvetin pässit, kun pitää ottaa niin kaikki tosissaaan. Katohan vaan, jos jokua laittaa tähän kommentin, että lappujätkät on pellejä, niin o0n taas 100 säiettä tässäkin keskustelussa. Leinee ukmminkin eslvää tettä ojs äm ikrjoitan iheman peäselvästi, iniinusuurin oas saa isitä eslvää, ojs aprista ylönti ivhrheestä iptää lakaa asainleen ovi avihtaa upheen iahetta. Mä oon tuota kurttua kantanut mukanani 24 vuotta ja parit vittuilut oon jo kuullut sen ei mediaseksikkyydestä joten mä en ainakaan jaksa alkaa siitä pulttia ottamaan. Ja kuten olen monta kertaa näissäkin keskusteluissa sanonut, pelkkä kurtturisti alkaa olemaan jo aikansa elänyt, vaan joutuu ottamaan tekniikkaa mukaan. Mä oon kuitenkin sen verran vanha koira, etten enää ala koskettimen logiikkaa opettelemaan uusiksi, vaan soitan kosketinsoitinosiot haitarilla, juuri ne pianokompit ja urkutaustat, sekä synatorvet ja paksut koneviulutaustat ;) Ostakaa pojat vaan kitaroita bassoja ja rumpuja ja soittakaa niitä, kuten kaikki muutkin kaverit, on sitten hanuristeilla ja kosketinsoittajilla mistä valita soittajia tulevaisuudesa. Mika | |
![]() 24.02.2004 09:13:44 | |
Helvetin pässit, kun pitää ottaa niin kaikki tosissaaan. Katohan vaan, jos jokua laittaa tähän kommentin, että lappujätkät on pellejä, niin o0n taas 100 säiettä tässäkin keskustelussa. Leinee ukmminkin eslvää tettä ojs äm ikrjoitan iheman peäselvästi, iniinusuurin oas saa isitä eslvää, ojs aprista ylönti ivhrheestä iptää lakaa asainleen ovi avihtaa upheen iahetta. Mä oon tuota kurttua kantanut mukanani 24 vuotta ja parit vittuilut oon jo kuullut sen ei mediaseksikkyydestä joten mä en ainakaan jaksa alkaa siitä pulttia ottamaan. Ja kuten olen monta kertaa näissäkin keskusteluissa sanonut, pelkkä kurtturisti alkaa olemaan jo aikansa elänyt, vaan joutuu ottamaan tekniikkaa mukaan. Mä oon kuitenkin sen verran vanha koira, etten enää ala koskettimen logiikkaa opettelemaan uusiksi, vaan soitan kosketinsoitinosiot haitarilla, juuri ne pianokompit ja urkutaustat, sekä synatorvet ja paksut koneviulutaustat ;) Ostakaa pojat vaan kitaroita bassoja ja rumpuja ja soittakaa niitä, kuten kaikki muutkin kaverit, on sitten hanuristeilla ja kosketinsoittajilla mistä valita soittajia tulevaisuudesa. Mika Oikeassa olet kommenteissasi. Vaikka harmonikka vaihtui aikoinaan bassoon joskus 70-luvulla, arvostukseni soittimeen ei vähentynyt pätkääkään. Silloin oli vain niin, ettei hienostoravintolan lavalla kurttua saanut näkyä....! Esimerkkinä kielto käytöstä Vaasan Rantasipin yläravintolassa marraskuussa 1973- ja tosi on. | |
![]() 24.02.2004 09:30:42 (muokattu 24.02.2004 09:31:21) | |
Silloin oli vain niin, ettei hienostoravintolan lavalla kurttua saanut näkyä....! Oi niitä aikoja... EDIT: Anteeksi, mä en tajua mikä muhun taas meni. Children of Baron, the ultimate musical experience! | |
![]() 24.02.2004 09:34:38 | |
Otsa kurtussa. Tasan ei käy jalkapohjat™ | |
![]() 24.02.2004 09:51:46 | |
Oikeassa olet kommenteissasi. Vaikka harmonikka vaihtui aikoinaan bassoon joskus 70-luvulla, arvostukseni soittimeen ei vähentynyt pätkääkään. Silloin oli vain niin, ettei hienostoravintolan lavalla kurttua saanut näkyä....! Esimerkkinä kielto käytöstä Vaasan Rantasipin yläravintolassa marraskuussa 1973- ja tosi on. Eihän aikoinaan kitaraa sallittu kirkossakaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 24.02.2004 11:42:42 (muokattu 24.02.2004 11:43:55) | |
Once more: Haitari on oiva lisä isomman tanssiorkesterin soitinvalikoimaan vaikkapa esmes kosketinesan/puhaltajan kakkossoittimena,MUTTA orkesterin ainoana soolo/säestysinstrumenttina v. 2004 tanssipaikoilla sekä ravintoloissa jo aikansa elänyt!Tietysti osa turakaisista ei ymmärrä muusta kuin "Ilta Välimerellä"-osastosta.... Onko tuo nyt niin hankala asia ymmärtää??? Midikurttuihin otan senverran kantaa että tyylitajuttomuus kukoistaa tälläkin alueella,ei sillä piano/urku/brassisaundilla voi soittaa kuin soittaisi kurttua,vanhemmat haitaristit eivät vaan tätä oikeen tunnu ymmärtävän! Toinen asia on sittten tuo menneisyydessä eläminen.... asioita on kiva muistella mutta ajat muuttuu,ei olla enää 70-luvulla! On se kurttukielteisyys tänäkin päivänä todellista monessakin kuppilassa,ei sovi talon imagoon,asiasta on ihan omakohtaisia kokemuksia;-) | |
![]() 24.02.2004 11:45:01 | |
Oi niitä aikoja... EDIT: Anteeksi, mä en tajua mikä muhun taas meni. Ilmeisesti mielenhäiriösi on jatkuvaa laatua. | |
![]() 24.02.2004 12:41:24 | |
Ikävää jos ihmisillä on ennakkoluuloja hanureita kohtaan. Sehän on vallan mainio soitin. Minusta tuntuu että yksi vaikuttava tekijä on ollut iän kaiken perinteinen klassinen koulutustyyli, ts. ettei sillä voi soittaa muutakuin tangoja ja klassisia kipaleita "kulmat kurtussa". Onneksi suuntaus on ollut nykyään parempaan, sillä soitetaan tosi monenlaista musaa. By the way, onkos kellään havaintoa / kokemuksia mistä löytyis synamoduli jossa on mahdollisimman hyvät hanurisoundit? t. Matti | |
![]() 24.02.2004 12:49:22 (muokattu 24.02.2004 13:11:58) | |
Niinpä... loppujen lopuksi ei pitäisi olla merkitystä, minkälaisilla soittimilla sitä ääntä ilmoille päästetään, jos homma muuten toimii ja musiikki on oikeassa paikassa oikeanlaista. Muistan itsekin harrastusvuosiltani sen, miten haitari oli "kielletty soitin" joissakin 80-luvun lopun tanssiravintoloissa, jotka yrittivät "nuorentaa" linjaansa. Muuan keskisuomalainen ohjelmatoimisto (jota ei enää tosin ole) kysyi aina ensimmäisenä keikkaa bändille tarjotessaan: "Onhan teidän kosketinsoittajallanne sitten ne koskettimet vaaka-asennossa, eikä pystyssä?", tarkoittaen, ettei bändissä ole haitaria. Mikäli niin onnettomasti sitten oli, että ne koskettimet olivat sen hetken kokoonpanossa "pystyssä", keikkojen tarjonta kyseisen toimiston puolesta tyssäsi siihen. Kun hanuristimme sitten hommasi "midivehkeet", puhuimme muuneltua totuutta ohjelmatoimistolle, ja näin pääsimme niihinkin ravintoloihin, joihin oli "hanurikielto". Eikä koskaan kuitenkaan tullut valitusta, vaikka tuo pirunkeuhko olikin mukana syytämässä ilmoille syntikkasoundeja. Päinvastoin, saimme jopa kehuja tuon toimiston taholta, koska yleisö/ravintola oli pitänyt kuulemastaan. Kieltämättä on niin, että tänä päivänä ei enää (ainakaan ravintolatansseissa) riitä, että hanuristi soittaa pelkällä hanurisoundilla, jos bändissä ei ole muuta "synteettistä" soitinta. Onneksi elektroniikkatekniikka on jo useiden vuosien ajan laajentanut perinteisten soittimien soundivalikoimaa, ja näinollen mahdollistanut näiden perinnesoittimien säilymisen bändien riveissä. Myös itse olen innokas laitetekniikan hyväksikäyttäjä, ja joskus 90-luvun alussa käytin aktiivisesti midi-tekniikan hyötyjä myös omissa kitarajutuissani (kitaralaiteharrastaja henkeen ja vereen, since 1977!) Kun joskus 90-luvun alussa kokoonpanomme koostui rummuista, bassosta ja kahdesta kitarasta, saimme helposti pelkän "rautalanka- tai rokkibändin" maineen. Tätä mainetta pehmittämään käytin itse kitarasyntikkaa, josta sopivasti annostelin "leslie-hammond-mattoa", Fender-Rhodesia tai tuuttasin sax-sektiota, toisen kitaristin käyttäessä perinteisempiä kitarasoundeja. Tällä menetelmällä soitimme kaikenlaisen tanssimusiikin ihan mukavalla menestyksellä. Käytän vielä nykyäänkin ajoittain tuota kitarasyntikkahässäkkää yhdessä tavallisen kitarakaluston ohessa, vaikka tämänhetkisessä kokoonpanossamme onkin kosketinsoittaja upeine soundeineen. On mukava "luikauttaa" kitaralla vaikkapa huilusoolo, ja päättää se väärään ääneen... kaikkien paheksuvat katseet kohdistuvat kuitenkin kosketinsoittajaan, jota luullaan ko. äänen soittajaksi, heh heh. Myönnettäköön sekin, että myös sillä, miltä bändi NÄYTTÄÄ, on merkitystä. Jos ryhmän melodiavastaavan sylissä on haitari, eikä noita "vaakatasossa" olevia koskettimia ole näkökentässä, mielletään ryhmä (varsinkin nuorempien tanssikengänkuluttajien) keskuudessa heti humppabändiksi, vaikka ohjelmistossa ei olisi ainuttakaan humppaa. Vähän niinkuin edellä kerroin yhden omista kokoonpanoistani "rautalankabändiksi" leimautumisesta siitä syystä, että lavalla näkyi rumpujen ja basson lisäksi vain kitaroita. Eikä ohjelmistossa ollut kuin 2 rautalankabiisiä... Terveisin Jone Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) | |
![]() 24.02.2004 14:44:08 | |
Täällähän on vähän sama meiniki, kuin taannoisessa "rautalankapainissa". Ei kai sillä oo vitunkaan väliä, MILLÄ soittaa vaan MITEN soittaa? Nykyään tuntuu, että ainoa hyväksyttävä tanssiorkesteri, jossa soitinvalinta sanelee tiukasti kappale- / tanssilajivalikoimaa on rautakitaralankaorkesteri. No, minusta se on taas näitä muodin oikkuja. Ei kitarabändeissä mitään pahaa oo - yhtä hyviä & kamalia soittajia niistä löytyy, kuin muistakin bändeistä. Monilla tuntuu täällä olevan semmoinen asenne, että ainoa toimiva tanssibändi on rummut-basso-kitara-kiiparit. Ja sitä sitten perustellaan sillä, että se on ainoo kokoonpano, millä nää samat kalalaulut toimii kunnolla. Voi herrajjumala, mitä paskapuhetta! Mitään soitinta ei ole PAKKO olla tanssibändissä - ei edes rumpuja! Mun mielestä parasta rautalankabändeissä oli - varsinkin silloin, kun niitä oli vähän vähemmän - se, että ne olivat oman tyylinsä mukaisia, oman ääni- ja harmoniamaailmansa ehdoilla toimivia bändejä. Varmaankin juuri ohjelmatoimistot ovat aikojen saatossa syylistyneet "Bresneviläiseen" bändien tasapäistämiseen suosimalla "peruskvartetteja", joiden ohjelmisto toimii kunnolla vasta esim. Finlandersien kokoisilla poppoilla tai sekkaribändeillä (tästä on sitten turha alkaa meuhkata - kaikki tiedämme, miten yllättävänkin isot ja kuuluisatkin pumput käyttävät sekkareita ja taustanauhoja.) Pikkubändienkin pitäisi uskaltaa enemmän olla persoonallisia. Miksi esim. liinavaatekaappia (=kontra) tai tuubaa ei nykyään juuri näe tassibändien basso-osastoo hoitamassa? Syyksi väittäisin umpitolloja ennakkoluuloja ja kusenpolttamia biisivalintoja sekä sovittamistaidottomuutta. Miks kitaristilla pitää olla sähkis? Miks ei rumpalia ta basistia voi triossa korvata puhaltimella tai vaikka viululla? jne... Osta mut - ma olen kaupan! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)