![]() 11.08.2004 08:51:08 | |
---|---|
Täydet pisteet Decker90:lle!!! Klikkasin heti plussaa kun luin listan. Siinä on kaikki tarpeelllinen, mitä häiden järjestelijöiden tulee tietää orkesteria tilatessaan! Hyvä, hyvä ja vielä kerran hyvä! Ja koska listan käyttölupa on myönnetty tekijan toimesta, otankin sen heti käyttöön vastaisen varalle! Terveisin Kyllikki | |
![]() 11.08.2004 09:46:33 | |
www.angliaorkesteri.com/10_ohjetta.php Saa käyttää täysin vapaasti! Hyvä lista. Mitenkähän tämän perusasioita sisältävän tietopaketin saisi sisäistymään myös ohjelmatoimistoihin. Niistä kyllä tulee kaikenlaista listaa ja ns. "ohjetta" (jotka eivät koskaan pidä pikkaansa). Omalle kohdalle on sattunut pääsääntöisesti niin, että "ohjeen" mukaan keikkapaikalla/ räkälässä pitää olla käkkimässä ja roikkumassa jo anivarhain. Usein sitten lounaspöytä estää roudaamisen. "Ohjeessa" ilmoitetaan myös soiton alkamis, -sekä loppumisajankohta aina aikaisemmaksi kuin mitä se todellisuudessa on. Angliaorkesterilla muutenkin hyvät kotisivut ja mielenkiintoinen linkistö. Hyvä! "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 11.08.2004 11:51:16 | |
Kyllä mäkin annan pisteet. Siinä on käytännön kokemuksen tuomat oleelliset asiat. Jotain samantapaista oon itsekin yritellyt, mutta otan kiitollisuudella käyttööni, kun kerran sallitaan (kyllä muistan kehua, mistä olen saanut) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 11.08.2004 13:20:55 | |
juu hyvä lista, kiitos käyttöoikeudesta. yhdellä hääkeikalla oli bestman lavalla koko ajan, meinas palaa käämit. no jengiä oli aikas vähän, pidettiin treenit, syöpästiin, juopastiin, kerättiin rahat ja lähettiin himaan. voihan sen lauantai-illan huonomminkin viettää, vaikka telkan ääressä, vai? | |
![]() 11.08.2004 14:11:06 | |
Ei ole rikkonut, onneksi, kun ollaan valvottu ja täytyy sanoa, että nykyisin kyllä esim häissä on todella vähän sitä kännistä örvellys porukkaa, eli nämä laulajat on hyvin usein hyvässä kunnossa ja onpa niistä joskus osa lapsiakin. ( Palvellaan palvellaan sillä saa keikkoja! ja hyvän miehen maineen! voi herranjumala mikä puusilmä,vaihda alaa,mee vaikka myymään autoja tai jotain,siellä pääset palvelemaan.ei tonne lavoille mennä pyllistelemään,hoidetaan hommat ja lähetään lataa.tolla meiningillä sä saat tehdä noit jämäkeikkoja hautaas saakka.tää perusbaletti on ihan väärinpäin vain suomessa yleisö tulee neuvomaan tempoissa,biiseissä ym...älkää antako edes pikkusormea turoyevitsille,se vie nimittäin koko hanskan... | |
![]() 11.08.2004 18:39:44 | |
voi herranjumala mikä puusilmä,vaihda alaa,mee vaikka myymään autoja tai jotain,siellä pääset palvelemaan.ei tonne lavoille mennä pyllistelemään,hoidetaan hommat ja lähetään lataa.tolla meiningillä sä saat tehdä noit jämäkeikkoja hautaas saakka.tää perusbaletti on ihan väärinpäin vain suomessa yleisö tulee neuvomaan tempoissa,biiseissä ym...älkää antako edes pikkusormea turoyevitsille,se vie nimittäin koko hanskan... Voi hellanlettas mikäs märkäkorvainen klobbi-poika se täällä "huutelee", ääni kuuluu mutta mitään ei näy. Tolla asenteella jää tekemättä ne jämäkeikatkin (mitä ne sitten lieneekin). Katsotaan sitten uusiksi, kun olet hankkinut vähän kokemusta (joko soitto tai yleensä elämän) Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 12.08.2004 11:25:48 | |
Voi hellanlettas mikäs märkäkorvainen klobbi-poika se täällä "huutelee", ääni kuuluu mutta mitään ei näy. Tolla asenteella jää tekemättä ne jämäkeikatkin (mitä ne sitten lieneekin). Katsotaan sitten uusiksi, kun olet hankkinut vähän kokemusta (joko soitto tai yleensä elämän) parahin kilpalaulamisen harrastaja,mä vedin ekan keikkani -86 Kari Tapion bändissä ja ikää oli 16v.siitä lähtien enemmän tai vähemmän musiikin kanssa tekemisissä(viime yönä tulin keikalta about puol kuus),mut se siitä.haluaisin vaan sanoa että kunnioittakaa mitä teette,älkää olko kyykyssä joka helevetin suuntaan,jos niitä keikkoja ei ole niin sit niitä ei ole,silloin voi duunaa jotain ihan muuta.ei tonne tarvitse lähteä asenteella että soittaa ja väliajalla hoidetaan jonglööraukset,mutta jos sun elämäs on kiinni siitä,että keikalle on päästävä hinnalla millä hyvänsä,toivotan onnea valitsemasille tielle,adjö and may the force be with you. | |
![]() 12.08.2004 12:12:22 | |
...ei tonne tarvitse lähteä asenteella että soittaa ja väliajalla hoidetaan jonglööraukset.... Niin, palvelemisessa ja palvelemisessa on eroja. Lava/kapakkakeikoilla pääsee siinä mielessä paljon helpommalla, jotta vetää oman settinsä ta that's it. Yksityistilaisuuksissa pitää aina vähän venyä, vaikka ihan mitä tahansa ei tarvii tehdä. Viime lauantaina säestettiin, kun sulhanen laulo pari biisiä ja sit tehtiin hääväen näytelmään ex-tempore-newageperformanssiäänikulissia, mikä oli ihan perkuleen hauskaa, kun oli tarpeeks hullu soittoporukka. Ja hyvä vaihtoehto odottelulle. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 12.08.2004 12:16:02 | |
Viime lauantaina säestettiin, kun sulhanen laulo pari biisiä ja sit tehtiin hääväen näytelmään ex-tempore-newageperformanssiäänikulissia, mikä oli ihan perkuleen hauskaa, kun oli tarpeeks hullu soittoporukka. Ja hyvä vaihtoehto odottelulle. Mikä tahansa soittaminen on kivampaa kuin tyhjän panttina istuminen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 12.08.2004 15:23:37 | |
Mikä tahansa soittaminen on kivampaa kuin tyhjän panttina istuminen. Komp-komp-komp-komp. Välillä tuntuu meidän bändissä aivan uskooomattoman vaikealta saada jätkät vetämään äänitapettia. Sehän on loistava hetki pistää soundeja kuntoon ja lämmitellä illan keikkaa varten. Sitten kun olen välillä yksinäni pianolla vedellyt joitain leikkejä, takahuoneessa jätkät valittaa "kun saa taas odottaa". Ei oo helppoo... Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 12.08.2004 15:32:10 | |
Komp-komp-komp-komp. Välillä tuntuu meidän bändissä aivan uskooomattoman vaikealta saada jätkät vetämään äänitapettia. Sehän on loistava hetki pistää soundeja kuntoon ja lämmitellä illan keikkaa varten. Sitten kun olen välillä yksinäni pianolla vedellyt joitain leikkejä, takahuoneessa jätkät valittaa "kun saa taas odottaa". Ei oo helppoo... Viime hääkeikalla oli taas se perinteinen leikki, että kun soitto loppuu, tapahtuu jotain. Koko bändillähän yhtäkkistä yllättävää lopetusta on vähän vaikea toteuttaa eli olen tehnyt ne yksin pianolla. Viime häissä "rahvas" komennettiin lattialle rinkiin ja peittivät kaiken näkyvyyteni. Sovin kaason kanssa salaisesta merkistä, milloin lopetan soiton ja jälkeenpäin kummasteltiin, että miten ihmeessä se pianisti osasikin lopettaa soiton niin, että kaikki jäynät osuivat juuri kohdalleen eli jopa siitä sain pisteitä. (Mä kerään huolella kaikki talteen) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 12.08.2004 17:52:21 | |
Ai Nopsa onkin ammattimiehiä ja vielä ns nimibändissä, joten se on sitten ihan erijuttu. Silloin voi kyykyttää ja jengi vaan palvoo. Mä teen esiintymistä pelkästään harrastuksena (juontoja, kuuluttamista, näyttelemistä) ja tietysti vähän soitellaankin. Leipä hankitaan aivan muualta. Toki näistä keikoistakin joskus saa juustonpalan leivän päälle. Tosin olen ensimmäisen lavakeikan heittänyt 1975 mutta nykyään käyn lavoilla enemmän Turakaisena, kuin soittajana. Soittokeikat painottuu hää-, synttäri ja muihin yksityistilaisuuksiin. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 12.08.2004 19:43:15 | |
kerran yks turakainen joka kerta ohi tanssiessan räpelsi yhen rumpalin ,from koski tl. symbaalii.rumpali käänsi vaivihkaa kapulan paksumman puolen framille ja seuraavalla kierroksella tempas turakaista rystysille niinku niin saatanan kovi.Onhan se varma että oli käsi hellänä hyvän aikaa.Räpläys muuten loppu. | |
![]() 12.08.2004 19:47:54 | |
tempas turakaista rystysille Ja eräs marttilalainen, sittemmin 2000 keikkaa Ruotsissa tehnyt, teki vähän samanlaisen tempun. Kestikangas Virttaalla oli paikka, nyttemmin samalla paikalla joku siilinpesä. Turde kaatui rumpusetin päälle. ML, joka ei KOSKAAN heitellyt kapuloita ym. muuten esittänyt, heitti nyt kapulan, otti sen ohuesta päästä vastaan ja kajautti turakaista ns. otsalumpioon. Ja sitten kirjoittamaan laskua rikkoutuneesta virvelitelineestä. | |
![]() 12.08.2004 20:53:33 | |
Ai Nopsa onkin ammattimiehiä ja vielä ns nimibändissä, joten se on sitten ihan erijuttu. Silloin voi kyykyttää ja jengi vaan palvoo.. Ison pojan jalkojen välistä voi pienempikin ilkkua. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 12.08.2004 22:59:10 | |
Ison pojan jalkojen välistä voi pienempikin ilkkua. sori jos olette saaneet väärän kuvan,tarkoitukseni ei ollut ilkkua,vaan olen mykistynyt ja raivostunut siitä mitä kaikkea "ulkomusiikillista" hommaa joutuvat soittajat tekemään,no suomihan on sarvikuonojen maa,musiikillisesti. | |
![]() 12.08.2004 23:17:14 | |
sori jos olette saaneet väärän kuvan,tarkoitukseni ei ollut ilkkua,vaan olen mykistynyt ja raivostunut siitä mitä kaikkea "ulkomusiikillista" hommaa joutuvat soittajat tekemään,no suomihan on sarvikuonojen maa,musiikillisesti. Ihan ystävällisesti: mä/me (mun bändi) ei koeta olevamme tähtiä vaan viihdyttäjiä ja kaikki sellainen, mikä kevyesti menee siinä sivussa, tehdään mielellämme. Tietenkin meilläkin on rajat: känniset ei soittimiin koske ja extrasolistit sovitaan tauolla mikäli ovat hyvin perusteltuja etc. Tässä on tietenkin iso ero privaattikeikkojen ja muitten välillä, kyllä se yleisellä on neljä settiä tai mitä milloinkin on sovittu, musaa ja piste. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 12.08.2004 23:53:06 | |
...vaan olen mykistynyt ja raivostunut siitä mitä kaikkea "ulkomusiikillista" hommaa joutuvat soittajat tekemään... Kysyn ihan vittuilematta, että montako esim. hääkeikkaa oot tehny? Musta on kiva tehdä muutakin kun vaan soittaa tanssit - ja siitä vielä maksetaan ihan kohtuullisesti. Kuten sanoin Kapakka on kapakka ja häät on häät. Hääbändi, joka ei suotu muuhun, kuin vain soittamaan tanssiosuuden, ei oikein palveluhalukkuudellaan säväytä. No en tarkoita, että ihan mitä vaan pitää tehdä ja paussit täytyy pitää. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 13.08.2004 10:58:59 | |
Kysyn ihan vittuilematta, että montako esim. hääkeikkaa oot tehny? Musta on kiva tehdä muutakin kun vaan soittaa tanssit - ja siitä vielä maksetaan ihan kohtuullisesti. Kuten sanoin Kapakka on kapakka ja häät on häät. Hääbändi, joka ei suotu muuhun, kuin vain soittamaan tanssiosuuden, ei oikein palveluhalukkuudellaan säväytä. No en tarkoita, että ihan mitä vaan pitää tehdä ja paussit täytyy pitää. siis käsittääkseni tämä on/oli muusikoiden net.taidanpa lopettaa asioimisen tähän. | |
![]() 13.08.2004 11:30:33 (muokattu 13.08.2004 11:30:58) | |
siis käsittääkseni tämä on/oli muusikoiden net.taidanpa lopettaa asioimisen tähän. Sä oot nyt sit ilmeisesti toinen, jonka mielestä vain kapakkakeikkaa tekevät tyypit on muusikoita. Eikä kannata heti hermostua, jos huomaa omaavansa kapean näkökulman "pelikentälle"...;-) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)