isojussi 15.11.2003 19:24:11 | |
---|
...Paitsi että ei tuollaisia iskutuksen vaihteluita kyllä tahtilajin vaihdoksiksi kirjoiteta. Nimenomaan. Ei varsinkaan tossa genressä Osta mut - ma olen kaupan! |
poppamies 16.11.2003 00:51:26 | |
---|
No niin. Nyt on tullut viihdytettyä itseään kunnolla. Laitoin tuon Laila Kinnusen laulun "Rinnakkain" bassot sekä nuoteille että tabulatuuriks (+ midi) tuonne omalle kotisivulle niin kun oli puhe. Iso Jussi oli kyllä oikeassa tuon jaon suhteen. Kyllä ne sai kaikki sullottua 4/4 tahteihin kun tarkemmin ajatteli. Hyvää harjoittelua Tuolla jos kiinnostaa. http://www.geocities.com/jani_bjorklund/janis.html?1068936101706"G-strings are for strippers" |
Fuzzy Boner 16.11.2003 10:50:17 | |
---|
Nyt on ainakin selvinnyt, miten muusikko viihdyttää itseään. Vai onko? Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu |
M-Juhana 16.11.2003 11:39:58 | |
---|
Nyt on ainakin selvinnyt, miten muusikko viihdyttää itseään. Vai onko? Kyllä, kinaammalla tahtijaoista ja tabulatuureista :) Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
Fuzzy Boner 16.11.2003 12:02:03 (muokattu 16.11.2003 12:09:29) | |
---|
Kyllä, kinaammalla tahtijaoista ja tabulatuureista :) Nimenomaan!! Hitsari on rakojen herra |
Neljä Ruuvia 16.11.2003 14:13:14 | |
---|
Täytyy vähän kompata Poppamiestä. Eli tämä hänen sanomansa pitää hyvin paikkaansa. Tabut ei korvaa nuotteja, ja on tärkeätä osata nuotit ja nuottikirjoitus. Mutta esim. meille kitaran rämpyttäjille tabut on todella kuvaavia esim opetellessa jonkun virtuoosin vaikkapa sooloja. Varsinkin kun lahjat ei riitä korvalla niitä opettelemaan. Mua vaan kammoksuttaa tää ajatus että lahjat ei riitä. EI SE NIIN OO.... Joko ei riitä aika tai tahto. Otan taas neuvovan ja kaikki tietävän roolin mutta kyllä se että levyltä kuuntelee,opettelee ja sitten nuottipaperille kirjoittaa on nin kehittävää musiikillisesti ettei paljon muuta kannata tehdä. "En pysty" on useimmiten se huonoin vaihtari. Hyvää sunnuntaita ja tsemiä kaikille. |
isojussi 16.11.2003 16:05:45 | |
---|
Kyllä, kinaammalla tahtijaoista ja tabulatuureista :) Milläs muuten insinöörit viihdyttää itseään? Vaikka sehän me jo teknikkoina tiedetään...;-) Osta mut - ma olen kaupan! |
M-Juhana 16.11.2003 17:11:26 | |
---|
Mua vaan kammoksuttaa tää ajatus että lahjat ei riitä. EI SE NIIN OO.... Joko ei riitä aika tai tahto. Otan taas neuvovan ja kaikki tietävän roolin mutta kyllä se että levyltä kuuntelee,opettelee ja sitten nuottipaperille kirjoittaa on nin kehittävää musiikillisesti ettei paljon muuta kannata tehdä. "En pysty" on useimmiten se huonoin vaihtari. Hyvää sunnuntaita ja tsemiä kaikille. Ehkä näin, mutta tässä iässä kyllä tietää hetken jolloin on parasta joidenkin asioiden suhteen laittaa hanskat naulaan. Mielummin käytän sen ajan minkä tähän musiikkiin laitan, iloiseen soittamiseen kuin esim. tuskaiseen korvakuulolta treenaamiseen. Onko tämä lahjattomuutta vai laiskuutta, en ole pystynyt itselleni objektiivisesti selvittämään. Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
M-Juhana 16.11.2003 17:12:13 | |
---|
Milläs muuten insinöörit viihdyttää itseään? Vaikka sehän me jo teknikkoina tiedetään...;-) Ollaan katoavaa kansanperinnettä :) Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
isojussi 17.11.2003 10:52:21 | |
---|
...Onko tämä lahjattomuutta vai laiskuutta, en ole pystynyt itselleni objektiivisesti selvittämään. Ei kumpaakaan, vaan oikea lähestymistapa. Aika monelta mestarilta olen kuullut neuvona nuoremmille soittajille: "Muistakaa soittaa!" Sitäpaitsi treenaamisesta ei oo paljoakaan hyötyä, jos treenaa liian vaikeita asioita. THTH = Tarpeeksi helppoa, tarpeeksi hitaasti! Osta mut - ma olen kaupan! |
baron 17.11.2003 12:04:46 | |
---|
Näin kirjoitin muutama päivä sitten. Eikös tuo poppamiehen taburatuurinnos ole juuri tällainen? :) Paitsi että ei tuollaisia iskutuksen vaihteluita kyllä tahtilajin vaihdoksiksi kirjoiteta. Nyt asia on ratkaistu (ainakin minä ratkaisin): Johdannnon viides ja kuudes tahti on 6/4 ja se kyllä merkitään tahtilajin vaihdoksi joka genressä (piste) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
isojussi 17.11.2003 23:12:07 | |
---|
Nyt asia on ratkaistu (ainakin minä ratkaisin): Johdannnon viides ja kuudes tahti on 6/4 ja se kyllä merkitään tahtilajin vaihdoksi joka genressä (piste) Merkitään, jos semmoista käytetään, vaan en käsitä, miks tässä pitäis käyttää. Enpä oo tähän päivään mennessä juurikaan nähny esim. bigband stemmaa (se nyt on lähinnä tätä swingiosastoo), jossa tommosessa tilanteessa käytettäis tahtilajin vaihdoksia. Nääs. Osta mut - ma olen kaupan! |
PJS 25.11.2003 16:21:10 | |
---|
mä soitan huvikseni joko joululauluja funk/blues varsioina tai hårdrockia Elämme enigmaattisia aikoja... |