![]() 22.09.2003 14:33:36 | |
---|---|
Tuostahan saisi muuten mainion uuden aiheen:epäonnistuneimmat käännösbiisit,ainakin Hannu Palon "Rakastunut oon"joka on käännös jonkun mimmin laulamasta biisistä,en nyt muista nimeä,b-osassa lauletaan "take my breath away",olisiko elokuvasta "Top Gun",niin se on myös muistaakseni Renault -automainoksissa se biisi! Hannu Palo on näköjään kunnostautunut näiden epäonnistuneiden käännösbiisien levyttämisessä: viikonloppuna satuin kuulemaan miehen laulaman biisin "Luoksein jää", joka oli kyllä ihan kaameaa kamaa. Ei siinä laulussa mitään, mutta se teksti! Ja biisihän oli tietenkin I Will Stay, aikaisempia esittäjiä mm. Ganesit. Ei saa rockballadista iskelmää, ei. Soy el son fan. | |
![]() 23.09.2003 10:35:30 | |
...I Will Stay, aikaisempia esittäjiä mm. Ganesit. Ei saa rockballadista iskelmää, ei. Tähän on pakko todeta, että herra Järvisen sooloa lukuunottamatta kyseisen kolmikon kökkö kellaribändiversio on melkoinen raiskaus Lollipopsien alkuperäislevytykseen nähden. Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 23.09.2003 10:39:31 | |
Salattu suru(Topi&Agents) on mielestäni parempi kuin orginaali Minun mielestäni valitettavasti monen muunkin mielestä, esim. Esa taas saattaa tästä olla hyvillään.... Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 23.09.2003 20:48:57 | |
Tähän on pakko todeta, että herra Järvisen sooloa lukuunottamatta kyseisen kolmikon kökkö kellaribändiversio on melkoinen raiskaus Lollipopsien alkuperäislevytykseen nähden. Vainajista ei saisi puhua pahaa mutta kyllä on niiiin falskia se Cissen laulu,notta...ja ihme kaiku laulussa?! Oikeesti mitenkään Ganesin saavutuksia väheksymättä, niin silti aika kauhee esitys:-) Sori vaan,Ganes-fanit,mutta kyllä se Tanskan-Biitlesien versio on parempi:-) | |
![]() 01.10.2003 20:13:06 | |
...kele olin jo tänkin kauheuden unohtanut,kunnes kuulin autoradiosta yx päivä: Marita Taavitsaisen versio onkosenytsitten Maggie Reillyn biisistä "Everytime We Touch"joka on saanut nimekseen yllätyksellisen(?) "Kun Mua Kosketat"... Voi sitä tulkintaa...olis ny joku vaikkapa Anna Eriksson tai vastaava tän tehnyt,mutta että tämä 90-luvun Katri-Helena-Berit-Koriseva-mikälie kopio!Ei niiiin pätkääkään tälläseen musiikkiin sopiva laulaja,varsinkin kun kuuntelee Maggie Reillyn sinänsä tyylikästä tulkintaa;-) | |
![]() 02.10.2003 09:15:47 | |
Aivan totta, ilo oli ennenaikainen. Tämä selvisi kun pääsin vähän parempien tietolähteiden pariin. Kuinkahan monta samannimistä biisiä 60-luvun alussa oikein on tehty ja levytettykään??? Tuhannesti anteeksi, Baron!! Toivottavasti Gary U.S. Bonds muuten kolahtaa... Posti toi Amazonista Gary U.S. Bondsin CD:n, joka sisältää bändin/herran kaksi ekaa LP:tä. Kuten sanoit, Stop the music on täysin eri kappale. CD sisältää myös "Cecilian", joka on ihan eri kappale kuin Simonin and Garfunkelin. Kuitenkaan CD:n hankinta ei ole mikään vikatikki: Sisältää vanhaa kunnon svengaavaa ("kolmimuunteista", vrt Bill Haley) rokkia, jossa saksofonitkin soivat. | |
![]() 02.10.2003 11:35:19 (muokattu 02.10.2003 11:35:34) | |
Sisältää vanhaa kunnon svengaavaa ("kolmimuunteista", vrt Bill Haley) rokkia, jossa saksofonitkin soivat. Frank Guidan luoma saundimaailmakin on melko mielenkiintoinen. Lisäväriä toi kuulemma esim. studion lähellä sijainnut lentokenttä... Ja uskomattoman suttuisia jotkut noista varhaisista päällekkäisäänityskokeiluista mutta biisit svengaa melko vastustamattomasti. Gene "Daddy G" Barge on kyllä maanmainio saksofonin tuuttaaja. - It's been a long time coming - | |
![]() 10.10.2003 15:33:50 | |
Kun luin tuon Isojussin avauksen niin muistui siitä mieleen kun tuossa eräs Radio Cityn erittäin asiantunteva Dj soitti kerran Ben E. Kingin version John Lennonin kappaleesta "Stand By Me"...Kyllä T.Kansa on mun ykkösvaihtoehto kun näitä surkeita suomikäännöksiä haetaan.Kaveri on aina napannut sen hetkisiä ykköshittejä ja ilmoittanut että tää on just se juttu mitä oon aina halunnu tehdä...Rokkivaari Hotanen jne jne ... ja ihan pokkana.Ja jos se ei olis syntyny Suomeen niin se olis Stingin kaltainen maailmantähti..just... | |
![]() 10.10.2003 16:44:10 | |
...Rokkivaari Hotanen jne jne ... Kyllähän Tapsan Rock 'n' Rollit peittoaa monet vastaavat yritykset mennen tullen. Ja taatusti suomalaiset sanoitukset ovat lähes yhtä typeriä kuin alkuperäisetkin ja tässäkin mielessä Hotanen pärjää ihan mainiosti. Yleisestikin ottaen Tapsan Rock 'n' Rollit ovat suomalaisittain huippuluokkaa - soundit kohdallaan ja meno niinkuin pitääkin. Hän ei vaan ole sitä itsekään oikein oivaltanut. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)