pekkajau 02.03.2004 16:24:50 | |
---|
Kyllä jos varman päälle ikäänkuin pariskunnan realistista tulevaisuutta ennustaen ja ilman sitä kaikkea romanttista hapatusta mausteena mikä liittyy näihin "naimispuuhiin" pitäisi valita sopivat häävalssit niin ne olis ilman muuta:"Elämää juoksuhaudoissa" ja "Eron kyyneleet"? |
Mikael 02.03.2004 16:57:59 (muokattu 02.03.2004 16:59:03) | |
---|
Tämä ei ole oma kokemus, mutta liippaa melko läheltä. Yhtyeemme laulaja oli pari kesää sitten häkeikalla jossa häävalssina toimi Bed of Roses (Bon Jovi) - repikää siitä... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
WanhaWetäjä 02.03.2004 21:26:00 | |
---|
Neil Young on todella Rok! Kuka muu pystyy tulkitsemaan pokkana rakkauslauluja kitara niin pahasti epävireessä? No jos oli kitara epävireessä,niin oli mieskin "viritetty"aikas usein erilaisilla kemikaaleilla........se vasta on Rok:-) |
isojussi 05.03.2004 23:47:55 | |
---|
...tai sitten duurivalsseja ei ole kovin paljoa 'soittolistoilla', mistä niitä plokata. Ehken määrällisesti vähän vähemmän - mutta monasti sitäkin parempia. Osta mut - ma olen kaupan! |
Kukko 06.03.2004 00:28:35 | |
---|
Kierrän hieman aihetta,koska en ole koskaan häissä mitään soittanut.. Mutta ihmettelen,että miksi ihmiset valitsee häihinsä aina niin älyttömän vaikeita kappaleita,siis tanssillisesti No tästä kyllä HUOMAA ettet ole soittanut(etkä kyllä juuri mennyt naimisiinkaan) Lukuisat häät soittaneena voin todeta.. 1.Häävalssi on välttämätön paha, johon nykyään avioituva sukupolvi ei ole valmistautunut. 2.Pyritään olemaan erikoisia ja valitaan jokin vaikea kappale,jota bändikään(lukuisten harjoitusten)jälkeen ei ihan kunnolla taida. Näkemykseni olisi se että on mahtavaa jos halutaan häävalsiksi joku tunnettu valssi. Toisaalta aika muuttuu ja hääjuhlan luonne joten ehkä me(soittajat) siinä mukana. Vedetää vaikka se Harvest Moon.. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
isojussi 06.03.2004 01:13:10 | |
---|
Ettei se Godfather Waltz ole suomeksi "Niin onnellinen oon"? Markku Aro ainakin on sen levyttänyt.. On. Muistin nyt, kun kysyit. Osta mut - ma olen kaupan! |
KoskPaavo 06.03.2004 07:38:54 | |
---|
Mulla olis tuollainen kysymys; eikös se ennen ollut tyystin niin että häävalsseja ei laulettu ollenkaan? Esim. Aaltoilan Akseli ja Elina- valssin ensimmäisessä nuotinnuksessa oli isolla teksti: SANOITTAMINEN KIELLETTY, sittemmin säveltäjä itse sanoitti sen. Mutta näin tehtiin vielä 80-luvullakin että häävalssit vain soitettiin. Soittaja selviää aina. |
Tankoprinssi 06.03.2004 19:19:21 | |
---|
Usein vielä nykyäänkin halutaan häävalssi pelkästään soitettuna. |
baron 06.03.2004 19:37:45 | |
---|
Usein vielä nykyäänkin halutaan häävalssi pelkästään soitettuna. Meilta noin puolet laulettuja ja puolet vain soitettuja. Yleensa morsiusparilla selva mielipide asiasta. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka on loistavaa |
Tankoprinssi 06.03.2004 19:41:57 | |
---|
Näin oon ja nyt saunaan, että saa bisseä. |
KoskPaavo 06.03.2004 20:55:56 | |
---|
Heh, mulla on saunakaljat Foster`sia kun on Australian GP. Soittaja selviää aina. |
vanhami 06.03.2004 22:23:49 | |
---|
Näin oon ja nyt saunaan, että saa bisseä. Mä oon saanu bisee iltapäivästä lähtiin, vaikkei oon ees gp enkä oon vielä käynnä ees saunassa. Iteasiassa siirryin jo jalluun. Voi saamari, että vapaa vkl. (eka v. 2004) tuntuu makeelta, ihan kotona. Mika |
Tankoprinssi 06.03.2004 23:27:08 | |
---|
Kyllä näin on mikäs sen mukavampaa usean viikonlopun keikkaputken jälkeen, kun saa saunoa ja ottaa olutta ja lähtee vaikka "turakaiseksi" johonkin. Siinä ei kyllä aina se "vanha viidakon sanonta": "kyllä huonokin keikka aina kotiolot voittaa" päde. |
Tankoprinssi 06.03.2004 23:32:59 | |
---|
Pirskatti täähän olikin tää häävalssi-foorumi ja me vaan saunasta, kaljasta, formuloista jne... turistaan. Häävalssi asiaakin sen verran, että tuli mieleen noista soitetuista, että on meiltä vaadittu/pyydetty pari kertaa akselin ja Elinan häävalssia siten, että pitää olla viulu soittamassa melodiaa ( siis ei mikään kiippariviulu vaan ihan real). No siinä sitten hommattiin joku vanha pelimanni mukaan keikalle. Pappa veti häävalssin ja sitten pääsi nauttimaan talon antimista, siis lähinnä sahtiteltasta ja se riittikin keikkapalkaksi sen lisäksi, että pääsi keikalle. Että tämmöstä näin lauantaiehtoona. Huomenna sitten Pirkan hiihtoon. Joten Smoi! |
Candice 15.03.2004 10:43:04 | |
---|
No tästä kyllä HUOMAA ettet ole soittanut(etkä kyllä juuri mennyt naimisiinkaan) Mitenkäs mun henk.koht. tilanne tähän liittyy?? Kyllä sitä on sen verran muiden häissä tullu palloiltua että kyllä jotain asiasta tiedän,en usko että pitää itse lähteä "30 vuotiseen sotaan",että häävalsseista jotain tietää.. Ja se häävalssin "kuuluminen" seremonian kulkuun on niin vanha juttu,että varmasti nuorempikin polvi ymmärtää miettiä asiaa. Tämä perinne kun ei ole mikään trendi-ilmiö.. Ja sen voin kertoa,että se bändi joka pääsee(!!) mun häihin joskus soittamaan,niin häävalssia siellä ei tulla soittamaan,eikä tanssimaan!:) Eikä morsiusparin biisinä kuulla myöskään mitään yli-imelää jollotusta.. Olen itse asiassa melko miellyttävä,varsinkin silloin kun olen hereillä...;) |
Jussi Guitar 16.03.2004 13:49:07 | |
---|
Top 5 1.Stairway to heaven -> Led zeppelin 2.Still lovin' you -> Scorpions 3.Don't wanna miss a thing -> Aerosmith 4.Vie mut minne vaan -> Yö 5.Still got the blues (instrumentaalina) -> Gary Moore Sinänsä hassua että yxkään ei oo valssia. PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA. |
klunssila 11.05.2004 22:15:12 (muokattu 11.05.2004 22:16:15) | |
---|
Omituisin "häävalssi", jonka olette joutuneet soittamaan? Terve, Piti kaivaa taas viime kesän threadi esiin kun hääbuumi taas lähestyy. Muutama hyvä ehdotus häävalsseiksi kaivautui mieliin, joita on ehdotettu meille vuosien varrella: - Meiju Suvas: Kaunotar ja kulkuri (vai mikä lie oikea nimi?) - Aki Sirkesalo: Ainutkertainen - Katri Helena: Katson autiota hiekkarantaa Onkos teille tänä kesänä tullut kummallisuuksia vastaan? JA KAIKILLE TURAKAISILLE TIEDOKSI, JOTKA LUETTE TÄTÄ PALSTAA: ei tarvii vetää herneitä nenään, tästä asiasta käytiin viime kesänä kaikilla mahdollisilla (ja mahdottomilla) hääpalstoilla keskustelua tanssibändien moraalista hääkeikoilla. Muistin virkistämiseksi kannattaa lukea threadi "Hääsivustolla keskustellaan muusikoiden netin jutuista" http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=36042 |
vanhami 13.05.2004 12:40:34 | |
---|
yup alla jalavapuun. Aika ronskit sanat ... emme en kaappaajina astu laivaan, en en konepistoolitulella reittisi raivaa aamussa suven taivaan. kerran vaan kohdataan: alla hirsipuun.... |
ville viaton 13.05.2004 13:30:24 | |
---|
Menee vähän aiheen ohi, mutta omituisin häävalssi jonka olen kuullut, oli Närpiöläisen 1G3B-bändin rakkauslaulu: "Ja älskar dig så in i fittan!!" eli, vapaasti käännettynä :"Rakastan sua niin vitusti!!" Ja hääpari pyörähteli onnellisena tanssilattialla. Bändi muuten löytyy tuolta: www.1G3B.comWovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!! |
Kukko 13.05.2004 20:08:19 | |
---|
Menee vähän aiheen ohi, mutta omituisin häävalssi jonka olen kuullut, oli Närpiöläisen 1G3B-bändin rakkauslaulu: "Ja älskar dig så in i fittan!!" eli, vapaasti käännettynä :"Rakastan sua niin vitusti!!" Ja hääpari pyörähteli onnellisena tanssilattialla. Bändi muuten löytyy tuolta: www.1G3B.comEn tiedä,pitäiskö laittaa bannia?? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |