![]() 19.08.2016 07:05:05 | |
---|---|
"Viinako täällä haisee? ..täällä on taittu ryypätä?" :D | |
![]() 19.08.2016 07:50:43 (muokattu 19.08.2016 07:51:00) | |
Eläkeläissoittaja: Eivät paljoakaan, kun niin paljon tarjotaan. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin, Huippuartisti voi tyhjentää yrittäjän kassakatteen eli koko kauden tuoton, jos sellaisen riskin ottaa, tuottoon uskoessaan, hänet riskillä tilatessaan laskua suorittaessaan, jos sen edes pystyy maksamaan. Niimpä... Monet ravintolat ottavat kyllä Johanna Tukiaisen neljä numeroisella summalla esiintymään ja tietävät, että aina tulee niitä hölmöjä asiakkaita, jotka ovat vielä sen humalaisesta toukkaroinnista valmiita maksamaan. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell | |
![]() 19.08.2016 08:50:13 (muokattu 19.08.2016 09:22:35) | |
EP: "Viinako täällä haisee? ..täällä on taittu ryypätä?" :D On, ja jatkumo odottaa juojaa. Kiittäkää luojaa, jotta osaisin lopettaa ja saada onnensuojaa. | |
![]() 19.08.2016 10:33:33 | |
Anonymous-jazz: Niimpä... Monet ravintolat ottavat kyllä Johanna Tukiaisen neljä numeroisella summalla esiintymään ja tietävät, että aina tulee niitä hölmöjä asiakkaita, jotka ovat vielä sen humalaisesta toukkaroinnista valmiita maksamaan. Tässä ollaan sen kysymyksen äärellä, mitä itse pitäisi tehdä jos touhulla haluaisi elää... Itseä ei kauheasti kiinnosta kilpailu tuossa ihan samassa lajissa. Pidän valitettavana, että "hienompi" musiikillinen tekeminen ja kansan maku on päässyt vähän vieraantumaan toisistaan. | |
![]() 19.08.2016 10:46:09 | |
musamies: Itseä ei kauheasti kiinnosta kilpailu tuossa ihan samassa lajissa. Pidän valitettavana, että "hienompi" musiikillinen tekeminen ja kansan maku on päässyt vähän vieraantumaan toisistaan. Suomessa ainakin näin. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 19.08.2016 19:16:18 | |
Soittajakin on vain ihminen - ja huono ihminen onkin , Ihminen se on soittajakin - ja huono soittaja onkin ... vai mite se nyt menikään .... ??? | |
![]() 19.08.2016 20:10:03 (muokattu 19.08.2016 20:13:26) | |
jazzbass-73: Soittajakin on vain ihminen - ja huono ihminen onkin , Ihminen se on soittajakin - ja huono soittaja onkin ... vai mite se nyt menikään .... ??? Jotenkin tunnistin itseni tuosta jälkimmäisestä lauseesta. Tosi on! (Jaakko Lassila) eli I -.- I --- I .--. I :) | |
![]() 19.08.2016 21:11:46 (muokattu 19.08.2016 21:16:19) | |
Itseä ei kauheasti kiinnosta kilpailu tuossa ihan samassa lajissa. Pidän valitettavana, että "hienompi" musiikillinen tekeminen ja kansan maku on päässyt vähän vieraantumaan toisistaan. Elikä tarkennappa että, miten on päässyt ns. "vähän vieraantumaan toisistaan" ? | |
![]() 19.08.2016 21:26:36 (muokattu 19.08.2016 21:31:13) | |
Anonymous-jazz: Niimpä... Monet ravintolat ottavat kyllä Johanna Tukiaisen neljä numeroisella summalla esiintymään ja tietävät, että aina tulee niitä hölmöjä asiakkaita, jotka ovat vielä sen humalaisesta toukkaroinnista valmiita maksamaan. Bisnes toimii näin ja perikuntarahaosuudet menevät äkkiä sekä yllättäin poispäin. :) | |
![]() 19.08.2016 22:04:53 | |
Eläkeläissoittaja: Elikä tarkennappa että, miten on päässyt ns. "vähän vieraantumaan toisistaan" ? Jos lähestyn vieraantumista tanssimusiikin kannalta, joka ryhmän aihe, minun mielestä yksi vieraantuminen tulee siitä, että tanssimusiikkia on tehty ehkä liian varmalta pohjalta ottamatta taiteellisia riskejä ja luomalla mielenkiintoista haastetta kuulijoille. Ehkä juuri Tuksun show vastaa siihen huutoon, että siinä on yllätyksellisyyttä jonkun pubin kaljaveikon näkökulmasta. Karaoke myös vastaa siihen, että se on henkilökohtaisella tasolla jotenkin jännää. Sitten on "hieno taidemusiikki" erikseen, jota ei taas tuoda taviksille, vaan jollekin valveutuneille. Ajalle tunnusomaista on, että musiikillinen elämys tulisi saada helposti, eikä viitsitä opetella ymmärtämään jotain monimutkaisempia teoksia. Myös muusikoiden keskuudessa on sellaista ajattelua, että soitellaan helppoja biisejä mieluummin soinnuista kuin opeteltaisiin haastavampaa ohjelmistoa. Haastavan ohjelmiston tilanne on sikäli harmillinen jos sitä ei pääse esittämään. Minun mielestä juuri tanssimusiikin saralla olisi vahvempi taidenäkökulman esiin nostaminen tervetullutta. | |
![]() 19.08.2016 22:21:16 | |
musamies: Jos lähestyn vieraantumista tanssimusiikin kannalta, joka ryhmän aihe, minun mielestä yksi vieraantuminen tulee siitä, että tanssimusiikkia on tehty ehkä liian varmalta pohjalta ottamatta taiteellisia riskejä ja luomalla mielenkiintoista haastetta kuulijoille. Ehkä juuri Tuksun show vastaa siihen huutoon, että siinä on yllätyksellisyyttä jonkun pubin kaljaveikon näkökulmasta. Karaoke myös vastaa siihen, että se on henkilökohtaisella tasolla jotenkin jännää. Sitten on "hieno taidemusiikki" erikseen, jota ei taas tuoda taviksille, vaan jollekin valveutuneille. Ajalle tunnusomaista on, että musiikillinen elämys tulisi saada helposti, eikä viitsitä opetella ymmärtämään jotain monimutkaisempia teoksia. Myös muusikoiden keskuudessa on sellaista ajattelua, että soitellaan helppoja biisejä mieluummin soinnuista kuin opeteltaisiin haastavampaa ohjelmistoa. Haastavan ohjelmiston tilanne on sikäli harmillinen jos sitä ei pääse esittämään. Minun mielestä juuri tanssimusiikin saralla olisi vahvempi taidenäkökulman esiin nostaminen tervetullutta. Kyllä, näin sen käsitin ja aikalailla samaa mielipuolta. Tosin haastavampaakin voi/ ja on tullutkin aikanaan esitettyä jo ihan oman mielenkiinnon soittamiseen säilyttämiseksi. | |
![]() 19.08.2016 22:46:34 (muokattu 19.08.2016 22:58:36) | |
Länsimainen ns. taidemusiikki perustuu valtaoin kolmen perusointutoteutukseen isoine orkestraatioineen eri soittimineen, sektioineen Populaarimusiikki poikkeaa eri genreineen sääntöjä rikkoen ylläolevasta, mutta vaikutteet ja osa perusopeista tulevat silti sieltä. "Säännöt" ovat tarkoitettu rikottaviksi, eikä niitä aina pidä edes perustella, jos korvat ovat hörhöllään ja niitä harmoniassa rikotaan. No, humppa on humppaa, jazz on jazia ja ns. taidemusiikki, oopperakin omanlaistaan ja maneerista laulamista eri solisteineen. Sibeliuksen musiikki minuakin liikuttaa, kun se soi, en kyynelihtämättä olla voi. Toivo Kärki ja Unto Mononen saavat teoksineen määrätyissä tunnetiloisani saman aikaan, -jotkut muutkin. Sitä se on, musiikki parhaimmillaan. Pahimmillaan se voi ärsyttää ja saa jopa sotia aikaan. | |
![]() 19.08.2016 23:21:07 (muokattu 19.08.2016 23:40:12) | |
Minun mielestä juuri tanssimusiikin saralla olisi vahvempi taidenäkökulman esiin nostaminen tervetullutta. Hetkinen ja miksi? Ei kansan musiikinmakua voi muuttaa, se vaan on mikä se on ja voiko sitä "jalostaa?". Silti ns. taidemusiikille on kuulijansa ja sen "eliitiitistä" leimaa ei pidä korostaa. Sanonpa vaan, vaikka en voi todistaa, että ns, taidemusiikkikodeissa soi siltkin Yle-Radio-Suomi-kanava valtaosin ja sitä ei suljeta vanhempien vaatimuksista johtuen, jos lapset haluaa kanavaa kuunnella, eikä viulutunneille pakoiteta. Oma tahto ratkaisee, mutta viulutunneille pitää silti mennä, on suotavaa, motivaatio pitää vain soitto-oppilaalle pohjustaa, näyttäen vaikka Linda Lampeniuksen kaunista kuvaa, Ei Vanessa Mae-asentoja ollenkaan, kunnes viulistioppilas kasvaa ja tajuaa markkinointimaailmaa. Däng! | |
![]() 19.08.2016 23:39:04 | |
Eläkeläissoittaja: Hetkinen ja miksi? Ei kansan musiikinmkua voi muuttaa, se vaan on mikä se on ja voiko sitä "jalostaa?". Silti ns. taidmusiikille on kuulijansa ja sen "eliitillistaä" leimaa ei pidä korostaa. Sanonpa vaan, vaikka en voi todistaa, että ns, taidemusiikkikodeissa soi siltkin Yle-Radio-Suomi-kanava valtaosin ja sitä ei suljeta vanhempien vaatimuksesta, jos lapset haluaa kanavaa kuunnella, eikä viulutunneille pakoiteta. Oma tahto ratkaisee, mutta vilutunneille pitää silti mennä, motivaatio pitää vain soitto-oppilaalle pohjustaa, näyttäen vaikka Linda Lapeuksen kuvaa. :) Minun mielestä on hyvä jos musiikissa on jotain mielenkiintoista sisältöä kaikille osapuolille. Toivottavasti linkki toimii, otan esimerkiksi aika mukavalta kuulostavan teoksen pianolle, taitavat suomeksi Suihkulähteeksi sanoa: https://youtu.be/v-QmwrhO3ec Musiikkimaku kehittyy siihen suuntaan, mitkä on todellisia esillä olevia vaihtoehtoja. Mielenkiintoista sisältöä voi olla musiikkilajista riippumatta. Ajan takaa sitä, että itse sävellyksissäkin tulisi olla annettavaa, eikä pelkästään näyttävä esiintyjien habitus tai valoshow. Miksi Lindan kuva, eikö voisi olla meikäläinen WLM-urkujen kanssa!? ;-) Minua olisi kanssa vaikea houkutella perinteisille viulu- tai pianotunneille, vaan mielenkiinto herää kuin itsestään kun huomaa kiinnostavia juttuja. Kuuntelin lapsena samaa musaa kuin isovanhempani ja nyt haluaisin itse esittää omasta mielestä mukavia helmiä, joista olen melkeimpä koko iän pitänyt. | |
![]() 20.08.2016 00:30:04 | |
Olin saanut koulun käytyä ja isälläni tietysti huoli pojastaan. Mietimme jatkoa asiaan ja ammattiin mikä olisi se juttu. isäni oli töissä puolustusvoimissa ja tiesi että Sotilas soittokunta. -ei muuta kun sinne pyrkimään. Lähdimme Isän kanssa junalla,tietysti matkaan kohti Hämeenlinnaa ja poltinkoskea. Löysimme paikan se oli pelottavan näköinen kasarmialue,mutta soittokunta ja vieressä oleva sotilaskoti jo helpotti asiaa. | |
![]() 20.08.2016 00:33:31 | |
The 2: Olin saanut koulun käytyä ja isälläni tietysti huoli pojastaan. Mietimme jatkoa asiaan ja ammattiin mikä olisi se juttu. isäni oli töissä puolustusvoimissa ja tiesi että Sotilas soittokunta. -ei muuta kun sinne pyrkimään. Lähdimme Isän kanssa junalla,tietysti matkaan kohti Hämeenlinnaa ja poltinkoskea. Löysimme paikan se oli pelottavan näköinen kasarmialue,mutta soittokunta ja vieressä oleva sotilaskoti jo helpotti asiaa. Isä katsoi ovea kun sen avasi ja sanoi ,kuule ken tästä käy on jumalten siunaama. | |
![]() 20.08.2016 00:42:36 (muokattu 20.08.2016 00:44:39) | |
musamies: Minun mielestä on hyvä jos musiikissa on jotain mielenkiintoista sisältöä kaikille osapuolille. Toivottavasti linkki toimii, otan esimerkiksi aika mukavalta kuulostavan teoksen pianolle, taitavat suomeksi Suihkulähteeksi sanoa: https://youtu.be/v-QmwrhO3ec Musiikkimaku kehittyy siihen suuntaan, mitkä on todellisia esillä olevia vaihtoehtoja. Mielenkiintoista sisältöä voi olla musiikkilajista riippumatta. Ajan takaa sitä, että itse sävellyksissäkin tulisi olla annettavaa, eikä pelkästään näyttävä esiintyjien habitus tai valoshow. Miksi Lindan kuva, eikö voisi olla meikäläinen WLM-urkujen kanssa!? ;-) Minua olisi kanssa vaikea houkutella perinteisille viulu- tai pianotunneille, vaan mielenkiinto herää kuin itsestään kun huomaa kiinnostavia juttuja. Kuuntelin lapsena samaa musaa kuin isovanhempani ja nyt haluaisin itse esittää omasta mielestä mukavia helmiä, joista olen melkeimpä koko iän pitänyt. Mulla on saatanmoinen kasa savikiekkoja kotipaikalla. Niissä on todellisia helmiä. Eniten mieleen on jäänyt Olavi Virran: "Kolme kitaraa"! https://www.youtube.com/watch?v=jx4PffXafno Hätä keinot keksii! | |
![]() 20.08.2016 00:47:56 | |
Hämeenlinnan Sotilas soittokunnan ja armeijan jälkeen minua ei ole pidetty yhtä hyvänä,että kiitos Parolaan ja Hämeenlinnaan . T. Jääkäri | |
![]() 20.08.2016 00:50:17 | |
The 2: Hämeenlinnan Sotilas soittokunnan ja armeijan jälkeen minua ei ole pidetty yhtä hyvänä,että kiitos Parolaan ja Hämeenlinnaan . T. Jääkäri Pekkajuu voin lähettää sinulle Virran Ep aluperäinen mukana kuoleet lehdet pistä osoitetta | |
![]() 20.08.2016 00:58:10 | |
The 2: Pekkajuu voin lähettää sinulle Virran Ep aluperäinen mukana kuoleet lehdet pistä osoitetta Menipäs hienosti ei tarvi lähettää | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)