Aihe: Tangomarkkinat 2013
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
EP
16.06.2013 17:36:10 (muokattu 16.06.2013 17:39:33)
Qsine: Ihan sama kuka laulaa, kunhan Toivasen arrit pysyisivät aisoissa.

Mä oon alkanu tykkään sen sovituksista.
Voihan niitä tankuja soitella monin eri tavoin, perinteisesti tai uusiksi?

House Band: ..Pääasia,että Topi viihtyy ja käy pyydykseen.

Nimenomaan, viihteestähän on kyse.
okabass
16.06.2013 18:14:28
Tämä Kalle Jussila vetää muuten aivan *tanan upeasti Roy Orbisonin piisnejä.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Anonymous-jazz
16.06.2013 19:36:38

WanhaWetäjä: Jos ihan suoraan sanotaan....ei TODELLAKAAN kiinnosta hevon v..un vertaa moiset LH-pelleilyt. Ei hymiötä tähän.
Hyvää on tietty se että muutama soittaja työlistyy vuodesta toiseen ja murusia tippuu muutamille muillekkin, huonoa se että jonkun ihmisen elämä menee/saattaa mennä sekaisin joko voitosta tai pettymyksestä kun ei pässytkään kalifiksi kalifin paikalle.

Katselin piruuttani listaa menneistä voittajista, lopettaneita ja alaa vaihtaneita oli aika monta kuin myös heitä jotka putosivat korkealta heti voittovuotensa jälkeen=keikat loppuivat käytännössä tyystin.
Oma kastinsa on he joiden perhe-elämä meni voiton myötä totaalisesti uusiksi, mahtoiko voitto olla sen väärtti? Mutta joka leikkiin ryhtyy jne...

Heh...eilisellä keikalla oli pitkän linjan rutinoituja AMMATTIsoittajia, juurikin lukuisten iskelmä/tangopaavojen/pirkkojen kanssa pyörineitä, puheet LH-osastoista eivät ole todellakaan liioiteltuja, kyllä solistit ovat ihan oma lajinsa, jostain kumman syystä taukopuheet ajautuivat usein juurikin aiheeseen LH.
Mennä vuosinahan noita sai monet triotkin säestellä lähes jatkuvasti kun prinssejä ja prinsessoita pyöri kapakoiden solisti-illoissa ilman bandia ja huonoilla lapuilla varustettuina ihan haitaksi asti. LH-osasto tuli tutuksi, toki asiallisia, jalat maassa olevia persooniakin heistä löytyi mutta harvemmin ;-)

LH? (Lavahuoraus) ?
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
16.06.2013 20:31:44 (muokattu 16.06.2013 20:32:47)
Anonymous-jazz: LH? (Lavahuoraus) ?

Mä luulen, että:

http://www.lappeenrannanhiihtajat.fi/

E: Tai muusta vastaavasta millä ei ole mitään tekemistä soittamisen/ laulamisen kanssa.
WanhaWetäjä
16.06.2013 22:30:27 (muokattu 16.06.2013 22:32:32)

Anonymous-jazz: LH? (Lavahuoraus) ?

No varmaan tuokin on totta, perinteisestihän se on huoraamista jos ns kovat, ainakin omasta mielestään kovat soittajat tekevät tanssikeikkaa ;-)
Varsinkin jos on rock/jazztaustaisista soittajista kyse, näin se on ollut aina, poislukien tietenkin ne jotka ovat koulutettuja ja monilahjakkaita ja duunia riittää ilman LH-osastojakin, mutta tämä joukko on varmaan aika pieni.

Mutta yleensä LH=lauluhölmö, termi sopii melko moneen ihan pintasolistiinkin, pää on ohutta yläpilveä, jalat tukevasti maasta irti ja ennenkaikkea....se OMA ääni on se mitä rakastetaan yli kaiken. Olennaisena osana tähän liitty myös se että ei tajuta hevonv...uakaan musiikin teoriasta saati että osattaisiin soittaa jotain soitinta.

Ristus mutta kyllä katoin ja kuuntelin ihmeissäni tyyliin TÄH??? kun viime vuoden voittaja teki soundtsekkia Levillä, herraisä armahda, se mölinän ja ulvomisen määrä oli jokseenkin uskomatonta. Kenties tähtäimessä on oopperalavat?

Ja niin nuori mies!!???
Tankero
16.06.2013 22:44:55
House Band: Ei mitään mahdollisuuksia.Tilattu mikä tilattu.
Näissä "kisoissa" sana "huoraaminen" on saanut jo kauan sitten aivan uuden merkityksen.
Koskee koko showta alusta loppuun saakka.
Pääasia,että Topi viihtyy ja käy pyydykseen.

Jämeriä kommentteja esität. Voisitko perustella?
Humppajyrä
Tankero
16.06.2013 23:00:52
WanhaWetäjä: No varmaan tuokin on totta, perinteisestihän se on huoraamista jos ns kovat, ainakin omasta mielestään kovat soittajat tekevät tanssikeikkaa ;-)
Varsinkin jos on rock/jazztaustaisista soittajista kyse, näin se on ollut aina, poislukien tietenkin ne jotka ovat koulutettuja ja monilahjakkaita ja duunia riittää ilman LH-osastojakin, mutta tämä joukko on varmaan aika pieni.

Mutta yleensä LH=lauluhölmö, termi sopii melko moneen ihan pintasolistiinkin, pää on ohutta yläpilveä, jalat tukevasti maasta irti ja ennenkaikkea....se OMA ääni on se mitä rakastetaan yli kaiken. Olennaisena osana tähän liitty myös se että ei tajuta hevonv...uakaan musiikin teoriasta saati että osattaisiin soittaa jotain soitinta.

Ristus mutta kyllä katoin ja kuuntelin ihmeissäni tyyliin TÄH??? kun viime vuoden voittaja teki soundtsekkia Levillä, herraisä armahda, se mölinän ja ulvomisen määrä oli jokseenkin uskomatonta. Kenties tähtäimessä on oopperalavat?

Ja niin nuori mies!!???

Saanko kysyä, että miksi herra valittaja, vikisijä oli Levillä? Pysyisit kotona, kun työn teko tuntuu olevan niin vaikeaa. Vuosikaudet olet itkenyt. Luulis aikamiehen osaavan lopettaa, kun on niin vaikeaa. Ai niin, olethan tainnut lopettaakkin muutaman kerran.
Humppajyrä
Anonymous-jazz
16.06.2013 23:36:11

WanhaWetäjä: No varmaan tuokin on totta, perinteisestihän se on huoraamista jos ns kovat, ainakin omasta mielestään kovat soittajat tekevät tanssikeikkaa ;-)

Ne on tänäpäivänä melkein ainoita keikkoja, josta maksetaan rahaa.

Siteeraten erästä polakki-muusikkoa; "Seitsemänkymmentäluvula oli paljon keika ja mitä nimekkäämpi artisti niin sen parempi palka... Nykyään Suomessa olla paljon lahjakas muusikko, mutta ei keika. Mutta seitsemänkymmentäluvula oli keika".

Tuo sarja on yleensä sitä, että jos noille solisteille lyö kitaran käteen, niin ehkä hädin turvin osaavat siitä yhden soinnun.

Ja niin nuori mies!!???

Kyllähän ne yleensä tulee järkiinsä vanhempana ja lähtevät vasta sitten oikeisiin töihin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
WanhaWetäjä
16.06.2013 23:40:17

Tankero: Saanko kysyä, että miksi herra valittaja, vikisijä oli Levillä? Pysyisit kotona, kun työn teko tuntuu olevan niin vaikeaa. Vuosikaudet olet itkenyt. Luulis aikamiehen osaavan lopettaa, kun on niin vaikeaa. Ai niin, olethan tainnut lopettaakkin muutaman kerran.

Joo, onhan noita breikkeja pidetty mm LAPSEN syntymän vuoksi, olen jäänyt koti-isäksi ihan vapaaehtoisesti koska mun mielestä se on ollut sillä hetkellä TÄRKEÄMPI asia kuin kapakoissa pyöriminen. Mites itselläsi tämä kuvio???? Onko perhettä ja jos on mikä on sen asema sun elämässäni noin niinkun tärkeysjärjestyksessä?
Niinpä..siispä koputtele sinä vaan niitä kannujasi siellä taustalla itseesi tyytyväisenä ja hymyillen kun kerran se on niin vtun kivaa! Montako biisiä laulat/ilta? MIKÄ voisikaan olla helpompaa kuin aneeminen rummuttaminen jossain trio forresterissa kun EI TARVI laulaa! Jos sun mielestäsi tämä trioraksutus on jotain elämää suurempaa niin mikäs siinä...kai se kotiolot voittaa, sun tapauksessasi ainakin?

Se että on kaikkeen tyytyväinen ja ei ole mistään mitään mieltä on toisaalta kadehdittava ominaisuus/luonteenpiirre ja toisaalta taas se lienee joidenkin filosofia myös kun kyseessä on tämä helvetin "hieno" ala, saahan tässä olla ravintoloissa ja hotelleissa tämän tästä, nice! Sun mielestäsikö tällä alalla kaikki on ns hyvin?? Mites ne Treen vedot? Jääkö hyvin rahaa? Edes tes? Ei voi jäädä...mutta jos tykkää niin mikäs siinä.

Levin keikat on parhaasta päästä, poislukien raskaat matkat joista ei makseta mitään, menee yhen keikan liksa/äijä noihin. Jos se on valittamista että näkee kapakkasoittajan ammatissa epäkohtia niin olkoon sitten niin, parempi sekin kuin kumarteleva perseennuolenta ja "kyllä sir" kaikki käy asenne!
Mitenkään sinua tässä kohtaa tarkoittamatta, ihan yleisellä tasolla.

No joo, tällästä tämä kurjuus on, raskas päivä takana...menen saunaan rauhoittumaan, olen pahoillani ja katson peiliin!
EP
17.06.2013 06:42:02
WanhaWetäjä:

..pää on ohutta yläpilveä, jalat tukevasti maasta irti ja ennenkaikkea....se OMA ääni on se mitä rakastetaan yli kaiken. Olennaisena osana tähän liitty myös se että ei tajuta hevonv...uakaan musiikin teoriasta saati että osattaisiin soittaa jotain soitinta.

Ei se soittotaito ole mikään välttämättömyys mun mielestäni, vaan onhan siitä tietenkin hyötyä, keskittyminen laulamiseen ja oman tyylin etsimiseen vie aikaa.
Jonkin verran saa 'leijuakin' (kyllä yleisö antaa sitten palautteen), se on vaan hyväksi ja laulajalla pitää olla omanarvontuntoa!
Aika monet solistit on tänäpäivänä ainakin jonkin verran kouluttautuneita, laulutunnit ja artistikurssit missä tulee jonkin verran teoriaa ja käytännön asioita mm. pändin kanssa toimimiseen.

Ja niin nuori mies!!???

Onhan niitä siirtynyt sillekin (klassinen) puolelle ja jotkut tangokisoihin tulleet on saanutkin sen puolen koulutuksen ja pärjänneet hyvin kisoissa.

http://www.ts.fi/kulttuuri/498510/P … sasta+ei+tangokuninkaallisia+valita
Epämuusikko
17.06.2013 06:56:28
Laulutunnit ja artistikurssit mainittu samassa lauseessa. Hävetkää.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
17.06.2013 07:03:16
Epämuusikko: Laulutunnit ja artistikurssit mainittu samassa lauseessa. Hävetkää.

Tarkoitan, että kun laulaja on kouluttautunut niin ei tarvitse olla soittajien "armoilla" ja vietävissä. Mun mielestäni homman pitää olla tasapuolista ja reilua.
tarmo
17.06.2013 08:08:35
EP: Tarkoitan, että kun laulaja on kouluttautunut niin ei tarvitse olla soittajien "armoilla" ja vietävissä. Mun mielestäni homman pitää olla tasapuolista ja reilua.

Kovin on todellisuudesta vieraantunut kommentti.
House Band
17.06.2013 08:28:46
Tankero: Jämeriä kommentteja esität. Voisitko perustella?

Voin toki.
Olen ollut mukana markkinoilla ensimmäisestä kisasta alkaen.
Auraviihde on myös tuttu jo -70 luvulta alkaen.
Nähnyt ja kuullut asioita melko paljon.
Ei tarvinne enempää sanoa?
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
Tankero
17.06.2013 09:04:36
House Band: Voin toki.
Olen ollut mukana markkinoilla ensimmäisestä kisasta alkaen.
Auraviihde on myös tuttu jo -70 luvulta alkaen.
Nähnyt ja kuullut asioita melko paljon.
Ei tarvinne enempää sanoa?

Tarvinnee. Kommentoit enempi itseäsi, kuin kommenttiasi.
Humppajyrä
EP
17.06.2013 10:23:44 (muokattu 17.06.2013 10:24:41)
tarmo: Kovin on todellisuudesta vieraantunut kommentti.

Hmm.. niinpä, toivottavasti?
House Band
17.06.2013 14:24:50
Tankero: Tarvinnee. Kommentoit enempi itseäsi, kuin kommenttiasi.

Enpä taida vaivautua.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
Tankero
17.06.2013 23:17:53
House Band: Enpä taida vaivautua.

Sehän on vaan semmosta. Mukava heittää vaikka mitä, mutta mitäpä sitä turhaa perustelemaan.
Humppajyrä
WanhaWetäjä
18.06.2013 02:01:20 (muokattu 18.06.2013 02:04:01)

Tankero: Sehän on vaan semmosta. Mukava heittää vaikka mitä
..keikkaa, esim Treelle 2 iltaa minimillä, matkaa reilut 500km siivu, matkat ja majoitukset maksat ihan itse! TÄH?

mutta mitäpä sitä turhaa perustelemaan.
Sepä se, perusteluja odotellessa! En minä eikä varmaan moni muukaan lähtisi Ouluun omalla kustannuksella kahdeksi päiväksi ja maksaisi matkat ja majotukset, hullun hommaa! Mutta jos tykkää matkustella niin mikä ettei!
Ja mites se surullisen kuuluisa TES toteutuu vaikkapa just tässä teidän bandin tapauksessa? Entä miten ne 2 kesän Suolakaivosta? Ei hyvä ihme...2 iltaa ja n 1400km, minimillä???? Kannattaako, ihan vilpittömästi kiinnostaa ja siksi kysyn.
Jos teillä on vaikka parempi hinta kuin muilla...
Humpanlyönti täytyy olla todella syvällä sielussa että tuosta pystyy repimään huumoria saati että ylipäätään ja koko ajan sulkee silmänsä ettei vaan näe asioiden oikeaa laitaa eli että on paljon asioita jotka eivät todellakaan ole aivan kohdillaan tässä ammatissa! Mutta...jos vilpittömästi tykkää niin samapa tuo ja mitä vtun väliä, kukin tavallaan, toiset ajattelee asioita kriittisesti ja näkee epäkohtia, toiset ei ja kaikki käy, huvinsa kullakin ja kuka mihinkin uskoo. Ei huolta huomisesta tyyppiset perheettömät jees-miehet pärjää aina, on varmasti yhtä juhlaa painella paikasta toiseen tukka putkella kun ei tarvi huolehtia kuin itsestään.

Itse asiasta, ei nuo House bandin kirjoitukset kaipaa mitään perusteluja, plussan ansaitsevat, jokainen joka on näitä hommia tehnyt, tavannut kollegoja vaikkapa just ko asian piiristä on takuulla kuullut tangoskabakuvioista ihan riittävästi voidakseen tehdä omat johtopäätöksensä ihan itse.
EP
18.06.2013 09:44:42
WanhaWetäjä: ..keikkaa, esim Treelle 2 iltaa minimillä, matkaa reilut 500km siivu, matkat ja majoitukset maksat ihan itse! TÄH?

Sepä se, perusteluja odotellessa! En minä eikä varmaan moni muukaan lähtisi Ouluun omalla kustannuksella kahdeksi päiväksi ja maksaisi matkat ja majotukset, hullun hommaa! Mutta jos tykkää matkustella niin mikä ettei!
Ja mites se surullisen kuuluisa TES toteutuu vaikkapa just tässä teidän bandin tapauksessa? Entä miten ne 2 kesän Suolakaivosta? Ei hyvä ihme...2 iltaa ja n 1400km, minimillä???? Kannattaako, ihan vilpittömästi kiinnostaa ja siksi kysyn.
Jos teillä on vaikka parempi hinta kuin muilla...
Humpanlyönti täytyy olla todella syvällä sielussa että tuosta pystyy repimään huumoria saati että ylipäätään ja koko ajan sulkee silmänsä ettei vaan näe asioiden oikeaa laitaa eli että on paljon asioita jotka eivät todellakaan ole aivan kohdillaan tässä ammatissa! Mutta...jos vilpittömästi tykkää niin samapa tuo ja mitä vtun väliä, kukin tavallaan, toiset ajattelee asioita kriittisesti ja näkee epäkohtia, toiset ei ja kaikki käy, huvinsa kullakin ja kuka mihinkin uskoo. Ei huolta huomisesta tyyppiset perheettömät jees-miehet pärjää aina, on varmasti yhtä juhlaa painella paikasta toiseen tukka putkella kun ei tarvi huolehtia kuin itsestään.

Itse asiasta, ei nuo House bandin kirjoitukset kaipaa mitään perusteluja, plussan ansaitsevat, jokainen joka on näitä hommia tehnyt, tavannut kollegoja vaikkapa just ko asian piiristä on takuulla kuullut tangoskabakuvioista ihan riittävästi voidakseen tehdä omat johtopäätöksensä ihan itse.

Tessiksi meni.. :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)