AnselmiMaa 25.05.2012 18:34:43 | |
---|
Kyllä sen kompin voi kääntää, jos haluaa tilanteen sen vaativan. Kilpailut on vähän sellainen juttu, että laulajaa kyllä säestetään, mutta jos se menee metsään niin voivoi tai sit bändi yrittää korjata. Jos esim. säestää päivän aikana 150 tangoa ja aina eri tulkitsija, nii jossain vaiheessa voi alkaa pimeneen (tällöin on nuoteista apua..) ja sitä voi sitten miettiä mitenkä aletaan korjaan vai antaako mennä vaan. Olen ollut, tiedän. Ko bändillä (+9 loitavaa "lisäukkoo") soitettiin myös eräässä konsertissa. Laulaja lähti metsään ja koko bändi seuras aivan yhtäkkiä. Tuli Yle2:lta ulos korjaamattomana ja kukaan ei puhunu/huomannut kyseistä paikkaa. Joten mielestäni se on vähän tilanteestakin kiinni. Bändi pystyy kyllä. Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
rintapek 25.05.2012 19:02:24 | |
---|
AnselmiMaa: Kyllä sen kompin voi kääntää, jos haluaa ... Olen ollut, tiedän... ...Joten mielestäni se on vähän tilanteestakin kiinni. Bändi pystyy kyllä. Pystyy kyllä, mut milloin se on tarkoituksenmukaista? Toisekseen toi vaatii taitoa hirveesti enemmän kuin mitä mulla on. Mut on tota tullu tehtyä. Säestettyä ny sekalainen, mutta vähäinen määrä laulajantapaisia. Mut paras muistamani esimerkki on aikapäiviä sitten kuopatun haittaripartiomme hanuristia toisinaan tuurannut kiipparisti. Muuten ihan pätevä kiipparisti, mut kokemus bändisoitosta tasan nolla. Jos hän teki virheen, niin hän korjasi sen ja oli oitis iskun tai pari jäljessä, eikä itte asiaa huomannut. Käytännön pakkohan siin oli muiden mukautua kiipparistin uuteen tahtiin. Mut jos kyseessä on laulukilpailun tapainen, niin tilanne on toinen. Jos kilpailija vetelee ihan omiaan, unohtaa sanat, ei pysy tahdissa tms, niin kait sieltä taustalta aina vois joku laulava basisti/runpali/kitaristi/kiipparisti ottaa homman haltuun ja paikata. Mut mikä hemmetin kilpailu se sit on, mis päin persnettoa vetävät saa perusteetonta etua? One kind of music only - the good kind |
Einherjar 25.05.2012 19:07:15 | |
---|
AnselmiMaa: Kyllä sen kompin voi kääntää, jos haluaa tilanteen sen vaativan. Kilpailut on vähän sellainen juttu, että laulajaa kyllä säestetään, mutta jos se menee metsään niin voivoi tai sit bändi yrittää korjata.... ....Joten mielestäni se on vähän tilanteestakin kiinni. Bändi pystyy kyllä. No eikös tuossa laulukilpailussa pitäisi nimenomaan bändin olla korjaamatta. Laulajathan siinä paremmuudesta kilpailee, eikä bändin kait tulisi heidän virheisiin puuttua? "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Master-x 25.05.2012 20:31:43 | |
---|
Einherjar: No eikös tuossa laulukilpailussa pitäisi nimenomaan bändin olla korjaamatta. Laulajathan siinä paremmuudesta kilpailee, eikä bändin kait tulisi heidän virheisiin puuttua? Samaa mieltä... Ei se mitä, vaan miten... |
EP 25.05.2012 21:35:22 | |
---|
Mun mielestä noissa kisoissa ei enää kilpailla sillä laulaako väärin vai oikein, eiköhän ne kaikki osaa. 'Paremmuus' tulee esiin muuten, tulkinnassa ym. jopa ulkonäkö (omasta mielestäni joskus ihan liikaa) ja ainahan siinä on jokaisella oma makunsa joka vaikuttaa. |
jape2 26.05.2012 02:29:23 | |
---|
Einherjar: No eikös tuossa laulukilpailussa pitäisi nimenomaan bändin olla korjaamatta. Laulajathan siinä paremmuudesta kilpailee, eikä bändin kait tulisi heidän virheisiin puuttua? Pitäis. Koska se on kisa ja mukana on kyllä laulajia jotka eivät eksy koskaan. Soettakkee humppoooooooo! |
isojussi 26.05.2012 13:00:13 | |
---|
jape2: Pitäis. Koska se on kisa ja mukana on kyllä laulajia jotka eivät eksy koskaan. Olen muuten kerrankin samaa mieltä. Jos asiansa osaava laujala joskus sitten kumminkin vähän "eksyy", niin helpompi on paikka löytää, kun pänti pitää kartasta kiinni, eikä lähde höntyilemään ykkösen kanssa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 26.05.2012 13:28:15 (muokattu 26.05.2012 13:28:56) | |
---|
isojussi: Olen muuten kerrankin samaa mieltä. Jos asiansa osaava laujala joskus sitten kumminkin vähän "eksyy", niin helpompi on paikka löytää, kun pänti pitää kartasta kiinni, eikä lähde höntyilemään ykkösen kanssa. Siinä on vaan sellanen juttu, jos aatellaan vaikka että solisti aloittaa laulun esim. hieman liian aikaisin tai myöhemmin silloin pändi voi antaa myöten ja vaikka tarvittaessa 'kääntää'. Saattaa olla tilanne, että laulaja ei edes itse huomaa virhettään (silloin saattaa olla vaikea löytää oikeaa kohtaa) ja jokatapauksessa pändi tekee sen paljon huomaamattomammin, laulajan pienetkin virheet huomataan heti! |
KoskPaavo 27.05.2012 05:51:23 | |
---|
EP: Siinä on vaan sellanen juttu, jos aatellaan vaikka että solisti aloittaa laulun esim. hieman liian aikaisin tai myöhemmin silloin pändi voi antaa myöten ja vaikka tarvittaessa 'kääntää'. Saattaa olla tilanne, että laulaja ei edes itse huomaa virhettään (silloin saattaa olla vaikea löytää oikeaa kohtaa) ja jokatapauksessa pändi tekee sen paljon huomaamattomammin, laulajan pienetkin virheet huomataan heti! On sulla ihme näkemyksiä. Se on laulukisa ja hyvä laulaja ei juurikaan tipu kartalta, huono jos sen tekee niin kisasta pois. Onko loogista? "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Eddy 27.05.2012 06:52:02 (muokattu 27.05.2012 07:21:35) | |
---|
KoskPaavo: On sulla ihme näkemyksiä. Se on laulukisa ja hyvä laulaja ei juurikaan tipu kartalta, huono jos sen tekee niin kisasta pois. Onko loogista? Jep. Jos formulakuski ei saa pidettyä autoansa radalla, ni ei sille saatana mitään lisäasfalttia ruveta duunaamaan. Metsään mennään ja goodbye!!! Koskettelen soittimia... |
EP 27.05.2012 08:08:56 (muokattu 27.05.2012 08:38:49) | |
---|
KoskPaavo: On sulla ihme näkemyksiä. Se on laulukisa ja hyvä laulaja ei juurikaan tipu kartalta, huono jos sen tekee niin kisasta pois. Onko loogista? Niin kai? Tarkoitan noin yleisestikin, en nyt pelkästään tangokisaa.. Mulla vaan on aina sellanen ajatus, että homma onnistuisi AINA kokonaisuuden kannalta mahdollisimman hyvin. E: Toisaalta olishan se kiduttavaa (eikä ollenkaan järkevää, ammattitaitoista, TV -lähetyksessä) soittaa ehkä puolet biisistä eri tahtiin laulajan kanssa, kuten aloituksessa oli kyse. Mutta antaa nyt olla, ei ehkä kannata jatkaa tätä aihetta enempää.. : ) Eddy: Jep. Jos formulakuski ei saa pidettyä autoansa radalla, ni ei sille saatana mitään lisäasfalttia ruveta duunaamaan. Metsään mennään ja goodbye!!! Formulakisassa ei huonoja kuskeja olekkaan, mut aina saattaa hyvällekin sattua virhe, jos vaan pikkasen lipsahtaa niin tiimi vaihtaa vaan renkaat ja taas mennään. |
EP 15.06.2012 07:14:46 | |
---|
|
Master-x 16.06.2012 15:26:09 | |
---|
Ei se mitä, vaan miten... |
isojussi 17.06.2012 11:27:53 | |
---|
JEEEEEE - MEIDÄN SARI PÄÄSI JATKOON!!!! Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 17.06.2012 11:33:38 (muokattu 17.06.2012 11:37:32) | |
---|
Toi orkesteri ja sovitukset on kyllä aivan mahtava, ihan heleveetin hyvä!! E: Pari valintaa (tai paremminkin ei valintaa jatkoon) vähän ihmetytti? Tuomarit joutu aika ikävän valinnan eteen henkilökohtaisesti :/ |
EP 12.07.2012 20:20:32 | |
---|
Tänään sitten finaalin karsinta TV1 tai YLE-Areena klo: 21.00!! |
isojussi 12.07.2012 21:21:44 | |
---|
Lausuntaa ja ammu-vainaan nuottia kuuluu pukkaavan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 12.07.2012 21:29:29 | |
---|
Jaaha - Janus oli eka kellä oli joko korvat päässä tai monitori päällä???? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
artope 12.07.2012 23:24:56 | |
---|
isojussi: Lausuntaa ja ammu-vainaan nuottia kuuluu pukkaavan. Kyl sieltä jyvät erottu akanoista... "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
isojussi 13.07.2012 03:05:05 | |
---|
artope: Kyl sieltä jyvät erottu akanoista... Kyllä - valitettavan pettynyt olen meidän kylän likkaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |