Aihe: Kesäillan valssi 2010
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
isojussi
06.07.2010 02:17:48
Humpparumpali: On kyllä jotenki aivan pakko nyt kerrankin kommentoida vedoten tähän ja tuohon toiseen ketjuun jonka EP laittoin tuohon.. Vaikka juuri tästä syystä en täällä m.netissä koskaan mitään kommentoikaan ja mitä suotta, enhän ole edes ammattilainen enkä edes vierestä.

Mitäs helvettiä sillä on väliä - KAIKILLA on oikeus mielipiteeseensä. Toki täällä on yritetty ahkerasti muutakin väittää. Silti se on just keskustelupalstan ajatus. Mitä enämpi mielipiteitä, sen kiinnostavampi palsta.

Nimittäin en itse jotenkin ymmärrä "ammattimuusikoita"(siis tanssimusiikissa) juuri missään mielessä. En siinä että miksi pitää soittaa niin helkatin pilkulleen ja nuotilleen ja kaikkine hienouksineen mitä nuottiin on painettu, kun ei niitä kuitenkaan normaali kuulija ymmärrä. Ja täytyyhän siinä jotain omaperäistä ja luovaa olla että se porukka tunnetaan.

Kyse on enemmänkin kai siitä, että musiikin (niin tanssi- kuin muunkin) pitäis kuitenkin tiettyjen fraseerauksellisten, taimillisten ymsv seikkojen osalta olla kunkin esitettävän musatyylin mukaista. Ei niitä vääriä ääniä kukaan sen tarkemmin laske tahi niistä välitä, jollei ne vasiten tavaksi ole otettu. Vahinkoja sattuu kaikille.

Ja niinkuin tästäkin ketjusta olen ymmärtänyt että tänä vuonna kesäillan valssissa olisi parempi house bändi kuin viime vuonna.

Se on ainakin mun mielipiteeni ja siihen mulla on ymmärtääkseni oikeus?

...nämä toisen ketjun jutut että Wanhat pojat ei ollut mistään kotoisin ja tällalailla...

Ton juhannuslähetyksen perusteella mä ainakin tykkäsin heidän soitostaan kovasti -solistin laulutekniikan puutteet olenkin jo aiemmin ruotinut, mutta äkkiäkös ne olis pantu kuntoon.

Niin onhan siinä nyt perhana vähän eroa onko keikkaillut 5 vuotta vai 25 ja onko iältään 15 vai 45 vuotta, eihän sitä voi mitenkään vetää heti eka keikalla, eikä edes viiden vuoden päästä vetää niinku ammattilaiset vaikka ois kuinka harjotellu, siellä keikalla se soittotaito mitataan ja kokemus karttuu.

Toivottavasti eivät ikinä vedä, niinkun yllättävänkin monet ammattilaiset. Sevverta mukavasti soitto toimi jo nyt.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
haitari
06.07.2010 12:29:38

isojussi: Niin - silittäkää päätä ja taputtakaa selkään, kun haluatte tehdä jätkälle karhunpalveluksen.

Mutta toivottavasti joku teitä fiksumpi ottaa asiallisesti kaverin kanssa puheeks äänensijotuksen, fraseerauksen ja nyppii h:t vittuun t.kirjaiten kyljestä.

Sälli soitti sevverta hyvin kannuja ja oli kehityskelponen laulaja, että on ANSAINNUT jeesiä tohon lauluhommaan.

Ajatelkaa joskus toisen parastakin, eikä vaan sitä, ettei kukaan ny vaan pahota mieltään. Jos jätkällä on sitten jo kerenny sevverta kertyä kusta päähän, että luulee osaavansa jo tarpeeks, niin pitäköön sitten tunkkinsa.

Mitä sitten?

No sitä sitten, että sanoinpahan nyt vaan oma amatöörimaisen, mitään mistään tietämättömän ajatukseni kyseisestä orkesterista. Voi härregyyd millanen "kysy isojussilta" -palsta tästä(kin) on tullut. Täältä alkaa pikkuhiljaa kirjoittajat katoamaan, kun aina tulee ammattilaisilta paskaa niskaan. Aivan sama. Kirjoitetun viestinnän ongelma on aina se, että kirjoittajan ja lukijan "äänensävyt" eivät kohtaa, jolloin joku aina ymmärtää väärin ja/tai provosoituu.
www.keikkamestari.com
jazzmies
06.07.2010 15:50:58
Humpparumpali: Nimittäin en itse jotenkin ymmärrä "ammattimuusikoita"(siis tanssimusiikissa) juuri missään mielessä. En siinä että miksi pitää soittaa niin helkatin pilkulleen ja nuotilleen ja kaikkine hienouksineen mitä nuottiin on painettu, kun ei niitä kuitenkaan normaali kuulija ymmärrä. Ja täytyyhän siinä jotain omaperäistä ja luovaa olla että se porukka tunnetaan.

Niin kauan kuin minä olen vetänyt tanssikeikkaa (31.12.1991 - 3.7.2010), olen soittanut niin kuin parhaimmaksi näen. Kerran vain Keravan Tiniksessä jokin karaokestarba kommentoi, että "saisiko valssikomppia kiitos". Siihen totesin vain hymyllä. Niin kauan kuin minä viihdyn stagella, niin saattaa tanssiyleisökin viihtyä. Jos joku alkaa liikaa neuvoa bändistä tai yleisöstä, alkaa "dropping bombs" hetimiten. Niin kauan kuin kokonaisuus svengaa, niin on toivoa. Jos ei ala svengata, niin siinä ei oikeat säveletkään auta - etenkän minua. Näyte lavasvengistäni: osa 1 http://www.youtube.com/watch?v=WZK3iIZ8HK8 ja osa 2 http://www.youtube.com/watch?v=P_yOc-eiDq8
Pottery Is Gay!
M.i.k.key
06.07.2010 18:23:53
Olisit nyt edes polttanut sen puvun.
möllisty
jazzmies
06.07.2010 19:21:55
M.i.k.key: Olisit nyt edes polttanut sen puvun.

Junttimaista ja vastuutonta julkisella paikalla. Tyylillä loppuun asti, mutta UFF:lle en uskaltanut näin virttynyttä laittaa.
Pottery Is Gay!
M.i.k.key
06.07.2010 22:26:31
jazzmies: Junttimaista ja vastuutonta julkisella paikalla. Tyylillä loppuun asti.

Niinkuin myrkyttäminen hääkeikoillakin.
Tyyli ennen kaikkea.

juu juu, hymiö.
möllisty
Tankero
09.07.2010 20:59:28
Nyt on pänti kohillaan!
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
ron.aiden
09.07.2010 21:36:27
Tankero: Nyt on pänti kohillaan!

Fantsusia kyllä vetää oivasti.
does anybody knows?
Timi
25.07.2010 19:42:53
Nyt muistan miksi emme ikinä laskeneet karaoketähtiä lauteille;)
Vaikea.Mutta varma!
Ukko
25.07.2010 20:29:25

Timi: Nyt muistan miksi emme ikinä laskeneet karaoketähtiä lauteille;)

Pari kertaa on laskettu ja nauretttu lujasti sen jälkeen. Ja Laulaja hiljaa mun taannoisen suoritteeni jälkeen. Siinä kunnossa ei kukaan vedä hyvin.
COVS jäsen nro 6
EP
25.07.2010 21:26:36
Timi: Nyt muistan miksi emme ikinä laskeneet karaoketähtiä lauteille;)

Niimmutta.. mitäs tuossa on pahhaa?
Mun mielestä ihan hyvä, että kokeilevat oikeata solistinkin hommaa.
..tilaisuus pitää tietenkin ottaa huomioon, ei ihan missä vaan ja pystymetästä.
artope
26.07.2010 08:08:55

Jos perjantaiseen ohjelmaan palataan, niin Kokkosen Markus kyllä lauloi komiasti. MUN mielestä tolla äänellä olis voitettu tän vuotinen tankukisa.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Mase
26.07.2010 09:32:19
artope: Jos perjantaiseen ohjelmaan palataan, niin Kokkosen Markus kyllä lauloi komiasti. MUN mielestä tolla äänellä olis voitettu tän vuotinen tankukisa.

ja varsinkin viime vuotisen kisan, missä Markus oli mukana ;) kyl tuo mun mielestä paremmin vetää ku Amadeus... Tangot toimii Markuksella hianosti, mutta kevyempää musaan on vähän turhan "tango" soundi...
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
Timi
01.08.2010 19:26:54
Jumaleisson!Miten Meiju lauloi tollai kuin joku itänaapuri?
Vaikea.Mutta varma!
Wilko
02.08.2010 12:07:53
jazzmies:Näyte lavasvengistäni: osa 1 http://www.youtube.com/watch?v=WZK3iIZ8HK8 ja osa 2 http://www.youtube.com/watch?v=P_yOc-eiDq8

No nyt tuli tosi pro olo, mulla on samanlainen rumpumatto kuin Jazzmiehellä :). Kolmen viikon päästä seuraavalle hääkeikalle...
Lisää balanssia!!!
jykke65
02.08.2010 13:49:47

Timi: Jumaleisson!Miten Meiju lauloi tollai kuin joku itänaapuri?

Jos se on nuorena (joskus kauan sitten) ollu vaikka pikku pioneeri :)
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
Tumppi.
02.08.2010 19:30:08
Itte en diggaa tanssimusaa mut mun soiton maikka soittaa myrskytuulibändissä kitaraa ja laulaa. Se kyl jammailee mun kanssa soittotunnilla metallicaa. Hyvinkin monipuolista musiikkia sillä. :)
vesku.ka
02.08.2010 20:32:33
Tumppi.: Itte en diggaa tanssimusaa mut mun soiton maikka soittaa myrskytuulibändissä kitaraa ja laulaa. Se kyl jammailee mun kanssa soittotunnilla metallicaa. Hyvinkin monipuolista musiikkia sillä. :)

Ugh - Provo ?
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9.
EP
02.08.2010 20:40:13
vesku.ka: Ugh - Provo ?

Hmm.. pakko olla! ..ei muka tykkää tanssimusasta?
Timi
02.08.2010 21:11:56
EP: Hmm.. pakko olla! ..ei muka tykkää tanssimusasta?

Kaikkihan tykkää tanssimusiikista.Paitsi jotku ei sitä uskalla myöntää.
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)