Aihe: Kesäillan Valssi 2009
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19
Gronfelt
07.06.2009 17:17:46

Mase: Ompas täällä oltu kärkeviä Sanna-Marin laulantaa kohtaan...
Itekkin oon toki sitä mieltä, ettei tuo TV-veto nyt niin valtavan vahvasti mennyt, mut liian jännityksen & huonon monitoroinnin(?) piikkiin pistäisin ponnettomuuden yms. Lisää kilometrejä/keikkoja ja hyvä tulee.

Yhden kompatun keikan(veti siellä oikeasti todella hyvin) ja jokusien treenien perusteella toivon Titovin likalle hyvää uraa tanssihutun parissa... Ehdottomasti mukavimpia pystöjä mitä omissa ympyröissä on pyörinyt ja taatusti lähden toistekin ko. artistia komppaamaan, mikäli pyydetään...

ps. ei ole tarkoitus puolestella tms. mutta henk. koht. tiedän että Sanna-Mari pystyy paljon parempaankin kuin mitä pari biisiä telkkarissa antoi ymmärtää...

Mitähän merkittävää elämässään kyseinen tyttö on tehnyt kun on oikein televiisioon päässyt?
Mitään aivan mullistavaa laulun saralla ei kai kuitenkaan?
Kertokaa viisaammat.
Vai onko jotain merkittävää sukua tms.?
Voimaa kaikille!
tope2
07.06.2009 18:44:39
Gronfelt: Mitähän merkittävää elämässään kyseinen tyttö on tehnyt kun on oikein televiisioon päässyt?
Mitään aivan mullistavaa laulun saralla ei kai kuitenkaan?
Kertokaa viisaammat.
Vai onko jotain merkittävää sukua tms.?

Asiaan NIIN liittymättömästi.. eilen tuli "Iirottelua" -ohjelmassa harvinaislaatuinen pätkä, jossa Olli Mustonen & Iiro Rantala soittivat kilpaa (ei nyt sentään..) Beethovenia. Mun mielestä siinä oli musiikkiohjelmalle jonkinlaista tasonmäärittelyä! ;)
EP
07.06.2009 19:08:58 (muokattu 07.06.2009 19:14:30)
Gronfelt: Mitähän merkittävää elämässään kyseinen tyttö on tehnyt kun on oikein televiisioon päässyt? ..

Ei kai siinä nykyään mitään hirveen merkittävää tarvi tehdä!
..ei kauheen vakuuttava esitys, mutta ehkä se meni tosiaan vähän jännityksen piikkiin?

Aro olis voinu jättää se ekan biisin "Niin onnellinen oon" kyllä laulamatta, aika hirveä estys :/
Prophet
07.06.2009 20:04:36
tope2: Asiaan NIIN liittymättömästi.. eilen tuli "Iirottelua" -ohjelmassa harvinaislaatuinen pätkä, jossa Olli Mustonen & Iiro Rantala soittivat kilpaa (ei nyt sentään..) Beethovenia. Mun mielestä siinä oli musiikkiohjelmalle jonkinlaista tasonmäärittelyä! ;)

Tuo Iirottelu oli vuodelta 2005. Mitähän muita hyviä jaksoja oli muutama vuosi sitten kyseisessä ohjelmassa? Voisi tallentaa jotain, kun ilmeisesti näyttävät ne uusintana kesän aikana.
Esse
07.06.2009 21:28:17
Mikähän mahtoi olla kitara siin Diisselin kitaristilla esim kappaleessa Daniela??? Mukavat äänet, mun mielestä siis...
humppahanuristi
08.06.2009 08:43:40

Jaahas, taas on vuoden odotetuin haukkumiskierros käynnissä.

En hirveän kriittisesti kuunnellut ohjelmaa.
Housebändi Myrskytuuli veti vähän varmistellen tai siltä ainakin vaikutti. Lievästi niinkuin käsijarru päällä, ei sieltä pahoja virheitä korvaan kuulunut.

Dieselin aloittaessa huomasi kyllä, että soittouraa on takana ja kyllähän se oikeasti kulki vaikka täällä nyt mitä vaan on sanottu.

Sanna-Mari on ihan hyvännäköinen tyttö mutta tuo esitys ei tanssimusiikin/iskelmän osalta vakuuttanut. Jännitystä? Melko suoraviivainen laulutyyli, vähän tulkintaa mukaan ja eiköhän se siitä. On niitä oikeasti huonompiakin, ei kyllä tarvitsisi noinkaan raakasti kritisoida.

En tiedä olenko muuttunut entistä kriittisemmäksi noiden synteettisten/sähköisten äänien suhteen vai oikeastiko on soundit menneet huonoiksi. Molempien orkestereiden kiipparit ei kovin hyviltä kuulostaneet. Lähinnä tuli sellaiset koti-casiot 90-luvun alusta mieleen.
En katsonut mitä laitteita siellä lavalla oli mutta nykypäivänä kyllä jousimatotkin kuulostaa paremmalta niistä torvisektioista puhumattakaan.

Tosin vähän vaikutti, että soundit TV-lähetykseen tuli melkolailla raakana. Jotenkin oli kuivat soundit. Onko miksaaja jätetty säästösyistä pois ja äänet telkkariin suoraan mikserin auxista?

Miksaajasta tulikin mieleen, että olen sellaista huomiota tehnyt näissä nuoremman polven (siis minun ikäistä, aavistuksen iäkkäämpää tai jopa nuorempaa) sävvyn säätelijöissä, että tahtovat vääntää akustisen soittimen omaa sointia kovasti sinne kiippareiden äänimaailman suuntaan. Ei vaikka soitin kuinka kuulostaisi hyvältä akustiselta, niin se pitää saada soimaan kuten lelusoittimet.
Humpasta rautalankaan...
jakeni
08.06.2009 09:16:05
EP: Ei kai siinä nykyään mitään hirveen merkittävää tarvi tehdä!
..ei kauheen vakuuttava esitys, mutta ehkä se meni tosiaan vähän jännityksen piikkiin?

Aro olis voinu jättää se ekan biisin "Niin onnellinen oon" kyllä laulamatta, aika hirveä estys :/

Mitäs vikaa siinä oli,kerro tarkemmin?
Nimim. otetaan oppia,kuinka wedetään!
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
EP
08.06.2009 09:29:15
jakeni: Mitäs vikaa siinä oli,kerro tarkemmin?
Nimim. otetaan oppia,kuinka wedetään!

Kolme viimeistä sanaa! ..äläkä meuhkaa, hyvä mies :)
jakeni
08.06.2009 09:39:35
EP: Kolme viimeistä sanaa! ..äläkä meuhkaa, hyvä mies :)

Mä täällä en mitään meuhkaa....olis vaan joskus edes hyvä kuulla jotain perusteltua asiaa,eikä aina mutua tahi jotain muuta paskaa.
-saatana-
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
jazzmies
08.06.2009 10:01:00
humppahanuristi: Tosin vähän vaikutti, että soundit TV-lähetykseen tuli melkolailla raakana. Jotenkin oli kuivat soundit. Onko miksaaja jätetty säästösyistä pois ja äänet telkkariin suoraan mikserin auxista?

Miksaajasta tulikin mieleen, että olen sellaista huomiota tehnyt näissä nuoremman polven (siis minun ikäistä, aavistuksen iäkkäämpää tai jopa nuorempaa) sävvyn säätelijöissä, että tahtovat vääntää akustisen soittimen omaa sointia kovasti sinne kiippareiden äänimaailman suuntaan. Ei vaikka soitin kuinka kuulostaisi hyvältä akustiselta, niin se pitää saada soimaan kuten lelusoittimet.

Raa'anpuoleinen miksaus toimii hienosti, jos lavalta tulee ulos hyvää saundia. Hyvä tatsi, hyvä soitin hyvässä kunnossa, hyvässä balanssissa raajat tai linjat kesekenään, oikea mikki ja EQ keskelle. Näin helppoa se on!

Oma kokemukseni on nuoremman polven koulutetuista musiikkiteknologeista ylistävää! Ongelmat tulevat itseoppineissa rockiurpoista Vammalan musiikkiliikkeen "mukamiksaajan" kanssa, joka on kuunnellut pelkkää Popedaa ja sitten miksaa jatsia yms. Silloin kuulostaa karulle, mutta hänhän ei olekaan ammattilainen, vaikka vaimolleen niin väittää.
Jooga on pop(jazz)!
johnsmith1
08.06.2009 10:07:07
humppahanuristi: ...

Plussaa tuosta kirjoituksesta. Hairahduksia tulee varttuneemmillekin, lisäkommenttina.
v_m_kangas
08.06.2009 11:21:22

humppahanuristi:
...Molempien orkestereiden kiipparit ei kovin hyviltä kuulostaneet. Lähinnä tuli sellaiset koti-casiot 90-luvun alusta mieleen.
En katsonut mitä laitteita siellä lavalla oli mutta nykypäivänä kyllä jousimatotkin kuulostaa paremmalta niistä torvisektioista puhumattakaan...

Mun mielestä Ensoniqissa on tosi hyvät viulut. Olihan siinä kakkosen Koivusalon ohjelmassa Puhakan bändissäkin se nätti tyttö soittamassa viulusektioita Ensolla ja hyvälle soundas.

Tritonista ja Fantomeista en oikein tykkää.
Humppaa tai soita humppaa
Juupe
08.06.2009 12:20:26
humppahanuristi: Jaahas, taas on vuoden odotetuin haukkumiskierros käynnissä.

Jepjep. Oivallista materiaalia luvassa. Aloitan piakkoin uudessa ryhmässä, ja ensimmänen keikka on Kesäillan Valssin nauhoitus :)
humppahanuristi
08.06.2009 12:26:44

Juupe: Jepjep. Oivallista materiaalia luvassa. Aloitan piakkoin uudessa ryhmässä, ja ensimmänen keikka on Kesäillan Valssin nauhoitus :)

Jännityksellä jään odottamaan, mitä tuleman pitää...
Humpasta rautalankaan...
Mase
08.06.2009 12:27:58
Juupe: Jepjep. Oivallista materiaalia luvassa. Aloitan piakkoin uudessa ryhmässä, ja ensimmänen keikka on Kesäillan Valssin nauhoitus :)

kertoile sit etukäteen et tiedetään vakoilla ja haukkua sit jälkeenpäin ;)
jakeni
08.06.2009 12:55:45

Muista ikihymy...ota malli pystöltä!
Kyllikki
09.06.2009 12:12:23
Esse: Mikähän mahtoi olla kitara siin Diisselin kitaristilla esim kappaleessa Daniela??? Mukavat äänet, mun mielestä siis...

Saattoi hyvinnii olla Gibsonin Chet Atkins -nylonmalli, joka on siis ns. lankkunylon. Tyyris peli, siis alkuperäinen Gibson, mutta Epiphone (Gibsonin "halpismerkki") on myös valmistanut jossakin vaiheessa lähestulkoon identtistä mallia ko. kitarasta, hurjan paljon halvemmalla, tietty.

Pidin myös Apen soundista tuossa kappaleessa, ja olihan se itse soitantokin ihan mukavata kuultavaa.

Jep, jep, jos itse osaisin soittaa kitaralla muutakin kuin vain kappaleen EADGHE (senkin vain vapailla kielillä), yrittäisin saada pankista lainaa tuollaisen Gibsonin hankintaan.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Kukko
09.06.2009 22:14:55

Aro ja diesel erittäin hyvä esimerkki taitavasta, tyylitajuisesta ja perinteitä kunniottavasta tanssiorkesterista. Kunnioitettava ura markulla takana ja edessä.Respectiä.

Tuo myrskytuuli oli soitannollissesti hyvä, stemmalauluakin enemmän kuin keskivertobändillä. Lisäksi voisi ajatella poikien miellyttävän naistanssijoiden silmää ja ottivat mukavasti yleisökontaktia, tulivat "ulos"..

Tyttöä jännitti pirusti, tuli vähän mieleen anna eriksson..töitä ja keikkoja niin hyvä tulee..

Kiitos ja anteeksi
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Avanaq
09.06.2009 22:24:29
Kukko: Aro ja diesel erittäin hyvä esimerkki taitavasta, tyylitajuisesta ja perinteitä kunniottavasta tanssiorkesterista. Kunnioitettava ura markulla takana ja edessä.Respectiä.

Näin on. Kaiken lisäksi Aro ja Diesel on niitä ainoita comboja, joilla ei musiikin tanssittavuus merkittävästi laske solistin tullessa lavalle.
EP
12.06.2009 19:29:20
Tänään Terhi Matikainen! ..pitääpä tsekata tuo :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)