Aihe: Miten taitavaksi muusikoksi arvostatte itsenne?
1 2 3 4 5
jjussila
24.05.2009 11:52:51
poppamies: Nå nyt puhutaan kahdesta eri asiasta. Soittaako 60 hunppastankkua illassa suurin piirtein sinne päin vai Tiluttaako menemään omia kitarabiisejä valtavalla Laihotekniikalla. Olin eilen työn puolesta seuraamassa bändiskaboja tupakkatehtaalla. Kiinnitin huomion yhteen 13v kitaristin joka soitti aivan vitun hyvin. Oli treenannut riittävästi mutta oli myös ilmeisen lahjakas. Kaveri tuskin tulee milloinkaan soittamaan humppaa. Siitä huolimatta olen vakuuttunut että hänestä tulee taitava muusikko. Tai oikeastaan on jo.

Eppäilemättä; todennäköisesti kaverista tulee vain jumalattoman hyvä kapealla sektorilla; muutamat jutut hallitaan aivan suvereenisti ja kaikki muu (jota ehkä sitten ansioduunissa tartteis) on vastenmielistä ja menee vain sinnepäin?!
..ei helev...olisko noin?.....
Qsine
24.05.2009 12:12:09

Piru kun on kiehtonut tuo otsikon kysymys kaikki nämä viikot.

Sanoisin, että meikäläinen räpiköi kaikkea vähän, mutta kokee vahvuutenaan s'tananmoisen pedanttiuden, jossa tullaan dreeneihin ajoissa, eikä haluta tehdä yhteistyötä kaikenmaailman "vedetään vaan" -luonnonlapsien kanssa. Minusta tällainen tietynlainen old school -saksalaisajattelu on avain pitempiaikaisiin kiinnityksiin ja sen myötä toimeentuloon. Tahdon soittaa bändeissä, en projekteissa. Tahdon soittaa kappaleita, en piisejä.

Mutta sitten taas näillä Giant Steps-, Toto-, nykyiskelmä- ja I Feel Good Ex Temporena -mittapuilla olen valmis kaivamaan "urani" alas kolmen metrin syvyyteen ja alkamaan hitzaajaksi.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Ukko
24.05.2009 16:09:16

Qsine: Sanoisin, että meikäläinen räpiköi kaikkea vähän, mutta kokee vahvuutenaan s'tananmoisen pedanttiuden, jossa tullaan dreeneihin ajoissa, eikä haluta tehdä yhteistyötä kaikenmaailman "vedetään vaan" -luonnonlapsien kanssa. Minusta tällainen tietynlainen old school -saksalaisajattelu on avain pitempiaikaisiin kiinnityksiin ja sen myötä toimeentuloon. Tahdon soittaa bändeissä, en projekteissa. Tahdon soittaa kappaleita, en piisejä. .

Tässä on se olennaisin. Tehdään mitä luvataan ja pidetään kiinni sovitusta. Ja jos ei kykene niin ei luvata.
COVS jäsen nro 6
Komppia ikä kaikki
24.05.2009 17:20:45
- Olen ymmärtänyt, että tanssimuusikontyöstä se 90% on muuta kuin soittoa, joten olen kai sitten se 10% siitä 90:stä ja soitan niinkuin käsketään. Toki mielipidekin on, mutta sehän jyrätään heti alkuunsa leaderin toimesta. Eli, Kun bändi on hyvä, soitan hyvin, mutta jos bändi harrastaa tuota 90% osuutta enemmän, sopeudun joukkoon...
mikaman
24.05.2009 21:01:11 (muokattu 24.05.2009 21:09:59)
Bolt Shooter: Mittapuu olkoon jokaisen oma. Kuinka moni uskaltaa olla rehellinen? Henk. koht. koen olevani keskenkasvuinen paarustelija, taidot riittävät humpan soittamiseen, mutta muuhunkin olisi halua, vaan ei tarpeeksi taitoa.

Itse oon laulamaton kitaristi, osaan sentään sooloa soittaa ja hyvä saundi, mutta aika matalaa profiilia pidetään. Toki monipuolisuus etuna, kun pölähtää rautalanka, rokki, perinteinen... Mutta kyllähän nuo tanssibändit pystyy ilman kitaraakin soittamaan eikä ketään häiritse. Eikä se kitara sieltä paljoakaan edes aina kuulu... :)
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 21:55:56
- Ehkä tässä on joku tapa ymmärtää musiikkia
http://www.youtube.com/watch?v=aePPKGxqOf8
pekkajau
25.05.2009 22:13:27
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 22:24:17
- Kai se on tanssimusiikkia...?
- Voipi ollakin, että joku joraakin
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 22:33:06
- Miltäs tanssibasistilta tämä tuntuisi...

http://www.youtube.com/watch?v=U5c3H6LpLZI
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 22:42:22
- Miten tämä tanssimusa oikein menee...?

http://www.youtube.com/watch?v=KeGs7gFHCQ4
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 22:50:59
- Entäs sitten, kun opetettiin muita...

http://www.youtube.com/watch?v=tbYj71g1QQQ
KoskPaavo
25.05.2009 22:53:37
Komppia ikä kaikki: - Miten tämä tanssimusa oikein menee...?

http://www.youtube.com/watch?v=KeGs7gFHCQ4

Ian on rumpujen Esko Könönen.
" Studiosus perpetuus"
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 23:05:43
- Mistä hitosta ne Eskolle kompit sitten tuli...?
- Tangosta, jota herra Ian aluksi tarjosi...
- Voiko olla, että joku soittaa sen ensin ja sanoo äänellään, että...
- Tämä on minun tangoni tänään...
- Soittaja on tehnyt elämäntyönsä rummuilla, joten arvostelkaamme hänen työtään...?
- Paljonko hanuri maksaa kotoa haettuna... ja kuka sitä soittaa paikalle tuotuna...?????????????????????http://www.youtube.com/watch?v=tbYj71g1QQQ
pekkajau
25.05.2009 23:19:17
Komppia ikä kaikki: - Olen ymmärtänyt, että tanssimuusikontyöstä se 90% on muuta kuin soittoa, joten olen kai sitten se 10% siitä 90:stä ja soitan niinkuin käsketään. Toki mielipidekin on, mutta sehän jyrätään heti alkuunsa leaderin toimesta. Eli, Kun bändi on hyvä, soitan hyvin, mutta jos bändi harrastaa tuota 90% osuutta enemmän, sopeudun joukkoon...

Ikäni on harmittanut kun en lähtenyt aikoinaan oikeaan Punk-bändiin soittamaan kyrväkästä punkkia vaikka pyydettiin. Jotain nysväkulli-covereita vain silloin tapailin finninaamaisena silloisessa bändissäni... jossa puolet soittajista oli opettajien ja lions-klubilaisten poikia... ja tietysti tukka siististi kammattuna ja päällä tietysti kaikilla siistit slipoverit. Saatana!
Komppia ikä kaikki
25.05.2009 23:36:48
- Noh.. Ei se mittään, onhan niillä toisillakin...

http://www.youtube.com/watch?v=6eY23Wow2WQ
Anonymous-jazz
26.05.2009 08:40:35 (muokattu 26.05.2009 08:41:01)

Qsine:Tahdon soittaa kappaleita, en piisejä.

Vähän sama juttu, usein ne jotka vetää piisejä joutuu treenaamaan "Maammelaulunkin" aina ennen jokaista keikkaa. Kun eihän piisejä mennä koskaan keikalle vetämään reenaamatta ja huom. vakavalla naamalla ja ei merkkiäkään huumorista.

Joku nimittäin on pielessä jos ei näy soittoharrastuksessa merkkiäkään huumorista ja sehän sen bändin sisäisen hengen yleensä aina viimekädessä myrkyttää.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
omarklah
26.05.2009 09:09:16

pekkajau: Ikäni on harmittanut kun en lähtenyt aikoinaan oikeaan Punk-bändiin soittamaan kyrväkästä punkkia vaikka pyydettiin. Jotain nysväkulli-covereita vain silloin tapailin finninaamaisena silloisessa bändissäni... jossa puolet soittajista oli opettajien ja lions-klubilaisten poikia... ja tietysti tukka siististi kammattuna ja päällä tietysti kaikilla siistit slipoverit. Saatana!

Vaan miepä lähdin - muistaakseni vuonna -79 perustimme punk-bändin IhanAA, jonka kanssa osallistuimme mm. Rockin SM-karsintoihin pääsemättä sen pidemmälle.
Mutta hauskaa oli.
Toisaalta - samaan aikaan tein huttukeikkaa paikallisen haitaripartion kanssa...
Ekstiätuanoikato...
half
26.05.2009 09:36:37 (muokattu 26.05.2009 10:00:16)
omarklah: Vaan miepä lähdin - muistaakseni vuonna -79 perustimme punk-bändin IhanAA, jonka kanssa osallistuimme mm. Rockin SM-karsintoihin pääsemättä sen pidemmälle.
Mutta hauskaa oli.
Toisaalta - samaan aikaan tein huttukeikkaa paikallisen haitaripartion kanssa...

Punk- pohjalta ollaan myös. Toisinaan tuntuu, että se taisi jäädä jotenkin päälle. Toisaalta- basistimme teki ns. huttukeikkaa tosi haitarpartion kanssa, mitä toimintaa suuresti paheksuimme. Mielestämme tämä luopio myi rokin soittamalla tangoja RAHASTA. Myöhemmin sorruin siihen itsekin, nyyh. Oi, niitä aikoja.
Taannoin olimme keikalla Towerissa, kun lavan eteen saapasteli muinaisen punk-bändimme solisti, jota en ollut nähnyt vuosiin. Tämä tuijotti minua ja totesi biisin loputtua: Mitä v....a soitat bassoa ja laulat ei helv. ja poistui takavasemmalle. Muutaman biisin jälkeen hän saapui takaisin ja totesi: Tiedätkö, että sinusta on tullut oikeastaan ihan hyvä laulaja, TANGOlaulaja.
COVS jäsen N:o 5
lotjauuno
29.05.2009 02:15:24
Mä oon sairaan kova..................
Mutsi ja gimmafrendi on leuka lattiassa !
jakeni
01.06.2009 08:30:27
Mä muuten olen niin taitava että osaan kääntää kompinkin>>ihan tuosta vaan.
Puhumattakaan sleebaamisesta...jos on hyvä päivä ,niin yleensä myös kiilaan!
On siinä tovereilla kestämistä.
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)