Aihe: Esa panee topit järjestykseen
1 2 3 4 5 6
Tankero
15.08.2008 12:04:31
Tossa kyllä vähän hypätään sinne tempopoliisin leikkiin mukaan, jos aletaan puolustella tempoja "virallisina" tempoina. Seuraavana päivänä ne on perustaneet jonkun tanssitempokomitean ja roudaavat sulle laatimansa uudet "viralliset" tempot mustaa valkoisella ... :)

Kokeile joskus tota "opettele vittu tanssiin" -versiota. Toimii yllättävän hyvin ja on ihan vapauttavaa välistä. Sä vedät just siihen tempoon, kun sua huvittaa, se on sun asiasi. Jos ei miellytä, niin asiakas on sitten arvoisa ja ottaa sen metronomin taskusta, asettaa tempon kohdilleen, ja menee saniteettitilojen puolelle jatkamaan hiihtoaan.

Taannoin olin tilanteessa, jossa toivottiin hidasta valssia. Nooo, siinä sitten valssi esittämään, joku try to remember tms. , ja eikös sama topi tullut biisin jälkeen huutamaan, että missä se hidas valssi viipyy... Topin toivomuslista on usein siinä määrin mustavalkoinen, että tyyliä pyydetään silloin, kun halutaan kuulla joku tietty biisi. Jos jostain syystä telepatia ei kohtaakaan ja ajatukset jää lukematta, eikä juuri sitä mielessä ollutta humppavalssifoxitangoa tulekaan, on bändi auttatamattomasti paska.

Ojasta allikkoon, mutta viimekädessä väkivalta lopettaa vittuilun.

Viitannetko kenties Ossetiaan?
Humppajyrä
ahvenonkala
15.08.2008 14:05:35

Itsekin olen lyhyen "urani" aikana törmännyt näihn oman elämänsä absoluuttisiin metronomeihin. Yhdelle keikalle mentiin ja vasta perillä huomattiin että ei prkl, täällä on ollut kahden päivän tanssikurssit ja tämä ilta ois sitten päättäjäiset tai vastaavat. Yhdessä välissä iltaa solisti kuuli opettajien puhuvan keskenään "Kato, eihän nuo mene ollenkaan niin kuin on opetettu. Nuohan pitää vain hauskaa" Illan loppupuolella sitten huudeltiin jo meille että "Nyt sitten soitatte tuo seuraavan tanssilaji-X:n tarpeeksi hitaasti, soititte fuskunkin liian nopeasti" Siinä sitten mietittiin, että missä v***n välissä me ollaan mitään fuskua soitettu. Ei kumminkaan kysytty paremmin tietäviltä.

Tuota että Agentsillekkin jotkut "opettaisivat" soittamaan en oli kyllä uskonut. Minusta he ovat aina olleet ennemminkin pelkkä yhtye ilman sitä tanssi-etuliitettä. Mukava on kyllä nähdä minkälaisia klubikeikkoja sitä sitten tuleva syksy pitää sisäällään.
Hei. Minä olen Juho ja olen Serranoaddikti.
Qsine
15.08.2008 16:20:25

Klassinen anekdoottihan on se, jossa känisevä äiä tulee soiton aikana ihmettelemään kosketisoittajalle, että mikäs yhtye tämmöinen on, kun humpatkin tulee näin nopiasti! Siihen soittaja vaan vastaa pokkana, että se on semmonen yhtye kuin "Haist sää äijä vittu".

Palveluammattiudesta on toki jauhettu täällä miljoonien viestien verran, eikä mihinkään tulokseen tietenkään päästä, mutta kuitenkin kerrattakoon seuraava:

Palveluammatteja ovat mm. tarjoilija, mäkkärin poika/flicka ja markantalon myyjä. Näihin jopeihin ei tarvitse kouluttautua lapsesta saakka.

Mikäli ihminen käyttää lähes koko ikänsä jonkin asian opetteluun, tässä tapauksessa soittamiseen, on sen varaan laskettu työ mielestäni "palveluammattiuden" yläpuolella. Ja jossain vaiheessa ylittyy sitten se legendaarisuuden rima, kuten Esa Pulliaisella. Hänellä on varaa puhua ja harrastaa tervettä arroganssia. Esalle pointsit, propsit ja respektit.

Olen terveen arroganssin puolestapuhuja aina siinä tilanteessa, kun joku alkaa jauhaa iänikuista palvelu-mantraa.

"Te olette tilanneet meidät, mutta te ette omista meitä".
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
tarmo
15.08.2008 18:08:44
Viitannetko kenties Ossetiaan?

Politiikasta keskusteleminen tällä palstalla kiinnostaa just yhtä paljon kun paskan syöminen. Jotkut diggaa, mut mulle se on ei kiitos. Eli en viittaa.
Ihan sama.
mack the knife
15.08.2008 18:17:19
En mäkään missään palveluammatissa ole. Mä oon soittaja. Pelimanni.

Isäukko kävi aikanaan yksin soittamassa tansseja, se soitti omaa ohjelmistoa omilla tempoilla ja miten huvitti. Yleisö tanssi ja tarjos viinaa. Kaikilla oli hauskaa.
COVS n:o 1.
marpula
15.08.2008 18:17:26
"Te olette tilanneet meidät, mutta te ette omista meitä".

Jos bändi ei vastaa tilaajan tarpeita niin sitten on tilattu väärä bändi. Ja nyt tarkoitan privakeikkoja, kun kokemukset ovat enimmäkseen siltä puolelta.

Eihän sekään ole mistään kotoisin jos tilaan maalarin mutta tuleekin putkimies.

Silloin kun minulta kysellään musiikkia, niin toimitan linkit biisilistaan ja ääninäytteisiin - tällaista on tarjolla, ota tai jätä. Hyvin tehty nettisivu ajaa tietysti saman asian kunhan lukija osaa suodattaa aiheettomat omakehut pois.

Joka asiasta valittajat on sitten eri juttu; toivoa sopii, että sellainen luonne ei sattuisi olemaan tilaajana.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
Tankero
15.08.2008 18:50:37
Politiikasta keskusteleminen tällä palstalla kiinnostaa just yhtä paljon kun paskan syöminen. Jotkut diggaa, mut mulle se on ei kiitos. Eli en viittaa.

En tarkoittanut politiikkaa, vaan väkivallan käyttöä.
Ellet ymmärtänyt.
Humppajyrä
tarmo
15.08.2008 19:59:00 (muokattu 15.08.2008 20:00:25)
En tarkoittanut politiikkaa, vaan väkivallan käyttöä.
Ellet ymmärtänyt.

Väkivalta lopettaa vittuilun. Tarkoitin siis väkivaltaa - ymmärsit oikein. En viitannut Ossetiaan, vaan väkivaltaan. Ossetia on katsos vähän sellanen maailmanpoliittinen aihe tällä hetkellä, enkä siis halua yhdistää puheita väkivallan käytöstä tässä yhteydessä, tällä palstalla mihinkään poliittiseen :) Siitä ei voi koskaan seurata mitään hyvää.

Ymmärsin kyllä viittauksesi... hyvin toimittu.
Ihan sama.
quinton
15.08.2008 20:49:02
Eipä tietty kilpatanssissa poiketa tempoista mut kilpatanssijat kuitenkin yleensä osaa soveltaa tyyliään tempon mukaan, et siinä mielessä he ovat varmaan bändin kannalta parempia ku nämä muutaman tunnin kurssin käyneet. Joskus tultiin sanomaan et "soittakaa mettäkukkia ku se on niin hyvä tanssia"... Ja "soittakaas pojat valssii, yks kaks kol nel"... Eihän se tietty oo niin et kaikki on hölmöjä jotka on tanssikurssin käyneet, mut helposti se tuntuu päähän nousevan. :D Tuppaa kyl silti soittajilleki...
okabass
15.08.2008 21:01:27 (muokattu 16.08.2008 09:49:48)
Eihän se tietty oo niin et kaikki on hölmöjä jotka on tanssikurssin käyneet...

MOI

Ehkä ei. Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin: sellaisten tanssipaikan viisaimpien parien "varustukseen" alkaa kyllä kuulua tanssikurssin käyminen. Jo aikaisemminhan miehellä siihen on kuulunut mm. linttaan tallatut, 10 vuotta sitten valkoiset (harmaa käy myös) torikengät, "lätkämaila" pulisongit, ns. immokuutsa kampaus (tukka eteen kaljun yli), sekä joillakin harvoilla ja valituilla, edellä mainittujen lisäksi vielä: tuohilakki ja rippipuku.
Tankero
16.08.2008 02:55:49
MOI

Ehkä ei. Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin: sellaisten tanssipaikan viisaimpien parien "varustukseen" alkaa kyllä kuulua tanssikurssin käyminen. Jo aikaisemminhan miehellä siihen on kuulunut mm. linttaan tallatut, 10 vuotta sitten valkoiset (harmaa käy myös) torikengät, "lätkämaila" pulisongit, ns. immokuutsa kampaus (tukka eteen kaljun yli), sekä joillakin harvoilla ja valituilla, edellä maittujen lisäksi vielä: tuohilakki ja rippipuku.

Unohtui päreet kainalossa.
Humppajyrä
Rock n
16.08.2008 12:08:42 (muokattu 16.08.2008 12:09:56)
MOI

Ehkä ei. Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin: sellaisten tanssipaikan viisaimpien parien "varustukseen" alkaa kyllä kuulua tanssikurssin käyminen.
----------

Tässäpä onkin tapahtunut oleellinen muutos. Joskus hyvina aikoina opeteltiin tanssimaan usein jo noin 10 vuotiaina. Kun tultiin Tanssi-ikään eli noin 15 vuotiaiksi niin monella oli jo kokemustakin tanssimisesta. Siinä iässä ei myöskään arasteltu mennä tanssipaikalle vaikka ei tanssitaitoa olisikaan - ja eihän nuorille edes ollut muita kokoontumispaikkoja kuin lavatanssit. Tanssiminen jatkui noin 18-20 vuotiaaksi ja elämänkumppanin löytymisen jälkeen jäätiin lavoilta pois. 25-30 vuotias oli tanssilavoilla vanhus.

Aikuisten/vanhojen tansseja järjestettiin, mutta niitä oli kuitenkin aika harvassa - ja näissä paikoissa - me sen ajan nuoretkin käytiin joskus katsomassa taitureiden tanssia.

Nykyisin pääosa tanssijoista on iältään vanhan ajan "aikuisten tanssien tanssijoiden" ikäisiä ja heillä on tanssikokemusta useita vuosia. Aloittelevalla aikuisella on todella korkea kynnys tanssin aloittamiselle nykyisessä tanssiympäristössä. Kurssien käyminen onkin luonteva tapa aloittaa tanssiminen - saa siitä ainakin vähän itseluottamusta tanssimiseen. Lisäksi kursseilla tutustuu myös muihin aloitteleviin, mistä saa oleellista lisätukea lavaympäristöissä.

Kurssin käyneitä tanssijoita parjataan, mutta aika tyhjiä tanssilavat olisi jos heitä ei olisi. Aikuisella aloittelevalla tanssijalla kun on kuitenkin moninverroin korkeampi kynnys tanssin aloittamiseen kokeneempien tanssijoiden lavoilla, kuin mitä oli vanhoina hyvionä aikoina, kun kaikki aloitti tanssin rippikoulun käytyään.
uruttaja
16.08.2008 12:15:24
No kummassa se vika sitten on? Kumpi tappaa enemmän tanssilavoja, Agentsin poistuminen markkinoilta vai näiden muutamien tempopoliisin poisjääminen?

En uskokkaan, että jokainen tanssikurssin käynyt lausuu koskaan bändistä/bändeille mitään. Erittäin harvassa ovat he jotka napisevat, volumesta, tempoista, taukojen pituudesta,hymyilystä, vaatetuksesta, väärän värisestä kynsilakasta, jne. Mulle ei ole kesäkuun jälkeen varmaan muut tanssijat puhuneetkaan ku Manjaana ja Suke. Onkohan kaikki ollu niin hyvin, vai niin huonosti. sopikaa keskenään.

Mun mielestä on lavojen toimintaedellytysten takia katastrofi, että Agents vetäytyy tästä syystä pois. Vaikka se olisi vain yksi pieni osasyy.

Edelleen olen sitä mieltä, että se ei todellakaan ole Agentsin vika, vaan just sen toisen puolen. Vai olenko ihan metässä?
Rock n
16.08.2008 13:02:03
No kummassa se vika sitten on? Kumpi tappaa enemmän tanssilavoja, Agentsin poistuminen markkinoilta vai näiden muutamien tempopoliisin poisjääminen?

Agentsien tempojen suhteen ei kenelläkään pitäisi olla valittamista. Kaikkien biisien tempot ovat helposti tanssittavia. Osa sovituksista on muutamien mielestä väärätempoisia, kun poikkeaa hiukan radiosoittosovituksista - toisin sanoen kun soi ulkoa opitusta poikkeavalla tavalla, niin temposta valitetaan, vaikka siinä ei olisi mitään vikaa. Joitakin bändejä syytetään suorastaan tanssikelvottomasta musiikista, kun tutut radisoittobiisit on sovitettu uuteen uskoon, vaikka tanssillisesti niissä ei ole mitään vikaa. Usein bändien sovitukset ovat selvästikin svengaavampia kuin ne tutut radiosoitot - mutta kun joku sävel soitetaan eri tekniikalla, rumpali soittaa poikkeavan välifillin tai varsinkin jos tahtijakoa on peukaloitu, niin katastrofi on valmis.

En uskokkaan, että jokainen tanssikurssin käynyt lausuu koskaan bändistä/bändeille mitään. Erittäin harvassa ovat he jotka napisevat, volumesta, tempoista, taukojen pituudesta,hymyilystä, vaatetuksesta, väärän värisestä kynsilakasta, jne. Mulle ei ole kesäkuun jälkeen varmaan muut tanssijat puhuneetkaan ku Manjaana ja Suke. Onkohan kaikki ollu niin hyvin, vai niin huonosti. sopikaa keskenään.

HäHäää - Varmistat sen, että kukaan ei valita, soittamalla mahdollisimman tylsää tanssimusiikkia. Mutta jos Manjaana ja Suke kehuu, niin ette voi ihan tylsiä olla, ja jos ovat moittineet, niin olette todella hyviä.

Mun mielestä on lavojen toimintaedellytysten takia katastrofi, että Agents vetäytyy tästä syystä pois. Vaikka se olisi vain yksi pieni osasyy.

Ei nyt sentään katastrofi, mutta menetys kuitenkin. Onhan noita Agentsien perillisiä koko joukko. Onneksi ei sentään ihan kopioita. Tosin monelta nykybändiltä vääntyisi parin setin mittainen veto Agentsien tapaan - myös muiltakin kun noilta "kopioina" pidetyiltä. Mielestäni Topi korvaa tällä hetkellä mainiosti tanssilavojen Agents-puutetta, vaikka onkin kaikkea muuta kuin Agents-kopio.

Edelleen olen sitä mieltä, että se ei todellakaan ole Agentsin vika, vaan just sen toisen puolen. Vai olenko ihan metässä?

Minun mielestäni muusikoille pitäisi olla paljon tarkeämpää kuunnella sitä omaa joukkoa, kuin vetää johtopäätöksiä satunnaisista vihollisleirin kommenteista.
Tankero
16.08.2008 13:02:46 (muokattu 16.08.2008 13:02:58)

Et ole
Humppajyrä
manjaana
16.08.2008 13:47:24

Ei nyt sentään katastrofi, mutta menetys kuitenkin. Onhan noita Agentsien perillisiä koko joukko. Onneksi ei sentään ihan kopioita. Tosin monelta nykybändiltä vääntyisi parin setin mittainen veto Agentsien tapaan - myös muiltakin kun noilta "kopioina" pidetyiltä. Mielestäni Topi korvaa tällä hetkellä mainiosti tanssilavojen Agents-puutetta, vaikka onkin kaikkea muuta kuin Agents-kopio.

Mielestäni on pikkulavoille iso menetys, kun "megaorkesteri" vetäytyy, nuo nimekkäät bändit kattaa usein monta miinusmerkkistä iltaa pikku paikoissa, koska vetävät paikalle kaikensorttista populaa ja hanatkin toimivat kiitettävästi.

Nykybändeillä, jotka soittavat Agentsien tapaan, ei ole kuitenkaan sitä brändiä mikä Agentseilla on, ei ne jengiä paikalle vedä sen enempää kuin mikään muukaan tanssibändi.
-Sama pää-
uruttaja
16.08.2008 16:10:07
Agentsien tempojen suhteen ei kenelläkään pitäisi olla valittamista. Kaikkien biisien tempot ovat helposti tanssittavia. Osa sovituksista on muutamien mielestä väärätempoisia, kun poikkeaa hiukan radiosoittosovituksista - toisin sanoen kun soi ulkoa opitusta poikkeavalla tavalla, niin temposta valitetaan, vaikka siinä ei olisi mitään vikaa. Joitakin bändejä syytetään suorastaan tanssikelvottomasta musiikista, kun tutut radisoittobiisit on sovitettu uuteen uskoon, vaikka tanssillisesti niissä ei ole mitään vikaa. Usein bändien sovitukset ovat selvästikin svengaavampia kuin ne tutut radiosoitot - mutta kun joku sävel soitetaan eri tekniikalla, rumpali soittaa poikkeavan välifillin tai varsinkin jos tahtijakoa on peukaloitu, niin katastrofi on valmis.

HäHäää - Varmistat sen, että kukaan ei valita, soittamalla mahdollisimman tylsää tanssimusiikkia. Mutta jos Manjaana ja Suke kehuu, niin ette voi ihan tylsiä olla, ja jos ovat moittineet, niin olette todella hyviä.

Minun mielestäni muusikoille pitäisi olla paljon tarkeämpää kuunnellpaa sitä omaa joukkoa, kuin vetää johtopäätöksiä satunnaisista vihollisleirin kommenteista.

Olet asian ytimessä, ei PITÄISI olla mitään valittamista, mutta kun sitä vuosi toisensa jälkeen kuulee, niin syöhän se hermoa. Samaten Agentsin ja parin muun bändin tapa olla soittamatta biisejä pareittain, menee joillakin ihan yli hilseen. Edelleen olet jäljillä siitä, että muusikon ei pitäisi kuunnella narisijoita, mutta että koet muusikot joillakin lailla vihollisleirejä etsiviksi, olet ulukona ku kuoriämpäri.

Nämä Topit, Sinitaivaat jne. ovat vain haalea kopio Agentsista. Kysy vaikka siltä tanssijärkkäriltä joka saa yhdestä illasta enemmän, kuin muina iltoina yhteensä koko kesänä. Kuten jo aiemmin sanoin, useita paikkoja on auki koko vuonna vain Agentsin vierailun ansiosta, ja niistäkin useita vain sen yhden illan.

Yölintukaan ei vedä kuulemma enää siihen malliin porukkaa ku vielä pari vuotta sitten. Näille bändeille pystyi lataamaan melkoisia tuotto-odotuksia.
isojussi
17.08.2008 05:08:19

Nyt panit urkumestari naulan kantaan.

Sen verran hyvin sanottu, että Tarttilasta läsähti plussa.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Martso
17.08.2008 05:45:25
Kaikesta A-suitsuttamisesta ja jopa sen todenperäisyydestä ja omasta Agents-faniudestani huolimatta väitän, että Agents on ehkä suurin syypää monipuolisen ja erilaisen tanssimusan katoamiseen. KEVENNYS (ennen kuin minut tapetaan): Ei ne sitä tahalleen tehneet, mutta se -80-hype oli vaan niin jumalaton, että siitä kärsitään noiden copy-cat-bändien takia vieläki. Ja edelleenki koko ajan syntyy nuorista kolleista, jotaka ovat agents-uusherännäisiä, uusia bändejä koko ajan. Huvittavinta tässä on, että ne luulee, että se pelkkä musa tekee ja takaa tuon salaisten miesten aseman?! Neva!
anttis
17.08.2008 10:27:20
Eihän Agentsit ole tän vuosituhannen puolella enää vetänyt tansseihin väkeä.
Joistain muista pippaloista on ollut kyse.

Ala-arvoinen heitto jokatapauksessa, kuka sen sitten heittikin, lehdistö vai "taiteilija" itse.

Tämän kesän lavamiljöitä seuranneena voin sanoa, että väkimäärät näyttäisi olevan valitettavasti laskussa, vaikka ihan muuta toivoisi.
No mutta...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)