Aihe: Onko soittotaito kiinni kamoista vai näpeistä?
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
poppamies
03.07.2008 22:06:12

...Mietinkin, että olisikohan sama homma soittohommien kanssa. Raakasti vaan pistäisi vehkeet myyntiin ja jäisi tavalliseksi koti-isäksi. Missä vaiheessa alkaisi hirveä hinku keikalle vai jäisikö se vaan tulematta.

Ei jäisi tulematta. Soittoharrastus lähtisi uuteen kukoistukseen viimeistään siinä vaiheessa kun lapset on isoja. Soittaminen aiheuttaa riippuvuutta eikä siitä millään milloinkaan pääse lopullisesti eroon.

Nimim. "Kokemusta on"
G strings are for strippers!
uruttaja
03.07.2008 23:14:04
Ei jäisi tulematta. Soittoharrastus lähtisi uuteen kukoistukseen viimeistään siinä vaiheessa kun lapset on isoja. Soittaminen aiheuttaa riippuvuutta eikä siitä millään milloinkaan pääse lopullisesti eroon.

Nimim. "Kokemusta on"

Aiheuttaa pahaa riippuvuutta. Puhutko nyt harrastuksesta nimeltä soittaminen, vai ammattista nimeltä soittaminen? Kiinnostais tietää, kuinka paljon olet soittanut ammatikseen. Ilman mitään v...tuilua. Nimittäin siitä ammattikseen soittamisestakaan ei tahdo päästä irti kovin helposti.

Epäilen pahasti että veljemme WW ei pääse irti.
baron
03.07.2008 23:17:43 (muokattu 03.07.2008 23:18:10)

Aiheuttaa pahaa riippuvuutta. Puhutko nyt harrastuksesta nimeltä soittaminen,

Kyllä sekin on riippuvuutta aiheuttava, pitäiskö perustaa AW (anonyymit wannabeet)?
Kun pienenä joutui väkisin pianotunnille, kyllä se on väkisinkin koko elämää häirinnyt, erittäin paha addiktio, josta ei ulospääsyä omin voimin ole löytynyt.
rintapek
03.07.2008 23:25:30

... Soittaminen aiheuttaa riippuvuutta eikä siitä millään milloinkaan pääse lopullisesti eroon...

Samaa mieltä. Olosuhteiden pakosta, niinko vaikka siviilielämän tai sopivien bändikavereiden puutteessa hommaan saattaa tulla jonkinmittainen tauko... vaan lopullisesti hommasta ei taida päästä koskaan.
One kind of music only - the good kind
uruttaja
03.07.2008 23:26:44
Kyllä sekin on riippuvuutta aiheuttava, pitäiskö perustaa AW (anonyymit wannabeet)?
Kun pienenä joutui väkisin pianotunnille, kyllä se on väkisinkin koko elämää häirinnyt, erittäin paha addiktio, josta ei ulospääsyä omin voimin ole löytynyt.

Ei nyt mennä taas tuohon, että kuka on oikeasti joku pro/amatööri, vaan siitä olis kysymys että ei tästä perkeleestä pääse irti kovin helposti. Joka mies se heroiinin tykityksen, hedelmäpelin pelluun tai tupakinpolton lopettaa, mutta jätäppä tämä humppa. Mä olen muutaman kerran yrittänyt huonoin tuloksin. Lopettaminen ei oo onnistunut.
mack the knife
03.07.2008 23:29:21
Ei se onnistu. Sillä hyvä.
COVS n:o 1.
uruttaja
03.07.2008 23:32:49
Ei se onnistu. Sillä hyvä.

Ei niin. vitunko sille voi, niin antaa olla. vedetään niin kauan ku tilaavat.
rintapek
03.07.2008 23:47:59

... mutta jätäppä tämä humppa. Mä olen muutaman kerran yrittänyt huonoin tuloksin. Lopettaminen ei oo onnistunut.

Musaopistossa ko soitin haittaria ja jossain vaiheessa sit vaihtu tohon melodiabassoon ja kurssinäyttöihin ja pelkkää klassisen vingutetta... niin mulla tuli mitta täys. Osasyy tiätty sekin, että melodiabassovehjes oli aivan liian suuri ja painava meikäläiselle, mut kumminkin. Se jäi siihen. Haittari oli ja pysyi narikassa useampia vuosia. Runpuja kyllä soittelin ja akkaria rämpyttelin, vaan haittaria aloin opettelemaan uusiksi vasta reilut kymmenkunta vuotta sitten.

Neljännesvuosisadassa vissiin yhteensä pari vuotta on menny ilman bändiä... aina semmoinen on sit eteen tullu.
One kind of music only - the good kind
Kaifun
04.07.2008 01:04:17
Joo riippuvuutta.WanhaWetäjä takasi kehään ruudittamaan.Niin olis "nallillakin" taas sielunelämää.
Tänään teen huomisen. Ja usemmiten sen munaan......huomisen.
humppahanuristi
04.07.2008 08:19:52

Aiheuttaa pahaa riippuvuutta. Puhutko nyt harrastuksesta nimeltä soittaminen, vai ammattista nimeltä soittaminen? Kiinnostais tietää, kuinka paljon olet soittanut ammatikseen. Ilman mitään v...tuilua. Nimittäin siitä ammattikseen soittamisestakaan ei tahdo päästä irti kovin helposti.

Epäilen pahasti että veljemme WW ei pääse irti.

No varsinaisesti ammatikseni eli päätoimisena muusikkona en koskaan mutta opintolainaakaan ei tarvittu eikä kerennyt koulun asuntolassakaan asua.
Nykyisellään 30 keikan vuosivauhtia taitaa olla, tälle vuodelle yritin vähentää mutta silti taas näyttää varatulta syksylle päin.
Humpasta rautalankaan...
vanhami
04.07.2008 10:45:08
Ei nyt mennä taas tuohon, että kuka on oikeasti joku pro/amatööri, vaan siitä olis kysymys että ei tästä perkeleestä pääse irti kovin helposti. Joka mies se heroiinin tykityksen, hedelmäpelin pelluun tai tupakinpolton lopettaa, mutta jätäppä tämä humppa. Mä olen muutaman kerran yrittänyt huonoin tuloksin. Lopettaminen ei oo onnistunut.

Lueppa mun oman sivun uusi kuvaus.

Empä ole pro sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta kirjaimellisesti elätän perheen soittamalla. Kuukausiliksa menee nimittäin lyhentämättömänä laskuihin ja kaikki millä eletään syödään juodaan ostetaan vaatteet ym on tehtävä soittamalla ja muulla huijaamisella. Keikkoja vuodessa seitsemisenkymmentä (raskaan) päivätyön päälle. Saa kokeilla, joka haluaa.
poppamies
04.07.2008 11:52:59

Aiheuttaa pahaa riippuvuutta. Puhutko nyt harrastuksesta nimeltä soittaminen, vai ammattista nimeltä soittaminen? Kiinnostais tietää, kuinka paljon olet soittanut ammatikseen.,

Alatko sinäkin wittuileen wanhan kaavan mukaan ? Mitä sillä "ammatikseen" soittamisella on tekemistä addiktion kanssa ? Joskus spontaanisesti vain tulee mieleen josko muutamilla "ammattisoittajilla" olisi jotain komplekseja. Samanlaisia tallaajiahan me vain kaikki ollaan. Toiset meistä vain soittaa huonsti ja toiset taas hyvin huonosti.
G strings are for strippers!
Tankero
04.07.2008 11:59:15
Alatko sinäkin wittuileen wanhan kaavan mukaan ? Mitä sillä "ammatikseen" soittamisella on tekemistä addiktion kanssa ? Joskus spontaanisesti vain tulee mieleen josko muutamilla "ammattisoittajilla" olisi jotain komplekseja. Samanlaisia tallaajiahan me vain kaikki ollaan. Toiset meistä vain soittaa huonsti ja toiset taas hyvin huonosti.

Sulla taitaa olla luetun ymmärtämisen kans vaikeuksia. Ei tainnut Uruttajan viestin sanoma aueta. Tosin olit näköjään irrottanut osan viestistä asiayhteydestä.
Humppajyrä
uruttaja
04.07.2008 12:53:40
Sulla taitaa olla luetun ymmärtämisen kans vaikeuksia. Ei tainnut Uruttajan viestin sanoma aueta. Tosin olit näköjään irrottanut osan viestistä asiayhteydestä.

Juurikin näin. En taatusti tarkoittanut vittuilla. Ei auennut. Joten annetaanpa olla.
Kaifun
04.07.2008 13:04:23
Lukekaa kehujen puolelta kyseenalainen näkemykseni. En alkaa toistaa.
Tänään teen huomisen. Ja usemmiten sen munaan......huomisen.
Ukko
04.07.2008 14:30:51

Toiset meistä vain soittaa huonsti ja toiset taas hyvin huonosti.

Ja sitten ollaan vielä me COVS jäsenet omana ryhmänä :/
COVS jäsen nro 6
veeka
04.07.2008 15:09:04
Mulla tämä vähäinenkin taito johtuu pelkästään Aimo-sedän Kullaksella myymistä uusista kapuloista. Tiukka ote riittää ja kestohymy persiiseen saakka ja antaa palaa, taas kirjoitellaan kevyenmusiikin historiaa uusiksi!
työtä työttömille, viinaa soittajille
Tankero
04.07.2008 16:35:38
Mulla tämä vähäinenkin taito johtuu pelkästään Aimo-sedän Kullaksella myymistä uusista kapuloista. Tiukka ote riittää ja kestohymy persiiseen saakka ja antaa palaa, taas kirjoitellaan kevyenmusiikin historiaa uusiksi!

Korjaus, Aino-tätin.
Humppajyrä
hoomollinen
09.07.2008 13:37:48
Oma soittotaidottomuus pitää aina yrittää kompensoida tahi peittää jollain. Esimerkiksi iltapäivälehtien haastatteluissa kaikesta muusta paitsi musiikista puhumisella, tai sitten semmoisella perkeleellisellä nypertämisellä kaikenmaailman sekundäärikamojen, esim. valojen, niiden värifilttereiden ja valotelineitten kanssa.

"Pitäiskö tonne nurkkaan mennä sinistä vai punasta valoa?"
"Ota nyt ensin se Limperin muorin humppakin haltuun, saatana!"

Akustinen keikka kasvihuoneessa päiväsaikaan, siinä ne perseet tervattaisiin.

Muistakaa, että vanhemman polven keskuudessa elää yhä se miksauksellinen fakta, että "Kun se punainen 'peak' -valo mikserissä vaan palaa soittaessa, niin silloin on hyvä saundi".

Suurena plussana tähän on muistaa 60 - luvulta asti kaikki julkaistut jazz levyt sekä niissä soittaneet muusikot. Sillon on tosi kova heebo
jakeni
20.07.2008 13:07:09 (muokattu 20.07.2008 13:09:48)
Kyllä se muuten on aikas paljon kiinni näpeistä!

Sain tuntea tutaa viime perjantaina,kun vetäsin setin Mamban Hartsan setillä ja sitten kun herra itse latas samalla niin olihan siinä vissi ERO!

-meidänkin bändinjätkät oli sammaa miältä!
silti ei vituta,oli kiva kuunnella oikeita soittajia.
Milloin syödään? (Topi)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)