Aihe: Kesärenkaat
1 2 3 4
EP
02.11.2006 21:30:36 (muokattu 02.11.2006 21:33:06)
Oikeasti uudet nastarenkaat pitäisi vaihtaa sulan kelin aikana, koska ne vaatii toimiakseen kunnolla n 1000 km:n sisäänajon.

Ikuinen kiistely kitkat vai nastat on oikeasti "persiillään". Kitkat toimii parhaiten ajettaessa lumisilla teillä ja jäisillä teillä taas nastat on yliveto, eli kitkat on parhaimmillaan pohjois-suomessa ja nastat etelä-suomessa. Kuitenkin pohjoisen autoilijat ostavat pääasiassa nastarenkaita ja kitkarenkaita käytetään lähinnä etelä-suomessa. Mutta muistaa pitää, että ei ne renkaat koskaan kesää tee, eli malttia ja ennkointi yms liikenteeseen.

Sellainen lisäys, että kitkarengas ( ja muuten kesärengaskin) pitää heleevetin hyvin karhennetulla (esim. nastoilla) jäälläkin!

P.S. Tosin pitoheikkenee jonkin verran lämpötilan laskiessa lähelle nollaa ja nollakelillä. Kovalla pakkasella pito on hyvä.
Tankero
02.11.2006 23:08:41
Oikeasti uudet nastarenkaat pitäisi vaihtaa sulan kelin aikana, koska ne vaatii toimiakseen kunnolla n 1000 km:n sisäänajon.

Ikuinen kiistely kitkat vai nastat on oikeasti "persiillään". Kitkat toimii parhaiten ajettaessa lumisilla teillä ja jäisillä teillä taas nastat on yliveto, eli kitkat on parhaimmillaan pohjois-suomessa ja nastat etelä-suomessa. Kuitenkin pohjoisen autoilijat ostavat pääasiassa nastarenkaita ja kitkarenkaita käytetään lähinnä etelä-suomessa. Mutta muistaa pitää, että ei ne renkaat koskaan kesää tee, eli malttia ja ennkointi yms liikenteeseen.

Asiaa kirjoitat.
Varmasti, vissiin.
paice60
02.11.2006 23:10:41
Asiaa kirjoitat.

Kyllä olen taas samaa mieltä. Malttia likenteeseen tekisi monelle tyypille hyvää. Kun katsoo liikennettä nykyään, niin se juuri puuttuu.
Miks´ mä oon täällä?
isojussi
03.11.2006 06:38:19
Eilen vaihdoin Meseen Askosaari Oy:stä ostamani uusionokialaiset. Tuntuvat toimivan ainakin tossa autossa mitä mainioimmin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)