humppahanuristi 24.10.2006 14:34:39 | |
---|
Vastaan omasta puolestani. Balanssin kannalta se on hyvä, mut esim ite haluan oman lauluni pintaan sen tähden, että pystyy paremmin keskittymään puhtauteen, jne.
Tuo on hyvä, jos itse tiedostaa sen, että se tulee omiin korviin kovempaa mitä ulos. Mutta kun kaikki laulajat (ehkäpä jotkut "soittajatkin") eivät ota sitä huomioon. Käsketään laittamaan monitoriin vaikkapa sitä laulua kovemmalle, että itse kuulee mitä laulaa. Sitten kun sieltä kuulee, rupeaa sovittamaan voimakkuutta muun lavametelin suhteen ja yllättäen se laulu ei kuulukaan juuri muualle kuin monitorista sille laulajalle. Mualiman paras... |
jjussila 24.10.2006 14:44:58 | |
---|
Tuo on hyvä, jos itse tiedostaa sen, että se tulee omiin korviin kovempaa mitä ulos. Mutta kun kaikki laulajat (ehkäpä jotkut "soittajatkin") eivät ota sitä huomioon. Käsketään laittamaan monitoriin vaikkapa sitä laulua kovemmalle, että itse kuulee mitä laulaa. Sitten kun sieltä kuulee, rupeaa sovittamaan voimakkuutta muun lavametelin suhteen ja yllättäen se laulu ei kuulukaan juuri muualle kuin monitorista sille laulajalle. Tätäpä juuri tarkoitan ja: sen laulun pitää kuulua kovempaa (silloinkin kun korviin koko kattaus), koska se on silloin se soolosoitin!!....... .. näin!?.. |
Musiikkia korville 24.10.2006 14:58:48 | |
---|
Tuo on hyvä, jos itse tiedostaa sen, että se tulee omiin korviin kovempaa mitä ulos. Mutta kun kaikki laulajat (ehkäpä jotkut "soittajatkin") eivät ota sitä huomioon. Käsketään laittamaan monitoriin vaikkapa sitä laulua kovemmalle, että itse kuulee mitä laulaa. Sitten kun sieltä kuulee, rupeaa sovittamaan voimakkuutta muun lavametelin suhteen ja yllättäen se laulu ei kuulukaan juuri muualle kuin monitorista sille laulajalle. Näin se menee... ...ja tätä mieltä on MK. |
Musiikkia korville 24.10.2006 15:02:53 | |
---|
Tätäpä juuri tarkoitan ja: sen laulun pitää kuulua kovempaa (silloinkin kun korviin koko kattaus), koska se on silloin se soolosoitin!!....... Toki. Mut mitä kovempaa sen kuulet, sitä helpompi on niihin puhtaus- ja muihin jutskiin kiinnittää huomiota. Sen tähden hoidan itselleni tuon monitoroinnin noin, kun meillä on mm puhaltimet ja percussiot bändissä ja ne kuuluu akustisesti jo niin kovaa, että en halua niitä yhtään enempää. Rumpujen kans on sama juttu... ...ja tätä mieltä on MK. |
jjussila 24.10.2006 15:09:51 | |
---|
Toki. Mut mitä kovempaa sen kuulet, sitä helpompi on niihin puhtaus- ja muihin jutskiin kiinnittää huomiota. Sen tähden hoidan itselleni tuon monitoroinnin noin, kun meillä on mm puhaltimet ja percussiot bändissä ja ne kuuluu akustisesti jo niin kovaa, että en halua niitä yhtään enempää. Rumpujen kans on sama juttu... Mun ei ole koskaan ollut niin helppoa laulaa (huom! joka keikalla 4-6 tuntia), kuin korvamonitoroinnin kanssa. Inearit antaa vähän saman vaikutuksen, kun silloin kun laulat "sormet korvissa", eli oma laulu soi selkeämmin... tai jotain.... .. näin!?.. |
Musiikkia korville 24.10.2006 15:17:50 | |
---|
Mun ei ole koskaan ollut niin helppoa laulaa (huom! joka keikalla 4-6 tuntia), kuin korvamonitoroinnin kanssa. Inearit antaa vähän saman vaikutuksen, kun silloin kun laulat "sormet korvissa", eli oma laulu soi selkeämmin... tai jotain.... Joo ymmärrän. Lauluäänihän soi omassa päässä kuuloeliimiin aika vähän, paitsi jos korvat tukkii. Ite en kuitenkaan saanu sitä hommaa oikein pelittämään. Täytys taas joskus kokeilla uudestaan. ...ja tätä mieltä on MK. |