EP 05.06.2006 09:31:53 | |
---|
Missä kohtauksessa sanotaan:" Niinpä tietenkin, sehän on selvää." Ja kuka sanoo? Mutta, minkäs takia se lehemä sinne sisälle piti saada? |
rahvas 05.06.2006 09:57:20 | |
---|
Mutta, minkäs takia se lehemä sinne sisälle piti saada? "Minulla on vaimo. Kyllähän te ymmärrätte. Ja se vaimo on sellainen ettei se koskaan anna minun puhua asiaa loppun. Se sanoo aina että 'Kyllä minä sen tiedän".... "Ja kun se vaimo nyt tulee kaupungista se menee ensimmäisenä tuonne kamariin riisumaan kaupunkitamineitaan. Niin se tulee sanomaan minulle, että 'Siellä on lehmä sängyssä'. Niin minä sanon siihen vain, että 'Kyllä minä sen tiedän'." Näin vapaasti muisteltuna :) - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
EP 05.06.2006 10:09:20 | |
---|
"Minulla on vaimo. Kyllähän te ymmärrätte. Ja se vaimo on sellainen ettei se koskaan anna minun puhua asiaa loppun. Se sanoo aina että 'Kyllä minä sen tiedän".... "Ja kun se vaimo nyt tulee kaupungista se menee ensimmäisenä tuonne kamariin riisumaan kaupunkitamineitaan. Niin se tulee sanomaan minulle, että 'Siellä on lehmä sängyssä'. Niin minä sanon siihen vain, että 'Kyllä minä sen tiedän'." Näin vapaasti muisteltuna :) 10 pistettä! :) |
uruttaja 05.06.2006 10:38:51 (muokattu 05.06.2006 10:40:39) | |
---|
Entäs kenen muistoateriaa nautittiin kun tämä lähes aina hääkeikalla pöydänantimia nautittaessa lausuttava kommentti sanottiin: "Sinapit ja salaatit ne on herrojen kotkotuksia" Veli Ana Rummukainen loihti tämän kuolemattoman repliikin traktorin peräkärryssä istuen. Kinkku on kinkkua ja läski on läskiä. Sinapit ja salaatit on herrojen herkkuja. Sitten tulikin veljeksillä painiottelu. Tuohon pienviljelijä Puustisen ja Vilippuksen keskusteluun liittyi se aloitus, joka on vertaansa vailla. " Ei pidä pahastua, mutta kysyisin yhden kysymyksen?". "Vieras on hyvä, kysyy vaan?" Se Puustisen ilme on kohtuullisen onnellinen. |
rahvas 05.06.2006 11:28:22 | |
---|
Veli Ana Rummukainen loihti tämän kuolemattoman repliikin traktorin peräkärryssä istuen. Kinkku on kinkkua ja läski on läskiä. Sinapit ja salaatit on herrojen herkkuja. Sitten tulikin veljeksillä painiottelu. Tuohon pienviljelijä Puustisen ja Vilippuksen keskusteluun liittyi se aloitus, joka on vertaansa vailla. " Ei pidä pahastua, mutta kysyisin yhden kysymyksen?". "Vieras on hyvä, kysyy vaan?" Se Puustisen ilme on kohtuullisen onnellinen. Uruttajalle ei aivan täysiä pisteitä... eipä istunut Ana peräkärryssä vaan tienpenkalla. Ja kysymys olikin kenen muistoateriaa tuolloin syötiin. Virsi oli siis jo veisattu... - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
uruttaja 05.06.2006 11:29:20 | |
---|
Uruttajalle ei aivan täysiä pisteitä... eipä istunut Ana peräkärryssä vaan tienpenkalla. Ja kysymys olikin kenen muistoateriaa tuolloin syötiin. Virsi oli siis jo veisattu... Elmerin muistoateria, heti Joutukaa sielut-virren jälkeen. |
pekkajau 05.06.2006 11:33:59 | |
---|
Mikäs oli sen leskinaisen etunimi joka täystyöllisti maatöillä Lempisen ja antoi nukkua itulaatikossa vieressään ja antoi Lempiselle miesvainajansa vaatteita? Kirjoitin mitä kirjoitin! |
uruttaja 05.06.2006 12:44:38 | |
---|
Mikäs oli sen leskinaisen etunimi joka täystyöllisti maatöillä Lempisen ja antoi nukkua itulaatikossa vieressään ja antoi Lempiselle miesvainajansa vaatteita? Helvi oli leskirouvan nimi. Tai Elvi. Aimon ulosanti oli jotenkin sekava. Lempiset on vanhaa pappissukua ja käyttävät parrunpätkiä. Aimo Saukko muuten näytteli kans siinä Maa on syntinen laulu-elokuvassa. Mikä on parrunpätkä? |
rahvas 05.06.2006 13:08:25 | |
---|
Helvi oli leskirouvan nimi. Tai Elvi. Aimon ulosanti oli jotenkin sekava. Lempiset on vanhaa pappissukua ja käyttävät parrunpätkiä. Aimo Saukko muuten näytteli kans siinä Maa on syntinen laulu-elokuvassa. Mikä on parrunpätkä? Hyvin tulee kyllä triviaa täällä tänään :D Ilahduttavaa huomata että kansalliseeposta on tutkittu. Ja se parrunpätkähän oli neliönmuotoinen viinapullo. Olikos se muuten Lempisen isä joka "oli jostain saanut päähänsä, että lampaankasvatus oli tulevaisuuden ala." ? - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
uruttaja 05.06.2006 13:10:22 | |
---|
Hyvin tulee kyllä triviaa täällä tänään :D Ilahduttavaa huomata että kansalliseeposta on tutkittu. Ja se parrunpätkähän oli neliönmuotoinen viinapullo. Olikos se muuten Lempisen isä joka "oli jostain saanut päähänsä, että lampaankasvatus oli tulevaisuuden ala." ? Kyllä kyllä. Mistä alakansakoulunopettaja Wilhelm Horsma ja kirkkoherra keskustelivat hautajaissaattueessa? |
KoskPaavo 05.06.2006 14:07:19 | |
---|
"Parrunpätkä" oli Rike Siltasen lempinimi Hartfordissa. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
R.Syke 05.06.2006 14:14:35 | |
---|
"Parrunpätkä" oli Rike Siltasen lempinimi Hartfordissa. Se on myös tommonen lyhyehkö 'kakkosnelonen' ;) |
paice60 05.06.2006 14:17:10 (muokattu 05.06.2006 14:20:10) | |
---|
Se on myös tommonen lyhyehkö 'kakkosnelonen' ;) Siihenkö viitattiin Kaunis Veera kappaleessa? Ja oliko silloin jo pojilla paineita, kun he seilasivat "parru" lastissa, Hmmmm? Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
R.Syke 05.06.2006 14:25:26 (muokattu 05.06.2006 14:26:00) | |
---|
Siihenkö viitattiin Kaunis Veera kappaleessa? Ja oliko silloin jo pojilla paineita, kun he seilasivat "parru" lastissa, Hmmmm? Threadin avaaja kyllä nyt suuttuu. Lastia purkaessa lie laulu raikunut? On teitäkin hulluudella siunattu :o |
Riksteri 05.06.2006 14:28:35 | |
---|
Se on myös tommonen lyhyehkö 'kakkosnelonen' ;) Parru on sahatavaraa, jonka paksuus on 75 mm tai enemmän, ja jonka leveys on sama kuin paksuus tai poikkeaa siitä korkeintaan 25 mm. Parrut sahataan tavallisesti ilman sydänhalkaisua ja niissä hyväksytään suurempi vajaasärmä. Ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu |
uruttaja 05.06.2006 14:44:57 | |
---|
Pojilla karkas taas rami käsistä. Palataan alkuperäisaiheeseen, oikeaa vastausta ei ole vielä tullut, itse asiassa ei sinne päinkään!! |
omarklah 05.06.2006 14:58:33 | |
---|
Pittää varmaan kaivaa video kaapista ja laittaa katseluun, taikka kirja hyllystä ja laittaa lukuun - ei näihin muuten vastauksia muista... Tää sit sanois tälleen... |
EP 05.06.2006 14:59:47 | |
---|
Parru on sahatavaraa, jonka paksuus on 75 mm tai enemmän, ja jonka leveys on sama kuin paksuus tai poikkeaa siitä korkeintaan 25 mm. Parrut sahataan tavallisesti ilman sydänhalkaisua ja niissä hyväksytään suurempi vajaasärmä. Kuulostaa asiantuntevalta lausunnolta! |
R.Syke 05.06.2006 15:01:07 | |
---|
Kuulostaa asiantuntevalta lausunnolta! Jeah. Ansaitsisi Pekka Puupää-palkinnon :D |
Riksteri 05.06.2006 15:07:27 | |
---|
Jeah. Ansaitsisi Pekka Puupää-palkinnon :D No Justiina Ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu |