Aihe: Lordin biisi.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BigPapa
25.05.2006 10:56:59

Herää myös ajatus että kun ko. biisistä ja sen esityksestä otetaan maskit pois niin mitä jää...? Ja eiköhän ton nyt soita melkein kuka vaan, kyllä mun mielestä uskottavuudessa on se suurin ongelma kun havaijipaidoissa aletaan heviä vääntämään. Ja kun se tarvis tulla vielä lujaa ja tymäkällä soundilla. Enkä oikein ymmärrä että miksi se biisi pitäis vetää jossain tanssilavalla? Ketä se loppujen lopuksi palvelee, kuka sen haluaa kuulla ja miksi? Eihän hevirokki muutenkaan tanssilavoille kuulu, daadadaakin on niin monelle turalle liikaa.

Komppia Stratolla...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
baron
25.05.2006 10:58:33

Herää myös ajatus että kun ko. biisistä ja sen esityksestä otetaan maskit pois niin mitä jää...? Ja eiköhän ton nyt soita melkein kuka vaan, kyllä mun mielestä uskottavuudessa on se suurin ongelma kun havaijipaidoissa aletaan heviä vääntämään. Ja kun se tarvis tulla vielä lujaa ja tymäkällä soundilla. Enkä oikein ymmärrä että miksi se biisi pitäis vetää jossain tanssilavalla? Ketä se loppujen lopuksi palvelee, kuka sen haluaa kuulla ja miksi? Eihän hevirokki muutenkaan tanssilavoille kuulu, daadadaakin on niin monelle turalle liikaa.

Eihän se "perinteinen" missään enää riitä!
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
veeka
25.05.2006 11:01:11

Näin se vaan on, terveen järjen käyttö humppakeikoillakin on sallittua.
"ei vaivaa kiire, ei dressi"
Sertzo S
25.05.2006 11:12:13
Näin se vaan on, terveen järjen käyttö humppakeikoillakin on sallittua.

Jos sitä järkeä sitten omaa hieman. Vuosikymmenien keikkailun jälkeen ja sitä haitarihumppacombossakin paljon tehneenä on jäänyt mieleeni jo silloisen nuorison usein vaatima huudahdus toiveineen haitaristille:" Soittakaa nyt jotain jytää!"
Nyisiltä nuoremmilta soittajilta ja kokoonpanoilta tuokin genre taittuu jo varmasti huomattavasti paremmin, miksei sitten Lordikin.
baron
25.05.2006 11:15:48

Jos sitä järkeä sitten omaa hieman. Vuosikymmenien keikkailun jälkeen ja sitä haitarihumppacombossakin paljon tehneenä on jäänyt mieleeni jo silloisen nuorison usein vaatima huudahdus toiveineen haitaristille:" Soittakaa nyt jotain jytää!"
Nyisiltä nuoremmilta soittajilta ja kokoonpanoilta tuokin genre taittuu jo varmasti huomattavasti paremmin, miksei sitten Lordikin.

Kuten varmaan huomaatte, mä vastustan tiukkapipoisuutta humppamuusikoissa. Rokki/jazz/klasaripuolella on tyyppejä, jotka ei periaatteessa suostu soittamaan muuta kuin omaa genreään (osasivat tai eivät).
Mun mielestä humppamuusikko poikkeaa (tai pitäisi poiketa) näistä siinä suhteessa että "mikään inhimillinen ei saisi olla vierasta"
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
chromazone
25.05.2006 11:20:10
Eihän se "perinteinen" missään enää riitä!

Ai ei riitä tanssilavoilla? Sitähän ne tanssi-ihmiset nimenomaan haluaa, monipuolista tanssimusiikkia. Kaikki muu on paskaa ja tulee liian lujaa noinniinkuin kärjistetysti :)
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
BigPapa
25.05.2006 11:21:49

Ai ei riitä tanssilavoilla? Sitähän ne tanssi-ihmiset nimenomaan haluaa, monipuolista tanssimusiikkia. Kaikki muu on paskaa ja tulee liian lujaa noinniinkuin kärjistetysti :)

Tosta tuli plussa.....hoho....
chromazone
25.05.2006 11:31:09
on jäänyt mieleeni jo silloisen nuorison usein vaatima huudahdus toiveineen haitaristille:" Soittakaa nyt jotain jytää!"

Silloinen nuoriso on kasvanut jo aikuiseksi, ne nuoret keitä tänä päivänä tanssipaikoilla käy ovat minun kokemuksieni mukaan tanssin harrastajia, rautalankafaneja tai artistien fanittajia, ihan huda-pohjalta. Ne jotka haluaa kuulla rokkia ei tuu tanssilavalle sanon ma.
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Sertzo S
25.05.2006 11:32:31
Silloinen nuoriso on kasvanut jo aikuiseksi, ne nuoret keitä tänä päivänä tanssipaikoilla käy ovat minun kokemuksieni mukaan tanssin harrastajia, rautalankafaneja tai artistien fanittajia, ihan huda-pohjalta. Ne jotka haluaa kuulla rokkia ei tuu tanssilavalle sanon ma.

Vai niin. No ei sitten.
baron
25.05.2006 11:36:33

. Ne jotka haluaa kuulla rokkia ei tuu tanssilavalle sanon ma.

Ei kukaan pääse eroon nuoruuden suosikkimusastaan!
BigPapa
25.05.2006 11:39:40 (muokattu 25.05.2006 11:41:14)

Ei kukaan pääse eroon nuoruuden suosikkimusastaan!

Monet on päässeet hyvällä menestyksellä...flipfloppers....

Jopa entisiä rockbändikavereita 70-luvulta...diskon kautta p..ka karaokeen....
jon lord
25.05.2006 11:44:22
Minä olen show keikoilla välillä encorena soitellut joitain suomalaisia tunnettuja iskelmiä klassiseen tyyliin esim. Bach tyyli ,Mozart, Beethoven, Sibelius ym. Kerran yleisössä oli joku kaupunginorkesterin muusikko ja juttelimme shown jälkeen. Hän sanoi että oli uskalias ja rohkea veto. Tarkoitti että täytyy tuntea asioiden perustat ja tyylilajit ennenkuin uskaltaa mennä ja tehdä niin. Kehui kuitenkin että oli hyvä veto ja tyylisuunnat olivat aivan kohdallaan. Sama juttu on siinä jos aikoo vetää heviä tanssikeikalla. Genre pitää olla ennestään tuttu ja täytyy tuntea tyyli ennenkuin uskaltaa lähteä vetämään. No kyllä täälläkin on sellaisia hemmoja jotka tuntevat raskaammman tyylin ja silloin eikun biisit kehiin jos vain itse uskaltaa. Mekin aikoinaan vedettiin triolla joitain biisejä jota pystyi vetämään. Kyllä Smoke on the Water meni säröuruillakin ilman kitaraa ja ei kuullostanut yhtään hullummalta. Joitain muitakin biisejä oli myös. Samaten 95 se kamala Den Glider In vedettiin jo seuraavan viikonloppuna ja koko kesän sitä sai veivata joka paikassa. Mutta järki pitää olla mukana. Jos bändissä ei ole kuin yksi laulaja niin on turha mennä veivaamaan vaikkapa Eaglesiä vaikka soitto taittuisikin. Se kun vaatii vähintään kolme mieluummin neljä laulajaa. Samaten jos hevimusiikki ei ole genrenä yhtään tuttu niin on turha mennä munaamaan itseään. Tosin tanssi kansa usein ei välitä tai osaa kuunnella meneekö biisi oikein tai edes sinnepäin. Usein niille riittää kun bändi soittaa tunnetuimmat biisit ja rytmit on "jalalle" sopivia. Tämä on koettu vuosien varrella, vaikka itseään on joskus hävettänyt niin ihmiset tulevat kehumaan että hyvä bändi. Täällä vain usein arvostellaan ja ollaan olevinaan niin muusikoita niin muusikoita että......
Peruslähtökohta on kuitenkin se että jokainen tekee tyylillään ja ei sen aina tarvitse olla niin hienoa ja "jatsia". Pääasia on että biisit soitetaan siististi ja oikealla tavalla. Ei joka biisiin tarvitse soittaa kaikkea mitä osaa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
chromazone
25.05.2006 11:47:16
Mun mielestä humppamuusikko poikkeaa (tai pitäisi poiketa) näistä siinä suhteessa että "mikään inhimillinen ei saisi olla vierasta"

No onko tyylitaju inhimillistä? Ainakin se tuntuu usein olevan vierasta. Kyllä mä ymmärrän sun pointin hyvin, lähinnä se asioiden korni toteutustapa joskus tökkii (aika usein). Mutta mä nyt oon muutenkin peruskriittinen hahmo, ei kannata ottaa liian vakavasti :) Ei muuta kuin humppakuutiolla kahtasataa keikalle, eka setti vähän perinteisempää (mm. masurkat ja polkat), sitten kaikki peliiin ja loordit soimaan, jengi sekoaa, vähän bissee ja mimmejä, hyvä meininki, paljon bissee ja mimmejä, jeah jeah hard cock hallelujah... Helsinki Pavilla.

Noh, kaikki ei oo aina niin mustavalkoista (paitsi kengät, ne ei muutu miksikään) ;)
Ukko
25.05.2006 11:49:11

Jos bändissä ei ole kuin yksi laulaja niin on turha mennä veivaamaan vaikkapa Eaglesiä vaikka soitto taittuisikin. Se kun vaatii vähintään kolme mieluummin neljä laulajaa. Samaten jos hevimusiikki ei ole genrenä yhtään tuttu niin on turha mennä munaamaan itseään.

Komp komp.
baron
25.05.2006 11:49:16

Kun mä lattarifanina näen ja kuulen, miten suomalaiset tanssibändit raiskaavat perinteisiä lattariklassikoita ja menee täydestä tanssilavalla, niin mikä ettei muissakin genreissä.
BigPapa
25.05.2006 11:52:54

Pääasia tanssijengille on jalallesopiva rytmi..aikoinaan tuli se todettua tanssikeikkoja soitellessa 70-luvulla...harvemmin ne siellä notkuu bändin tai sen erinomaisuuden vuoksi....paitsi artistifanittajat kun artistit on esiintymässä....
jon lord
25.05.2006 11:58:00
Pääasia tanssijengille on jalallesopiva rytmi..aikoinaan tuli se todettua tanssikeikkoja soitellessa 70-luvulla...harvemmin ne siellä notkuu bändin tai sen erinomaisuuden vuoksi....paitsi artistifanittajat kun artistit on esiintymässä....

Ei kun se on just näin. Joskus olen ollut niin kauheissa comboissa että hirvitti mutta tanssijengi tuli koko ajan kehumaan että hyvä orkesteri, käy hyvin jalalle. Noiden vuosien jälkeen en ole koskaan tehnyt "taidetta" tanssi keikoilla. Konsertit on erikseen.
Ukko
25.05.2006 11:58:20

Kun mä lattarifanina näen ja kuulen, miten suomalaiset tanssibändit raiskaavat perinteisiä lattariklassikoita ja menee täydestä tanssilavalla, niin mikä ettei muissakin genreissä.

Mua on aina ärsyttänyt esim. Tutti frutti biisissä kun tanssibändi vetelee sitä löysänä shufflena.
EP
25.05.2006 11:59:14
Paska biisi!
jon lord
25.05.2006 11:59:22
Mua on aina ärsyttänyt esim. Tutti frutti biisissä kun tanssibändi vetelee sitä löysänä shufflena.

Tai kaikki biisit vedetään foxina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)