pekkajau 22.05.2006 22:35:03 (muokattu 22.05.2006 22:35:29) | |
---|
Mulle on ihan sama vaikka rumpali hakkaisi pesäpallomailalla kuollutta metsäsikaa keikalla kunhan vaan komppi kulkee! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
kuunsirppi 22.05.2006 22:35:42 | |
---|
Mulle on ihan sama vaikka rumpali hakkaisi pesäpallomailalla kuollutta metsäsikaa keikalla kunhan vaan komppi kulkee! toi pitää muistaa sanoo rumparille :o) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
paice60 22.05.2006 22:48:33 | |
---|
Sori nyt vaan mutta rupee pikkuhiljaa kyrpiin tollaset kommentit, vaikka niihin ei todellakaan ole mitään aihetta. Jos joku vielä tulee kysymään että miks´sulla on tollaset rummut, niin mä kysyn että miks´sulla on tollanen paita tai vaimo. Ne soundit siellä koneessa ovat aivan oikeita rumpuja ja niitä rumpuja käyttävät monet kovat nimet mm. Neil Peart ja Ian Paice ym ym. Tuskin ne mitään pilipalivehkeitä viitsii käyttää. Syntikassa on aivan samalla lailla tehty soundeja eikä niitä kukaan kummastele. Mikä siinä on että rummuissa ei voisi käyttää sama juttua? Kitaroissa on aivan sama juttu , haitarissakin nykyään ja monessa muussa. Niitä korvia vois käyttää kun ne kerran siellä päässä on. Eri juttu on että toimiiko ne, mutta siinä tapauksessa kannattaa lopettaa soitto ja ruveta vaikka nypläämään pitsiä. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
jjussila 22.05.2006 22:52:43 | |
---|
Sori nyt vaan mutta rupee pikkuhiljaa kyrpiin tollaset kommentit, vaikka niihin ei todellakaan ole mitään aihetta. Jos joku vielä tulee kysymään että miks´sulla on tollaset rummut, niin mä kysyn että miks´sulla on tollanen paita tai vaimo. Ne soundit siellä koneessa ovat aivan oikeita rumpuja ja niitä rumpuja käyttävät monet kovat nimet mm. Neil Peart ja Ian Paice ym ym. Tuskin ne mitään pilipalivehkeitä viitsii käyttää. Syntikassa on aivan samalla lailla tehty soundeja eikä niitä kukaan kummastele. Mikä siinä on että rummuissa ei voisi käyttää sama juttua? Kitaroissa on aivan sama juttu , haitarissakin nykyään ja monessa muussa. Niitä korvia vois käyttää kun ne kerran siellä päässä on. Eri juttu on että toimiiko ne, mutta siinä tapauksessa kannattaa lopettaa soitto ja ruveta vaikka nypläämään pitsiä. Hyvä!! Pidä pintas, vai joko tuntuu, että taistelisit tuulimyllyjä vastaan.... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
paice60 22.05.2006 22:54:15 | |
---|
Hyvä!! Pidä pintas, vai joko tuntuu, että taistelisit tuulimyllyjä vastaan.... Perkele. Minähän EN anna periksi milliäkään. Tulkaa vaikka porukalla, mutta jättäkää sellanen kahden sekunnin rako että kerkii pinota. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
DVD 22.05.2006 23:02:30 | |
---|
Sähkörummut on ihan jees! No eikä ole! Tjup, tjup. tjiuu, tjiuuuu... |
DVD 22.05.2006 23:05:12 | |
---|
Jeah! Sähkörumpuja vaan lisää joka paikkaan! Niin ja synabrasseja... Ja sähkötrunpettejä. |
paice60 22.05.2006 23:42:25 (muokattu 22.05.2006 23:49:50) | |
---|
No eikä ole! Tjup, tjup. tjiuu, tjiuuuu... Herää nykyaikaan poika. Ja sitäpaitsi tolla nimimerkillä ei pitäisi olla varaa haukkua mitään digitaalista. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
Timi 23.05.2006 07:28:35 (muokattu 23.05.2006 07:30:29) | |
---|
On nuo sähörumpusoudit lisättynä aitoihin rumpuihin aika makeen kuuloisia.Mä ainaski ja bändin kaverit tykätään kovasti.Teippasin lätyt kalvoihin sisäpuolelle ja porasin plugin paikat kylkiin.Ja sitäpaitsi jos sähöt katoaa on lauteilla muutenkin melkoisen hiljaista!Että sillen.Ja sitäpaitsi Huomenta kolleegat! Kylmän viileesti! |
ÄM 23.05.2006 08:20:03 | |
---|
Täytyy nousta täältäkin puolustamaan. Kyllä niille sähkäreille paikkansa on ja ollut jo pitkään. Koko ajan mennään myös eteen päin. Ja Paiceen 10 vuotta vanha "top of the line"-setti hoitaa homman, niin kuvitelkaa mitä tasoa on tämän päivän huippumallit, kun miettii mitä vauhtia menee tekniikka eteen päin. Paskat on toki paskat. Itsellä on vähän halvemman malliset raakit, joskin sen verran uudet, että on soundit oikein OK, siinäkin hintaluokassa nykyään. Soitettavuus on vaan sitä, että ei niillä mielellään vedä. Vähän kuin kairais kolmella kortsulla, vaikka mistäs minä tiedän (kun käytän aina kymmentä, että vaikuttais isommalta). Mä käytän sähkäreitä silloin, kun täytyy vetää tosi hiljaa. Myös kerrostalossa ne on ihan ehdottomat olemassa, vaikka ei sitä siltikään tuu treenattua. Ja onhan se tosiaan kiva, kun setti menee olkalaukussa (siis tuoleineet, pedaaleineen ja kaikkineen) ja räkki toisella olalla. Se pitää aina muistaa, että turhaa on se akustisten ja sähköisten välinen vertailu, että ei ne oo yhtään sama. No ei olekaan, kun ne on eri instrumentti, niin kuin sähkö- ja akustinenkitarakin. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
jon lord 23.05.2006 11:42:56 | |
---|
Herää nykyaikaan poika. Ja sitäpaitsi tolla nimimerkillä ei pitäisi olla varaa haukkua mitään digitaalista. Hyvä Paice, pidä pintas. Sitäpaitsi ton viimeisen lauseen piikin julkituominen ei ole ihan tyhmän miehen hommaa. Asia on juuri näin niinkuin muutamat täällä ovat sanoneet. Kyllä minäkin mieluummin soitan vaikka 50 + 4 kertaa 128 soudipankkia sisältävällä digiurulla kappelissa tai vaikkapa kirkossa kuin jollain onnettomalla 16 äänikertaisella "nokkahuilulla" joka sitäpaitsi on koko ajan epävireessä.Tuolla ajatusmaailmalla pitäisi keikoille raahat aina akustinen piano ja jousiorkesteri,huilunsoittajat ym ym. Kuinka moni teistä edes tietää miten paljon digitekniikkaa käytetään isojen ja kuuluisien bändien keikoilla ja mistä ne soundit loppujen lopuksi tulee. Hei paavot tämä on nykyaikaa, hyväksykää se tai menkää hevonperseeseen. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
Chysleri 23.05.2006 11:48:01 | |
---|
...miks´sulla on tollaset rummut... Tämmöset typerät kysymykset saa kans minun veret kiehumhan..!!! -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
KoskPaavo 23.05.2006 12:07:01 | |
---|
Hyvä Paice, pidä pintas. Sitäpaitsi ton viimeisen lauseen piikin julkituominen ei ole ihan tyhmän miehen hommaa. Asia on juuri näin niinkuin muutamat täällä ovat sanoneet. Kyllä minäkin mieluummin soitan vaikka 50 + 4 kertaa 128 soudipankkia sisältävällä digiurulla kappelissa tai vaikkapa kirkossa kuin jollain onnettomalla 16 äänikertaisella "nokkahuilulla" joka sitäpaitsi on koko ajan epävireessä.Tuolla ajatusmaailmalla pitäisi keikoille raahat aina akustinen piano ja jousiorkesteri,huilunsoittajat ym ym. Kuinka moni teistä edes tietää miten paljon digitekniikkaa käytetään isojen ja kuuluisien bändien keikoilla ja mistä ne soundit loppujen lopuksi tulee. Hei paavot tämä on nykyaikaa, hyväksykää se tai menkää hevonperseeseen. Haapiaisen Paavo-kanttori vetää kanssa digiuruilla Vääksyn seurakuntasalissa. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Tankero 23.05.2006 12:53:45 | |
---|
Jeah! Sähkörumpuja vaan lisää joka paikkaan! Niin ja synabrasseja. Neki on hienosti samplattu, siis miksi ei! Ja toimii hyvin sähkörumpujen kanssa. Varmasti, vissiin. |
Tankero 23.05.2006 12:54:54 | |
---|
Älkää puhuko aiheesta josta ette tiedä yhtään mitään. Mulla on ollut Rolandin V-Rummut jo 10 vuotta ja ovat toimineet aivan loistavasti myös sudeilla. Käykää joskus kuuntelemassa ennenkuin alatte puhumaan läpiä päähänne. Mulla on ollut ja olen koetelluut näitä uusia vermeitä, että jonkinlaista tartuntapintaa on. Muuten viittaan ylläolevaan kommenttiini. Varmasti, vissiin. |
Tankero 23.05.2006 12:55:23 | |
---|
No huh huh... sanos muuta. Varmasti, vissiin. |
Ukko 23.05.2006 13:33:30 | |
---|
Kuinka moni teistä edes tietää miten paljon digitekniikkaa käytetään isojen ja kuuluisien bändien keikoilla ja mistä ne soundit loppujen lopuksi tulee. Hei paavot tämä on nykyaikaa, hyväksykää se tai menkää hevonperseeseen. Jo helevetin kauan sitten Stingin keikoilla rummut tulivat pa:han synclaverin ( nimi voi olla väärin kirjoitettu kun ei tarkkaan muista ) kautta. Peltejä myöten. Ja moni kehui saundi maailmaa erittäin hyväksi. Sitäpaitsi sähkökitarakin on saundimaailmaltaan aika kaukana akustisesta. Perinteeseen tiukasti nojaavat voivat mennä vuolemaan pajupillejä tai hakkaamaan puupölkkyjä Sieltä löytyy se originaali äänimaailma. |
BigPapa 23.05.2006 13:46:52 | |
---|
Tää on hieno keskustelu.Eiks se nyt oo niin että ne jotka haluu vedellä "sähkökannuilla", niin vetelee niillä, ja jokka haluu vetää "oikeilla rummuilla", niin ne sit vetelee sellaisilla.Ei kai tää ole tän vaikeempaa. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Anonymous-jazz 23.05.2006 13:48:15 (muokattu 23.05.2006 13:49:35) | |
---|
Sähkörumpujen buumi on kuitenkin jo mennyt ajat sitten. Se oli 80-luvulla kun kaiken maailman rumpukoneet mm. linndrumit meinasivat syrjäyttää etunenässä pop rumpalien leivän kokonaan. Ei kuitenkaan näin käynyt. Jos katsottaisiin nykypäivänä että ketkä rumpalit käyttävät triggereitä akustisissa rummuissaan niin hevimiehet triggaavat basarit ja usein vielä muut kannunsa ja kuuluu tuohon raskaaseen musiikkiin. Aivan sama mitä kusimusaa soitetaan. Kunhan siitä saadaan maksu. |
BigPapa 23.05.2006 13:50:39 | |
---|
Se voin kokemuksesta sanoa , että 1-polven D-Drumsit eivät soundillisesti ollet häävejä, eivätkä myöskään iskuun reagoimiseltaan. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |