![]() 05.05.2006 15:51:37 | |
---|---|
Pablo tais vetästä kahdella trúmpetilla ihan arrattuja juttuja? Ainakin se puhalsi trumpetilla Paice60:nen rumpujakkaralta alas Europalla. Vähän me naurettiin. Tuli salaa verhon takaa ja pääsi yllättämään. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 05.05.2006 16:01:23 | |
Ainakin se puhalsi trumpetilla Paice60:nen rumpujakkaralta alas Europalla. Vähän me naurettiin. Tuli salaa verhon takaa ja pääsi yllättämään. Voi olla ylläri, HOHO. Se veteli sillä kaksinkertaisella vehkeellä , joskus sen selästä näki että herralla on hiki. | |
![]() 05.05.2006 17:02:08 | |
Mites se noin pienillä keuhkoilla jaksaa puhaltaa?.... Ei se puhalla, se imee. Varmasti, vissiin. | |
![]() 05.05.2006 17:03:40 | |
Ainakin se puhalsi trumpetilla Paice60:nen rumpujakkaralta alas Europalla. Vähän me naurettiin. Tuli salaa verhon takaa ja pääsi yllättämään. No huh huh. :) Varmasti, vissiin. | |
![]() 05.05.2006 17:32:14 | |
Ei se puhalla, se imee. Jazz Corner: "so what's so special in this horn technique?" "I don't blow, I suck" | |
![]() 06.05.2006 08:14:05 | |
Meidän mielestä hyvä bändi ei tarvitse erikseen solistia,vaan laulut hoituu jäsenten kesken. Kylmän viileesti! | |
![]() 06.05.2006 08:16:28 | |
Instruja tulee kumminkin yleensä ekalla setillä ja ehkä sitten viimeisillä kun haluaa jo vähän rauhoittua ja huilata. Kylmän viileesti! | |
![]() 06.05.2006 10:05:27 | |
Meidän mielestä hyvä bändi ei tarvitse erikseen solistia,vaan laulut hoituu jäsenten kesken. Hyvästä bändistä tulee huippubändi vasta kun joku keskittyy kunnolla laulamiseen. Laulu on "sooloinstrumentti" siinä missä mikä tahansa toinen soitin. Ei Phil Collinskaan välttämättä soita rumpuja ite joka keikalla ja Bob Dylanillakin on kitara mukana vain periaatteesta. Muut hoitaa ne soittohommat. Näin se menee. | |
![]() 06.05.2006 13:27:23 | |
Ainakin se puhalsi trumpetilla Paice60:nen rumpujakkaralta alas Europalla. Vähän me naurettiin. Tuli salaa verhon takaa ja pääsi yllättämään. Joo niinhän tuo perhana teki, mutta pääsin kuittaamaan kun säestettiin häntä. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. | |
![]() 06.05.2006 13:42:13 | |
Hyvästä bändistä tulee huippubändi vasta kun joku keskittyy kunnolla laulamiseen. Laulu on "sooloinstrumentti" siinä missä mikä tahansa toinen soitin. Ei Phil Collinskaan välttämättä soita rumpuja ite joka keikalla ja Bob Dylanillakin on kitara mukana vain periaatteesta. Muut hoitaa ne soittohommat. Näin se menee. Jos puhutaan Bob Dylanista tai Phil Collinssista,Leonard Cohenista tms laulamisen yhteydessä niin... Wanhana Genesis-fanina Phil menee kyllä omaperäisenä laulajana läpi,Dylan&laulu ei...mistä sä ton Dylanin tähän vedit??Sellasta stanan narinaa kukaan jaksa kuunnella,HOHO!Ja kun nyt tälle linjalle lähettiin;Eagles lienee huippubändi,ei ole pystöä heillä? Itse aiheesta;vaihtakaa bändiin sellaset miehet että laulu taittuu!!!Ei voi käsittää esmes kvartettia jossa on YKSI laulaja,tanssimusasta kun puhutaan! Varmaan soitinmusaa voi esittää muutaman biisin illassa,mutta ei sillä nyt voi sitä puuttuvaa lauluvoimaa korvata?Ei turakainen ymmärrä,tulee oitis kommenttia"ettekö te laula ollenkaan??"Näin kävi kerran kun vedettin eka valssi soittamalla,HOHO! Tästä on aiemminkin väännetty,mutta tanssimuusikkokoulutuksessa ei(?)ilmeisesti liiemmin kiinnitetä huomiota laulamiseen bändissä,ja sitten ns "kovien"koulutettujen soittajien asenteetkin ovat usein"ei mun tartte laulaa"-osastoa,valitettavasti ;-/ Sitten ihmetellään kun ei ookkaan töitä....hyvin laulava ja soittava pelimannihenkinen tanssimuusikko lienee mutaman vuoden päästä katoavaa kansanperinettä,no niin on koko alakin,varmaan!? Mieluummin bändi ilman solistia,jos puhutaan ns kakkosbändeistä,ei muuta kun äijät treenaan sitä laulamista,tai sitten miehistöä uusiksi?Ottakaa sen solistin tilalle joku joka soittaa myös jotain?Kai nyt laulutaitosia soittajia kuitenkin on vielä olemassa? Mulla on ollut ilo pari kertaa olla bändissä jossa kaikki laulaa varsin kelvollisesti,kiva vetää kun on kolme,yhessä kokoonpanossa jopa neljä erilaista ääntä,stemmat toimii,ei käy kellekkään liian raskaaksi,5 settiä kapakassa on pitkä aika yhden vetää! Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 06.05.2006 13:56:14 | |
Jos puhutaan Bob Dylanista tai Phil Collinssista,Leonard Cohenista tms laulamisen yhteydessä niin... Wanhana Genesis-fanina Phil menee kyllä omaperäisenä laulajana läpi,Dylan&laulu ei...mistä sä ton Dylanin tähän vedit??Sellasta stanan narinaa kukaan jaksa kuunnella,HOHO!Ja kun nyt tälle linjalle lähettiin;Eagles lienee huippubändi,ei ole pystöä heillä? Itse aiheesta;vaihtakaa bändiin sellaset miehet että laulu taittuu!!!Ei voi käsittää esmes kvartettia jossa on YKSI laulaja,tanssimusasta kun puhutaan! Varmaan soitinmusaa voi esittää muutaman biisin illassa,mutta ei sillä nyt voi sitä puuttuvaa lauluvoimaa korvata?Ei turakainen ymmärrä,tulee oitis kommenttia"ettekö te laula ollenkaan??"Näin kävi kerran kun vedettin eka valssi soittamalla,HOHO! Tästä on aiemminkin väännetty,mutta tanssimuusikkokoulutuksessa ei(?)ilmeisesti liiemmin kiinnitetä huomiota laulamiseen bändissä,ja sitten ns "kovien"koulutettujen soittajien asenteetkin ovat usein"ei mun tartte laulaa"-osastoa,valitettavasti ;-/ Sitten ihmetellään kun ei ookkaan töitä....hyvin laulava ja soittava pelimannihenkinen tanssimuusikko lienee mutaman vuoden päästä katoavaa kansanperinettä,no niin on koko alakin,varmaan!? Mieluummin bändi ilman solistia,jos puhutaan ns kakkosbändeistä,ei muuta kun äijät treenaan sitä laulamista,tai sitten miehistöä uusiksi?Ottakaa sen solistin tilalle joku joka soittaa myös jotain?Kai nyt laulutaitosia soittajia kuitenkin on vielä olemassa? Mulla on ollut ilo pari kertaa olla bändissä jossa kaikki laulaa varsin kelvollisesti,kiva vetää kun on kolme,yhessä kokoonpanossa jopa neljä erilaista ääntä,stemmat toimii,ei käy kellekkään liian raskaaksi,5 settiä kapakassa on pitkä aika yhden vetää! Kyllä toi on ihan totta. Ei kukaan jaksa laulaa viittä iltaa peräkkäin viis tuntia per ilta. Ja onhan se muutenkin mukava kun on erilaisia lauluääniä bändissä, niin yleisöllekään ei tule ilta yksitoikkoiseksi. Sitten vielä kun pystyy sitä lauluääntä vähän muuttamaan eri biiseihin, niin sekin auttaa. Stemmat on aina plussaa. Ja kun vielä osaa soittaa samaan aikaan, nin VOT, johan on mukava vetää. Ja kun vielä kaverit pystyy vetää biisit periaatteessa tosta vaan, niin aina paranee. Mitähän vielä. Ai niin , kun toi vittuilukin pysyy aisoissa (hyvässä mielessä), niin aina vaan paranee. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. | |
![]() 06.05.2006 14:56:30 | |
Hyvästä bändistä tulee huippubändi vasta kun joku keskittyy kunnolla laulamiseen. Laulu on "sooloinstrumentti" siinä missä mikä tahansa toinen soitin. Ei Phil Collinskaan välttämättä soita rumpuja ite joka keikalla ja Bob Dylanillakin on kitara mukana vain periaatteesta. Muut hoitaa ne soittohommat. Näin se menee. Tässä mitään Collinseja olla muutkaan!Vaan minäpä soitan rumpujaki samalla, Phil ei! Kylmän viileesti! | |
![]() 06.05.2006 18:51:16 | |
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen. Tulee mieleen tanssilavat vuosikymmenten takaa. Tai ainakin Rosella ja Amorella. Tai vähintään puolalainen trio. Ainakin Finlanders. Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? | |
![]() 06.05.2006 19:03:26 | |
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen. Tulee mieleen tanssilavat vuosikymmenten takaa. Tai ainakin Rosella ja Amorella. Tai vähintään puolalainen trio. Ainakin Finlanders. Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Varjokuva. | |
![]() 06.05.2006 19:22:44 | |
Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Finlanders ja Jussi Lammela. | |
![]() 06.05.2006 19:40:05 | |
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen. Tulee mieleen tanssilavat vuosikymmenten takaa. Tai ainakin Rosella ja Amorella. Tai vähintään puolalainen trio. Ainakin Finlanders. Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Ainakin se laulaminen "rauhoittaa" liian innokasta rumpalia! :) Ja mukavampi silmälle on pystysolisti, jotkut tanssijärjestäjät lisäksi tykkäävät tällaisista yhtyeistä joissa on se solisti erikseen, samoin kun sellaisista missä on se "haetar-peli".. | |
![]() 06.05.2006 19:56:12 | |
Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Aika moni tänäpäivänä, mitä oon huomannut siis. Finkuista Nelinpeliin.. MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit | |
![]() 06.05.2006 20:03:56 | |
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen.Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? No hei, onhan niitä joilla oikeesti taittuu rummuttaminen ja laulaminen yhtä aikaa ja vieläpä hyvin! Ja mun mielestä esimerkkejä on paljon. Mainittakoon nyt vaikka Koski TL:stä Lupu ja myöskin Raisiosta Jantsu W. Ei mulla ainakaan ole mitään varaa sanoa siihen yhdistelmään muutá kuin että hyvä tuppaa tulemaan. Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! | |
![]() 06.05.2006 20:08:34 | |
No hei, onhan niitä joilla oikeesti taittuu rummuttaminen ja laulaminen yhtä aikaa ja vieläpä hyvin! Ja mun mielestä esimerkkejä on paljon. Mainittakoon nyt vaikka Koski TL:stä Lupu ja myöskin Raisiosta Jantsu W. Ei mulla ainakaan ole mitään varaa sanoa siihen yhdistelmään muutá kuin että hyvä tuppaa tulemaan. Jantsu kävi mielessä heti, en vaan tohtinut laittaa, Mega muistaakseni kanssa omaa laulavaisen lyöjän.. MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit | |
![]() 06.05.2006 20:09:06 | |
Aika moni tänäpäivänä, mitä oon huomannut siis. Finkuista Nelinpeliin.. Souvvarit! 8) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)