Aihe: Paljonko täällä on ammattilaisia?
1 2 3 4 5 6 7
Fuzzy Boner
19.03.2006 22:44:20
Em määä tiijjä? Mut mä oon ainaski.. kai PRO! 8))

Rumpali?
MÖLLISTY
Epämuusikko
19.03.2006 23:15:14 (muokattu 19.03.2006 23:15:50)
Opiskelut kesken ja täydessä vauhdissa ON
Keikkoja tälle keväälle 50, voi vielä nousta
Hääkeikkoja noista on 3
Tanssikeikkoja sanan perusmerkityksessä noista on 0

Ja jos joku haluaa vittuilla, niin sanon että kyllä tulee myös liksa. Kyllä sinne toki muutama pizzakalja-palkkakin mahtuu. Mutta musiikillisista arvoista tinkimättä :)
I like my women like i like my coffee: quiet !
amma46
21.03.2006 01:08:49
Ammattilainen eli elätän itseni soittamalla.
freeze
21.03.2006 01:36:41
"ammattilainen on joka soittaa leivästä"...ja paskat....ammattilainen on se joka on hyvä monipuolinen muusikko ja ehkä saa vähän voitakin leivän päälle!!
paice60
25.03.2006 14:45:04
Itse olen tehnyt reilu kaksikymmentä vuotta kapakka hommia ja vielä jaksaa kun on hyvä meininki bändissä. Minun mielestäni ammattilaisuus on sitä että leipä tulee soitosta. Eli jos joku tekee päiväduunia ja soittaa samaan aikaan keikkoja, niin se ammatti jolla ELÄÄ on hänen ammattinsa. Itse en jaksaisi tehdä kahta hommaa ja varsinkin nykyisillä keikkamäärillä (160-190) se olisi ihan mahdottomuuskin. Joskus välillä kun joku kysyy, kun ollaan keikalla vaikka Kemissä, että teettekö te muita hommia, niin aina vastataan että joo, lähdetään aamulla Tampereelle jakamaan postia. Vähän tulee kiire mutta mennään lujempaa.l
Ajattelenko....siis olenko?
amma46
26.03.2006 01:15:37
Montakos vuotta freeze on tehnyt keikkaa?
Itse aloittanut v.-79. ja kiertänyt ravintoloissa nämä vuodet ja kyllä
ajatusmaailma on välillä lähellä vanhaa vetäjää.
Voin rehellisesti sanoa että soitan rahasta tätä turve musaa.
Tottakai soittamisesta vieläkin välillä pitää mutta jos voittaisi lotossa
niin kyllä keikat vähenisi ja paljon.
uruttaja
26.03.2006 01:53:22
Montakos vuotta freeze on tehnyt keikkaa?
Itse aloittanut v.-79. ja kiertänyt ravintoloissa nämä vuodet ja kyllä
ajatusmaailma on välillä lähellä vanhaa vetäjää.
Voin rehellisesti sanoa että soitan rahasta tätä turve musaa.
Tottakai soittamisesta vieläkin välillä pitää mutta jos voittaisi lotossa
niin kyllä keikat vähenisi ja paljon.

Eipä taida Freezellä olla vielä kilometrejä kovin paljon.
KoskPaavo
26.03.2006 02:07:20
Eipä taida Freezellä olla vielä kilometrejä kovin paljon.

No, aika tasii, sanottiin ennen. Kyllä mullekin tuo WW:n "puolivitutus orientaatio "tuntuu mullekin joskus aika läheiseltä.Varsinkin silloin kun pitäis keikan jälkeen ainoana selvänä miehenä kuskailla muita kolleegoita koteihinsa ympäri kaupunkia.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
EP
26.03.2006 02:25:13
No, aika tasii, sanottiin ennen. Kyllä mullekin tuo WW:n "puolivitutus orientaatio "tuntuu mullekin joskus aika läheiseltä.Varsinkin silloin kun pitäis keikan jälkeen ainoana selvänä miehenä kuskailla muita kolleegoita koteihinsa ympäri kaupunkia.

Tuosta on kyllä omakohtaista kokemusta aivan riittävästi, heti kun sain kortin..
PasiB
26.03.2006 15:02:52
En voi itseäni ammattilaiseksi tituleerata, paremminkin jossain aktiiviharrastajan ja huru-ukon puolivälissä mennään.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
Fuzzy Boner
26.03.2006 15:58:01
Mä harrastan mun ammattia.
MÖLLISTY
WanhaWetäjä
26.03.2006 16:35:21 (muokattu 26.03.2006 16:36:27)

Niinkun tuossa toisessa threadissa tuli puheeksi;tällä alalla on jatkuvia muuttujia niin paljon että tuskin kahta samalaista keikkaa on peräikkäin:-)

Mun jutuista saa varmaakin usein sen kuvan että kaikki keikat ois ns perseestä,ei se niin ole,mutta lähes 30 vuotta kun on noita vääntänyt AMMATIKSEEN niin mukaan mahtuu jos jotakin:-)

Nykymenossa mua suoraansanoen wituttaa eniten nää "matkalaskukeikkailijat"ja muu epäammattimainen toiminta,eli ala on edelleen täydellinen viidakko,mä edes yritän pitää siitä ääntä,jopa toimistojen suuntaan,kun ne kysyy sitä matkalaskua,vaikka en ois metriäkään ajanut;-/

Eilen päätiin lopettaa nää touhut,joten en ole ammattilainen...
Ostan Casion kun täytän 50v...
Anonymous-jazz
26.03.2006 18:50:12 (muokattu 26.03.2006 18:54:11)

Sekin on tosiasia että tällä alalla on myös turisteja jotka ovat onnistuneet pääsemään alalle ja ei kukaan niiden soittotaitoa tule ministeriöstä tarkastamaan. Nämä turistit keikkuvat bändeissä usein sen voimalla jos sattuvat tuntemaan jonkun samassa bändissä olevan artistin. Usein se on vielä niin että ovat aviossa jne.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
Anonymous-jazz
26.03.2006 18:55:59 (muokattu 26.03.2006 18:56:09)

Kyseisen alan historiaa tutkiessa olen kyllä tullut sellaiseen johtopäätökseen että ois se ollut hienoa jos olisi 70-luvulla ollut tämän ikäinen. Hommat eivät silloin olisi loppuneet kesken.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
BigPapa
26.03.2006 18:59:24 (muokattu 26.03.2006 19:01:38)

Sekin on tosiasia että tällä alalla on myös turisteja jotka ovat onnistuneet pääsemään alalle ja ei kukaan niiden soittotaitoa tule ministeriöstä tarkastamaan. Nämä turistit keikkuvat bändeissä usein sen voimalla jos sattuvat tuntemaan jonkun samassa bändissä olevan artistin. Usein se on vielä niin että ovat aviossa jne.Kyseisen alan historiaa tutkiessa olen kyllä tullut sellaiseen johtopäätökseen että ois se ollut hienoa jos olisi 70-luvulla ollut tämän ikäinen. Hommat eivät silloin olisi loppuneet kesken.

Tollasia juttuja kun heität, niin ei mikään ihme, jos hommat loppuvat.Ihan hyvä jos oli provoamista, jos taas ei, niin voi sviddu....ei kai tollasia kuunella millään vuosikymmenellä...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Anonymous-jazz
26.03.2006 19:04:16 (muokattu 26.03.2006 19:06:03)

Tollasia juttuja kun heität, niin ei mikään ihme, jos hommat loppuvat.Ihan hyvä jos oli provoamista, jos taas ei, niin voi sviddu....ei kai tollasia kuunella millään vuosikymmenellä...

Olenkos sanonut että minulta on hommat loppuneet kesken ?

Tanssimusiikkiala koki suuren laskun 90-luvun aikana tähän päivään saakka. Varmaan ainoa joka kärsi tappiota tässä olenkin pelkästään minä :)

Toi edellinen thread niin kirjoitan täysin omista kokemuksistani. Se ei vielä mitään merkkaa jos samassa bändissä soittaa turisti mutta se jos tämä alkaa v*ttuilemaan tempoista ilman syytä joka setin tauolla.
BigPapa
26.03.2006 19:08:12

Olenkos sanonut että minulta on hommat loppuneet kesken ?

Tanssimusiikkiala koki suuren laskun 90-luvun aikana tähän päivään saakka. Varmaan ainoa joka kärsi tappiota tässä olenkin pelkästään minä :)

Toi edellinen thread niin kirjoitan täysin omista kokemuksistani. Se ei vielä mitään merkkaa jos samassa bändissä soittaa turisti mutta se jos tämä alkaa v*ttuilemaan tempoista ilman syytä joka setin tauolla.

Just just, onhan se huono homma, sit pitäis ilman turisteja koittaa vedellä keikat.Ei kun osaajia kehiin.
Anonymous-jazz
26.03.2006 19:10:52

Just just, onhan se huono homma, sit pitäis ilman turisteja koittaa vedellä keikat.Ei kun osaajia kehiin.

Miksikä tituuleeraisit kosketinsoittajan joka hiplaa koskettimia soittonsa aikana samalla kun toinen stunttimuusikko soittaa koskettimilla kaiken 2 metrin päässä.
BigPapa
26.03.2006 19:17:28 (muokattu 26.03.2006 19:18:51)

Miksikä tituuleeraisit kosketinsoittajan joka hiplaa koskettimia soittonsa aikana samalla kun toinen stunttimuusikko soittaa koskettimilla kaiken 2 metrin päässä.

Toihan lähestyy playback esitystä,tapahtuu vaan stunt-soittajan avulla....eikös The Monkees harrastanut sitä 1960-luvulla....pitäisko tituleerata röyhkeäksi wannabesoittajaksi?
paice60
26.03.2006 19:18:53 (muokattu 26.03.2006 19:19:17)

Herää kysymys miksi olet tuollaisen tyypin kanssa soittamassa? Kaikki siellä lavalla pitäisi olla samanarvoisia, no ainakaan triossa ei kauheesti ole mahdollisuuksia lintsata kun soitetaan livenä.
Ajattelenko....siis olenko?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)