jon lord 20.03.2006 10:12:02 | |
---|
Autosta lavalle 25min- 40 min max... lavalta autoon 20min-25min, paras taitaa olla vartin luokkaa. Mommolan Motelliin kerran roudattiin vartissa. Keikka alkoi puoli yhdeksän ja oltiin vähän myöhässä. Hemmo odotteli jo ovella ja Mami oli hermona salin puolella. Pihassa oltiin n.13 yli kahdeksan ja eka valssi pyörähti puoli yhdeksältä. Tosin ei keritty vaihtaa kuin keikkapaita päälle ja ekalla tauolla sitten keikkahousut mutta vartissa roudattiin. Mä olen sitä mieltä että mitä sitä jää notkumaan turhaan keikkapaikalle...ellei sitten ole joku veto näköpiirissä. Muuten on jo viimeisten valssien viimeisten tahtien aikana puolet kamoista jo roudattu. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
isojussi 20.03.2006 10:17:49 (muokattu 20.03.2006 10:18:04) | |
---|
Mä haluan pitää ennen roudausta parin minsan breikin - sit vaihtaa vaatteet ja sit lelut läjään ja autoon. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
jon lord 20.03.2006 10:22:13 | |
---|
Mä haluan pitää ennen roudausta parin minsan breikin - sit vaihtaa vaatteet ja sit lelut läjään ja autoon. No oli tuossa mun kirjoituksessa toi loppu vähän liioiteltu. Kyllä mäkin haluan hieman rauhoittua ennen roudausta mutta turhaan en koskaan jäänyt notkumaan ellei ollut.......... Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
isojussi 20.03.2006 10:33:03 | |
---|
... mutta turhaan en koskaan jäänyt notkumaan ellei ollut.......... Joo ei tietenkän. No, lauantaina istuin bestmanin kanssa joumassa jaffaa (tai bestman joi boolia) Vartin verran roudauksen jälkeen. Se oli mun vanha koulukaveri ja vaihdettiin vähän kuulumisia. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
jeppeq 20.03.2006 10:48:58 | |
---|
Eiköhän se nyt kuitenkin oo se avain baarikaappiin, että saa omat eväät kylmäks... arkirealismia pukkaa.. ;) HELLASärölle paikka auki |
jon lord 20.03.2006 10:50:39 | |
---|
Joo ei tietenkän. No, lauantaina istuin bestmanin kanssa joumassa jaffaa (tai bestman joi boolia) Vartin verran roudauksen jälkeen. Se oli mun vanha koulukaveri ja vaihdettiin vähän kuulumisia. JOo..usein tuttujen kanssa kyllä olen jäänyt juttelemaan, mutta humalaisten kanssa en koskaan. Niiden jutuista kun ei tule loppua koskaan. Eräs poke kertoi aikanaan silloin kun vielä tein aktiivisesti kapakkaa , että mene kotiin töistä vähän viivytellen työpaikalla ensin. Jos joskus tulee joku tilanne ja myöhästyt niin vaimo ei ala motkottamaan. Jos ryntää heti kotiin niin vaimo alkaa odottamaan sua aina samoihin aikoihin..jotain johtojen korjausta..treenattiin vähän poikien kanssa ym.ym. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
jeppeq 20.03.2006 10:54:26 | |
---|
Autosta lavalle 25min- 40 min max... lavalta autoon 20min-25min, paras taitaa olla vartin luokkaa. Tähän omakohtainen enkka oli joskus Eskilstunassa Parken Zoossa ko oli kevyttä polttoainehuoltoa matkalla sen aikasessa Hiacessa. 15 minuuttia autosta lavalle, esiintymisasun vaihto neljällä ukolla ja yks kakkaa kaks kakkaa..klo 21 tasan. Jos ei muuta isoa niin vehkeet ei o koskaan edustanu sitä "kätevintä ja pienintä luokkaa". Soundi painaa aina ja paljolla pärjää. Nauratti eka tauolla se helvetillinen löpön haju ku siivottiin siinä matkalla jollain peltoaukeella polttoainesuodattimia ja tais pikkusen roiskua vähän joka paikkaan. HELLASärölle paikka auki |
Musiikkia korville 20.03.2006 11:17:35 | |
---|
Meillä sitä rojua ja rompetta on enenmmän kuin oon yhdelläkään toisella huttubändillä nähnyt olevan. Lisäks pari ukoista on sen kuntosia (ikälisä), että kantamaan ei oikein pysty. Roudaus näitten juttujen takia ottaa meillä sen n 60 min paikasta riippuen (joku Jyväshovi tai Waltikka ehkä 1h 15min) vaatteiden vaihtoineen ja mahdollisine roudauskaljoineen. Yleensä ei alle 60 min päästä oikeen missään tai siihen täytyy tehdä oikein tosissaan kaikkien töitä... Olen hidas mutta tyhmä |
jeppeq 20.03.2006 11:27:17 | |
---|
Nyt käy kyllä kateeks. Kokeikaas joskus roudata mun kalusto tossa samssa ajassa - yksin. Nyt vaikea arvioida millainen kalusto sulla on. Mutta jos ite tekisin ittekseni, kehittelisin kaikkeen keveähköt räkkiratkaisut ja KAIKKI liitännät moninapaisilla militaryliittimillä. Mahdollisuuksien mukaan langattomat mikrofonit, jolloin johtoshöy on minimaalinen. Pyörät joka paikkaan räkkien kansiin, helpottaa kuitenkin vaikka olis huonokin paikka. Kyseessä on logistiikan järkeistäminen. Ihan perhanan tärkeä asia, koska joka keikalla on kuitenkin vähintään kaks roudausta. Meillä pienenee oleellisesti kalusto, kun saan ton digitiskin kytkennät valmiiks. Mikäs, paras mahollinen keli kolvailla johtoja ku ulkona tollanne ilma :( Militaryliittimet on toisaalta arvokkaita, mutta jouduttaa aivan helkutisti kytkentöjä ja itse laitteiden liittimet pysyy kunnossa. Suosittelen vuosien kokemuksella. samalla toimii "idioottiestona" eli mitään ei voi kytkeä väärin, kunhan ne alunalkaen laitetaan kohilleen oikein. Pari esimerkkiä pyöröliittimistä ( noita on myös ns. scart -tyylisinä ): http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … ;productCat=1171&productID=7270 http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … ;productCat=1171&productID=7293 Väliin sopivan pituinen pätkä moninapakaapelia ja muutaman tunnin kolvaussessio. HELLASärölle paikka auki |
isojussi 20.03.2006 11:44:43 | |
---|
Joo mä oon miettiny Jeppe samonja asioita. Vähän on viäå kesken, kun kalusto on kohtuullisesti uusiutunu viimeisen vuoden aikana. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
jeppeq 20.03.2006 19:00:32 | |
---|
Nonnii, nyt olis päivän kolvaus/poraus/niittaus -urakka sitä vaille valmis, että arvaa keikalle lähteä uusilla leluilla. Vielä jos UPS toisi huomiselle puuttuvan AD/DA -muuntimen, niin jo sais melkosen kevennyksen laitekantaan. Ei ole huono paikka tämä mnet, torilta löyty just käypänen räkki ja on kun pakasta vedetty. Kelpas siihen rojuja ruuvata. Taidan pitää harjakaiset. HELLASärölle paikka auki |
JK 21.03.2006 09:40:32 | |
---|
Meillä sitä rojua ja rompetta on enenmmän kuin oon yhdelläkään toisella huttubändillä nähnyt olevan. Mitä hittoa te koko omaisuutta sinne lavalle kannatte :) Eikun joo. Bändikuviot muuttui oleellisesti jä hävitin kaikki isot kaapit, subbaset, bassokamat jne. Tilalle tuli pientä ja kevyttä. Nyt on setti kompaktissa koossa. 2 x Aktiiviyläpäät (350w/9kg) 2 x Aktiivisubbaset (400w/18kg) Digimikseri (jossa efektit ja kompurat sisällä) Monitorisetti (2 x 150w + 1 x 100w Aktiivit) Bassocombo (450w/13 kg) Kaikki mahtuu Farkun perään. "Mies jonka ympäriltä bassot viedään..." |
AnselmiMaa 21.03.2006 09:43:50 | |
---|
Mitä hittoa te koko omaisuutta sinne lavalle kannatte :) Eikun joo. Bändikuviot muuttui oleellisesti jä hävitin kaikki isot kaapit, subbaset, bassokamat jne. Tilalle tuli pientä ja kevyttä. Nyt on setti kompaktissa koossa. 2 x Aktiiviyläpäät (350w/9kg) 2 x Aktiivisubbaset (400w/18kg) Digimikseri (jossa efektit ja kompurat sisällä) Monitorisetti (2 x 150w + 1 x 100w Aktiivit) Bassocombo (450w/13 kg) Kaikki mahtuu Farkun perään. Näin se ihmismieli kehittyy. Voi mukavaa kalustoo... Mitä sitten? Soita äläkä selvitä! |
paice60 23.03.2006 23:44:59 | |
---|
Tuossa tuo aihe vähän ryöpsähteli (taas) mutta ensinnäkin siihen tylsyyteen, itsestähän se on paljon kiinni. Jos sulla on tylsää niin keksi jotain millä sen tylsyyden saa pois. Minä teen välillä aivan kummallisia fillejä väliin, niin pojat katsoo että mikä sille tuli ja päälle levee hymy niin taas jaksaa. Ja siihen kamapolitiikkaan sanoisin että kyllä ne vuodet karsii liiat pois. Se on puoli tuntia kun kamat on lavalla ja toinen puoli tuntia kun ne on pois. Katsokaas kun kukaan ei maksa palkkaa siitä roudaamisesta. Kerran yksi portsari rupesi jo alkuillasta sanomaan että roudatkaa sitten äkkiä kun he joutuvat täällä odottamaan. Me sanottiin että se kestää minkä kestää eikä mekään tästä mitään palkkaa saada, niin loppuihan sekin urputus. Ajattelenko....siis olenko? |
uruttaja 23.03.2006 23:46:26 | |
---|
Pieru setissä piristää kummasti tunnelmaa. |
paice60 24.03.2006 00:00:09 | |
---|
Pieru setissä piristää kummasti tunnelmaa. Niin, ainakin itse päästäjää, mutta muita ei välttämättä. Nykyään tiedän hyvin varautua kun kiippari, joka muuten istuu, yht´äkkiä nousee seisomaan, niin AHA nyt pääsi pieru. Ja totta tosiaan kohta huomaamme sulohajujen leijailevan sieraimiemme ulottuville ja kaikki alkavat armottoman viuhtomisen, mutta se on totta se piristää. Ajattelenko....siis olenko? |
uruttaja 24.03.2006 00:11:52 | |
---|
Niin, ainakin itse päästäjää, mutta muita ei välttämättä. Nykyään tiedän hyvin varautua kun kiippari, joka muuten istuu, yht´äkkiä nousee seisomaan, niin AHA nyt pääsi pieru. Ja totta tosiaan kohta huomaamme sulohajujen leijailevan sieraimiemme ulottuville ja kaikki alkavat armottoman viuhtomisen, mutta se on totta se piristää. Aukaisee sieraimet ja pistää veret liikkeelle. |
Pula-Aho 24.03.2006 08:23:08 (muokattu 24.03.2006 08:23:40) | |
---|
Bändikuviot muuttui oleellisesti jä hävitin kaikki isot kaapit, subbaset, bassokamat jne. Tilalle tuli pientä ja kevyttä. Nyt on setti kompaktissa koossa. 2 x Aktiiviyläpäät (350w/9kg) 2 x Aktiivisubbaset (400w/18kg) Digimikseri (jossa efektit ja kompurat sisällä) Monitorisetti (2 x 150w + 1 x 100w Aktiivit) Bassocombo (450w/13 kg) Kaikki mahtuu Farkun perään. Komp. Vielä kun korvaa tuon monitorisetin korvanapeilla, niin keikkapirssiksi kelpaa Datsun 100A. -G- Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
jjussila 24.03.2006 09:11:22 | |
---|
Pieru setissä piristää kummasti tunnelmaa. Leslie ja pieru ompi hyvä yhdistelmä: useampi pääsee nauttimaan tuosta peräpään taiteesta... Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
Sertzo S 24.03.2006 10:05:59 (muokattu 31.03.2006 09:55:18) | |
---|
Huttukeikka Huttukylään, uruttajan mökkimaisemiin, kaipaan niin. Siellä humpan tahti käy sieluun, niin kuin kalja kaatuu nieluun. |