Jäärä 16.02.2006 10:13:49 | |
---|
Vuoden iskelmä 2005 - Mä putoan Eiköhän se ole nyt tässä. Ihan sairaan kova biisi. Mitään noin hyvää ei ikinä enää tulla tekemään kenenkään toimesta. Se ei ole nimittäin enää mahdollista. "Mä putoan" on eräänlainen musiikillinen musta aukko, joka on imenyt itseensä kaiken länsimaisen musiikkiperinteen parhaimmat puolet niin verrattoman sävelensä, harmonian että varsinkin sanoituksensa osalta. Tätä ei voi ylittää. Tässä on kaikki. Se on Totuus. Se on kerrassaan jumalainen luomus, luulenkin, että itse Herra on sen teostoilmoitukseen ilmoitetulle tekijälle unissa sanellut. Timangia. JOS Bach, Mozart tai Beethoven eläisivät, luultavasti he vaipuisivat pohjattomaan depresioon tietoisina siitä, että he ovatkin vain pelkkiä maan matosia tuollaisen huikaisevan nerouden rinnalla, jonka tuotos "Mä putoan" on. Päivänselvää lienee, että ne nykysäveltäjät, jotka voivat ehkä välttää itsemurhan kateuden takia, joutuvat johonkin hermoparantolaan tai sillan alle alkoholisteiksi jurputtamaan "kyllä mäkin olisin tuollaisen biisin tehnyt jos...". Tämä verraton kappale tulee piirtymään lukemattomien tanssilavojen lautaparketille lukuisten tanssijoiden toimesta. Monet huvilavojen omistajat kiroavat jo nyt tulevaa lattiaremonttia, sillä se on väistämätöntä. Tämän kappaleen kuullessaan normi-ihmisen on suorastaan pakko tanssia, teoksen kiihkeä rytmi tempaa mukaansa ja aiheuttaa kuulijalleen jonkinlaisen transsin. Tuulipukujen kehittämä kitka tulee aiheuttamaan lukemattomia tulipaloja ja "itsestäänsyttymisiä". Mahtiteos. Järkäle. Eepos. Vuosikymmenten kuluttua voimme kysellä lähimäisiltämme: "Missä olit silloin kuin Kennedy murhattiin?", "Muistatko kuka voitti Juha Miedolta kultamitallin sadasosan erolla?", "Koska kuulit "Mä putoan" ensi kerran?". Tuosta kysymyksestä tulee globaali ja se tulee nostamaan Suomen takaisin maailmankartalle. Vuonna 1977 NASA lähetti avaruuteen Voyager 1 ja 2 avaruusluotaimet, joissa matkaa ns. "Golden record" jossa on tietoa maasta, ääniä ja musiikkia ym. Tätä listaa musiikista voi tarkastella täältä: http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/music.htmlTyhmempikin jo huomaa, että tollanen paskamusa on "Mä putoan" verrattuna ihan mikkihiirimusaa. Luotaimet ovat nyt n. 14 miljardin kilometrin päässä maasta ja poistuneet aurinkokunnasta. Luulen, että nyt kuitenkin ryhdytään toimiin luotaimien palauttamiseksi maahan jotta tuollaisen mökämusiikin tilalle voidaan sijoittaa kultalaatalle kaiverrettu "Mä putoan". Mitään muuta ei tarvita. http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/goldenrec.html Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Fuzzy Boner 16.02.2006 10:23:32 | |
---|
Eiköhän se ole nyt tässä. Ihan sairaan kova biisi. Mitään noin hyvää ei ikinä enää tulla tekemään kenenkään toimesta. Se ei ole nimittäin enää mahdollista. "Mä putoan" on eräänlainen musiikillinen musta aukko, joka on imenyt itseensä kaiken länsimaisen musiikkiperinteen parhaimmat puolet niin verrattoman sävelensä, harmonian että varsinkin sanoituksensa osalta. Tätä ei voi ylittää. Tässä on kaikki. Se on Totuus. Se on kerrassaan jumalainen luomus, luulenkin, että itse Herra on sen teostoilmoitukseen ilmoitetulle tekijälle unissa sanellut. Timangia. JOS Bach, Mozart tai Beethoven eläisivät, luultavasti he vaipuisivat pohjattomaan depresioon tietoisina siitä, että he ovatkin vain pelkkiä maan matosia tuollaisen huikaisevan nerouden rinnalla, jonka tuotos "Mä putoan" on. Päivänselvää lienee, että ne nykysäveltäjät, jotka voivat ehkä välttää itsemurhan kateuden takia, joutuvat johonkin hermoparantolaan tai sillan alle alkoholisteiksi jurputtamaan "kyllä mäkin olisin tuollaisen biisin tehnyt jos...". Tämä verraton kappale tulee piirtymään lukemattomien tanssilavojen lautaparketille lukuisten tanssijoiden toimesta. Monet huvilavojen omistajat kiroavat jo nyt tulevaa lattiaremonttia, sillä se on väistämätöntä. Tämän kappaleen kuullessaan normi-ihmisen on suorastaan pakko tanssia, teoksen kiihkeä rytmi tempaa mukaansa ja aiheuttaa kuulijalleen jonkinlaisen transsin. Tuulipukujen kehittämä kitka tulee aiheuttamaan lukemattomia tulipaloja ja "itsestäänsyttymisiä". Mahtiteos. Järkäle. Eepos. Vuosikymmenten kuluttua voimme kysellä lähimäisiltämme: "Missä olit silloin kuin Kennedy murhattiin?", "Muistatko kuka voitti Juha Miedolta kultamitallin sadasosan erolla?", "Koska kuulit "Mä putoan" ensi kerran?". Tuosta kysymyksestä tulee globaali ja se tulee nostamaan Suomen takaisin maailmankartalle. Vuonna 1977 NASA lähetti avaruuteen Voyager 1 ja 2 avaruusluotaimet, joissa matkaa ns. "Golden record" jossa on tietoa maasta, ääniä ja musiikkia ym. Tätä listaa musiikista voi tarkastella täältä: http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/music.html Tyhmempikin jo huomaa, että tollanen paskamusa on "Mä putoan" verrattuna ihan mikkihiirimusaa. Luotaimet ovat nyt n. 14 miljardin kilometrin päässä maasta ja poistuneet aurinkokunnasta. Luulen, että nyt kuitenkin ryhdytään toimiin luotaimien palauttamiseksi maahan jotta tuollaisen mökämusiikin tilalle voidaan sijoittaa kultalaatalle kaiverrettu "Mä putoan". Mitään muuta ei tarvita. http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/goldenrec.html jaahas. hehehe MÖLLISTY |
EP 16.02.2006 10:25:21 (muokattu 16.02.2006 10:26:34) | |
---|
Eiipä tuohon ole mittää lisättävvää..siinä oli....kaikki! |
Jäärä 16.02.2006 10:28:29 (muokattu 16.02.2006 10:29:23) | |
---|
jaahas. hehehe Mitäs siinä hekottelet? Taitaisi olla parasta, jos säkin myisit ne kiipparit, lopettaisit sen pilipalimusiikin tiluttamisen ja ostaisit haitarin :o). Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
jeppeq 16.02.2006 10:49:43 | |
---|
Tuhat plussaa tuosta tosiasiasta!!!!!!!!!+++++++++++++ Asia totta, siitä plus plus plus !! Miinukset tuosta asenteesta, että ootellaan ;(;(;(;( se joskus viduddaa.. Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo ! |
Fuzzy Boner 16.02.2006 10:56:33 | |
---|
Mitäs siinä hekottelet? Taitaisi olla parasta, jos säkin myisit ne kiipparit, lopettaisit sen pilipalimusiikin tiluttamisen ja ostaisit haitarin :o). AAArghaahahahaha!! Jätkä on iskussa! Mä käyn hakee tänään pari kiipparii lisää. Sit mul on 13 niitä MÖLLISTY |
baron 16.02.2006 11:04:52 | |
---|
AAArghaahahahaha!! Jätkä on iskussa! Mä käyn hakee tänään pari kiipparii lisää. Sit mul on 13 niitä Ai et määrä korvaa laadun? My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 16.02.2006 12:28:02 | |
---|
AAArghaahahahaha!! Jätkä on iskussa! Mä käyn hakee tänään pari kiipparii lisää. Sit mul on 13 niitä Mulla on O1wassa pelkästään jo 76. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 16.02.2006 14:20:42 | |
---|
Mulla on O1wassa pelkästään jo 76. HOHO! |
kuunsirppi 16.02.2006 15:47:17 | |
---|
Oot sie kyllä meleko vaatimaton, vienyt vähän voimia.... Olisit nyt sanonut, että täysin pois pelistä ollu! No okei....sanon sitten, että on ollu suorastaan pois pelistä ja henkikin oli viittä vaille lähtee, joten.....onneks nyt tuntuu toipuvan, kun vielä ymmärtäis olla pois töistä ja keikoilta. Kylläpä tuo äskenkin mulle vaan soitti ja luetteli kasan biisejä, mitkä mun pitää kirjottaa lauantaiks itelleni sopivaan sävellajiin (tuuraajaa varten, oma osaa ulkoo) ja tehdä biisilistat, jossa on biisin nimi, sävellaji, tempo jne. Muistutti taas sadannen kerran, että opettele ne biisit ulkoo; sanat, rakenteet, opettele "laulaan" välisoitot, introt jne.....Mä tiedän, että noi kaikki pitää osata ja sitten vasta, kun kaikki tulis niinku pyssynsuusta, vois olla vähän edes pro-meininkiä, mutta....Okei, mä yritän! Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Sandy 16.02.2006 19:09:41 | |
---|
No okei....sanon sitten, että on ollu suorastaan pois pelistä ja henkikin oli viittä vaille lähtee, joten.....onneks nyt tuntuu toipuvan, kun vielä ymmärtäis olla pois töistä ja keikoilta. Kylläpä tuo äskenkin mulle vaan soitti ja luetteli kasan biisejä, mitkä mun pitää kirjottaa lauantaiks itelleni sopivaan sävellajiin (tuuraajaa varten, oma osaa ulkoo) ja tehdä biisilistat, jossa on biisin nimi, sävellaji, tempo jne. Muistutti taas sadannen kerran, että opettele ne biisit ulkoo; sanat, rakenteet, opettele "laulaan" välisoitot, introt jne.....Mä tiedän, että noi kaikki pitää osata ja sitten vasta, kun kaikki tulis niinku pyssynsuusta, vois olla vähän edes pro-meininkiä, mutta....Okei, mä yritän! Sanopa herra P:lle terkkuja täältä päin! Toivottavasti malttaa toipua kunnolla! :) Inhottavaa, kun mukavat ja avuliaat tyypit sairastuu! Kiittämättömyys on maailman palkka, sanoi jo vanha viidakon sanontakin.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
kuunsirppi 16.02.2006 20:55:50 (muokattu 16.02.2006 20:56:31) | |
---|
Sanopa herra P:lle terkkuja täältä päin! Toivottavasti malttaa toipua kunnolla! :) Inhottavaa, kun mukavat ja avuliaat tyypit sairastuu! Kiittämättömyys on maailman palkka, sanoi jo vanha viidakon sanontakin.. No sanos se.....terkut menee perille! Lupas kyllä tulla lauantainakin kattoon keikkapaikalle :o/ Soittaan ei päästetä vielä, eikä roudaan.... edit: kiva Sandy, että sulla on samanlainen kuva tuosta meidän urkuesasta, kun mullakin! Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Sandy 16.02.2006 21:13:10 | |
---|
No sanos se.....terkut menee perille! Lupas kyllä tulla lauantainakin kattoon keikkapaikalle :o/ Soittaan ei päästetä vielä, eikä roudaan.... edit: kiva Sandy, että sulla on samanlainen kuva tuosta meidän urkuesasta, kun mullakin! Joo, hän on mua auttanut kaikessa missä on pystynyt, täysin pyyteettömästi. Hieno mies! Ja hieno poika myös hällä! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
vesku.ka 16.02.2006 22:53:59 | |
---|
Mun mielestä viime vuoden "hiteistä" suurin osa oli täyttä p.s.aa, joten oikea biisi kai sitten voitti. Ei taivaaseen hevillä pääse. |
kuunsirppi 17.02.2006 09:58:51 | |
---|
Joo, hän on mua auttanut kaikessa missä on pystynyt, täysin pyyteettömästi. Hieno mies! Ja hieno poika myös hällä! Taas sama kokemus mullakin! Kaiken tietonsa ja taitonsa kyllä kertoo ja opettaa. Mullekin opettanut tosi paljon ja se on hienoa, että tekee sen erittäin rauhallisesti ja ystävällisesti ja pyyteettömästi. Välillä aina esittelee jollekin uusille kavereille, siis muusikoille ja sanoo, että "ei varmaan oo haittaa, vaikka tuntisit", eli ei oo ammattikateutta pätkääkään, mikä on hieno piirre ja arvostan erityisesti ton ekan bändini jälkeen. Poika on täysin isänsä kopio noissa asioissa :o) Rauhallinen, asiansa osaava ja taitava ja mukava kaveri. Tulee meille just lauantaina tuuraan :o) Eipähän tarvi miettiä ja pelätä, että taittuuko, kun tietää, että varmasti taittuu :o) Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |