Aihe: Mitä olette ostaneet itsellenne joululahjaksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
backwood
18.12.2005 12:14:30
Ostin itselleni Brian Setzer orchestran live in Japan.Ei ole huono ollenkaan...
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
Ukko
18.12.2005 13:33:31

Pakko muuten sanoa, että mieluiten puristi, toiseksi puritaani (viittaa kyllkäkin uskontoon), ei puritanisti, joka on puritaaneista kiinnostunut henkilö, tai heistä paljon tietävä tai heitä soittava!

S..se...selvä 8p
Tankero
18.12.2005 13:33:58

Se oli kyllä huippuostos.
Varmasti, vissiin.
jon lord
18.12.2005 15:23:31

Pojalle ostin tuon viime jouluna ja se opetteli siitä heti Sleepwalkin. On muuten tuo DVD aika tiukkaa kamaa. Mutta tällä hetkellä Syötteen taikaa on ihan top ykkösessä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
18.12.2005 15:26:43
Pojalle ostin tuon viime jouluna ja se opetteli siitä heti Sleepwalkin. On muuten tuo DVD aika tiukkaa kamaa. Mutta tällä hetkellä Syötteen taikaa on ihan top ykkösessä.

Syötteen Taikaa taitaa olla tämän joulun Hitti täällä mnetin humppaosiossa. Niissä kappaleissa yhdistyy sekä laadukas tulkinta että täydellisen optimaalinen time. Hieno tuote kerta kaikkiaan.

Vieläkun saisi selville, ketä siinä on mukana. Ihan spesialistejahan ne on laidasta laitaan, mutta veikaan että se ei ole Yrjö Savolainen se solisti.
jon lord
18.12.2005 15:38:03
Syötteen Taikaa taitaa olla tämän joulun Hitti täällä mnetin humppaosiossa. Niissä kappaleissa yhdistyy sekä laadukas tulkinta että täydellisen optimaalinen time. Hieno tuote kerta kaikkiaan.

Vieläkun saisi selville, ketä siinä on mukana. Ihan spesialistejahan ne on laidasta laitaan, mutta veikaan että se ei ole Yrjö Savolainen se solisti.

Soundi on aika lähellä Ykää. Semmoista samanlaista suhinaa hampaattomasta suusta, mutta levy on rautaa. Etenkin tää yksi biisi missä haitari vetää koko ajan sen yhden kohdan mollissa mutta solisti vaan laulelee saman paikan duurissa.
uruttaja
18.12.2005 15:39:10
Soundi on aika lähellä Ykää. Semmoista samanlaista suhinaa hampaattomasta suusta, mutta levy on rautaa. Etenkin tää yksi biisi missä haitari vetää koko ajan sen yhden kohdan mollissa mutta solisti vaan laulelee saman paikan duurissa.

Usko tai älä, meilläpäin on lukuisia sellaisia bändejä, joilla ei todellakaan ole mitään väliä onko kyseessä duuri tai molli. Kunhan vaan alkukirjain on suurin piirtein kaikilla bändin jäsenillä siellä päin.
half
18.12.2005 15:44:39
Usko tai älä, meilläpäin on lukuisia sellaisia bändejä, joilla ei todellakaan ole mitään väliä onko kyseessä duuri tai molli. Kunhan vaan alkukirjain on suurin piirtein kaikilla bändin jäsenillä siellä päin.

Bassollahan pääsee vähän oikomaan näissä taiteen peruskysymyksissä. Jos ei oo varma, niin pysyttelee turvallisesti alkukirjaimessa vaan ja vetelee hiljaa ja tummin soundein, kuten H. Holopainen aikoinaan
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
uruttaja
18.12.2005 15:47:29
Bassollahan pääsee vähän oikomaan näissä taiteen peruskysymyksissä. Jos ei oo varma, niin pysyttelee turvallisesti alkukirjaimessa vaan ja vetelee hiljaa ja tummin soundein, kuten H. Holopainen aikoinaan

Ei löydy Ylen äänilevyhistoriasta Yrjö Savolaistakaan, saati Maarettia.
jon lord
18.12.2005 15:48:28

Tietysti ei pitäis nauraa noille. Nehän tekee oman fiiliksensä mukaan ja pitävät sitä itse hienona juttuna mutta ei voi mitään, kyllä nää Hyväkkäät,Tahdikkaat ym. on niin karmeata kuultavaa ettei voi muuta kuin nauraa. Aika outoa on vaan se että aika iso osa kansasta ei kuule niissä mitään väärää tai outoa. Minäkin joskus uruilla soittelen ihan persreikiä ja kukaan ei kuule että menee väärin. Yksi kanttori sanoi mulle kerran että kun melodia menee oikein se riittää, koitat pitää ääriäänet eli melodian ja basson kasassa niin on ihan sama mitä sinne väliin soittelet.
jon lord
18.12.2005 15:51:37

Jämsän Paronihan kertoili aikanaan kun säestelin häntä silloin tällöin että hän väänsi vaan kaikki bassoäänet täysille ettei tullut kuin tummaa murinaa ja sitten soitteli kai vuosikaudet bassoa. Se nimittäin ei tiennyt edes että missä on C tai mistä sävellajista biisi menee.
uruttaja
18.12.2005 15:54:17
Tietysti ei pitäis nauraa noille. Nehän tekee oman fiiliksensä mukaan ja pitävät sitä itse hienona juttuna mutta ei voi mitään, kyllä nää Hyväkkäät,Tahdikkaat ym. on niin karmeata kuultavaa ettei voi muuta kuin nauraa. Aika outoa on vaan se että aika iso osa kansasta ei kuule niissä mitään väärää tai outoa. Minäkin joskus uruilla soittelen ihan persreikiä ja kukaan ei kuule että menee väärin. Yksi kanttori sanoi mulle kerran että kun melodia menee oikein se riittää, koitat pitää ääriäänet eli melodian ja basson kasassa niin on ihan sama mitä sinne väliin soittelet.

Niitähän tosiaan kuuntelee hymyssä suin, mutta kun nämä bändit on keikkamarkkinoillakin takit auki. Ihme että turakainen ei hoksaa mitään. Sain tuossa Pelikaanit yhtyeen tuotoksen, aika vaarallisilla vesillä purjehditaan siinäkin. Mukavintahan näissä se, että levyllä soittajat ja laulajat eivät älyä tehneensä mitään pieleen, koska noin päin persettä ei voi soittaa.
half
18.12.2005 15:57:56
Niitähän tosiaan kuuntelee hymyssä suin, mutta kun nämä bändit on keikkamarkkinoillakin takit auki. Ihme että turakainen ei hoksaa mitään. Sain tuossa Pelikaanit yhtyeen tuotoksen, aika vaarallisilla vesillä purjehditaan siinäkin. Mukavintahan näissä se, että levyllä soittajat ja laulajat eivät älyä tehneensä mitään pieleen, koska noin päin persettä ei voi soittaa.

Kari Iisakki ja Pelikaanitko ? Mistä ihmeestä, onko ne tehneet levyn ?
KoskPaavo
18.12.2005 16:01:52
Jämsän Paronihan kertoili aikanaan kun säestelin häntä silloin tällöin että hän väänsi vaan kaikki bassoäänet täysille ettei tullut kuin tummaa murinaa ja sitten soitteli kai vuosikaudet bassoa. Se nimittäin ei tiennyt edes että missä on C tai mistä sävellajista biisi menee.

Itse tuota hommaa naureskelin n. 36 vuotta sitten Padasjoen Ahjolassa, että tämäkö on homman nimi.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
jon lord
18.12.2005 16:02:01

Toi on osin kyllä totta. Pelikaanit taltiointi on mullakin ja just siinä vesirajalla mennään. Silvennoisen Hessu aikanaan kertoi että välillä piti mennä vessaan nauramaan kun ei voinut kuunnella vakavalla naamalla. Sanoi myös että tunnettujenkin laulajien tuotoksia piti välillä leikellä jopa kymmenistä otoksista että sai jotain kelvollista narulle. Siihen aikaan ei varmaan ollut vielä autotunereita.
jon lord
18.12.2005 16:05:38
Itse tuota hommaa naureskelin n. 36 vuotta sitten Padasjoen Ahjolassa, että tämäkö on homman nimi.

Kerran se oli hukannut nuotit ja ei se tiennyt mistä sävellajeista biisit menee. Tuli Hopeisen kuun aika ja kysyin mikä sävellaji ? Paroni ärjäs että en minä tiedä kai se joku Gm on. Aloin soittamaan G mollissa ja oli ihan liian korkea. Se runoili ekan säkeistön ja etsittiin sillä aikaa biisiin kuitenkin soidessa parempaa sävellajia.
uruttaja
18.12.2005 17:43:57
Kari Iisakki ja Pelikaanitko ? Mistä ihmeestä, onko ne tehneet levyn ?

Ei taida olla sama. Täältä päin jostain. Häläppääjällä on tarkemmat koortinaatit ainakin, ehken Kuhilaalla?
half
18.12.2005 17:48:49
Ei taida olla sama. Täältä päin jostain. Häläppääjällä on tarkemmat koortinaatit ainakin, ehken Kuhilaalla?

Tarkoittamani ryhmä on täälläpäin tunnettu tinkimättömästä pukeutumisestaan. Oli paikka mikä kusila tahansa, aina valkoiset paidat, kraka ja punaiset pikkutakit yllä.
isojussi
18.12.2005 18:06:48
Ihan oikeesti: Mä oon ongelma sekä ystävilleni, lapsilleni että itselleni:
Mulla on kaikki, mitä mä haluan, mä en oikeesti keksi mitään, mitä mä "oikeesti" haluaisin joulu- tai miksi muuksikaan lahjaksi.

Miten mä voisin ilmaista sen niille ihmisille, jotka haluaa ostaa mulle lahjoja? Mulle riittäisi se asenne, että ne haluaisi ostaa mulle jotain. Riittääkö se niille??

Lahjakortti kantapubiin?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
baron
18.12.2005 18:12:13

Lahjakortti kantapubiin?

Muuten hyvä idis, mutta sillä on kovin vähän käyttöä, kun paikka on yleensä täynnä hyvää tarkoittavia ystäviä, jotka tarjoomalla viinaa yrittää juottaa mut känniin.
My name is Baron, Sir Baron.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)