Aihe: Tanssimusiikkikitaristi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
pekkajau
13.12.2005 22:00:23 (muokattu 13.12.2005 22:01:10)
uf-faf-faa-uffa-fa-faa...näin ne soittaa usein ja sitä peltiä sitten pitää kilistyttää!
Täältä pesee... ilman kyyneleitä!
Landola59
13.12.2005 22:09:36
Minä olen suuresti kiitollinen näistä jo tulleista vinkeistä, vakavissani olen harkinnu tuota tanssimusiikkibändin perustamista, tai jo valmiin etsimistä tästä lähialueilta.. Kaikki nuoret vaan tässä lähellä soittavat heviä ja rockia.. Rockia tosiaan voisinki soittaa, mutta omat riskinsä tähänki liittyy, nimittäin se että lopen kyllästyn siihen, niinkuin hevimeteliin. Iskelmään en ole vieläkään kyllästyny, vaikka sitäki oon jo aikani kuunnellu ja hiukan, hyvin vähän soittanu..

Tuossa soittelin Dingoa ja se taitaa kyllä mennä jo rockin puolelle, mutta minä ja sinä ja levoton tuhkimo on kyllä hienoja kappaleita. Paratiisia ja Greensleevsiäkin tuli soiteltua. Oon ehtiny jo yhden valssin säveltää. heitänpä joskus linkkiä tänne. Lyriikoista ei ole tietoakaan...
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
riff
13.12.2005 22:19:42
Minä olen suuresti kiitollinen näistä jo tulleista vinkeistä, vakavissani olen harkinnu tuota tanssimusiikkibändin perustamista, tai jo valmiin etsimistä tästä lähialueilta.. Jos jostain valmiista tanssibändistä löytyy paikka, se on hyvä vaihtoehto. Kokeneemmat voi opastaa jne. Kaikki nuoret vaan tässä lähellä soittavat heviä ja rockia.. Rockia tosiaan voisinki soittaa, mutta omat riskinsä tähänki liittyy, nimittäin se että lopen kyllästyn siihen, niinkuin hevimeteliin. Iskelmään en ole vieläkään kyllästyny, vaikka sitäki oon jo aikani kuunnellu ja hiukan, hyvin vähän soittanu.. No kaikkeen voi kyllästyä mutta asenne ja tahto vaikuttaa aika paljon. Muuten, voit mennä tili kourassa vähän kuittaamaan sitten näille hevihirviöille;-)

Tuossa soittelin Dingoa ja se taitaa kyllä mennä jo rockin puolelle, mutta minä ja sinä ja levoton tuhkimo on kyllä hienoja kappaleita. Paratiisia ja Greensleevsiäkin tuli soiteltua. Oon ehtiny jo yhden valssin säveltää. heitänpä joskus linkkiä tänne. Lyriikoista ei ole tietoakaan...
Voi sitä Dingoa kuppilakeikoilla yhen tai kaks vetää. Anna mennä ja reenaa ja kuuntele ja imuroi!
Soundi painaa mutta haitari vain painaa.
Landola59
13.12.2005 22:22:13
imuroi

Warettaja? ei suinkaan.

Jos tämä homma olis asenteesta kiinni niin minä olisin varmaan aika pitkällä. Aina on ollu haaveena soittaa jossaki humppa eli tanssibändissä, joka soittaa kevyempää musiikkia. Ja nimenomaan tämmösiä ikivihreitä biisejä...
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
riff
13.12.2005 22:24:50
Tarkoitin imuroinnilla vaikutteiden ym. imurointia kuuntelemalla ja tutkimalla.
Landola59
13.12.2005 22:25:22
Tarkoitin imuroinnilla vaikutteiden ym. imurointia kuuntelemalla ja tutkimalla.

Tämän käsitin... Heitin vain.
riff
13.12.2005 22:25:52

Jos tämä homma olis asenteesta kiinni niin minä olisin varmaan aika pitkällä. Aina on ollu haaveena soittaa jossaki humppa eli tanssibändissä, joka soittaa kevyempää musiikkia. Ja nimenomaan tämmösiä ikivihreitä biisejä...

Kyllä sä tuolla asenteella vielä humppaa vedät niin että pää ajettuu;-)
Landola59
13.12.2005 22:27:11 (muokattu 13.12.2005 22:27:49)
Kyllä sä tuolla asenteella vielä humppaa vedät niin että pää ajettuu;-)

Hohoh, toivo ei siis ole menetetty... :)

E. Niin kysynpä tässä välissä 12kielisen kitaran soveltuvuus soittoon? Muistaakseni Kasevan kitaristilla oli 12 kielinen fenteri...?
riff
13.12.2005 22:30:45

E. Niin kysynpä tässä välissä 12kielisen kitaran soveltuvuus soittoon? Muistaakseni Kasevan kitaristilla oli 12 kielinen fenteri...?

Ainakin akustiset kaikissa muodoissaan ovat varsin suositeltavia.
Landola59
13.12.2005 22:31:55
Ainakin akustiset kaikissa muodoissaan ovat varsin suositeltavia

Joo tuo landola jonka nyt omistan alkaa vedellä viimeisiään, ja 12kielinen akustinen on ollu tarkoitus hankkia...
Musiikkia korville
14.12.2005 07:58:34

Jutuista päätellen sulla on hyvinkin toivoa. Ei muuta ku tsemppiä vaan!

12 -kielisen soveltuvuus riippuu vähän bändin muusta kokooonpanosta. 12 -kielisellä tulee äkkiä liikaa tavaraa ja kitarakompit (huom Rhytm Guitar, engl) olisi hyvä pitää melko yksinkertaisina ja siisteinä. Se sopii leirinuotiolle, mutta tanssimusabändissä sen soveltuvuus on mielestäni aika arveluttavaa. 6 -kieliset akustiset tosin sopivat, mutta mielestäni nekin lähinnä mausteeksi... Makuja on kuitenkin monia.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
Musiikkia korville
14.12.2005 08:00:52

Hyvän käytännön esimerkin hyvästä valssinsoitosta kitaralla saa, kun menee rohkeasti Vepsän keikalle ja kuuntelee Hastin Ramin kitarointia.

Rami on hyvä joo. Onko se Vepsällä vakituisesti? On sellanen muistikuva, että olis tehny lähinnä tuurauksia... Vai pätkiikö muisti.
BigPapa
14.12.2005 08:18:35

Vai pätkiikö muisti.

Mitä?Pätkitäänkö täällä mustia?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Musiikkia korville
14.12.2005 08:27:13

Mitä?Pätkitäänkö täällä mustia?

Hyss...
KoskPaavo
14.12.2005 13:03:47
Rami on hyvä joo. Onko se Vepsällä vakituisesti? On sellanen muistikuva, että olis tehny lähinnä tuurauksia... Vai pätkiikö muisti.

Kyllä Rami on ihan vakkarina Vepsällä, Utriaisen Oka on ollut sillä tuurausbasistina.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
uruttaja
14.12.2005 13:04:52
Kyllä Rami on ihan vakkarina Vepsällä, Utriaisen Oka on ollut sillä tuurausbasistina.

Semmonen ISO äijä?
Musiikkia korville
14.12.2005 13:07:33

Tarkemmin ku mietin niin kyllähän se niin olikin...
Oliskohan se Rami tuuraillu Huovilalla viime kesänä tai jotain. Jollakin se kuiteski tuuras.
Rami on tuttu mies Lahden bändikouluajoilta.
uruttaja
14.12.2005 13:10:04
Mulle on jäänyt kuva siitä Okasta, että se olis semmonen isokokoinen äijä, ja olisko se soittanut Taifunissa joskus takavuosina?
KoskPaavo
14.12.2005 13:16:47
Mulle on jäänyt kuva siitä Okasta, että se olis semmonen isokokoinen äijä, ja olisko se soittanut Taifunissa joskus takavuosina?

Oka taitaa olla jotain 160kg eli HELVETIN iso.On se vieläkin kai sen Mäkisen Juhan kanssa keikkaillut.Hyvä soittaja.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Musiikkia korville
14.12.2005 13:28:55

Oka taitaa olla jotain 160kg eli HELVETIN iso.On se vieläkin kai sen Mäkisen Juhan kanssa keikkaillut.Hyvä soittaja.

Ei ollu mukana ainakaan noin kk sitten yhdellä keikalla, millä oltiin samaan aikaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)