![]() 29.12.2005 11:38:06 | |
---|---|
Ainoa mitä nykynuorilta kadehdin tulikin tässä. Koulumme " musiikinopetus " oli sitä, että opettajamme ( kanttori ) soitti hengellisiä tai klassisia levyjä ja me valmistauduimme muiden aineiden tunteihin. Kokeet oli pakko kai pitää, joten ne pidettiin klassisten säveltäjien elämänvaiheista yms. paskasta. Koulussa ei ollut mitään muita soittovälineitä, kun nämä s..tanan luokan nurkissa jököttävät kilkuttimet. Ainoa kosketus kevyeen musiikkiin oli tämän ns. opettajamme kertoma opettava tarina hänen tanssimusiikkia soittamaan sortuneen ystävänsä alkoholismista ja rappiosta. Tämäkin paavo veti siitä liksan himaan, joten muistakaa nuoret panostaa myös musiikin teoreettiseen opiskeluun. Minun kouluaikanani saamaa musiikkioppia voisi verrata pajupillin soittoon lehmipaimenessa eli sitä oppia ei tuolloin ollut. Pajupillin vuolemisen opetti sen sijaan isä. | |
![]() 29.12.2005 12:02:29 | |
Pajupilli- ja pimpparautahommia oli koulun musiikkiopetus meilläkin päin! Sitten kun ominpäin alettiin bänditouhuja duunailemaan... niin opettajat lähinnä piti sitä syntinä ja eivät ottaneet bändihemmoja mukaan koulunkuoroon laulamaan josta sai automaattisesti kympin tokariin vaikka vain aukoi suutaan! Musta huumori on musta huumoria! | |
![]() 29.12.2005 12:06:00 | |
Pajupilli- ja pimpparautahommia oli koulun musiikkiopetus meilläkin päin! Sitten kun ominpäin alettiin bänditouhuja duunailemaan... niin opettajat lähinnä piti sitä syntinä ja eivät ottaneet bändihemmoja mukaan koulunkuoroon laulamaan josta sai automaattisesti kympin tokariin vaikka vain aukoi suutaan! Lyskassa Atte Miettinen teetti oppilaillaan pahvipianot, ja se vielä kaiken lisäksi kyttäs että niitä soitettiin oikein. Turpaan tuli , jos sen kans pelleili. Yks nykyinen kitaristi sai kerran korvilleen, kun ei soittanut. Pikku turpaanvetosessio käytävällä,. ja takas tullessa poika lauloi täyttä kaulaa: Pieni nokipoika vaan itse itseään pahvipianolla säestäen. Jos opettajilla olisi tälläistä suoraselkäisyyttä nykyisinkin, niin orastavista pikkurikollisista saattais tulla muusikoita,eikä mitään liimanhaistelijoita. | |
![]() 29.12.2005 12:06:46 | |
Pajupilli- ja pimpparautahommia oli koulun musiikkiopetus meilläkin päin! Sitten kun ominpäin alettiin bänditouhuja duunailemaan... niin opettajat lähinnä piti sitä syntinä ja eivät ottaneet bändihemmoja mukaan koulunkuoroon laulamaan josta sai automaattisesti kympin tokariin vaikka vain aukoi suutaan! No tätä se oli täälläkin. Mulla oli musiikki 5:nen peruskoulun toikkarissa. Oli muuten nautinnollista paikallisessa musiikkiliikkeessä kun olin tekemässä aikoinaan kauppaa Yammun DX-7:stä ja tää meidän musiikinope tuli siihen jotain sälää kyseleen. Tää kauppias sano sille, että "Voisitko oottaa vähän aikaa, meillä on tässä juttu kesken" :) *tana sitä jeesuksen ilmettä siinä vaiheessa, ois pitänyt olla kamera esillä. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 29.12.2005 12:08:14 (muokattu 29.12.2005 12:09:23) | |
No tätä se oli täälläkin. Mulla oli musiikki 5:nen peruskoulun toikkarissa. Oli muuten nautinnollista paikallisessa musiikkiliikkeessä kun olin tekemässä aikoinaan kauppaa Yammun DX-7:stä ja tää meidän musiikinope tuli siihen jotain sälää kyseleen. Tää kauppias sano sille, että "Voisitko oottaa vähän aikaa, meillä on tässä juttu kesken" :) *tana sitä jeesuksen ilmettä siinä vaiheessa, ois pitänyt olla kamera esillä. Mun Laanilan Lukion musiikkiopettaja oli Konsassa alemmalla teoriakurssilla ku mä:) Hän ei saavuttanut opettajan arvovallan mukaista auktoriteettiä kohdallani. Atte Miettiselle riitti pelkkä mulkaisu. | |
![]() 29.12.2005 12:13:31 | |
Pajupilli- ja pimpparautahommia oli koulun musiikkiopetus meilläkin päin! Sitten kun ominpäin alettiin bänditouhuja duunailemaan... niin opettajat lähinnä piti sitä syntinä ja eivät ottaneet bändihemmoja mukaan koulunkuoroon laulamaan josta sai automaattisesti kympin tokariin vaikka vain aukoi suutaan! Tää on tuttua mullekin. Olen ikuisesti katkera siitä, ettei minua hyväksytty koulun kuoroon... Mutta sitten kun päästiin keskikouluun, saatiin hyvä opettaja, joka opetti meille teorian hyvin ja antoi numerot osaamisen, eikä pärstäkertoimen mukaan. Bänditouhut alkoi sitten parin samanhenkisen luokkatoverin kaa samoihin aikoihin - ja jatkuu kaikilla vieläkin - jaa - sen aikuinen kiipparisti taisi hommat jossain vaiheessa lopettaa... Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 29.12.2005 12:26:48 | |
Tää on tuttua mullekin. Olen ikuisesti katkera siitä, ettei minua hyväksytty koulun kuoroon... Mutta sitten kun päästiin keskikouluun, saatiin hyvä opettaja, joka opetti meille teorian hyvin ja antoi numerot osaamisen, eikä pärstäkertoimen mukaan. Bänditouhut alkoi sitten parin samanhenkisen luokkatoverin kaa samoihin aikoihin - ja jatkuu kaikilla vieläkin - jaa - sen aikuinen kiipparisti taisi hommat jossain vaiheessa lopettaa... Tämä yo.tarinassa mainittu kitaristi soittelee vieläkin, meillä on jopa yhteinen keikka tammikuussa meidän vm.1972 bändissä. Kaikki muut bändiharrastuksen aloittaneet on lopettaneet jo aikaa sitten. Kaikista kovimmat muistelee kuitenkin tippa linssissä 45:n baaritiskillä että kunpa olis joku ymmärtänyt ja tukenut. Voi prrrrrrrrrrr, etten taas paremmin sano. | |
![]() 29.12.2005 12:29:04 (muokattu 29.12.2005 12:31:08) | |
Tämä yo.tarinassa mainittu kitaristi soittelee vieläkin, meillä on jopa yhteinen keikka tammikuussa meidän vm.1972 bändissä. Kaikki muut bändiharrastuksen aloittaneet on lopettaneet jo aikaa sitten. Kaikista kovimmat muistelee kuitenkin tippa linssissä 45:n baaritiskillä että kunpa olis joku ymmärtänyt ja tukenut. Voi prrrrrrrrrrr, etten taas paremmin sano. -Mua tuki eilen yks taksikuski. Muuten en olis päässy autosta kotiin. Sitten vaimo kans oli tukena. Kyllä sitä ihminen joskus on tuen tarpeessa. Ihanteeni on tämä televisiossa ammatikseen itkevä arkipiispa, jolla ei kuulema riitä sanat. Mutta palkkioon ja ulkomaanpäivärahoihin kuulema riittääkin pelkkä läsnäolo. | |
![]() 29.12.2005 12:30:15 | |
-Mua tuki eilen yks taksikuski. Muuten en olis päässy autosta kotiin. Sitten vaimo kans oli tukena. Nyt olen tässä taas. Sinä viet varmaan kaikki tukiryhmät ja tukieurot. | |
![]() 29.12.2005 12:31:36 (muokattu 29.12.2005 12:33:03) | |
Sinä viet varmaan kaikki tukiryhmät ja tukieurot. Lue nyt ensin loppuun...Sä ennakoit enemmän kui toi Entero Matoranta. | |
![]() 29.12.2005 12:40:29 | |
Kaikista kovimmat muistelee kuitenkin tippa linssissä 45:n baaritiskillä että kunpa olis joku ymmärtänyt ja tukenut. Voi prrrrrrrrrrr, etten taas paremmin sano. Niinpä... 70-luvulla oli turha pyytää tukea/ymmärrystä esim. vanhemmilta... Ei mitään soittelua - juoppojen hommaa - kunnon ammatti pitää hankkia! Vaan periksi ei annettu - vaikka se "kunnon ammatti" tuli hankittua, niin soitto kulki koko ajan siinä sivussa :o) Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 29.12.2005 12:41:50 | |
Niinpä... 70-luvulla oli turha pyytää tukea/ymmärrystä esim. vanhemmilta... Ei mitään soittelua - juoppojen hommaa - kunnon ammatti pitää hankkia! Vaan periksi ei annettu - vaikka se "kunnon ammatti" tuli hankittua, niin soitto kulki koko ajan siinä sivussa :o) " Rokinsoitto on lättähattujen hommaa!" Musta huumori on musta huumoria! | |
![]() 29.12.2005 16:53:57 | |
Niinpä... 70-luvulla oli turha pyytää tukea/ymmärrystä esim. vanhemmilta... Ei mitään soittelua - juoppojen hommaa - kunnon ammatti pitää hankkia! Vaan periksi ei annettu - vaikka se "kunnon ammatti" tuli hankittua, niin soitto kulki koko ajan siinä sivussa :o) Niin tuli p..kele, ja vielä hampaat irvessä sitä aito ev.lut., kesk.luokkaisesti painettuakin niska limassa.Ilman soittoa olisin varmasti tappanut itseni. Nykyisin päätoimi on taas musiikki ja muut pikkuhommelit siinä sivussa harrastus. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 29.12.2005 16:56:01 (muokattu 29.12.2005 16:58:07) | |
Niin tuli p..kele, ja vielä hampaat irvessä sitä aito ev.lut., kesk.luokkaisesti painettuakin niska limassa.Ilman soittoa olisin varmasti tappanut itseni. Nykyisin päätoimi on taas musiikki ja muut pikkuhommelit siinä sivussa harrastus. Mikä prkl on aito ev. lut? Pappi? Kanttori? Ite olin kesätöissä 3 v haudankaivajana. Ruumiillista työtä. Ja ev.lut. | |
![]() 29.12.2005 17:06:59 | |
Mikä prkl on aito ev. lut? Pappi? Kanttori? Ite olin kesätöissä 3 v haudankaivajana. Ruumiillista työtä. Ja ev.lut. Ev.lut. tässä yhteydessä tarkoittaa luterilaisen, itseään säästämättä työllä nuorena hautaan elämänkatsomuksen omaksunutta henkilöä. Taudin kuvaan kuuluu myös suurten viisauksien sisäistäminen, kuten: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee tai aikainen lintu madon nappaa tai otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaitseman jne. Elämän on oltava hänelle siis vain työtä ja tuskaa. Ainoa ilo hänelle on vahingonilo. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 29.12.2005 17:27:01 (muokattu 29.12.2005 17:30:32) | |
Minusta on karmeea kun nuoriso ei osaa enää äidinkieltä kirjoittaa. Kiinnittäkää huomiota pilkkuihin, pisteisiin ja isoihin alkukirjaimiin. Testi nuorisolle: Laita seuraavaan virkkeeseen isot alkukirjaimet, pilkut ja pisteet (muutkin välimerkit sallitaan) oikeille paikoilleen: ilkka juo virtsaa ja syö (edit: mitään ajattelematta tohon ilkan kohdalle tuli ensi antero) | |
![]() 29.12.2005 17:30:15 | |
Ev.lut. tässä yhteydessä tarkoittaa luterilaisen, itseään säästämättä työllä nuorena hautaan elämänkatsomuksen omaksunutta henkilöä. Taudin kuvaan kuuluu myös suurten viisauksien sisäistäminen, kuten: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee tai aikainen lintu madon nappaa tai otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaitseman jne. Elämän on oltava hänelle siis vain työtä ja tuskaa. Ainoa ilo hänelle on vahingonilo. ...mikään ei oo niin viisas kuin ihminen, paitsi saksalainen. -haudassa saa levätä -kärsi, kärsi, korkeimman kruunun saat -vie mennessäs, tuo tullessas -joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa -kun se parasta on ollut, on se työtä ja tuskaa ollut -ei maailma laiskoja elätä Noit on hyvä noudattaa. Amen. | |
![]() 29.12.2005 17:31:36 (muokattu 29.12.2005 17:32:35) | |
Testi nuorisolle: Laita seuraavaan virkkeeseen isot alkukirjaimet, pilkut ja pisteet (muutkin välimerkit sallitaan) oikeille paikoilleen: ilkka juo virtsaa ja syö (edit: mitään ajattelematta tohon ilkan kohdalle tuli ensi antero) Ilkka juo, virtsaa ja syö. Samalla tavalla tehhään myö. t. o. 25 v. | |
![]() 29.12.2005 17:35:29 | |
...mikään ei oo niin viisas kuin ihminen, paitsi saksalainen. -haudassa saa levätä -kärsi, kärsi, korkeimman kruunun saat -vie mennessäs, tuo tullessas -joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa -kun se parasta on ollut, on se työtä ja tuskaa ollut -ei maailma laiskoja elätä Noit on hyvä noudattaa. Amen. Aaaarrrrgggghhhhhhhhh ! Armoa. Kun tuo iskostetaan päähän pidemmän kaavan mukaan, on ohjelmoinnin purku muutakin kuin illan känni ja pari asperiinia. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 29.12.2005 17:42:31 | |
Aaaarrrrgggghhhhhhhhh ! Armoa. Kun tuo iskostetaan päähän pidemmän kaavan mukaan, on ohjelmoinnin purku muutakin kuin illan känni ja pari asperiinia. Näin on mertarannat. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)