Aihe: Charles Plogman
1 2 3 4 5 6 7 8
Tankero
25.11.2005 10:07:51
Semmonenkin on kun Maila Kumpulainen ja Pohjolan Dallape.

Taitaa olla eräs näillä palstoilla pyörivä henkilö vetänyt ko ryhmässä.
uruttaja
25.11.2005 10:33:36
Alunperin taisi olla kyse fanittamisesta ;)

Kyllähän se niin on, että suosiolla mitattuna Charles P on biisintekijänä taitavampi kuin kukaan tänne kirjoittavista pelleistä :)

No siinä biisintekoosastossa kyllä. Siitähän ei ole ollenkaan ollutkaan kyse, vaan siitä taittuuko livesoitto vai ei. Ja nimenomaan se ei taitu ei entisellä Charleksen bändillä eikä nykyisellä, ei edes koneiden kanssa.

Minä en vaan purkkimusasta tykkää. Keikkajuttua tässä kommentoin, levyllähän voi soittaa kuka tahansa kuten tiedämme. Charlies nykyiselläänkin on oikein huono livebändi, vaikka sielläkin tulee cd:ltä suurin osa.
jon lord
25.11.2005 10:56:03
Laivoilla olleena kuulin melko paljon noita Ruotsalaisia bändejä. Hyvin soittivat ja ohjelmisto oli hyvin harjoiteltua,tuli sitten nauhalta tai ei mutta yksi perusvika näin Suomalaisesta näkökulmasta. Kaikki biisit kuulosti samanlaiselta ja kaikki bändit kuulosti samanlaisilta. Olisi ollut ihan sama mikä bändi siellä oli,soundit biisit ja koko hela hoito ihan samaa kaikuja myöten. Se siinä on mikä ei istu ainakaan meikäläiseen. Koko illan ohjelmisto sitä samaa shufflen rytkytystä. Mikään ei erottanut tai yksilöinyt bändejä sillä tavalla että olisi voinut sanoa ahaa...tää on se ja se bändi. Olkoon bändi vaikka kuinka hyvä tai huono niin on ainakin minulle kiva että sen erottaa muista. Suomalaisia bändejä kun kuuntelee niin erot huomaa vaikka niilläkin on samoja stanu biisejä ohjelmistossa. Suosio juttuun en ota mitään kantaa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
25.11.2005 11:04:24

Laivoilla olleena kuulin melko paljon noita Ruotsalaisia bändejä. Hyvin soittivat ja ohjelmisto oli hyvin harjoiteltua,tuli sitten nauhalta tai ei mutta yksi perusvika näin Suomalaisesta näkökulmasta. Kaikki biisit kuulosti samanlaiselta ja kaikki bändit kuulosti samanlaisilta. Olisi ollut ihan sama mikä bändi siellä oli,soundit biisit ja koko hela hoito ihan samaa kaikuja myöten. Se siinä on mikä ei istu ainakaan meikäläiseen. Koko illan ohjelmisto sitä samaa shufflen rytkytystä. Mikään ei erottanut tai yksilöinyt bändejä sillä tavalla että olisi voinut sanoa ahaa...tää on se ja se bändi. Olkoon bändi vaikka kuinka hyvä tai huono niin on ainakin minulle kiva että sen erottaa muista. Suomalaisia bändejä kun kuuntelee niin erot huomaa vaikka niilläkin on samoja stanu biisejä ohjelmistossa. Suosio juttuun en ota mitään kantaa.

Mahtaako olla tanssijalle tärkeää?
My name is Baron, Sir Baron.
jon lord
25.11.2005 11:21:36
Mahtaako olla tanssijalle tärkeää?

Ainakin huomasin sen että Suomalainen jengi katos pikkuhiljaa ravintolasta. Eivät ainakaan silloin ottaneet omakseen sitä jatkuvaa Shufflen soittamista. Eräs vanhempi pariskunta tuli seuraavana päivänä kun vedettiin päiväsettiä sanomaan,että illalla oli huono bändi kun eivät soittaneet kunnon tanssimusiikkia. Ajattelin asiaa tältä kantilta.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
v_m_kangas
25.11.2005 13:15:16

No siinä biisintekoosastossa kyllä. Siitähän ei ole ollenkaan ollutkaan kyse, vaan siitä taittuuko livesoitto vai ei. Ja nimenomaan se ei taitu ei entisellä Charleksen bändillä eikä nykyisellä, ei edes koneiden kanssa.

Minä en vaan purkkimusasta tykkää. Keikkajuttua tässä kommentoin, levyllähän voi soittaa kuka tahansa kuten tiedämme. Charlies nykyiselläänkin on oikein huono livebändi, vaikka sielläkin tulee cd:ltä suurin osa.

Minäkään en purkkimusasta tykkää, enkä kiippareiden säestysautomatiikalla keikkailusta/musasta. Joo, ei oo Charlies eikä Tommies livebändejä, ei.

Sille vain nostan hattua, että biisit soi. Samaten nostan hattua Souvareille. Eivät osaa soittaa, mutta keikkaa riittää. En kuitenkaan kyllä fanita ketään noista.
Humppaa tai soita humppaa
Sertzo S
25.11.2005 13:21:37

Sille vain nostan hattua, että biisit soi. Samaten nostan hattua Souvareille. Eivät osaa soittaa, mutta keikkaa riittää. En kuitenkaan kyllä fanita ketään noista.

Osaavat aivan tarpeeksi, mestarit ja virtuoosit voi olla erikseen ja kateutta kyllä piisaa.
R.Syke
25.11.2005 13:22:20
Amatööri täältä nostaa hattua kaikille, jotka tänä- ja huomenillalla taas tarjoavat tanssittavaksi elävää tanssimusiikkia.

Ja toistoa: omb:n tai karaoken sattuessa kohdalle poistun manaillen, päätäni puistellen ja syljeskellen.
Martso
25.11.2005 13:24:39
Osaavat aivan tarpeeksi, mestarit ja virtuoosit voi olla erikseen ja kateutta kyllä piisaa.

Mikäs se on se tarpeeksi? Mieti tarkkaan, ennen ku vastaat - tämä on todella laaja kysymys.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
markkuv
25.11.2005 13:28:27

Minäkään en purkkimusasta tykkää, enkä kiippareiden säestysautomatiikalla keikkailusta/musasta. Joo, ei oo Charlies eikä Tommies livebändejä, ei.

Onhan siinä pari ammattisoittajaakin, hanuristi ja urkuri - en ole nykyään kuunnellut, mutta ainakin aikaisemmin ongelma oli enemmän soundi- ja miksauspuolella.
Martso
25.11.2005 13:29:06
Onhan siinä pari ammattisoittajaakin, hanuristi ja urkuri - en ole nykyään kuunnellut, mutta ainakin aikaisemmin ongelma oli enemmän soundi- ja miksauspuolella.

Nuot hoitaaki tonttinsa hyvin.
Sertzo S
25.11.2005 13:44:31 (muokattu 25.11.2005 13:45:10)
Mikäs se on se tarpeeksi? Mieti tarkkaan, ennen ku vastaat - tämä on todella laaja kysymys.

Miten itse tuon "tarpeeksi" määrittelisit? On todellakin typerää väittää tosissaan etteivät Souvarit osaisi soittaa, toiset vain soittaa paremmin ja toiset heikoimmin taidoin vaikkapa tanssimusiikkia, kyllä me sen tiedämme kumpikin.
Muutoin en tätä ala analysoimaan enempää soittajanäkökulmasta, vaan annan sen tehtävän sille yleisölle joka mm. Souvareiden keikolla käy ja näköjään käy. Ilmeisesti hän, joka yllä väitteen kirjoitti Souvareista (liekö vain provosoidakseen keskustelua), on itse huomattavasti Souvareita parempi soittaja, mutta yleensä sellaiset eivät taidoillaan ylpeile ja tuollaisia lauseita juurikaan lausu tosissaan, näin uskoisin.
jmercy
25.11.2005 13:48:30
Mistä päästäänkin mielenkiintoiseen kysymykseen, mistä tietää, että toinen on parempi soittaja kuin toinen? Miten se mitataan? Sekuntikellolla ja virheiden määrällä, kuten konekirjoituksessa aikanaanko? :)
Lennu
25.11.2005 13:53:28

Yleensäkin musiikin paremmuus ei koskaan korreloi sen kanssa, miten hyvin se myy tai vetää porukkaa johonkin humppamutteriin. Tanssikansa kun ei kuuntele eikä ymmärrä musiikkia, niin niille kelpaa vaikka pelkkä pluukmanni ja tamburiini. Jos siihen vaan lyödään selkeästi ykkönen.

Perus levyostajalle riittää että se musiikki on hauskaa, vaikka varioitua piereskelyä. Kukaan ei kehtaa kysyä mikä on hyvää musiikia, vaikka mä voisin ihan mielelläni opastaa.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
Riksteri
25.11.2005 13:58:29
Yleensäkin musiikin paremmuus ei koskaan korreloi sen kanssa, miten hyvin se myy tai vetää porukkaa johonkin humppamutteriin. Tanssikansa kun ei kuuntele eikä ymmärrä musiikkia, niin niille kelpaa vaikka pelkkä pluukmanni ja tamburiini. Jos siihen vaan lyödään selkeästi ykkönen.

Perus levyostajalle riittää että se musiikki on hauskaa, vaikka varioitua piereskelyä. Kukaan ei kehtaa kysyä mikä on hyvää musiikia, vaikka mä voisin ihan mielelläni opastaa.

Yleensä tanssimusiikin paremmuus korreloi sen kanssa, miten hyvin se myy tai vetää porukkaa johonkin humppamutteriin. Muusikot kuin ei tanssi eikä ymmärrä tanssimusiikkia, niin niille kelpaa vaikka pelkkä dobermanni ja hampurilainen. Jos siihen vaan lyödään selkeästi ykkönen.

Perus tanssimuusikolle riittää että se musiikki on hauskaa soittaa, vaikka varioitua piereskelyä. Kukaan ei kehtaa kysyä mikä on hyvää tanssimusiikkia, vaikka mä voisin ihan mielelläni opastaa.
Martso
25.11.2005 14:05:46
Miten itse tuon "tarpeeksi" määrittelisit? On todellakin typerää väittää tosissaan etteivät Souvarit osaisi soittaa, toiset vain soittaa paremmin ja toiset heikoimmin taidoin vaikkapa tanssimusiikkia, kyllä me sen tiedämme kumpikin.
Muutoin en tätä ala analysoimaan enempää soittajanäkökulmasta, vaan annan sen tehtävän sille yleisölle joka mm. Souvareiden keikolla käy ja näköjään käy. Ilmeisesti hän, joka yllä väitteen kirjoitti Souvareista (liekö vain provosoidakseen keskustelua), on itse huomattavasti Souvareita parempi soittaja, mutta yleensä sellaiset eivät taidoillaan ylpeile ja tuollaisia lauseita juurikaan lausu tosissaan, näin uskoisin.

Nyt mulla alkaa olemaan hiukkak kiirus humpalle, eli en tähän hätään ehti arvioiman "tarpeeksi"-kysymystä. Souvarit n meiän väärtejä, eli en rupia tosiaankaan julkisesti käymään osaako/ei osaa-tinkaa ihan kenenkään kanssa.

Tuo "tarpeeksi"-kysymys liittyy vaan niin moneen asiaan, mitä täälläki on tahkottu (ammattilaiset vs. amatöörit, liksakysymykset ja ninnapoljennat ja kaikki nämä). Sitä tarkotin sillä "laajalla kysymyksellä".

Ja ihan oikeassa olet, kovat jätkät ei leuhki, ei ole tarvis.
v_m_kangas
25.11.2005 14:42:30

Ilmeisesti hän, joka yllä väitteen kirjoitti Souvareista (liekö vain provosoidakseen keskustelua), on itse huomattavasti Souvareita parempi soittaja, mutta yleensä sellaiset eivät taidoillaan ylpeile ja tuollaisia lauseita juurikaan lausu tosissaan, näin uskoisin.

No en oo parempi, varmaan huonompi. Oikein arvasit, että tämä on enemmän provosointia.

Mutta niin huono en ole etten kuulisi kuinka kantikasta tuo meininki livenä on, kyllä sinäkin sen erotat. Ja tämähän on suhteellista, jollen olisi parempia kuullut, olisi tuo helekatin hyvää vetoa. Tarkoitin lähinnä sitä, että suosio ei ole mitenkään kytköksissä siihen soittaako bändi levyä vai soittaako livenä 'huonosti'. Nykyäänhän moni bändi soittaa itse levynsä, mutta souvarit ei. Tää ei ole yksinkertainen kysymys.
uruttaja
25.11.2005 14:53:11
Minäpä jatkan tätä iäisyysasiaa. Souvarit soittavat kuitenkin keikoilla itse. Urkuosastohan siellä on hallinnassa hyvinkin.

VMK:lle: Monet bändit soittavat itse leyvillään, mutta erittäin monet, yllättävätkin, eivät soita.
v_m_kangas
25.11.2005 14:59:33

Minäpä jatkan tätä iäisyysasiaa. Souvarit soittavat kuitenkin keikoilla itse. Urkuosastohan siellä on hallinnassa hyvinkin.

Soittavat, se on jees ja minunkin arvoasteikossa eri dekadilla verrattuna esim Helmeen.

Tarkennan edelleenkin, että ei ollut mitenkään tarkoitus leuhkia, että ite olisin jotenkin parempi. Mielestäni pojilla ei vain taitu jos verrataan moneen muuhun bändiin. Tää on tietenkin vain minun mielipiteeni ja siitä ei tarvinne kiistellä ;)

VMK:lle: Monet bändit soittavat itse leyvillään, mutta erittäin monet, yllättävätkin, eivät soita.

Enks mää näin kirjoittanutkin?
Riksteri
25.11.2005 15:01:04
Tarkoittaako bootleg sitä, että laitetaan saappaat jalkaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)