Aihe: Laivakeikat
1 2 3 4
uruttaja
01.12.2005 09:09:26
Siljalla pitää olla pitempään että saa slabin, viikkarilla yhdestä keikastakin kerran kuussa. Bändistä ja laivasta riippuen soittoajat ja majoitukset. Eipä niissä pahemmin eroja ole.

Onneksi siitä on päästy eroon mikä oli 90-luvulla rivibändeillä. Soitit joko Siljalla tai Viikkarilla.,
Janus
01.12.2005 12:21:45
Siljalla pitää olla pitempään että saa slabin, viikkarilla yhdestä keikastakin kerran kuussa.

Jep, paitsi että Rosellalla ei saa slabia, ja muillakin punaisilla laivoilla (esim. Isabella) housebändi saa slabin saa vain, jos on väh. 4 päivää laivalla. Jos esim. tuuraa 2 päivää, niin ei ole oikeutettu slabiin. Starabändeillä tilanne on toinen, slabi tulee lyhyemmästäkin vedosta.
baron
01.12.2005 12:24:39

Jep, paitsi että Rosellalla ei saa slabia, ja muillakin punaisilla laivoilla (esim. Isabella) housebändi saa slabin saa vain, jos on väh. 4 päivää laivalla. Jos esim. tuuraa 2 päivää, niin ei ole oikeutettu slabiin. Starabändeillä tilanne on toinen, slabi tulee lyhyemmästäkin vedosta.

Sivistäkää laivakeikasta haaveilevaa, mikä on slab/slabi?
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
01.12.2005 12:29:59

Kuka sivistää? Se on kuitenkin toimintaa KehöIII:n ulkopuolella;)
baron
01.12.2005 12:31:04 (muokattu 01.12.2005 12:33:16)

Kuka sivistää? Se on kuitenkin toimintaa KehöIII:n ulkopuolella;)

Enpä nyt sanoisi, jos Helsingin satamasta lähtee:-)

Mä oon jo harjoitellut laivakeikkoja, oon kahdesti ollut keikalla ravintolalaiva "Wäiskillä", joka tosin on tiukasti rantaan sidottu eikä mihinkään lähde, mutta jostainhan on aloitettava.
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
01.12.2005 12:40:50
Enpä nyt sanoisi, jos Helsingin satamasta lähtee:-)

Mä oon jo harjoitellut laivakeikkoja, oon kahdesti ollut keikalla ravintolalaiva "Wäiskillä", joka tosin on tiukasti rantaan sidottu eikä mihinkään lähde, mutta jostainhan on aloitettava.

Baaripianistit on siitä harvinainen muusikkoryhmä, että ne vetää sen kunnon kattauksen, kuukaudenkin, yhteenmenoon.

Oulun Torinrannassa oli myös semmonen laiva jonka kannelta joskus soitettiin. Menin kyselemään slab-korttia, vasta "kapteeni" tiesi mistä on kyse, ja tarjos oluen.
KoskPaavo
01.12.2005 13:20:00

Siis se on henkilökunnalle kuuluva veroton myynti , joka tapahtuu kuukausittain. Siis joka kuukausi saa erän tupakkaa , olutta , viiniä , nuuskaa(??) ruokaa tms viedä maihin.Joissakin laivoissa se on auki kerran kuussa joissakin sen saa milloin haluaa (esim. Kristina Brahe)
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
v_m_kangas
01.12.2005 13:38:45

Siis se on henkilökunnalle kuuluva veroton myynti , joka tapahtuu kuukausittain. Siis joka kuukausi saa erän tupakkaa , olutta , viiniä , nuuskaa(??) ruokaa tms viedä maihin.Joissakin laivoissa se on auki kerran kuussa joissakin sen saa milloin haluaa (esim. Kristina Brahe)

Ja nuo on sitten pikkasen eri kymmenillä kuin normaali Tax Free :) Kerran olen päässyt noista hinnoista nauttimaan.
Humppaa tai soita humppaa
veeka
01.12.2005 14:45:15
Ja nuo on sitten pikkasen eri kymmenillä kuin normaali Tax Free :) Kerran olen päässyt noista hinnoista nauttimaan.

Ja minä oon kerran niistä tuotteista...
mr.muzak
01.12.2005 14:47:30

Jep, sanotaan että 50% pois tax free hinnoista...noin suunnilleen.
v_m_kangas
01.12.2005 15:06:46

No, on ne tuotteetkin kyllä mennyt :)
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
01.12.2005 15:08:05
No, on ne tuotteetkin kyllä mennyt :)

Mä tiedän yhden jolla on varmaan kymmenen vuotta vanha slabilekkeri kotona, ja se aukastaan vasta sitten kun pitsalapio lyödään seinään kiinni 8 tuuman nauloilla.
jmercy
05.12.2005 14:08:30
Oisko ollu Vode?

Herra ohjelmaesa itse käväisi lauantaina soittamassa yhden biisin kanssamme drummuilla.
Sertzo S
05.12.2005 23:12:26 (muokattu 05.12.2005 23:13:05)
Herra ohjelmaesa itse käväisi lauantaina soittamassa yhden biisin kanssamme drummuilla.
Ammattilainen.
buntta
05.12.2005 23:33:03

Juuri näin. Tuotteet myydään laivalla työskentelevälle henkilökunnalle verovapaasti. Periatteessa ns. keikkatyöläiselläkin pitäisi olla tullikirja, johon kuukausittainen ostoerä merkitään ja joka esitetään ostosten kera tullille poistuttaessa työkomennukselta. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole, vaan slabin voi saada myös lyhyemmän ajan esiintyvät artistit ilman tullikirjaa. Ainakin Viikkarilla sen on yleensä saanut.
uruttaja
06.12.2005 00:09:35
Juuri näin. Tuotteet myydään laivalla työskentelevälle henkilökunnalle verovapaasti. Periatteessa ns. keikkatyöläiselläkin pitäisi olla tullikirja, johon kuukausittainen ostoerä merkitään ja joka esitetään ostosten kera tullille poistuttaessa työkomennukselta. Käytännössä näin ei kuitenkaan ole, vaan slabin voi saada myös lyhyemmän ajan esiintyvät artistit ilman tullikirjaa. Ainakin Viikkarilla sen on yleensä saanut.

Eipä oo tullikirjaa näkyny ku siinä slabin kassalla. Tullivirkailijalle sitä ei ole tarvinnut koskaan näyttää, tai se ei oo ainakaan sitä kysellyt.
clave
06.12.2005 19:52:26

Eipä oo tullikirjaa näkyny ku siinä slabin kassalla. Tullivirkailijalle sitä ei ole tarvinnut koskaan näyttää, tai se ei oo ainakaan sitä kysellyt.

Näin on, joskus 80-luvulla piti sekin dokumentti viimeksi esittää.
"En oo tehny sulle hyvää enkä pahaa, pikemminkin päinvastoin"
buntta
09.12.2005 08:28:36
Tuo se kesän humppamiittiin...
uruttaja
09.12.2005 10:27:37
Tuo se kesän humppamiittiin...

Justiinsa joo.
KoskPaavo
09.12.2005 13:01:19

Kotkassa ja Lappeenrannassa piti näyttää aina, mulla tuli kolme kirjaa täyteen.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)