baron 03.11.2005 12:49:27 (muokattu 03.11.2005 12:49:52) | |
---|
pianistina soittaa niitä trioleita "plink-plink-plink" Taidat olla musiikkimiehiä kun heti tavoitat originaaliversion pianistin roolin! My name is Baron, Sir Baron. |
Rock n 03.11.2005 14:00:46 | |
---|
Peruaskellus trioliin. Hitaat: askel/isku, askel/isku, askel askel/isku. Neljä askelta kolmeen iskuun. Nopeat: askel/2iskua, askel/2iskua, askel/isku, askel/isku. Neljä askelta kuuteen iskuun. Sovellukset on sitten eri juttu! |
KoskPaavo 03.11.2005 14:07:10 | |
---|
"plink-plink-plink" Taidat olla musiikkimiehiä kun heti tavoitat originaaliversion pianistin roolin! Oikeastihan se on : "plim-plip-plip , plim-plip-plip."...jne Pääsinpäs minäkin tähän säätöön. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
baron 03.11.2005 14:08:59 | |
---|
Peruaskellus trioliin. Hitaat: askel/isku, askel/isku, askel askel/isku. Neljä askelta kolmeen iskuun. Nopeat: askel/2iskua, askel/2iskua, askel/isku, askel/isku. Neljä askelta kuuteen iskuun. Sovellukset on sitten eri juttu! Meidän laulaja yritti eilisissä treeneissä väittää, että basistin pitäisi aina vaihtoaskeleen kohdalla soittaa kahdeksasosat, että tanssijat osaisi ottaa sen. My name is Baron, Sir Baron. |
manjaana 03.11.2005 14:17:59 | |
---|
Meidän laulaja yritti eilisissä treeneissä väittää, että basistin pitäisi aina vaihtoaskeleen kohdalla soittaa kahdeksasosat, että tanssijat osaisi ottaa sen. Eiköhän se olis pääasia, että basisti soittais oikein, eikä niin kuin tanssijat ehkä tekee.. En muista tanssijoista tiedä, mutta kyllä mä kuuntelen muutakin kun bassoa ja osaan ne vaihtarit ottaa sinne.. Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä. |
uruttaja 03.11.2005 14:22:04 | |
---|
Meidän laulaja yritti eilisissä treeneissä väittää, että basistin pitäisi aina vaihtoaskeleen kohdalla soittaa kahdeksasosat, että tanssijat osaisi ottaa sen. Kokeile ja kerro miten kävi:) |
manjaana 03.11.2005 14:23:43 | |
---|
Kokeile ja kerro miten kävi:) HOHO, sit kaikki vääntää sen askelluksen eriaikaan... ;o)) Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä. |
uruttaja 03.11.2005 14:24:45 | |
---|
HOHO, sit kaikki vääntää sen askelluksen eriaikaan... ;o)) Niinpä, mutta kannattaa se kokeilla, kun kerran basisti niin haluaa. |
Lennu 03.11.2005 14:26:33 | |
---|
Oikeastihan se on : "plim-plip-plip , plim-plip-plip."...jne Pääsinpäs minäkin tähän säätöön. plim-pli-pli-pli-pli-pli-plim-pli-pli-pli-pli-pli Tuntupa tyhmältä kirjottaa tuota, varsinkin yhellä sormella. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
baron 03.11.2005 15:04:27 (muokattu 03.11.2005 15:05:35) | |
---|
Kokeile ja kerro miten kävi:) Onhan meidän bändissä muutama tervejärkinenkin! Eikä se ollut basisti joka halusi, se osaa soittaa. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 03.11.2005 15:09:40 | |
---|
Onhan meidän bändissä muutama tervejärkinenkin! Eikä se ollut basisti joka halusi, se osaa soittaa. No olishan tuo nyt pitänyt osata lukea oikein, mutta ei voine kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu, |
Rock n 03.11.2005 17:13:13 (muokattu 03.11.2005 17:14:34) | |
---|
Meidän laulaja yritti eilisissä treeneissä väittää, että basistin pitäisi aina vaihtoaskeleen kohdalla soittaa kahdeksasosat, että tanssijat osaisi ottaa sen. Foksin vaihtoaskel kulkee iskun mittaisin askelin ja hitaat on kahden iskun askelia. Eli perusaskel on neljä askelta ja kuusi iskua. Mitään kahdeksasosia askelluksen tukemiseen ei tarvita. Soittaa niitä kyllä voi jos haluaa. Ehkä hitaissa trioleissa voisi iskun jakaa kahdeksi lyhyemmäksi iskuksi. Mutta kun ne hitaan triolin tuplat voi ottaa mille iskulle tahansa. Useimmiten kuitenkin kakkoselle tai kolmoselle. |
uruttaja 03.11.2005 17:18:03 | |
---|
Foksin vaihtoaskel kulkee iskun mittaisin askelin ja hitaat on kahden iskun askelia. Eli perusaskel on neljä askelta ja kuusi iskua. Mitään kahdeksasosia askelluksen tukemiseen ei tarvita. Soittaa niitä kyllä voi jos haluaa. Ehkä hitaissa trioleissa voisi iskun jakaa kahdeksi lyhyemmäksi iskuksi. Mutta kun ne hitaan triolin tuplat voi ottaa mille iskulle tahansa. Useimmiten kuitenkin kakkoselle tai kolmoselle. Tuo menee jo niin tieteelliseksi, että tulee tunne miten olen ylipäätään pystynyt elättämään itseni soittamisella, kun on tuo kohderyhmä noin laatutietoinen. Onko tuo oikiasti nuin vaikiaa? Minusta ei. Rockn, ei ole synkronissa nick ja teksti. |
baron 03.11.2005 17:37:46 | |
---|
Foksin vaihtoaskel kulkee iskun mittaisin askelin ja hitaat on kahden iskun askelia. Eli perusaskel on neljä askelta ja kuusi iskua. Mitään kahdeksasosia askelluksen tukemiseen ei tarvita. Soittaa niitä kyllä voi jos haluaa. Mä sanoin meidän laulajalle, että soittajat soittaa ja tanssijat tanssii. Ei meidän pidä puuttua niitten hommiin. My name is Baron, Sir Baron. |
Rock n 03.11.2005 17:38:10 | |
---|
Tuo menee jo niin tieteelliseksi, että tulee tunne miten olen ylipäätään pystynyt elättämään itseni soittamisella, kun on tuo kohderyhmä noin laatutietoinen. Onko tuo oikiasti nuin vaikiaa? Minusta ei. Rockn, ei ole synkronissa nick ja teksti. Mikä tossa nyt niin tieteellistä on? Foksin perusaskel. hidas, hidas, nop, nop. Hitaat kahden iskun askelia ja nopeat iskun askelia. Tai toinen vaihtoehto. hidas, nop, nop, hidas. Iskut ja askelet sama kuin edellä. Siis mitä vaikeaa? Mielestäni ei mitään. |
uruttaja 03.11.2005 19:15:12 | |
---|
Mikä tossa nyt niin tieteellistä on? Foksin perusaskel. hidas, hidas, nop, nop. Hitaat kahden iskun askelia ja nopeat iskun askelia. Tai toinen vaihtoehto. hidas, nop, nop, hidas. Iskut ja askelet sama kuin edellä. Siis mitä vaikeaa? Mielestäni ei mitään. No mitään vaikeaa, minä osaan soittaa Hopeisen Kuun vaivatta. Ja sinä sen tanssia. Eli tasapeli:O) |
sutikomppi 04.11.2005 18:18:56 | |
---|
Helsingin Sanomat suuressa viisaudessaan kirjoitti sen olevan tango.Tämän päivän oikaisussa sanottinn sen olevan hidas foksi.Mikä lienee totuus tässä asiassa? Triolina se on aina käsittääkseni soitettu. Jos sitä ei sellaisena soita, tulee kommentteja ja vittuilua. Slow-rockina olen nähnyt sitä mainostettavan jossakin nuotissa ja taitaa tuon rytmin nimi ainakin amerikkalaisessa rytmimusiikissa olla juuri slow- rock. Tempo taitaa olla lähellä 80. Niin minä olen sen aina laskenut ja tulen laskemaan. Helsingin sanomat voi sanoa mitä vain mutta eiköhän pidetä se kuitenkin triolina. |
KoskPaavo 04.11.2005 20:23:52 | |
---|
Eiköhän tää ole selvä ja jatketaan siitä että pitäiskö sen seuraavan "Vihreät niitut" -biisin olla vähän hitaampi. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
pekkajau 04.11.2005 21:03:38 | |
---|
Tai että onko "Sinun Omasi" kappaleessa liikaa midleä? Kirjoitin mitä kirjoitin! |
poppamies 04.11.2005 21:17:45 | |
---|
Eiköhän tää ole selvä ja jatketaan siitä että pitäiskö sen seuraavan "Vihreät niitut" -biisin olla vähän hitaampi. Viheriät niitit kappaleen "alkuperäinen" versio minulle on tuo Brothers Four'in "Greenfields" jonka levyttivät 1960. Tempo siinä on tasaan 62 bpm. Voidaanko nyt siirtyä seraavaan aiheeseen... Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |