baron 04.10.2005 08:57:44 | |
---|
Silloin kun mä aikoinaan kävin lavatansseissa (skotaamassa vaikka en sen kummemmin osannutkaan tanssia) niin kyllä mun mielimusiikki oli rokki, jota ei lavoilla soitettu, siellä soitettiin tanssimusiikkia, jota ei oltu tarkoitettu kuunneltavaksi vaan tanssittavaksi. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Tankero 04.10.2005 12:33:53 | |
---|
Silloin kun mä aikoinaan kävin lavatansseissa (skotaamassa vaikka en sen kummemmin osannutkaan tanssia) niin kyllä mun mielimusiikki oli rokki, jota ei lavoilla soitettu, siellä soitettiin tanssimusiikkia, jota ei oltu tarkoitettu kuunneltavaksi vaan tanssittavaksi. Miten niin et osannut? Eikös kaikki preiaatteessa osaa tanssia? |
baron 04.10.2005 12:45:02 | |
---|
Miten niin et osannut? Eikös kaikki preiaatteessa osaa tanssia? Tahdissa kävellä? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Tankero 04.10.2005 13:37:19 | |
---|
Tahdissa kävellä? Miksi pitäis mennä tahdissa? Jokainenhan voi periaatteessa vetää miten haluaa. Pakkoko sitä on aina niin formaalisti vetää. Kuka pystyy sanoon, että joku ei osaa tanssia, jos tämä joku haluaa tanssia omalla laillaan. Saattaa vain olla, että partnerit jäsi vähiin. Mutta noin periaatteessa. |
mr.muzak 04.10.2005 13:38:31 | |
---|
...Pakkoko sitä on aina niin formaalisti vetää. Kuka pystyy sanoon, että joku ei osaa tanssia, jos tämä joku haluaa tanssia omalla laillaan... Ja mä ku oon ymmärtänyt että jos joku on tarkkaa niin tuo tanssiminen on tarkkaa. Ettei vaan väärä askel tulisi väärään paikkaan.. |
baron 04.10.2005 13:40:20 | |
---|
Miksi pitäis mennä tahdissa? Jokainenhan voi periaatteessa vetää miten haluaa. Pakkoko sitä on aina niin formaalisti vetää. Kuka pystyy sanoon, että joku ei osaa tanssia, jos tämä joku haluaa tanssia omalla laillaan. Saattaa vain olla, että partnerit jäsi vähiin. Mutta noin periaatteessa. "Tanssimusiikin tarkoituksena on tarjota rytmi, jonka tahdissa tanssija liikuttelee ruumiinosiaan" Näin muistaakseni Finkkujen Lasse Paasikko (?) sanoi esitelmässään. Jos ei mennä tahdissa, mihin sitä musaa sitten tarvitaan? The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Tankero 04.10.2005 17:02:40 | |
---|
"Tanssimusiikin tarkoituksena on tarjota rytmi, jonka tahdissa tanssija liikuttelee ruumiinosiaan" Näin muistaakseni Finkkujen Lasse Paasikko (?) sanoi esitelmässään. Jos ei mennä tahdissa, mihin sitä musaa sitten tarvitaan? Tuo on sitä kaavoihin kangistunutta ajattelua. Free your mind and your ass will follow. |
faith 04.10.2005 17:15:18 (muokattu 04.10.2005 17:15:40) | |
---|
Jos ei mennä tahdissa, mihin sitä musaa sitten tarvitaan? No tietää että miten mennään tahdissa, jos joku (suurin osa) haluaa mennä silleen.. =) Vähän niinku Möhköfantti.. pieni ja tosi pyöreä, mutta silti ihan sympaattinen. =) |
häläppääjä 04.10.2005 17:16:58 | |
---|
No tietää että miten mennään tahdissa, jos joku (suurin osa) haluaa mennä silleen.. =) Tosimies tanssaa aina humppaa. Rytmistä viis. Ruttu riemusta kurnahteli, teli, teli.. |
manjaana 04.10.2005 17:20:00 | |
---|
Tosimies tanssaa aina humppaa. Rytmistä viis. Noin mun faijakin teköö.. ;o)) Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
poppamies 04.10.2005 17:54:47 | |
---|
...Jokainenhan voi periaatteessa vetää miten haluaa... Olen huomaavinanin tässä tällaista hälläväliä ajattelua. Voihan olla että kyseessä on huumormiehiä. Vaikka näin olisikin, mutta kun kyseessä ilmeisesti on vanhantestamentin runpali en siltikään ymmärrä asennetta. Ajatellaan vaikkapa mitä tahansa käsityöläistä tai taiteilijaa joka on todella hyvä siinä mitä tekee mutta ei ymmärrä pätkääkään siitä mihin sitä tuotetta käytetään eikä voisi vähemmän välittää. Onko tällaisen tuotteen, tai palvelun tuottaja varteenotettava. Voiko tällainen käsityöläinen kehittyä ammatissaan? Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
häläppääjä 04.10.2005 17:56:45 | |
---|
Noin mun faijakin teköö.. ;o)) Se on sillon tosimies. Oikeen tosiESA. Ruttu riemusta kurnahteli, teli, teli.. |
mr.muzak 04.10.2005 18:00:30 | |
---|
Olen huomaavinanin tässä tällaista hälläväliä ajattelua. Voihan olla että kyseessä on huumormiehiä. Vaikka näin olisikin, mutta kun kyseessä ilmeisesti on vanhantestamentin runpali en siltikään ymmärrä asennetta. Ajatellaan vaikkapa mitä tahansa käsityöläistä tai taiteilijaa joka on todella hyvä siinä mitä tekee mutta ei ymmärrä pätkääkään siitä mihin sitä tuotetta käytetään eikä voisi vähemmän välittää. Onko tällaisen tuotteen, tai palvelun tuottaja varteenotettava. Voiko tällainen käsityöläinen kehittyä ammatissaan? Hienosti pistät sanasi kyllä, tasapainoillaan provon ja asiallisen tekstin välillä. Kaunista! |
manjaana 04.10.2005 18:23:27 | |
---|
Tämä tanssiminen on aika kinkkinen juttu, mutta ite oon sitä mieltä, että jos toisella on kaks vasenta takajalkaa tai ainakin kokee omaavansa puujalat ja tanssi ei yksinkertaisesti innosta pätkän vertaa niin miksi ihmeessä pitäis väkiseltään sitä käydä opettelemaankaan, kyllähän siinä täytyy olla ees hiukan innostusta mukana. Joku kirjoitti et riittää kun katselee lauteilt kun turat vääntää, no siitä ei voi kummoisia kiksejä saada, kyllä senvert sekalaist seurakuntaa ollaan.. Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
kuunsirppi 04.10.2005 18:29:02 | |
---|
Mun mielestä tossa tanssimisessa naisella on paljon vaikeempi osa, kun miehellä. Mieshän aina vie ja naisen pitää osata seurata. Viime perjantaina tossa paikallisessa kuppilassa tuli joku humalainen, ei änkyräkänninen kuitenkaan, hakeen tanssiin. Ensimmäiset sanat oli, että hän osaa sitten kyllä tanssia, mutta hänellä on vähän sellainen oma tyylinsä :/ No, oli tosiaan! Minäkin tanssin aika paljon ja jotenkin edes tunnen osaavani nää normaalit lavatanssit, mutta siinä sai pistää kaiken taitonsa peliin, että sai seurattua tota "taituria" :o) |
häläppääjä 04.10.2005 18:32:47 | |
---|
En tiiä, mutta liikuntana kyllä tehokasta. Joskus harvon ku on tullu tanssattua, niin on kyllä hiki tullu ankarasti. Tieten se voi olla siittäki ku ei oikeen ossaa, ja sitä jännittää liikaa. Kyllä monasti ennen kuunneltiin ihimisten mielipitteitä rytmeistä ja tyylilajeista. Oli sitte hyvä valakata ralleja sen mukkaan, mistä ihimiset tykkää. mitisä on hyvä sounti |
kuunsirppi 04.10.2005 18:36:21 | |
---|
Kyllä se kuntoilusta käy. Mekin kun oltiin sunnuntaina kurssilla, niin isännän paita oli likomärkä jo ekan kahdenkymmenen minuutin jälkeen. Kaks tuntia mennään yhtä kyytiä, lukuunottamatta yhtä viiden minuutin taukoa. Mulla oli kans pohkeet ja jopa jalkaterät ihan kipeet eilen, kun pitkästä aikaa taas tanssittiin noin pitkä yhtäjaksonen setti |
Jami 05.10.2005 09:48:36 | |
---|
niin on kyllä hiki tullu ankarasti. Sä et vaan osaa. Tai sitten tanssitettavas on ollu huono että tuntuu kuin kivirekeä kääntelis. Silloin tulee hiki kyllä. Kannattaa tsekata etukäteen ettei kivirekiin sekaannu. Parastahan tanssissa on nainen joka liitää kuin ajatus miehen otteessa. Tyttö tuntuu höyhenenkeveältä ja tulkitsee kuviosi etukäteen mennen hövelisti aina sinne mihin tyyräät. Kotiolot muistaen se on aivan mahtavaa. Saa kerrankn määrätä ja nainen nöyrästi tottelee. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Tankero 05.10.2005 14:33:37 | |
---|
Sä et vaan osaa. Tai sitten tanssitettavas on ollu huono että tuntuu kuin kivirekeä kääntelis. Silloin tulee hiki kyllä. Kannattaa tsekata etukäteen ettei kivirekiin sekaannu. Parastahan tanssissa on nainen joka liitää kuin ajatus miehen otteessa. Tyttö tuntuu höyhenenkeveältä ja tulkitsee kuviosi etukäteen mennen hövelisti aina sinne mihin tyyräät. Kotiolot muistaen se on aivan mahtavaa. Saa kerrankn määrätä ja nainen nöyrästi tottelee. Kyllä hiki tulee vaikka osaakin. Vai onko näin, että Sm-tason tanssijat ei osaa tanssia, kun niilläkin tulee hiki? |
Tankero 05.10.2005 14:35:18 | |
---|
Tosimies tanssaa aina humppaa. Rytmistä viis. Ja rompapekkaa. Olis kiva tietää, mitähän sekin lienee. Vanahat ihmiset siitä aina joskus puhuu. |