Aihe: Keikkapalkkioista
1 2 3 4 525 26 27 28 29
jape2
21.06.2012 23:15:52
Delataan, delataan!
Soettakkee humppoooooooo!
isojussi
22.06.2012 05:19:02
baron: Mä haluan joka vitun keikalta käeen vähintään tessin. Siksi mun alue on Suur-Helsinki koska jos pistän jonnekin hevonkuuseen (mitä niitä on, Tampere, Turku, Jyväskylä) kilometrikorvaukset päälle niin eipä diilejä synny.
Mä oon sanonyt että sellaista liksaa ei oo keksitty että esim Ouluun lähtisin!

Eiks teitin pänti ollu pari vuotta sitten Lempäälässä ihan julkisella lavakeikalla? Mähän nykyään koetan kanssa pysyä Hämeenlinnan ja Tampereen välimaastossa. varsinkin rospuuttoaikaan. Ei jaksa stna jossain räntäsateessa enää tässä iässä resuta kolmos- tai ysitien toiseen päähän. Ne tavotellut 2-5 keikkaa kuussa tuntuu löytyvän melkein liiankin helposti täältä Isänmaamme sydänmailta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Timi
22.06.2012 09:36:33
Master-x: Tiedän kyllä miksi oli S-joella...

Hei papat, relatkaa ny oikeesti vähän...

Pappakortti vedetty!
Vaikea.Mutta varma!
baron
22.06.2012 10:30:06 (muokattu 22.06.2012 10:31:43)

isojussi: Eiks teitin pänti ollu pari vuotta sitten Lempäälässä ihan julkisella lavakeikalla?

On siitä enemmän. Meidän syöpään kuollut entinen laulajamme halusi viimeisillä voimillaan tehdä jäähyväiskeikkansa entisellä kotiseudullaan.
Pari viikkoa tän keikan jälkeen hän joutui/pääsi Terhokotiin jossa menehtyi.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Master-x
22.06.2012 12:50:22
Timi: Pappakortti vedetty!

Hoho...

On muuten oikeesti hauskaaa huomata, mitän nää veteraanit puolustaa heti toisiansa, eikä ole sellaista mahdollisuutta, että uuden tyypin mitään kommenttia otettais huumorilla...

"Sä et kloppi tiedä paljonko sillä on keikkaa takanansa ja mikä se on miehiänsä, se on ottanu ensimmäiset äänensä haitaristansa jo, ennenkö sä oot edes taputellu kakkaa lattialla"
jape2
22.06.2012 12:56:09
Hyvää, ja joillekkin hyväpalkkaista Juhannusta!
Soettakkee humppoooooooo!
Lennu
22.06.2012 13:10:31

Master-x: Hoho...

On muuten oikeesti hauskaaa huomata, mitän nää veteraanit puolustaa heti toisiansa, eikä ole sellaista mahdollisuutta, että uuden tyypin mitään kommenttia otettais huumorilla...

"Sä et kloppi tiedä paljonko sillä on keikkaa takanansa ja mikä se on miehiänsä, se on ottanu ensimmäiset äänensä haitaristansa jo, ennenkö sä oot edes taputellu kakkaa lattialla"

Virke lainausmerkkien sisällä on totuus.
no is any good musics maked anymore...
KoskPaavo
22.06.2012 13:29:10

No huh, ekkössä nyt ollenkaan tajunnu että huumorilla oli vedetty, hyviä ja huonoja soittajia on kaikissa ikäryhmissä, se on ainut juttu minkä oon oppinu.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Master-x
22.06.2012 13:31:38
KoskPaavo: No huh, ekkössä nyt ollenkaan tajunnu että huumorilla oli vedetty, hyviä ja huonoja soittajia on kaikissa ikäryhmissä, se on ainut juttu minkä oon oppinu.

Heh, ekkö sä?
Kuin myös...
Timi
22.06.2012 13:48:33

Eikäkö mä kerran heitin pojukortin.En ennee erehdy.Sitä paitsi noita vanhoja pieruja ei tarvi puolustella.Ja jos ekan äänen saa haitarista.Peli on menetetty!
Vaikea.Mutta varma!
Epämuusikko
23.06.2012 22:29:53
Master-x:

PÄÄPOINTTINI:
Jos ei ammattilainen saa kunnon hintaa (eli ei pysty tekemään pesäeroa amatööreihin), niin paree vaihtaa sitten ammattia...

Diggaan aivan hulluna ammattilaisuutesi määritelmää (hinta).
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lennu
23.06.2012 22:31:49

Epämuusikko: Diggaan aivan hulluna ammattilaisuutesi määritelmää (hinta).

Nö müt kuinka monta rekkakuskia tiiät, jotka ajelee ilmasiksi, kun pääsee kotoa pois ryyppäämään, nii (rakastat tätä analogiaa, myönnät)
no is any good musics maked anymore...
Master-x
23.06.2012 22:54:40

Ymmärretään miten halutaan...
oppirahoja maksellessa
rintapek
24.06.2012 20:54:16

Ei kait helvetissä taas tätä?

Leikitäänkö sanoilla?

Ammatti on semmoinen, mistä on pääasiallisesti tarkoitus repiä rahat leipään, makkaraan ja sähkölaskuun. Sitä duunia sit voi tehdä hyvin tai huonosti, tai olla jossain vaiheessa ammatistaan vaikka työttömänä. Huonot ammattilaiset ei yleensä välttämättä hommassa kauaa menesty, mut hyvätkään ei välttämättä menesty jos eivät saa sitä firmaansa kannattamaan.

Ammattimaisuus, tai pikemminkin työmoraali tai ylipäänsä homman kelvollinen hoito ei sit taas ole mitenkään sidoksissa siitä saatavaan rahasummaan. Et voi leikkiä lääkäriä tai sähkömiestä olematta ammattilainen, tai ainakin asianmukaisen luvan saanut. Toki laillistettu lääkäri sit voi varsinaiselta ammatiltaan olla vaikka mansikanmyyjä.

Mut yleensä kääntyessään ammattilaisen puoleen sitä odottaa saavansa ammattimaista palvelua.
Täst on viistoist vuotta aikaa, mut rouva vei esikoislikan arvauskeskukseen ihan oikean ammattilaisen syynättäväksi. Okei, siin epäilemättä ammattilainen kypsyy siihen, et jonossa on läjäpäin sairaslomantahtojia, koska päivällä on satasen olympiafinaali, mut silti: Ammattimaisesti hommansa hoitavan ammattilaisen luulis tietävän, et kukaan äiti ei huvikseen jonota neljää tuntia sairaan lapsen kans huvin vuoksi saadakseen diagnoosin: "Pese saippualla".

Ihan esikoislikan, mun ja ton ammattilaisen onneksi paikalla oli ammattimainen ammattilaisvastaanottohoitaja, joka ilmoitti rouvalle, et jos kyseessä olis hänen lapsi, niin hän veisi likan tuohon naapurikylän lääkäriasemalle. Sieltä sit lähtivätkin ambulanssilla lastenklinikan kymppiosastolle jokseenkin viivyttelemättä.

Ton ammattilääkärin epäonneksi mä taas asun näil samoilla nurkilla. Jos kadulla vastaan tulee, niin mä ihan mielelläni hänen ammattitaitoaan parantaakseni demonstroin hänelle satayksi vauriota, joita hän sit voi koittaa parannella saippualla seuraavat tuhat ja yksi yötä. Ei vitsi. Ei näiden vuosien jälkeenkään.

Itte taas olen ammatiltani maailman vittumaisin virkamies. Olen paitti ammattilainen, myös ammattimainen. Parhaani mukaan tosin pyrin kapseloimaan ammattitaitoni mahdollisimman lähelle virkapallia, joten edes exrouva ei ole ammattilaisuuttani koskaan nähnyt. Hunppaharrasteessa taas mä pyrin vetämään niin ammattimaisesti mitä osaan.
Se ei toki ole paljon, sanoo nimim: N.O. Häävi
One kind of music only - the good kind
Epämuusikko
25.06.2012 15:53:54 (muokattu 25.06.2012 16:16:41)
rintapek: Hunppaharrasteessa taas mä pyrin vetämään niin ammattimaisesti mitä osaan.
Se ei toki ole paljon, sanoo nimim: N.O. Häävi

Teksteissäsi vetoat aina tähän. Se syö hieman tekstin painoarvoa.

Ammattimaisuus, tai pikemminkin työmoraali tai ylipäänsä homman kelvollinen hoito ei sit taas ole mitenkään sidoksissa siitä saatavaan rahasummaan. Tätä itsekin ajoin takaa. Mistä me tapellaan?
baron
25.06.2012 21:08:30

Epämuusikko: Teksteissäsi vetoat aina tähän. Se syö hieman tekstin painoarvoa.

Tätä itsekin ajoin takaa. Mistä me tapellaan?

Ai et elää soittamisella ei oo tekemistä ammattilaisuuden kanssa?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
26.06.2012 12:22:03
baron: Ai et elää soittamisella ei oo tekemistä ammattilaisuuden kanssa?

En tiedä. Sano sinä.
baron
26.06.2012 18:01:52

Epämuusikko: En tiedä. Sano sinä.

Rautalankaa: Jos joku ei tee muuta "duunia" kuin soittelee kitaraa himassa ja elää työttämyyskorvauksella, se ei mun mielestä oo ammattilainen muusikkona!
Epämuusikko
27.06.2012 00:03:18
baron: Rautalankaa: Jos joku ei tee muuta "duunia" kuin soittelee kitaraa himassa ja elää työttämyyskorvauksella, se ei mun mielestä oo ammattilainen muusikkona!

No onhan se näinkin, mutta entäs välimuodot?
KoskPaavo
27.06.2012 01:29:03
Epämuusikko: No onhan se näinkin, mutta entäs välimuodot?

Mä olen 28:n vakituisen humpansoittovuoden jälkeen ollut välimuoto-autonasentaja, - elektroniikka-asentaja, - innovaattori,,, enpäs muuta keksikään.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)