![]() 02.11.2012 21:48:14 | |
---|---|
Prosessi eteni kiivaammin kun luulinkaan, tänään kävin raksalla katsomassa ja maanantaina töihin. Tota vapaa-aikaa kun on ollut jo tarpeeksi, niin vähän vaihtelua ja lisätienestiä keikkailun ohella. | |
![]() 02.11.2012 21:54:14 | |
pönttö: Onko kukaan tullut pohdiskelleeksi, että raahaamalla (epätoivon hetkellä, toivon) rahastusmielessä kaikenkarvaisia johanna nykäsiä esiintymään, kasvattaa yleisöä junttiviihteeseen ja lopulta yleisö päätyy hurraamaan karaokessa täydelliseen suoritukseen (joka nuotti pielessä) yltävälle känniääliölle? n 20:n vuoden aikana ollut kai kokonaista 3 pääosan esittäjää ja kaksi ohjaajaa ;) Siirtoa toisaalta....yleisö maksaa siitä mistä se haluaa maksaa. Simppeliä kun sen oikein tajuaa. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 02.11.2012 21:57:38 | |
EP: Joo tossa se on aika hyvin kiteytettynä, ei ole kyse niinkään musiikista ja siitä onko humppaa, bilee.. vaan yksinkertaisesti helposta rahasta. Mitäpä sitä ihmettelemään. Se on se markkinatalous minkä perään kuulutetaan. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 02.11.2012 22:00:38 | |
Ukko: ....yleisö maksaa siitä mistä se haluaa maksaa. Simppeliä kun sen oikein tajuaa. Itse asiassa ihmiskunta laumana on lopultakin sen verran aasia porukkaa, että ne maksavat siitä, mitä niille sanotaan niiden haluavan. Ennenkuin alatte isommin kiljahtelemaan, katsokaa ympärillenne. | |
![]() 03.11.2012 01:34:17 | |
pönttö: Itse asiassa ihmiskunta laumana on lopultakin sen verran aasia porukkaa, että ne maksavat siitä, mitä niille sanotaan niiden haluavan. Ennenkuin alatte isommin kiljahtelemaan, katsokaa ympärillenne. Jeps, mutta palvelu sen kun vaan paranee, joka sektorilla! : )) | |
![]() 03.11.2012 08:45:22 (muokattu 03.11.2012 09:27:01) | |
pönttö: "AnnaT ymmärtää"?!? Ketju on alkanut joulukuussa -09 ja Tarmo poika se arvelee minun keksineen nyt viimeisen vuorokauden aikana koko jupakan? Ethän sinä Tarmo sattumalta ole jonkinlaisen tuksun taustabändissä? Basistina? Keikkapaikkojen väheneminen ei ole vain humppabändien ongelma. Kyllä ne samat tassiravintolat ja -lavat ovat suurimmalta osin maksaneet niin Eino Grönille, kuin Popedallekin. Jes, pojuttelua, diggaan täysillä ;) Tämä ketju on tosiaankin alkanut joukukuussa -09, siis noin 2 vuotta ennen kuin olet nimimerkkisi luonut. Ehkä olet kerännyt pari vuotta rohkeutta ennen kuin luot nimimerkin ja osallistut keskusteluun. No, vituiksi meni. Nimimerkki on tosin kuvaava. Voin olla väärässä, mutta sinä nostit esiin elävän musiikin katoamisen. Nähdäkseni tämä keskustelu on liittynyt ainoastaan tanssiravintoloiden / tanssipaikkojen vähenemiseen. Se tietysti vaikuttaa niiden muusikoiden elämäntilanteeseen, jotka ovat tehneet leipätyönsä ns. "ravintolamusiikin" parissa. Mutta että elävä musiikki siitä katoaisi, en usko. Bassoon en ole koskenut muutamaan vuoteen enkä tuksua säestänyt. Varmaan jokunen säestämistäni artisteista edustaa sulle "tuksua", joten saat ymmärtää osuneesi oikeaan. Sulla on sun - aivan ilmeisesti melkoiseen kokemukseen perustuva - näkemys. Pidä se. Elävä musiikki tässä maassa on varmaan se sun bändi, Eino Grön ja Popeda. Toki kaltaisellasi monialalahjakkuudella on varmasti useita eri bändejä (bile ja tanssi), että korjataan tuo edellä mainittu "...ne sun bändit...". Täytyyki alkaa soitella nyt puhelinta läpi ja kertoa tutuille ja puolitutuille, että ny on työt loppu kaikilta. Pönttö sen kertoi. | |
![]() 03.11.2012 09:46:16 | |
Voi Tarmo, Tarmo. Järkesi valo häikäisee minut (lähes) sanattomaksi. Myönnän - viimeisintä viestiäsi tutkiskellessani - olleeni kuitenkin väärässä sinun suhteesi yhdessä asiassa. Ei tuolla ulosannilla voi olla tuksun basisti. Pitää olla itse Tuksu. Sinun loistokkaan älynelikkosi riesaksi saattaa toki muodostua sellainen internetin ominaisuus, että uudetkin nimimerkit ilmaantuvat keskustelupalstoille ja sinulta lupaa kysymättä osallistuvat tarinointiin. Suosittelen tietokoneesta luopumista, koska nämä verkkokeskustelut eivät tulevaisuudessakaan rajaa puheoikeutta sen mukaan, kuinka kauan nimimerkki on sattumoisin ollut olemassa. Pyydän toki ylläpitoa ohjaamaan minua tässä asiassa, jos olen sattumoisin väärässä. Mitä tulee musiikkiin, Eino Grön ja Popeda ovat kokolailla sitä. Paljonhan sitä tehdään sellaista taiteelliseksi nimitettyä tauhkaa - jota ei oikein jaksa kuunnella edes tekijä - ns "parempien piirien" rahastamiseksi, mutta en minä sitä oikein jaksa arvostaa. Free-jazziakin väitetään musiikiksi, vaikka todellisuudessa se korvia riipivä roska on vain muusikoiden versio lumeen kusemisesta ja tuloksen valamisesta kipsipatsaaksi. Ai niin. Aihealueena - jos näihin sätin kirjoittamattomiin sääntöihin haluaisi jotenkin viitata - "Tanssimusiikki" on sellainen, että edellä mainitsemistani artisteista toinen kuulunee ainakin kovin vahvasti. Voisi jopa lausua, että taiteilija Grön on suorastaan tassimusiikin raskaan sarjan top 3:ssa. Siksi hämmentä(isi, jos ei olisi havainnut tuksuutta ajoissa) moitiskeleva, ellei peräti halveksiva sävy ko herrasta puhuttaessa. Ole kuka hyvänsä, niin hattu pois, kun puhut Grönin Eikasta. ...kele. Mitä tulee nimimerkkivalintaani ja varsinkin siitä nillittämiseen, eikö tuo nyt ole lähinnä hiekkalaatikko-ikäisen tapa vaihtaa kohteliaisuuksia? Minä ansaitsen - suorastaan vaadin -huomattavasti tasokkaampia solvauksia. "Pönttö", se sanoo tarmokkaasti... Voi hellanduudelis sinua herranterttua. Kiukuttelepas nyt niinkuin ison pojan kuuluu ja keksi jotakin monipuolisempaa. Häikäise meidät verbaalisella lahjakkuudellasi. Voit toki pohtia jotta kannattaisiko säästää sanojaan niiltä osin, ettei tule aloittaneeksi sellaisia kohteliaisuuksien vaihtoja, joissa päätyy lopulta lueskelemaan tällaisia vastauksia. | |
![]() 03.11.2012 10:21:41 | |
Nettikeskustelussa on toki aina omat varjopuolensa, se myönnettäköön. Toki sinulla on yhtäläinen oikeus osallistua keskusteluun, tuskin tällaista itsestään selvää asiaa kukaan on ollut kiistämässä. Keskusteluun sopii myös liittyä ihan koska haluaa. Sinä katsoit aiheelliseksi ruotia sitä, että keskustelu on jo liki 3 vuotta vanha. Minä puolestani kiinnitin huomioni lähinnä keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, joka on ollut tanssiravintoloiden kaatuminen. Sinulla on toki vapaus muuttaa keskustelun kulkua, ei siinä mitään. Se saattaisi kuitenkin osua paremmin vaikka tähän ketjuun: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=6&t=208186&o=0&co=30 Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen vielä kerran. Tässä alkuperäisessä keskustelussa on hienosti nostettu esille, että tanssiravintoloiden kaatuminen liittyy erään aikakauden hiipumiseen. Tanssien merkitys on vähentynyt, kun seuraa saa muualtakin, ym. En tiedä sinun keikkahistoriastasi, mutta väittäisin jokaisen tanssimusakeikkoja enemmän tehneen ymmärtävä ne realiteetit, joihin se eläväksi musiikiksi kutsuttu luomistyö on perimmiltään valjastettu. Voi olla, että olen väärässä, mutta koen sen elävän musiikin esittämisen olleen jo monia vuosia melkoisessa sivuroolissa suomalaisessa "tanssikulttuurissa". Harva niille keikoille musiikkia tulee kuuntelemaan. Kun joku loppuu, tilalle tulee jotain uutta. Toki elävän musiikin esittäminen määrällisesti vähenee, mutta MIELESTÄNI olisi harhaluulo pitää tanssiravintoloiden vähenemistä osoituksena siitä, että ELÄVÄ MUSIIKKI ei enää kiinnostaisi. Maailmaan mahtuu monia näkemyksiä. Voidaan jatkaa keskustelua aidasta ja sen seipäästä ja sitten vittuilla toisillemme vaikka maailman tappiin. Saatan kuitenkin keksiä parempaakin tekemistä, vaikka älykkyyteni onkin tuksun tasolla :) T | |
![]() 03.11.2012 10:46:09 | |
pavan kaksoisveli löytynyt-nyt. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." | |
![]() 03.11.2012 10:51:33 (muokattu 03.11.2012 10:54:23) | |
pönttö: Mitä tulee musiikkiin, Eino Grön ja Popeda ovat kokolailla sitä... ...Voisi jopa lausua, että taiteilija Grön on suorastaan tassimusiikin raskaan sarjan top 3:ssa. Siksi hämmentä(isi, jos ei olisi havainnut tuksuutta ajoissa) moitiskeleva, ellei peräti halveksiva sävy ko herrasta puhuttaessa. Ole kuka hyvänsä, niin hattu pois, kun puhut Grönin Eikasta. ...kele. Hmmm, jotta arvon keskustelukumppani ei ottaisi hernettä nenään (ainakaan) vääristä syistä, jaan näkemyksesi Eino Grönistä ja Popedasta. Osittain jaan näkemyksesi myös raskaan sarjan oopperasta (joka ei vielä ole avautunut allekirjoittaneelle) sekä free-jazzista (joka sekään ei ole avautunut). Tanssimusiikin raskaan sarjan top 3:een en Eikkaa kuitenkaan itse nostaisi. Tämä on toki mielipideasia. Rohkenen väittää, etteivät kaikki tanssilavat, nuo tanssimuusikon kesätyöllistäjät, ole vielä lopettamassa. Samalla rohkenen väittää, ettei pienen tanssikapakan lopettaminen kannattamattomana hetkauta Popedan tai Eino Grönin keikkamääriä. Laivatkaan eivät anna kenkää tähtiartisteilleen, vaikka vastaisuudessa kaikki laivojen house bandit tulisivatkin itänaapureista. Sen verta paljon on tullut laivakeikkoja tehtyä sekä house bandina että mitä erilaisimpien artistien bändeissä. Yleisempänä ilmiönä sieltä sun täältä tehtävät säästöt toki näkyy isompienkin artistien keikkamäärissä. Jo 2009 alkoi näkyä firmakeikkojen väheneminen. Eräätkin nimeltä mainitsemattoman lääkefirman juhlat ajoittuivat juuri seuraavalle päivälle, kun iltapäivälehdet olivat ensin julistaneet laajojen YT-neuvotteluiden aloittamisesta samaisessa puljussa. Oli juhlamieli ymmärrettävästi vähissä, kun lauteille tilattuun artistikattaukseen oli upotettu rahaa noin 20k e. Aika näyttää, miten käy. Jos tilanne ei olisi monelle kollegalle niin harmillinen, olisin jopa innoissani siitä, mitä tuleman pitää. Ei tässä vielä loppu ole käsillä, ei likimainkaan. | |
![]() 03.11.2012 10:55:14 | |
KoskPaavo: pavan kaksoisveli löytynyt-nyt. Älähän manaa. Tässä jo haukuttiin karaoket ja deejiit joten lanka palaa jo. | |
![]() 03.11.2012 11:03:34 | |
Keikkahistoria? Olenko minä väittänyt olleeni ikinä keikalla? Enhän minä osaa edes soittaa mitään (eikä sillä ole mitään väliä, koska aiheena ei ole minun elämäntarinani, vaan tanssilavojen ja sitä kautta musikantin duunien väheneminen). Minun lähestymiseni aiheeseen - tai ainakin sen tarkotus (kun se tuksuus esiintyy toisinaan meissä kaikissa) - oli kiinnittää huomiota nimenomaan elävän musiikin käytön vähenemiseen myös muissa, kuin tassiravintoloiden yhteydessä. Eli määrän vähenemiseen noin yleensä. Jos tämä olisi mennyt hiukan toisella tavalla (eli emme olisi onnistuneet löytämään myös minun sisäistä tuksuani), voisimme tässä vaiheessa vaikka pohdiskella keinoja vaikuttaa musiikin kysyntään. Minun löpinäni ovat aina minun mielipiteitäni (kuvitelmia, tahi houreita noin suomeksi siis). Kuten myös se, että tanssilavojen väheneminen on tätä aikaa ja oikeasti huono asia. Ei sillä, että taskulämpimän jallun siivittämä kosiomies, tai lakkaliköörillä vauhtiin potkaistu morsian-wannabe nyt olisivat oikeasti musiikkia kuunnelleet hypistellessään hermostuksissaan toistensa etukäpäliä tanssilavan varjoisessa nurkassa. Eikähän laivoillakaan kukaan musiikkia ole kuuntelemassa. Halvaksi kuvittelemaansa viinaa ja irtonaisia lihanpalojen piiloteluja toisiin siellä haetaan. Väitän niiden kokemusten olevan nyt entistäkin kehnompia. Esimerkiksi sellainen typerän romanttisen hourailun tuotos, kuin "meidän laulumme",- pariskunnan yhteinen kappale - muisto kohtaamisesta (olkoonkin että se heinälato-episodi meni kömpelyydessään niiden ei-muisteltavien joukkoon) on nykyään muisto vain. Siihen(kin) pieneen palaseen kansamme junttimaista heinälatokulttuuria on vaikea löytää hyvää korviketta nettitrefeistä. "Oih", lausui tyttö tietokonemuseossa. "Tässä on m e i d ä n Windows XP Promme. Muistatko Herkko vielä, kuinka se kaatui, kun ensi kerran kohtasimme suomi24:n chatissa". "Kyllä Alma", vastasi mies. "Enää ei tehdä sellaisia CSS-skriptejä, kuin silloin". Ja reumaisin sormin hän halasi lämpimästi vuosikausien koneen äärellä istumisesta turvonnutta, skolioosin runtelemaa puolisoaan. Mitähän minulla muuten oli asiaa tässä vaiheessa..? Niin! Se, mistä meidän pitäisi puhua, on jonkinlainen tapa muokata valloillaan riehuvaa muotia. Jokainen pelimannihan on depressiivisyyteen taipuvainen perkele (paitsi ne pari perkeleen arjakorisevaa, jotka jaksavat nauraa joka paikassa, että "Kulta, talo palaa, heh heh" ja jotka aiheuttavat meille synkkämielisille perkeleille kahden viikon ryyppyputkia silkalla yli-iloisuudellaan), joten asiat lipsahtavat turhan helposti "menneiden" haikeaan muisteluun. Miten saisi muodin muuttumaan? Ymmärrän, että tässä yhteydessä pitää muuttaa vain koko maailmaa. Mutta eihän se olisi ensimmäinen kerta. Vai eletäänkö täällä vielä luolissa ja kositaan akkoja lyömällä niitä kartulla päähän (no meillä tietysti, mutta..)? | |
![]() 03.11.2012 11:09:13 | |
Pönttövuoren tunnelikin poistettiin käytöstä, kun se ei oikein palvellu ketään... Optimistisuuteni: Ei elävä musiikki häviä. Porukat kyllästyy ennen pitkää karaoke, omb, duo & muuhun myyränkarkotusmusiikkiin. Kesällä havaitsin miellyttäviä merkkejä jo tästä. Tanssiravintola tulee kyllä - hetken päästä. | |
![]() 03.11.2012 11:19:13 | |
Deccho: Optimistisuuteni: Ei elävä musiikki häviä. Porukat kyllästyy ennen pitkää karaoke, omb, duo & muuhun myyränkarkotusmusiikkiin. Olen samaa mieltä. Toki hyviä trubaduurimaisia OMB:ejä on ollut myös tanssimusan kulta-aikoina. Annettakoon näiden kukkien edelleen kukkia :) Itse vertaisin tätä ajan ilmiötä topless-ravintoloihin 90-luvun lama-aikana. Siihen aikakauteen sopiva ja nerokas konsepti, kun muuhun ei ollut varaa. Aikansa ilmiö, samoin kuin karaokeillat livebändien korvaajina. Toki nykyisestä ilmiöstä voi tulla pysyvä, jos ravintola-alaa ei tehdä tavalla tai toisella kannattavammaksi. | |
![]() 03.11.2012 11:23:46 (muokattu 03.11.2012 11:25:00) | |
pönttö: Keikkahistoria? Olenko minä väittänyt olleeni ikinä keikalla? Enhän minä osaa edes soittaa mitään (eikä sillä ole mitään väliä, koska aiheena ei ole minun elämäntarinani, vaan tanssilavojen ja sitä kautta musikantin duunien väheneminen). Jep. "Oih", lausui tyttö tietokonemuseossa. "Tässä on m e i d ä n Windows XP Promme. Muistatko Herkko vielä, kuinka se kaatui, kun ensi kerran kohtasimme suomi24:n chatissa". "Kyllä Alma", vastasi mies. "Enää ei tehdä sellaisia CSS-skriptejä, kuin silloin". Ja reumaisin sormin hän halasi lämpimästi vuosikausien koneen äärellä istumisesta turvonnutta, skolioosin runtelemaa puolisoaan. Hahahaa.. Tää oli hyvä! : ) Niin! Se, mistä meidän pitäisi puhua, on jonkinlainen tapa muokata valloillaan riehuvaa muotia. Jokainen pelimannihan on depressiivisyyteen taipuvainen perkele (paitsi ne pari perkeleen arjakorisevaa, jotka jaksavat nauraa joka paikassa, että "Kulta, talo palaa, heh heh" ja jotka aiheuttavat meille synkkämielisille perkeleille kahden viikon ryyppyputkia silkalla yli-iloisuudellaan), joten asiat lipsahtavat turhan helposti "menneiden" haikeaan muisteluun.. heh heh, tuossa on perää kyllä! | |
![]() 03.11.2012 11:40:58 | |
Deccho: Pönttövuoren tunnelikin poistettiin käytöstä, kun se ei oikein palvellu ketään... Eipäs kun käytännön syistä kun se oli liian matala. Kokonaan uuden tunnelin rakentaminen tuli kuulema "halvemmaksi"?? Optimistisuuteni: Ei elävä musiikki häviä. Porukat kyllästyy ennen pitkää karaoke, omb, duo & muuhun myyränkarkotusmusiikkiin. Kesällä havaitsin miellyttäviä merkkejä jo tästä. Tanssiravintola tulee kyllä - hetken päästä. Jep, samaa mieltä toivottavasti pian! | |
![]() 03.11.2012 12:12:20 | |
Älkää vielä lopettako, laitoin just popcornit mikroon. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson | |
![]() 03.11.2012 12:25:23 (muokattu 03.11.2012 12:25:38) | |
Thefish: Älkää vielä lopettako, laitoin just popcornit mikroon. Mun raiderissa lukee pavan osallistuminen keskusteluun. Sitä ennen ei tapahdu mitään. Jään odottamaan. | |
![]() 03.11.2012 12:31:12 | |
tarmo: Mun raiderissa lukee pavan osallistuminen keskusteluun. Sitä ennen ei tapahdu mitään. Jään odottamaan. Tekis niiiiin mieli kysyä että kannattiko, mutta en kysy :) "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson | |
![]() 03.11.2012 12:37:46 | |
Thefish: Älkää vielä lopettako, laitoin just popcornit mikroon. Mä tein saman tempun. Täs lämmin popparipussi kourassa odotan mitä mahtaa seuraavaksi tapahtua. Tossa hiljattain taisin itte kaataa ainakin yhden ravintolan. Laitoin korkin kiinni. Eihän ne ravintolat koskaan o pystyssä pysyneet soitolla, laululla ja tanssilla. Niist pitää juoda liiat viinat pois, muutoin ravintola hukkuu. One kind of music only - the good kind | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)