Aihe: Keikkapalkkioista
1 2 3 4 525 26 27 28 29
hvinnamo
20.06.2012 21:22:06
rintapek: Mistä hatusta sä noit summia muuten revit?

Turatriossa on nimestään päätellen kolme musikanttia, joten liksat sisältävä laskutussumma ois 660. Ainutkaan keikka ei suju ilman sprintteriä, joten tura- trio lisää tohon summaan satkun ja sanoo, et tolla summalla (760,-) sprintteri kulkee kakssataa kilsaa. Tohon ohjelmatston siivu päälle ni summa on 880,-

Jos sprintteriin kertyy kilsoja enemmän kuin noi kakssataa, niin ylimenevältä tarttee laskuttaa se 50c/km. Eli turatrion pistokeikka viidensadan kilsan päähän kustantaa tilaajalle 1300,- Ohjelmatson lisääntyneen siivun kera kenties pari kymppiä päälle.

Nyt on asiallinen kirjoitus. Ei niitä tessejä ja kilsoja sekä päivärahoja pysty tyhjästä maksamaan. Jos ei turatriosta siis saa 1300 euroa laskuttaa 200 km:n päähän, ei turatrion kannata sitä lähteä tekemään. Aika helvetin huono liksa tostakin(1300e:sta) jää kun laskee kaikki kuluvat työtunnit. Ei siis edes kymmentä euroa/tunti. Kyllä mun mielestä pitää saada siitä kun lähtee kotoa ja palaa kotiin vähintään 20 egee käteen tunnilta ilman kuluja, tekee sitten mitä vaan työtä.
Master-x
20.06.2012 21:26:56
isojussi: Usko ny jo, ettei työehtosopimukset ja niiden LAINMUKAINEN noudattaminen oo tärkeetä tässä ketjussa, vaan se, paljonko mun apukerho-omb tai sun ressiklupi saa liksaa privaateista ja missä ne niitä tekee. Että notta yritä perskeles pysyä aiheessa äläkä rupi kirjoottelemahan oftopiikkia.

En nyt yritä provota tai silleen, eikä millään pahalla, mutta kiinnostaa vaan, että...

oikeesti mitä vittua se sua oikeesti haittaa, vaikka joku tekee milläkin hinnalla,
mitä sä siitä keuhkoat ja puhut isoilla kirjaimilla, kun sä oot tehny ite selväksi, että ei vaikuta sun keikkoihin eikä hintoihin...

ammattilaiset jättää sitte keikan tekemättä jos ei saa tarpeeksi, se paljon puhuttu kusinen trio tekee sen sitte puoli-ilmaiseksi...

Mä olen aivan varma, että pätevät muusikot osaavat hinnoitella itsensä oikein ja se on toki perseestä, että ohjelmatoimistot eivät noudata sitä LAINMUKAISTA sopimusta...
Vittu kyynel... Minkäs teet...

Ravintola saa aina jonkun ryhmän humppaamaan, kun niin haluaa, jos ko. ravintola tinkii rahasta, niin todennäköisesti tinkii laadustakin...

PÄÄPOINTTINI:
Jos ei ammattilainen saa kunnon hintaa (eli ei pysty tekemään pesäeroa amatööreihin), niin paree vaihtaa sitten ammattia...
isojussi
21.06.2012 00:24:52
Master-x: ...mitä vittua se sua oikeesti haittaa, vaikka joku tekee milläkin hinnalla...

Nyt olet ymmärtänyt väärin - luepas ketju kunnolla: Kaikki alkoi siitä, kun paheksuin tunnettujen, maan eturivin ohjelmatoimistojen mustamaalausta oikein nimeltä mainiten ja ilman konkreettista näyttöä. Tänne on kuitenkin rekiteröitymispakko, joten vaikka on omasta ja äitinsä mielestä kuinka miehekästä tahansa huudella nimimerkin suojista ihan mitä sattuu, saavat viranomaiset halutessaan / tarvitessaan selville, kuka täällä loukkaa toisen kunniaa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
21.06.2012 00:31:16
Master-x: ...PÄÄPOINTTINI:
Jos ei ammattilainen saa kunnon hintaa (eli ei pysty tekemään pesäeroa amatööreihin), niin paree vaihtaa sitten ammattia...

Olet näköjään kovin vihreä tällä palstalla, mutta jos olisit lukeut sitä rahtusen kauemmin, ymmärtäisit, että mitä enemmän tessin alle vetää, sitä taitavampi ja arvostetumpi tanssimuusikko on. Kunnon liksat on joko Helsingin tv-esojen tai apukerho-koomikoiden heiniä, koska yleisö, on niin tyhmää, ettei se ymmärrä taidokkaan sekä riittävän totisen ja puutuneen laatutanssimusiikin päälle.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
21.06.2012 00:56:12

Master-x: En nyt yritä provota tai silleen, eikä millään pahalla, mutta kiinnostaa vaan, että...

mitä sä siitä keuhkoat ja puhut isoilla kirjaimilla, kun sä oot tehny ite selväksi, että ei vaikuta sun keikkoihin eikä hintoihin...

Mun mielestä isojussi ei mitenkään keuhkoa. Hän tekee omat keikkansa itte määrittelemäänsä hintaan ja se on just niin kuin olla pitää.

Mua ei tosiaankaan kiinnosta kenenkään liksat tai verokalenteri. Kateus ko yleensä tuppaa viemään kalat naapurijärvestäkin.

Isojussi ymmärtääkseni edelleenkin keikkailee, jos keikkailee kilometrisäteellä x hintaan y? Se on minust erittäin oikein.

Muis tapauksissa ruikuttajat saa mun puolesta painua mäkeen itkemään äitiä ja maailman epäreiluutta. Humppalandia ko ny vaan ei ole mikään muusta maailmasta eristetty leikkikehä, vaan siel ihan oikeesti pelataan just samoilla säännöillä ko kalakauppiaat.
One kind of music only - the good kind
jape2
21.06.2012 01:50:11
Ei tosta tessistä oikeen muuta tuu mieleen kuin se, että muistaa vaatia 5,89 jokaiselta alkavalta puolelta tunnilta kun siirtää pikkuhiljaa kamat apukerhon tieltä.
Soettakkee humppoooooooo!
Master-x
21.06.2012 07:58:16
isojussi: Nyt olet ymmärtänyt väärin - luepas ketju kunnolla: Kaikki alkoi siitä, kun paheksuin tunnettujen, maan eturivin ohjelmatoimistojen mustamaalausta oikein nimeltä mainiten ja ilman konkreettista näyttöä. Tänne on kuitenkin rekiteröitymispakko, joten vaikka on omasta ja äitinsä mielestä kuinka miehekästä tahansa huudella nimimerkin suojista ihan mitä sattuu, saavat viranomaiset halutessaan / tarvitessaan selville, kuka täällä loukkaa toisen kunniaa.

Nony vähän jo piuhat yhdisti... I see...
Master-x
21.06.2012 08:03:05 (muokattu 21.06.2012 08:09:21)
rintapek: Mun mielestä isojussi ei mitenkään keuhkoa. Hän tekee omat keikkansa itte määrittelemäänsä hintaan ja se on just niin kuin olla pitää.

Tekee tekee, niinku itelle parhaaksi näkee...

Mua ei tosiaankaan kiinnosta kenenkään liksat tai verokalenteri. Kateus ko yleensä tuppaa viemään kalat naapurijärvestäkin.

Ei muakaan... mulla on sopivasti keikkaa, tosin ei humppaa....

Isojussi ymmärtääkseni edelleenkin keikkailee, jos keikkailee kilometrisäteellä x hintaan y? Se on minust erittäin oikein.

Oikein on, En khyyl ole tästä muuta väittänytkään...
Tämän takia sitä tiedustelinkin, että jos hänellä kerran on hyvähintaista keikkaa, niin miksi hän keuhkoaa täälä, kun muiden puoli-ilmaiskeikat ei hänen keikkoihin kerran vaikuta...

Mutta tämänhän I-J mulle jo terävöitti mistä oli kyse...

Muis tapauksissa ruikuttajat saa mun puolesta painua mäkeen itkemään äitiä ja maailman epäreiluutta. Humppalandia ko ny vaan ei ole mikään muusta maailmasta eristetty leikkikehä, vaan siel ihan oikeesti pelataan just samoilla säännöillä ko kalakauppiaat.

Tästä ollaan samaa mieltä...
isojussi
21.06.2012 15:34:18
jape2: Ei tosta tessistä oikeen muuta tuu mieleen kuin se, että muistaa vaatia 5,89 jokaiselta alkavalta puolelta tunnilta kun siirtää pikkuhiljaa kamat apukerhon tieltä.

HOHOO - juuri näin: Lehmätakkimies astuu muuten podit ja zoomit lyttyyn!
Epämuusikko
21.06.2012 15:41:09
Anonymous-jazz: DIRTY LOOPS?

Esimerkiksi.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
baron
21.06.2012 17:46:54

Mä haluan joka vitun keikalta käeen vähintään tessin. Siksi mun alue on Suur-Helsinki koska jos pistän jonnekin hevonkuuseen (mitä niitä on, Tampere, Turku, Jyväskylä) kilometrikorvaukset päälle niin eipä diilejä synny.
Mä oon sanonyt että sellaista liksaa ei oo keksitty että esim Ouluun lähtisin!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
21.06.2012 17:50:38
baron: Mä haluan joka vitun keikalta käeen vähintään tessin. Siksi mun alue on Suur-Helsinki koska jos pistän jonnekin hevonkuuseen (mitä niitä on, Tampere, Turku, Jyväskylä)..

Hahahaaa!! : ))))
Timi
21.06.2012 17:55:36
baron: Mä haluan joka vitun keikalta käeen vähintään tessin. Siksi mun alue on Suur-Helsinki koska jos pistän jonnekin hevonkuuseen (mitä niitä on, Tampere, Turku, Jyväskylä) kilometrikorvaukset päälle niin eipä diilejä synny.
Mä oon sanonyt että sellaista liksaa ei oo keksitty että esim Ouluun lähtisin!

Hihii!Oot aloittanut juhannuksen etuajassako?
Vaikea.Mutta varma!
EP
21.06.2012 17:56:42
Timi: Hihii!Oot aloittanut juhannuksen etuajassako?

Näköjään joo, mut se on ihan oikein kesä on niin lyhyt ..ja juhannus vielä lyhempi!
Master-x
21.06.2012 18:35:34
baron: Mä oon sanonyt että sellaista liksaa ei oo keksitty että esim Ouluun lähtisin!

Tätä saatan vähän epäillä ;)
poppamies
21.06.2012 18:54:55

Master-x: Tätä saatan vähän epäillä ;)

Sulle varmaan Baron tunteaton suuruus...
G strings are for strippers
Master-x
21.06.2012 19:18:44
poppamies: Sulle varmaan Baron tunteaton suuruus...

Hänhän taisi juuri olla Seinäjoella ilmaiskeikallakin...
KoskPaavo
21.06.2012 20:24:20
Master-x: Hänhän taisi juuri olla Seinäjoella ilmaiskeikallakin...

Jatsikurssilla oli hän. Ihan on omaa luokkaansa, ei mahdu kategorioihin.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
21.06.2012 20:55:06 (muokattu 21.06.2012 20:56:22)
poppamies: Sulle varmaan Baron tunteaton suuruus...

Noh, kaikilla on hintansa ja vois se lähtee jopa ilimatteekskin.

E: Vaatis ehkä tilaajalta toivomusta et kokoillan Monk aiheista musiikkia! : ))
Master-x
21.06.2012 22:27:42
KoskPaavo: Jatsikurssilla oli hän. Ihan on omaa luokkaansa, ei mahdu kategorioihin.

Tiedän kyllä miksi oli S-joella...

Hei papat, relatkaa ny oikeesti vähän...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)