Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 522 23 24 25 2657 58 59 60 61
Sir Henry
31.10.2012 09:53:33
artope: Pasi Kaunistoa on tullut kerran kauan sitten kompattua tuurarina. Taiteilija kun tuli takahuoneeseen, niin hän alkuun kätteli kaikki ja jutustelu eteni suurinpiirtein seuraavasti:

Kuka on kosketinsoittaja? Eipä ole kosketinsoittajaa.

No kukas on soittaa haitaria? Päät vaan pändillä pyöri, ei ole haitariakaan.

Jahas, kitaraorkesteri siis. Antakaapas mappi, niin katsotaan mitä sitten soitetaan.
Otetaas tuo tuo ja tuo jne...

Ja kun sitten lavalla kysyttiin että mistäs sävellajista, niin hän sanoi että mennään siitä mistä olette soittaneet. Ihan kaikissa kappaleissa. Ja kyllä toimi hyvin!

Joo, toi on just sitä ammattilaisten meininkiä, millä tehdään duunit kimpassa kunnolla, eikä vittuilla bändien meiningille. Kun nämä Kaisa-Irmelit aikoinaan lähti keikoille levyarrit laukussa, niin miten ne kuvitteli, että jossakin Kuikan lavalla soittaa samalla osaamisen ja palkan tasolla olevia pelimiehiä kuin siellä Hesan studiossa.
baron
31.10.2012 10:10:06

No joo, seuraavalla keikalla säestetään erästä takavuosien tähteä. Piisien nimet on selvillä mutta kun kyselin sävellajeja niin "originaalit".
What A Wonderful World on Louis Armstrongin piisi (siis ekana äänittänyt) vuodelta 1968.
Epäilen että ei tarkoittanut hänen sävellajiaan?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
31.10.2012 10:31:51
Joskus 70-luvun lopulla oli "pinnalla" lauluduo Bob-Bon. Ohjelmistossa oli kokonaista 4 biisiä , vaikea tuossa oli 45 min säestää yhtä settiä, treeneissä toinen tytöistä yritti vaivautuneen oloisena tolkuttaa bändille että "kovemmalle", me nostettiin volyymiä niin maan perkeleesti että joko riittää, ei riittänyt, sitten otettiin oikein porukalla selvää mikä mättää. Selvisi että tarkoittikin että nostetaan sävellajia, johonkin toiseen joka ei ollut sointulapussa, jo sitten löytyi oikea termikin.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
31.10.2012 10:56:09 (muokattu 31.10.2012 11:01:41)
baron: No joo, seuraavalla keikalla säestetään erästä takavuosien tähteä. Piisien nimet on selvillä mutta kun kyselin sävellajeja niin "originaalit".
What A Wonderful World on Louis Armstrongin piisi (siis ekana äänittänyt) vuodelta 1968.
Epäilen että ei tarkoittanut hänen sävellajiaan?

Veikkaan, ettei tiedä?
Sitten vaan katsoa joitakin suomiversioita ottaen huomioon sukupuolen ja siitä sitten vaan.
Ellei suostu tsekkaamaan kunnolla sävellajeja!

E: Harvassa taitaa olla esim juuri Pasi Kauniston tapaisia jotka pystyy laulamaan lähes sävellajista kuin sävellajista.
Toisaalta on sellaisia joille on todella tärkeä se oma sävellaji ja askeleen, jopa puolenkin heitto tekee hommasta lähes mahdottoman, silti hyviä laulajia.
baron
31.10.2012 11:13:44

EP: Veikkaan, ettei tiedä?
Sitten vaan katsoa joitakin suomiversioita ottaen huomioon sukupuolen ja siitä sitten vaan.
Ellei suostu tsekkaamaan kunnolla sävellajeja!

Lasse Mårtenson vetää D:stä. Baddingkin on levyttänyt mutta en löydä äänitettä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Qsine
31.10.2012 11:44:00

EP: Toisaalta on sellaisia joille on todella tärkeä se oma sävellaji ja askeleen, jopa puolenkin heitto tekee hommasta lähes mahdottoman, silti hyviä laulajia.

Itse käytän termiä "H-duuripaskiaiset".

Jos on puolikkaasta kiinni, ei se mahdu ainakaan meikäläisen käsitykseen hyvästä laulajasta, sillä hyvyyteen kuuluu myös flexiibeliys. Anteeksi off-topic.
Soittajaksi kouluttaudutaan, muusikoksi synnytään.
EP
31.10.2012 11:50:49 (muokattu 31.10.2012 11:56:06)
Qsine: Itse käytän termiä "H-duuripaskiaiset".

Jos on puolikkaasta kiinni, ei se mahdu ainakaan meikäläisen käsitykseen hyvästä laulajasta, sillä hyvyyteen kuuluu myös flexiibeliys. Anteeksi off-topic.

Mä oon tullu taas siihen tulokseen funtsiessa, että saattaa olla tarkka sävelkorva ja ainakin yhdessä tapauksessa jopa jonkin asteinen absoluuttinen sellainen
..jaa enpä tiedä?
Mutta kaikki me ollaan vähän "erilaisia ominaisuuksissamme" jos muutenkin? : )

E: Sorry joo, vähän eksy taas aiheesta, mut oli niin mielenkiintoinen aihe ..pitäskö jatkaa vaik "Aromassa"?
KoskPaavo
31.10.2012 12:06:46
EP: Mä oon tullu taas siihen tulokseen funtsiessa, että saattaa olla tarkka sävelkorva ja ainakin yhdessä tapauksessa jopa jonkin asteinen absoluuttinen sellainen
..jaa enpä tiedä?
Mutta kaikki me ollaan vähän "erilaisia ominaisuuksissamme" jos muutenkin? : )

E: Sorry joo, vähän eksy taas aiheesta, mut oli niin mielenkiintoinen aihe ..pitäskö jatkaa vaik "Aromassa"?

Joo, täysin Aromakelpoinen, sä "oot tullu taas siihen tulokseen" ja samassa lauseessa "jaa enpä tiedä".
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
baron
31.10.2012 12:24:02

KoskPaavo: Joo, täysin Aromakelpoinen, sä "oot tullu taas siihen tulokseen" ja samassa lauseessa "jaa enpä tiedä".

Mut eiks siihen tanssiravintolat kaadu että jotkut laulajat haluavat välttämättä vetää H:ssa tai Des:issä?
EP
31.10.2012 12:24:54
KoskPaavo: Joo, täysin Aromakelpoinen, sä "oot tullu taas siihen tulokseen" ja samassa lauseessa "jaa enpä tiedä".

No, mä en ole niin "kaikkitietävä" kuin ehkä sinä, mutta joskus kannattaa ajatella asiaa jonkun muunkin kantilta ..kuin vaan siltä omalta, ehkä? : )
half
31.10.2012 12:49:41 (muokattu 31.10.2012 12:50:46)
baron: Lasse Mårtenson vetää D:stä. Baddingkin on levyttänyt mutta en löydä äänitettä.

Badding on levyttänyt kuinka kaunis tää maailma on. Matti Inkisen suomiversio Sam Cookin biisistä. Näin kaalista, kun ei viitsi googlettaa, mutta eri biisi kuitenkin.
Jäi Puddingin viimeiseksi levytykseksi tämä single.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Dr Dominant
31.10.2012 12:49:59

Virkistävää vaihtelua H-duurille oli tässä viime viikolla G#-molli... Ensi lauantaina selviää kaatuuko ko. virkistyspaikka em. sävellajin voimalla :D
"Dr. Dominant, I presume?"
baron
31.10.2012 12:56:27

half: Badding on levyttänyt kuinka kaunis tää maailma on. Matti Inkisen suomiversio Sam Cookin biisistä. Näin kaalista, kun ei viitsi googlettaa, mutta eri biisi kuitenkin.
Jäi Puddingin viimeiseksi levytykseksi tämä single.

Oot muuten ihan oikeassa paitsi piisin nimi suomeksi on "Kaunis maailma" ja englanniksi prikulleen sama kuin mun etsimä.

Mutta kiitos kuitenkin valistuksesta, en etsi enää Baddingin piisiä.
baron
31.10.2012 12:57:12 (muokattu 31.10.2012 13:00:47)

Dr Dominant: Virkistävää vaihtelua H-duurille oli tässä viime viikolla G#-molli... Ensi lauantaina selviää kaatuuko ko. virkistyspaikka em. sävellajin voimalla :D

Mut siinähän on ihan samat sävelet kuin H-duurissa?
Musta hankalin sävellaji on His-duuri, 12 ristiä!
Ukko
31.10.2012 12:59:56

Täysi poliitikko ; )
COVS jäsen nro 6
half
31.10.2012 13:02:55
baron: Oot muuten ihan oikeassa paitsi piisin nimi suomeksi on "Kaunis maailma" ja englanniksi prikulleen sama kuin mun etsimä.

Mutta kiitos kuitenkin valistuksesta, en etsi enää Baddingin piisiä.

Pistin linkin vahingossa Aromaan.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Ukko
31.10.2012 13:04:36

Qsine: Itse käytän termiä "H-duuripaskiaiset".

Kyll se voi olla siitä puolikkaasta ylöspäin kiinni. Tulee mieleen yx keikka kun vedettiin Krokorock. Olin sitä mieltä että biisi ollaan vedetty aina A:sta. Ja vedettiin vaikka oikea sävellaji olis ollut E. Solistilla oli vähän tekemistä : )
COVS jäsen nro 6
Ukko
31.10.2012 13:05:11

baron: Mut siinähän on ihan samat sävelet kuin H-duurissa?
Musta hankalin sävellaji on His-duuri, 12 ristiä!

Hissimusaa ?
COVS jäsen nro 6
WanhaWetäjä
31.10.2012 15:35:05 (muokattu 31.10.2012 15:39:04)

baron: Lasse Mårtenson vetää D:stä. Baddingkin on levyttänyt mutta en löydä äänitettä.

No oho...mä olen vetänyt F-duurista ja taitaa olla originaali laatikko...ja onkin.
Mulla on tuosta originaali kaupallinen nuotti kun vaan löytäs sen jostain..löyty!
Originaali on F-duurissa, 3 sivua, kijrotettu 4/4, mun "sovitus" on 2 sivua ja triolimuodossa 12/8 osaa...sisältää näköjään pari enharmonista mokaa, vissin ekoja lappuja mitä tein koneella ja epähuomiossa parissa paikkaa on puolikas ylös menevä ääni merkattu enharmonisesti väärin eli puolikas alas seuraavasta kokoaskeleesta esim g as kun pitäs olla g g#. Laitoin molemmat laput postiisi.

Itse asiasta...ei mene hyvin kohta kellään, triovedot loppuu mm Amorellasta ens vuoden alusta, Isabella loppuu kokonaan, uuden paatin viihdeosastot muuttuvat, tuskin on enää trioja sielläkään, XPRS on menossa Viron lipun alle...neuvottelut alkoivat eilen, nämä on ihan varmaa ja tuoretta tietoa 100% luotettavalta taholta.

Aikansa kutakin, enää ei mene läpi se mikä meni 20 vuotta sitten.
baron
31.10.2012 16:24:29

WanhaWetäjä: No oho...mä olen vetänyt F-duurista ja taitaa olla originaali laatikko...ja onkin.
Mulla on tuosta originaali kaupallinen nuotti kun vaan löytäs sen jostain..löyty!
Originaali on F-duurissa, 3 sivua, kijrotettu 4/4, mun "sovitus" on 2 sivua ja triolimuodossa 12/8 osaa...sisältää näköjään pari enharmonista mokaa, vissin ekoja lappuja mitä tein koneella ja epähuomiossa parissa paikkaa on puolikas ylös menevä ääni merkattu enharmonisesti väärin eli puolikas alas seuraavasta kokoaskeleesta esim g as kun pitäs olla g g#. Laitoin molemmat laput postiisi.

Kiitti, tarkistan onko mun lapuissa korjattavaa tuon perusteella!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)