Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27
EP
24.12.2008 19:53:47
Semmoisia kuin esim. B.B. Kingillä. Sehän sanoi joskus että soitteli paljon kieliä venyttämällä koska ei ollut aina varma tuleeko seuraavaksi oikea ääni. Ja venyttämällä oli helppo saattaa kohdalleen, ainakin alhaalta lähestyttäessä.

Älä ny helekutissa ..mulla on aina ollu se mielipide, että se on niitä harvoja kitaristeja joka tietää jo mikä ääni seuraavaksi tulee, eli se on jo päättäny mitä ääntä se hakee kun alkaa venyttään!
Ukko
24.12.2008 22:46:20

Älä ny helekutissa ..mulla on aina ollu se mielipide, että se on niitä harvoja kitaristeja joka tietää jo mikä ääni seuraavaksi tulee, eli se on jo päättäny mitä ääntä se hakee kun alkaa venyttään!

Jaa, tää on sen omaa kertomaa. Sanooko sen v...saan tai ei. Sitäpaitsi, kai sen seuraavan äänen nyt pari muutakin skebatistia tietää.
COVS jäsen nro 6
EP
24.12.2008 22:50:30
Jaa, tää on sen omaa kertomaa. Sanooko sen v...saan tai ei. Sitäpaitsi, kai sen seuraavan äänen nyt pari muutakin skebatistia tietää.

Juu eihän sitä tiiä ja juu varmaankin..
Sehän ei kai muuten soita kitaraa ja laula yhtäaikaa koskaan?
Ukko
25.12.2008 00:56:42

Juu eihän sitä tiiä ja juu varmaankin..
Sehän ei kai muuten soita kitaraa ja laula yhtäaikaa koskaan?

Guin niin ? Mun mielest tegee.
COVS jäsen nro 6
donpepe
26.12.2008 13:01:59
Ei omien sanojensa mukaan tee niin koska ei "osaa " kompata.
- I'm only in it for the honey -
Ukko
26.12.2008 13:07:10

Ei omien sanojensa mukaan tee niin koska ei "osaa " kompata.

Mm. -50 luvulla radiomainoksissa lauloi ja komppasi samalla ja antoi siitä jossain dokkarissa vieläpä näytettä.
COVS jäsen nro 6
donpepe
26.12.2008 15:44:23
Noin se kumminkin kirjassa sanoo.
- I'm only in it for the honey -
Ukko
26.12.2008 17:13:33

Noin se kumminkin kirjassa sanoo.

Kai se on siinä että ei sen tartte kompata kun sillä on varaa palkata erillinen komppaaja ;)
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
26.12.2008 17:30:47
Kai se on siinä että ei sen tartte kompata kun sillä on varaa palkata erillinen komppaaja ;)

Niin ja jos ukko on tuollainen legenda niin se voi vaikka kaivaa persettä välillä. PIP. Play in Peace
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Ukko
26.12.2008 19:01:36

Niin ja jos ukko on tuollainen legenda niin se voi vaikka kaivaa persettä välillä. PIP. Play in Peace

Hei mut niinhän mä teenkin, hiihaa hiihaa :)
COVS jäsen nro 6
paice60
26.12.2008 21:27:06
Hei mut niinhän mä teenkin, hiihaa hiihaa :)

Sä teet niin koko ajan muutenkin.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Riksteri
26.12.2008 21:37:37
Sä teet niin koko ajan muutenkin.

Hyvä muusikko on kuin keinosiementäjä, kyynärpäitään myöten työn touhussa vaikka hieman inhottaisikin.
Qsine
22.01.2010 13:30:55

Ei muuta kuin uutta putkeen pitkästä aikaa, muiden ketjujen inspiroimana. Joka tapauksessa kerään tämän ketjun kautta kertyneet mokat talteen ja alan jakaa niitä pamflettimaisessa pääsykoeohjelmisto-muodossa.

* "Itämaista rakkautta" -tango sopii tähän ketjuun. A-osan ensimmäinen pitkä ääni testaa laulajakandidaatin rytmitajun. Jos "Yööööööö" jää liian lyhyeksi tai venäjää liian pitkäksi, niin se on kiittimoi, älä soita meille, me soitamme sinulle.

* Kun valitsette naissolistia bändiin, kannattaa valita hänet, joka klaaraa Laila Kinnusen "Kun" -kappaleen A-osan tahdit 6 ja 14 kunnolla, eikä vain sinne päin!
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
EP
22.01.2010 13:45:54
Qsine: ..Kun valitsette naissolistia bändiin, kannattaa valita hänet, joka klaaraa Laila Kinnusen "Kun" -kappaleen A-osan tahdit 6 ja 14 kunnolla, eikä vain sinne päin!

Ahh.. toi on kyllä tosi upea biisi, saa hyvälle tuulelle ja jos sen saa vielä muuten toimimaan niin..

E: Lailan tytär laulaa sen myös hienosti.
KanttoriPiiparinen
22.01.2010 22:18:59
Kas kas. Täällähän on parannettu maailmaa oikein porukalla. Hyvä niin.

Minua vaivasi alokasaikanani n. kymmenen vuotta yllytyshulluus: Olin valmis "tulkitsemaan" biisin kuin biisin kun joku sitä pyysi, vaikka en tiennyt kipaleesta kuin a-osan.
Tämä tietysti vain OMB hommissa. Bändin kanssa oli tietenkin pysyttävä ruodussa ja soitettava bändin omaa ohjelmistoa.

Kaiken kaikkiaan kiusallinen lapsentauti. Vai mitä?
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
KoskPaavo
22.01.2010 23:20:26
OMB- jutuissa pitääkin joka verse vetää eri soinnuilla loppuun asti huipentuen Em6-9sus4- sointuun (rajuin Ketron- sointu Rantakoivun alla - valssiin)
Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu...
okabass
22.01.2010 23:39:30 (muokattu 22.01.2010 23:41:23)
KanttoriPiiparinen: Kas kas. Täällähän on parannettu maailmaa oikein porukalla. Hyvä niin.

Minua vaivasi alokasaikanani n. kymmenen vuotta yllytyshulluus: Olin valmis "tulkitsemaan" biisin kuin biisin kun joku sitä pyysi, vaikka en tiennyt kipaleesta kuin a-osan.

Eipä tuo mitään. Tiedän parikin tapausta, jotka vetivät piisin kuin piisin siittä vaan, vaikka eivat tunteneet piisiä, osanneet soittaa oikeastaan yhtään mitään, eikä edes pyydetty. En sano nimiä, mutta tarina on tosi. Eli todistivat oikeaksi sanonnan : Hyvä pokka vastaa kolmea vuotta Sibelius-Akatemiassa.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
KoskPaavo
22.01.2010 23:41:17
okabass: Eipä tuo mitään. Tiedän parikin tapausta, jotka vetivät piisin kuin piisin siittä vaan, vaikka eivat tunteneet piisiä, osanneet soittaa oikeastaan yhtään mitään, eikä edes pyydetty. En sano nimiä, mutta tarina on tosi.

Nyt menee jo syyteharkinnan puolelle..
okabass
22.01.2010 23:46:18 (muokattu 22.01.2010 23:48:38)
KoskPaavo: Nyt menee jo syyteharkinnan puolelle..

En todellakaan tarkoittanut sinua. Nuo nimikirjaimet, LH ja TAk, riittänevät.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
KoskPaavo
23.01.2010 00:00:21
okabass: En todellakaan tarkoittanut sinua. Nuo nimikirjaimet, LH ja TAk, riittänevät.

Lars Hulrich ja TAku - täysin aloittelijoita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)